Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zakarin niet naar Rio...

Gepost door Clavan 
Clavan 28 juli 2016 18:03
....wegens stoute plasjes in het verleden. Hie zit het nu met anderen?
Leon 28 juli 2016 18:09
Anderen? Ook Zabelinskaja gaat niet.

Raar uiteraard, te meer daar Zakarin zijn sport niet vanuit de beslotenheid in Rusland bedrijft, zoals veel atleten, zwemmers, roeiers en andere figuren die volgens de onderzoeken verdacht zijn. Sterker nog, hij heeft de afgelopen jaren tientallen UCI-tests ondergaan en zou dus op basis daarvan wel naar Rio afgevaardigd mogen worden. Ware het niet dat er een totaal onzinnige regel door het IOC is bedacht mbt vroegere dopingschorsingen, en dus werkt Zakarins dopingverleden nu tegen hem, waar je juist zou kunnen zeggen dat hij wel geschorst is voor zijn fouten, en vele andere Russen die naar Rio mogen niet.
rustdag 28 juli 2016 18:10
Geldt alleen voor de Russen
Goozzer 28 juli 2016 18:10
Clavan 28 juli 2016 18:13
Gelukkig is er nog enige ongelijkheid in de wereld. Hup Valv.
Shinzawai 28 juli 2016 18:36
Wat raar, kan het IOC zomaar verschillende regels aan verschillende landen opleggen? Mag je sporters dubbel straffen voor een vergrijp?
Dan gun ik ze een podium met Valverde, Pourseyedi en Costa.
JvR 28 juli 2016 20:20
Ja, een van de voorwaarden voor Russische sporters om mee te mogen doen aan de Olympische Spelen was dat ze geen positieve plasjes hadden ingeleverd in het verleden.
Michael B* 29 juli 2016 08:33
Volkomen terecht, nu graag regelen dat wie op doping wordt gepakt levenslang wordt geschorst. Zijn we van die mafkezen ook weer verlost.
Leon 30 juli 2016 13:15
En Oleg snapt het niet helemaal en geeft de UCI de schuld
[www.instagram.com]
Snorfietser 30 juli 2016 15:19
Is mij ook niet helemaal helder of het nu het IOC of de UCI is die beslist, maar hij heeft natuurlijk wel een punt dat het heel raar is dat Zakarin wordt uitgesloten en Valverde wel gewoon mag starten.
cyclingfreakske 30 juli 2016 15:22
heeft vooral met politiek te maken.
de OS mag dan een sport evenement zijn, het is altijd sterk verbonden geweest aan de politieke wereld en ideeen.
Walnoot 30 juli 2016 15:59
Das helemaal niet raar, want de laatste keer dat ik het checkte, bleek Valverde nog steeds als Spanjool en niet als Rus te boek te staan. Zakarin wordt natuurlijk niet uitgesloten alleen vanwege zijn plasje, maar vanwege de combinatie van een Rus zijn (en dus verdacht - terecht in mijn ogen - vanwege hangende zaken), en het feit dat hij eerder gepakt is en dus de verdachtmaking vanwege het feit dat hij Rus is niet kan counteren met een schoon blazoen. Wat mij betreft dan ook gewoon een goede zaak dat hij er niet bij is, al is dat dan ook weer omdat Zakarin een van de weinige renners in het peloton is die ik wantrouw.
cyclingfreakske 30 juli 2016 16:28
ik bedoelde aangaande de problematiek rond de Russische atleten, dat daar ook een stevig politiek spelletje achter zit.
En dan denk ik vooral door de crisis in Oekraine, dat tussen het Westen en Rusland veel spanningen geeft en nog opvoert.
het verleden van de OS staat bol van politieke druk en invloeden. Ook dit is niet anders...

Wat Zakarin betreft.... men weigert hem voor zijn positief plasje in 2011.... en ook al is genoemd aangaande Meldoinium
afgelopen Tour was er 1 prestatie die echt de wenkbrauwen deed fronsen.....
Tevens zijn er nog 5 namen die mogen thuisblijven, hoe dan ook. Allen betrapt op Meldonium.

al wat ouder, deze is interessant... en dan zeggen velen dat wielrennen de "smerigste" sport is...

ondaks alles doen Wada, IAAF en IOC het deksel er toch grotendeels op. Anders hebben ze bijna geen atleten meer over thumbs down

SPORZA : wo 09/03/2016 - 20:13

Het gebruik van het intussen verboden product meldonium is/was wijdverbreid in de sportwereld.
Tijdens de Europese Spelen in Bakoe (AZe) zouden vorig jaar zo'n 490 atleten, onder wie 13 medaillewinnaars, het middel gepakt hebben.
Dat is het besluit van een onderzoek dat de Europese olympische comités hebben uitgevoerd op verzoek van het Wereldantidopingagentschap WADA.
De conclusies van de studie werden woensdag gepubliceerd in het Britse Journal of Sports Medicine magazine en droegen bij tot de beslissing om het medicijn vanaf 1 januari op de lijst met verboden producten te plaatsen.

De onderzoekers baseerden zich op informatie die ze kregen ze van de atleten en hun entourages en op tijdens de competitie uitgevoerde controles.
Ze stelden vast dat er in 15 van de 21 disciplines sporters mogelijk meldonium gebruikten.
Aan de eerste editie van de Europese Spelen, die in juni 2015 in de Azerbeidzjaanse hoofdstad plaatsvond, deden zo'n 6.000 atleten mee. 490 atleten, bijna tien procent van de deelnemers, zouden het product geslikt hebben.


Vooral verkrijgbaar in Oost-Europa

Meldonium is een geneesmiddel dat wordt gebruikt voor de behandeling van hartkwalen, maar heeft ook een invloed op het uithoudingsvermogen. Het is vooral verkrijgbaar in Oost-Europa.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2016 18:58 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 30 juli 2016 16:31
dit is alvast wat OLEG ervan vind :


Walnoot 30 juli 2016 18:26
Ik had het niet tegen jou. En je verhaal slaat weer als een tang op een varken. Gevalletje van weer een klepel horen luiden zeker?
cyclingfreakske 30 juli 2016 19:03
was eerder bedoelt voor Snorfietser, wat bv een politiek motief kon zijn en zeker niet geheel onafhankelijk is in het hele wel-niet meedoen gebeuren
Geregiseerd door het IOC en WADA.
En hoe ruim verbreid die meldonium wel zit in de sport, maar enkel in het wielrennen zeer breed word uitgesmeerd. want het zijn wielrenners thumbs down



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2016 19:04 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen