Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Spoedige rentree Tom Dumoulin?

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 25 juli 2016 16:41
[www.bndestem.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2016 16:43 door Eddy Veen.
Ron Meijers 25 juli 2016 17:25
Het hele bericht:

CHAAM - Tom Dumoulin rijdt mogelijk woensdag alweer zijn eerste wedstrijd. Dat heeft wedstrijdmakelaar Martin van Steen (van Cyclingservice) laten weten aan de blij verraste organisatie van de Acht van Chaam.

"De pols van Tom wordt maandag uitgebreid onderzocht in het ziekenhuis. Het is de bedoeling dat er dan een spalk wordt geplaatst. Dinsdag gaat hij tijdens een training kijken of hij daarmee kan rijden. Als dat goed uitpakt, wil hij woensdag alsnog de Acht van Chaam als training rijden", zegt de man die in Nederland en België de criteriumcontracten regelt.

Een ding staat vast: vanavond zal de Giant-renner niet starten in Boxmeer. Dumoulin, die nog altijd hoopt goud te pakken op de olympische tijdrit in Rio de Janeiro, had alleen met Boxmeer en Chaam een contract afgesloten.

De Acht van Chaam kan nu die gouden hoop verder versterken. Organisator Theo van der Westerlaken heeft op zijn beurt ook weer een sprankje hoop. "Wij dachten met Dumoulin en het podium van Mollema op fluweel te zitten. Alles stond die dag weer op losse schroeven. Het zou geweldig zijn als blijkt dat Tom alsnog komt."
Eindhovuh 25 juli 2016 17:38
Verdient Dumoulin zo weinig bij Giant dat hij bereidt is het risico op een valpartij te nemen door nog in een pelotonnetje te gaan fietsen in een criterium?
Heel onverstandig lijkt mij.
Arsimo 25 juli 2016 17:44
Ja, verbaast mij ook.

Als TD woensdag echt zo ver is om op de fiets te kunnen rijden zou ik niet het risico zoeken door een criterium te gaan rijden maar gerichte en zo low-risc en pijnloos mogelijke trainingen te doen voor de tijdrit in Rio.

Criteriums zijn sowieso de slechtste vorm van training voor zware koersen, da's al heel oude algemene wielerkennis.
Tinuz 25 juli 2016 17:51
Je moet de concurrentie niet wijzer maken dan ze al is, maar ik kreeg de indruk dat de blessure van Dumoulin meevalt.
Hopelijk valt het inderdaad allemaal goed mee, en gaat Dumoulin knallen op de OS.
Andere Peter 25 juli 2016 18:10
Ik zie de meerwaarde van Chaam rijden niet. Met een spalk. Wat is er mis met thuis op de roller en 's avonds in Chaam een uurtje langs komen voor wat plichtplegingen?

Gezien de bron hoop ik dat de organisator gewoon wat publiciteit wilde.
Carlos Danger 25 juli 2016 18:15
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verdient Dumoulin zo weinig bij Giant dat hij
> bereidt is het risico op een valpartij te nemen
> door nog in een pelotonnetje te gaan fietsen in
> een criterium?
> Heel onverstandig lijkt mij.


Wellicht verdient hij in Chaam zó veel, dat hij dat risico op de koop toe neemt.
Snorfietser 25 juli 2016 19:47
Ik denk dat de kans op een valpartij in een na Tour niet groter is dan de kans om aangereden te worden tijdens een training op de openbare weg. Die criteriums kun je natuurlijk niet vergelijken met een echte koers. Daarnaast ligt er rustig € 20.000 klaar voor Dumoulin, die kun je best even oprapen toch?
Poggio 25 juli 2016 19:59
Als je geld gaat prevaleren boven je sportieve doelen, ben je m.i. als topsporter niet goed bezig.
cyclingfreakske 25 juli 2016 20:53
idd...criteriums is afgesproken werk wie wat enz.... het is gewoon een show opvoeren voor een publiek, entertainment.
wie denkt dat het echt koers is, moet dringend uit zijn droom ontwaken.
cyclingfreakske 25 juli 2016 20:58
Poggio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je geld gaat prevaleren boven je sportieve
> doelen, ben je m.i. als topsporter niet goed
> bezig.


die is pas echt grappig...

voor alle duidelijkheid : TOPSPORT IS G E E N SPORT !!!!!

PROFSPORT al helemaal niet, dat draait uiteindelijk om de centten, en je moet centjes sparen in een tiental jaar
waar je hoofdzakelijk nadien je leven meer kwaliteit mee kan geven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2016 20:59 door cyclingfreakske.
Kuiperberg 26 juli 2016 06:01
Zou mooi zijn, dan komt het wellicht nog goed met Dumoulin.
Curzio 26 juli 2016 08:50
Onzin natuurlijk, die habbekrats die Dumoulin hier krijgt weegt totaal niet op tegen het risico op het mislopen van een gouden medaille, waar je o.a. publicitair nog vele jaren op kan teren. Een sporter investeert in zijn toekomst door de best mogelijke sportprestaties te leveren.
Lucho Herrera 26 juli 2016 09:47
Daar denkt onze vriend Uran-Uran heel anders over. Liever 1 miljoen dollar dan een gouden medaille voor Colombia.
cyclingfreakske 26 juli 2016 11:27
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar denkt onze vriend Uran-Uran heel anders over.
> Liever 1 miljoen dollar dan een gouden medaille
> voor Colombia.

......omdat in het wielrennen vooral zo'n medaille staat te schitteren op je palmares maar de daadwerkelijke financieele retour veel kleiner is. zo'n bedrag zal hij mogelijk nooit verdienen, ook al omdat Uran nooit de renner was die tot de verbeelding spreekt.
een Sagan zou daar meer financieel gewin uit kunnen halen, maar of hij ook aan zulk bedrag komt dat Vino ophoeste om te winnen ???

in de atletiek ligt dat helemaal anders....., Nike, Adidas enz komen dan aanzwaaien met monstercontracten, waar het budget van SKY klein bier bij is.
jonglins 26 juli 2016 11:44
Dumoulin heeft toch gewoon een contract met Chaam, zo begrijp ik? Ik schat in dat dat ook nog wel een rol speelt, fatsoenlijk als hij is.
sijbriskie 26 juli 2016 12:02
Denk je dat er hier ook maar iemand is die dat denkt dan?
sijbriskie 26 juli 2016 12:04
Wellicht dat Uran een hele familie te onderhouden heeft in Colombia.
JvR 26 juli 2016 12:29
Dat contract kan Dumoulin heus wel onderuit met een blessure. Dumoulin is wel al weer aan het fietsen zag ik op Twitter, dus dat zou goed nieuws zijn richting Rio!
cyclingfreakske 26 juli 2016 19:32
hier weet ik niet, maar er zullen allicht lezers en wielerfans zijn, die vol overtuigd zijn dat het er echt om gaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen