Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kanshebbers Olympische tijdrit in Rio

Gepost door serkozy 
serkozy 24 juli 2016 10:12
De ogen waren vooral gericht op de Nederlander Tom Dumoulin, die tot zijn val op 22 juli 2016 in de Tour, als favoriet nummer één werd beschouwd om de Olympische gouden medaille op de tijdrit te winnen. Na de klimtijdrit een dag eerder in diezelfde Tour moet vooral Chris Froome als voornaamste kanshebber worden beschouwd. Maar ook onze landgenoot Wout Poels, bevrijd van zijn rol als meesterknecht van Froome, is zeker niet kansloos in de tijdrit.

Kanshebbers tijdrit Rio na polsbreuk Dumoulin
Inigo 24 juli 2016 10:32
Wat... en een Kyrijenka (excuus voor de spelling), Oliveira, Porte...?
Slimmerd 24 juli 2016 10:35
Een schandalig slecht stuk tekst is dit inderdaad. Een overzicht van het parkoers zou ook niet misstaan in deze.
Zorro 24 juli 2016 10:41
Woensdag 10 augustus 2016 – De individuele tijdrit van de Olympische Spelen van Rio wordt verreden op een circuit van 24,2 kilometer, dat is gekruid met twee korte klimmetjes. De renners leggen het circuit twee keer af en in totaal komen ze op 54 kilometer.

Nadat ze van het startpodium rollen rijden de renners in 2,9 kilometer naar het heuvelachtige circuit in natuurreservaat Grumari.

De omloop telt 24,2 kilometer en is gekruid met twee klimmetjes. Het begint met de Grumari, een kuitenbijter van 1,2 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 7%, terwijl de steilste strook 13% klokt. De top van de Grota Funda is precies 10 kilometer verderop. De klim is 2,1 kilometer lang en stijgt gemiddeld met 4,5 % en maximaal met 6%.

De rest van het parcours biedt ook nog wat verspreid klauterwerk. Al met al komt het erop neer dat de renners 7,4 kilometer klimmen en zo overwinnen ze 523 hoogtemeters per ronde.

Als ze het circuit tweemaal hebben afgelegd rijden de renners 2,7 kilometer naar de finish. Dat brengt de individuele tijdrit van de Olympische Spelen van 2016 op 54 kilometer in totaal.

De eerste renner vertrekt om 20:15 onze tijd.

meer info: [www.touretappe.nl]
Slimmerd 24 juli 2016 10:45
Hier leggen de renners al 5 km minder af, ook duidelijk smiling smiley
Miquel1983 24 juli 2016 13:24
Het blijft sneu die blessure van Dumoulin, want hij was op dit parcours verreweg de grootste kanshebber. Nu denk ik dat Froome het goud pakt.

Verder denk ik aan Kiryenka, Oliveira, I. Izagirre, Roglic en Coppel... ownee shit, die laatste is niet geselecteerd. Thomas de Gendt dan? Ownee, shit die is ook al niet geselecteerd, omdat de Belgen zo veel andere goede klimmers hebben voor de wegwedstrijd.

Ik mis Jungels en Amador in de lijst met deelnemers op touretappe.nl. Hoewel Jungels later wel genoemd wordt als favoriet; terecht naar mijn mening. Porte zou ik normaliter ook noemen, maar dan moet hij wel rustiger starten dit keer.

Voor T. Martin, Cancellara en Dennis is het parcours vermoedelijk te heuvelachtig.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2016 13:29 door Miquel1983.
Slimmerd 24 juli 2016 13:53
Een afstand over 56km zien we niet vaak, dit gaat denk ook wel wat verrassingen opleveren.
El Chaba 24 juli 2016 13:56
Volgens mij gaat Jungels niet naar Rio.
cyclingfreakske 24 juli 2016 18:26
is eentje van de oudere doos.
de laatste jaren zijn ze een stuk korter.....
Prikdude 25 juli 2016 05:23
Shinzawai 25 juli 2016 06:49
Froome, Dennis, Kiryienka.

Tony Martin hangt er een beetje vanaf waarim hij Parijs niet heeft gehaald en Cancellara is een goede outsider.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2016 06:52 door Shinzawai.
Miquel1983 25 juli 2016 09:54
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij gaat Jungels niet naar Rio.

Hij staat op touretappe.nl wel bij deelnemers aan de wegrit. Zijn niet-deelname aan de tijdrit waarschijnlijk gevolg van die rare olympische selectiecriteria om zowel renners uit continentale wedstrijden toe te laten en het feit dat hij de enige Luxemburger is die serieus WT-punten verzamelt.
Inigo 25 juli 2016 10:18
Martin knieklachten
Andere Peter 26 juli 2016 00:28
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2016 00:28 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen