Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bauke Mollema de nieuwe Cadel Evans?

Gepost door Hemmeneggs 
Hemmeneggs 30 juli 2016 20:24
Klasbak hoor onze Bauke! Van aanklamper tot winnaar. Laat zien grote stappen te hebben gemaakt en hij lijkt me absoluut nog niet op zijn top. Zijn koersgedrag en carrièreverloop doen me denken aan die van Cadel Evans. Die won aanvankelijk ook amper koersen, maar ontpopte zich van de ene op de andere dag tot winnaar. Daarnaast zijn ze beiden enorm sterk in zowel het klassieke werk als in een grote ronde.

Ik begin toch zowaar steeds meer te geloven in een Nederlandse Tourwinnaar op korte termijn! En nu ook gelijk favoriet voor Olympisch eremetaal. Ik kan niet wachten op de Olympische wegwedstrijd volgende week zondag.
ton duk 30 juli 2016 20:31
Hemmeneggs Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik
> kan niet wachten op de Olympische wegwedstrijd
> volgende week zondag.

Dat zou ik zeker ook niet doen als ik jou was....zaterdag tv aan lijkt me beter
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2016 20:32 door ton duk.
Biti 30 juli 2016 21:33
De Tour zie ik hem niet winnen. Knappe prestatie vanmiddag, maar ik zie wel een verschil tussen drie weken top zijn (en je team ook) in de belangrijkste koers van het jaar en 'n ééndagswedstrijd in San Sebastian.
avhhsc 30 juli 2016 21:45
Mollema viel vorige jaren ook wel aan.
alleen in de tour was het tempo bergop te hoog en stond die al op breken doen het man tegen man was.
dit jaar in Andorra was hij gelost kwam terug en viel die aan en werd later ook weer gelost.
op de Mont v had die echt een goede dag.
en in de alpen had die geen kansen op aan de vallen alleen op de laatste dag doen die alles al kwijt was.
Carlos Danger 30 juli 2016 21:49
Ik zeg: "Doen".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2016 21:49 door Carlos Danger.
Arsimo 30 juli 2016 21:57
Groot verschil is dat Evans op een gegeven moment ontdekte dat aanvallen lonender kon zijn dan afwachten.

Mollema daarentegen was altijd al een aanvaller maar was er alleen niet zo vaak toe in staat in tussen de toppers. Een enkel keer lukte het wel (o.a. winst eerste bergetappe in Ronde van Zwitserland waar hij uiteindelijk tweede werd in eindklassement achter Costa, of die tweede plaats achter Quintana in sneeuwbergetappe in Tirreno. Ook jaren terug in de Tour viel hij en keer aan met Boasson Hagen e.a.).

Mollema lijkt fysiek dit jaar nog een stapje gemaakt te hebben waardoor (relatief succesvol) aanvallen voor winst en topereplaatsen mogelijk is geworden, met deze CSS zege als voorlopig hoogtepunt.
Velodroom 30 juli 2016 22:53
Mollema is inderdaad fysiek beter geworden (zie ook cijfers Vayer), verhouding vermogen/gewicht nog beter met behoud van substantie, merkt ineens dat anderen ook met water koken, krijgt een steeds beter gevoel, wordt brutaler, bijna groot succes, afgepeigerd, weer geen succes, wordt boos op de onverlaat, die hem geheel afgepeigerd op de foto zette, en zie, hij ontbindt zijn duvels en wint ineens San Sebastian. My 5 cents!
cyclingfreakske 30 juli 2016 23:39
alhoewel.... Evans boekte toch al heel snel succes... vanaf zijn profdebuut in 2001 op de weg en kwam net uit het mtb'en.
in 2002 was er reeds zijn doorbraak.
Bauke starte in 2008 als prof, brak door in 2011.

het is een misverstand dan Evans vanaf het WK in 2009 kon winnen. tevens zie je een enorm verschil bij de tegenstand in de periode 1995-2008 tot nu.....
toen hadden op enkelen, de meesten een eindeloos reservoir aanvallen......... de laatste jaren zie je duidelijk dat iedereen maar een paar keer kan gaan e nsnel plafoneerd.
Bauke heeft heel zeker nog wat prestaties verloren in de periode 2007-2012, waar in Spanje nog te vaak 1000cc's rondreden.

algemeen hebben beiden wel wat raakvlakken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2016 23:39 door cyclingfreakske.
Eazster 31 juli 2016 01:21
Tour winnen ,dat zie ik hem ook niet zomaar doen, maar als hij zo verdienstelijk in de hoogste regionen blijft meedoen ook mooi . Echter als je San Sebastian kan winnen ,dan wie weet op een goede dag ook Luik en Lombardije waar hij al verdienstelijk heeft gereden.
Aanvallen doet hij al vanaf het begin van zijn carriere hoor ,alleen leverde hem dat pas 2x een echte vette WT ritzege op (Zwisterland 2013,Vuelta 2013).
In 2012 reed hij al erg sterk in de klassiekers en nu Rodriguez stopt ,Valverde een dagje minder messcherp en explosief word en Gilbert zijn gouden gloriejaren ook niet meer lijkt terug te vinden vallen er wat gedegen vaste concurrent in die koersen weg. Er komen er ook wel nieuwe bij oa Alaphillipe ,maar heb het gevoel dat hij wel een constante speler in de heuvelklassiekers kan worden.
Shinzawai 31 juli 2016 15:02
Evans heeft meerdere malen voor de eindzege in grote rondes gereden, voordat hij de Tour won. Mollema heeft dat nog nooit gedaan en loopt ook alweer tegen de 30. Voor het podium zie ik hem wel meedoen, maar voor de overwinning niet.
Michael B* 01 augustus 2016 10:37
Evans was completer, betere tijdrit. Net wat taaier op de juiste momenten. Als Mollema de Tour wint en WK wordt dan praten wel weer verder.
Jacco Banaan 01 augustus 2016 15:10
In een paar jaar tijd kan er heel veel veranderen, al moet gezegd worden dat juist die laatste paar procent het aller moeilijkste zijn. Zelfs als je dat niveau hebt kan geconcludeerd worden dat op niveau komen makkelijker is dan er te blijven.
Koppi 02 augustus 2016 00:39
Ik dacht meer aan wijlen Claude Criquielion. Elk jaar 9de in de Tour. Won San Sebastian en daarna ging het crescendo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen