Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

1 augustus wielertransfer nieuws

Gepost door Clavan 
Clavan 01 augustus 2016 08:34
Lobato en Tolhoek naar team Lotto-Jumbo (AD)
Degenkolb naar Trek-segafredo (Telegraaf)

Niermann als ploegleider naar Team Lotto- Jumbo (Telegraaf)
lodjan 01 augustus 2016 08:37
Lobato?
Heeft Piet van Zucht hier een rol in gespeeld?
Clavan 01 augustus 2016 08:57
Sagan to @BoraArgon18 (Hansgrohe) is done - 3-year deal. Brother Juraj, Baška, Kolar and Bodnar join him
Walnoot 01 augustus 2016 09:06
Haal je Sagan, krijg je half Slowakije erbij... Van Juraj en Kolar wordt je natuurlijk niet echt blij als 'grote' ploeg, daar wil je echt niet mee aan komen zetten in een belangrijke wedstrijd.
Prikdude 01 augustus 2016 09:33
Domo arigato, Mr. Lobato. Chasse Oscar Farme frites?

Als ze die goed aan de praat krijgen, moeten ze op budget alle Nederlandse 'kopmannen' dumpen. Als.
Clavan 01 augustus 2016 09:44
Oscar Gatto (Tinkoff), Jesper Hansen (Tinkoff) Moreno Moser (Cannondale), Michael Valgren (Tinkoff) to Astana
Heisenberg 01 augustus 2016 09:57
Niermann was misschien wel de meest anonieme (saaiste) renner van het peloton. Ok, samen met Jan Boven. Is dat nou een geschikte ploegleider? Ook nog eens oud-Rabobank (met een dopingbekentenis).
Inigo 01 augustus 2016 10:05
Vriendje van Gees he..
Slimmerd 01 augustus 2016 10:10
Gatto gescheiden van Sagan had ik niet direct verwacht, maar samen met Valgren zeker een mooie aankoop voor Astana.

Moser lijkt er weer wat doorheen te komen, bjj Astana zal die extra stap dan wel eens gaan lukken, toch??

Benieuwd wie er allemaal vertrekken bij Astana met Nibali mee, verder Boom natuurlijk weg en verwacht ook niet dat Westra zal blijven.
Biti 01 augustus 2016 10:22
De Kort naar Trek.
Slimmerd 01 augustus 2016 10:25
Dat heeft Degenkolb goed geregeld voor hem
Miquel1983 01 augustus 2016 10:49
Vraag me af of Stuyven zo blij is met de komst van Degenkolb. Die heeft het in zich om zelf kopman te zijn in Vlaamse klassiekers en Parijs Roubaix.
Carlos Danger 01 augustus 2016 10:59
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan to @BoraArgon18 (Hansgrohe) is done - 3-year
> deal. Brother Juraj, Baška, Kolar and Bodnar join
> him


Ik voel alweer een ARD-boycot aankomen.
ton duk 01 augustus 2016 11:12
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat heeft Degenkolb goed geregeld voor hem

En terecht...denk dat Koen een Degenkolb en Kittel nooit in de steek heeft gelaten voor eigen kans(jes)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2016 11:13 door ton duk.
ton duk 01 augustus 2016 11:14
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraag me af of Stuyven zo blij is met de komst van
> Degenkolb. Die heeft het in zich om zelf kopman te
> zijn in Vlaamse klassiekers en Parijs Roubaix.

Lijkt me wel...een bliksemafleider lijkt me voor zo'n (nog) jonge gast wel fijn...
gr
König 01 augustus 2016 11:18
Sagan kiest dus voor geld + bilmaatjes meenemen ipv een team dat hem goed kan ondersteunen.

Misschien maar goed ook, anders wint hij overal.
Clavan 01 augustus 2016 11:24
Kreuziger naar Orica BE
Slimmerd 01 augustus 2016 11:26
Straks met T. Martin er nog bij een prima knecht en Bora zelf bestond uiteraard ook niet uit enkel kneuzen.
Benieuwd of Majka ook nog mee komt uit de inboedel van Tinkoff.
Slimmerd 01 augustus 2016 11:27
Die gaan nog eens een serieuze rondeploeg bouwen ipv naar elke serieuze koers met 4 heuvelsprinters te komen.
Shinzawai 01 augustus 2016 11:34
Verrassende move, ik dacht dat Orica iets tegen renners met een smetje had.
Pyama 01 augustus 2016 11:58
Plus Majka, Konig en Burghardt.
Biti 01 augustus 2016 12:06
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat heeft Degenkolb goed geregeld voor hem

Inderdaad. 2 jarig contract voor de Kort. Toch ook wel knap hoe zo'n matige renner het zo lang uit kan houden bij redelijke ploegen.
Massimo 01 augustus 2016 12:17
Rafal Majka zeer waarschijnlijk naar Team Katusha.
Slimmerd 01 augustus 2016 12:36
Roche naar BMC
Inigo 01 augustus 2016 13:29
Vind de Kort toch vaak redelijk lang bijblijven en heeft misschien ook belangrijke functie buiten de koers (ploegbus, etc.) niet te onderschatten
cyclingfreakske 01 augustus 2016 13:44
hij is een ervaren lead out voor de spurt, je moet niet enkel hard kunnen rijden maar ook stevig je ellebogen kunnen gebruiken.
verder onderweg een renner van goudwaarde, die buiten beeld heel wat werk opknapt op de kopmannen "comfort" te geven.
Shinzawai 01 augustus 2016 14:05
Fietswissel: Bora rijdt volgend jaar op Specialized en Astana op Argon 18.
ronald apers 01 augustus 2016 14:13
roger kluge gaat naar orica-bikeexchange om caleb ewan te helpen voor de sprints.
MarcoV 01 augustus 2016 16:36
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fietswissel: Bora rijdt volgend jaar op
> Specialized en Astana op Argon 18.


Lees: Sagan en Specialized zijn ook financieel en commercieel flink met elkaar verbonden.
Shinzawai 01 augustus 2016 16:44
Von Kármán 01 augustus 2016 16:51
Toch ook een soort transfer: Ryder Hesjedal stopt na dit seizoen.
lodjan 02 augustus 2016 07:52
Giant-Alpecin heeft zich voor de komende twee jaar versterkt met Mike Teunissen. De 23-jarige Limburger geldt als een van de grootste Nederlands grootste talenten.

Zo liet Teunissen zich dit jaar bij Lotto-Jumbo nadrukkelijk zien in dienst van Sep Vanmarcke en werd hij nog negende in Dwars door Vlaanderen. Bij de beloften wist hij reeds Parijs-Roubaix te winnen en werd hij wereldkampioen veldrijden. Voor Lotto-Jumbo is het vertrek van Teunissen een groot verlies.
Eindhovuh 02 augustus 2016 08:09
Soms krijg ik de indruk dat Lotto-Jumbo niet zo'n fijn team is om voor te rijden.
Kelderman die openlijk twijfelt, Vanmarcke en nu vertrekt weer een talent.
Westfalen 02 augustus 2016 09:34
Hoe staat het eigenlijk met Elmar Reinders ? Hij zou getekend hebben bij een WT-ploeg, maar het is inmiddels 1 augustus en nog niets gehoord.
Jacco Banaan 02 augustus 2016 09:40
Waarschijnlijk al oud nieuws... Lars Boom heeft getekend bij Lotto Jumbothumbs up
Walnoot 02 augustus 2016 11:33
Televaag meldt nu dat Boom naar Jumbo gaat. Overigens hoor ik ook meer dan geruchten over de Martin, Konig en Majka naar Bora, dus zal wel kloppen.
ton duk 02 augustus 2016 11:38
Kelderman naar SKY
aldus Ton DUK

gr
ton duk 02 augustus 2016 11:42
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Soms krijg ik de indruk dat Lotto-Jumbo niet zo'n
> fijn team is om voor te rijden.
> Kelderman die openlijk twijfelt, Vanmarcke en nu
> vertrekt weer een talent.

Vertrek van Teunissen heeft best wat te maken met de gebruikte tactiek in de kasseikoersen...je eigen opofferen terwijl je weet dat je in vorm bent is niet iedereen gegeven en gaf Mike zo'n slecht gevoel dat ie toen al besloot te verkassen....
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2016 11:43 door ton duk.
MarcoV 02 augustus 2016 12:05
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Vertrek van Teunissen heeft best wat te maken met
> de gebruikte tactiek in de kasseikoersen...je
> eigen opofferen terwijl je weet dat je in vorm
> bent is niet iedereen gegeven en gaf Mike zo'n
> slecht gevoel dat ie toen al besloot te
> verkassen....
> gr

ja ja, jonge Nederlander dus knuffel-de-knuffel op dit prikbord (behalve dan van Pyama ;-) ).
Maar waarom zou Teunissen in een vrije rol meer bereiken dan pakweg Bert de Backer, Koen de Kort of Ramon Sinkeldam, die dit voorjaar door de blessure van Degenkolb voor eigen kans mochten gaan; en meteen een partij resultaten hebben neergezet (ahum) ... ik mis het even, maar goed, laat het maar zien ...
Slimmerd 02 augustus 2016 12:16
Nou die vorm had hij dan wel mogen etaleren, slappe excuses gebruiken getuigd van weinig zelfvertrouwen.
Miquel1983 02 augustus 2016 12:29
Ik vond Sinkeldam juist opvallend goed in Parijs Roubaix, maar had de pech achter de valpartij te zitten; daarna met de Backer en Terpstra samen als enige continu bij Sagan en Cancellara. Volgens mij had hij top-10 gereden zonder die valpartij.

T. Martin naar Bora, lijkt me voor Sagan de beste knecht die hij maar kan wensen, zowel in Roubaix, Vlaamse klassiekers, als in de Tour. Verder met Bodnar en Barta nog 2 hardrijders. Ik zie ze in de Tour nog wel een keer een stunt uithalen door voor het peloton uit te demarreren en Sagan zo te katapulteren.

Kelderman naar Sky lijkt me verstandig. Hij kan beter een paar jaar knechten en vooral veel leren. Kijk maar naar Poels.
Walnoot 02 augustus 2016 12:34
Die Thwaites, daar gaat Sagan pas wat aan hebben, dat is echt een beest. En lijkt me ook wel een sprint aan te kunnen trekken.
Miquel1983 02 augustus 2016 12:44
Ja, klopt. Thwaites maakte ook indruk op me.
ton duk 02 augustus 2016 15:57
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
ik mis het even, maar goed,
laat het maar zien ...

Die hoop (en verwachting) heb ik dan ook in April 2017...
gr
Pyama 02 augustus 2016 16:15
Over Thwaites gaat dan weer een roddel dat hij bij een (huidige) WT ploeg heeft getekend.
Cyclad 02 augustus 2016 18:51
Mike Teunissen.....inderdaad een groot talent, maar wel een talent die dit seizoen geen stappen maakt, ondanks een redelijke seizoenstart (Dwars door Vlaanderen).

Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat zijn stagnatie/onvrede/beide aan Lotto-Jumbo ligt.
Teunissen stond op de nominatie om naar de Tour te gaan, maar had het zo ontzettend lastig in de bergen in de Dauphiné dat de teamleiding er terecht vanaf zag hem te laten debuteren in de Tour.
Hopelijk lukt het bij Giant, maar de progressie zal hij toch zelf moeten etaleren, daar kan een team hem hooguit bij faciliteren.
Hij is nog jong, daarom mijn voordeel van de twijfel, maar eeuwig alleen op talent teren kan niemand.
Clavan 02 augustus 2016 20:29
De hier al eerder 'bewierrookte' Hugh Carthy kiest voor Cannondale-Drapac per 2017
merijntje mortirolo 03 augustus 2016 09:36
Jacopo Guarnieri, Tobias Ludvigsson en Rudy Molard gaan naar FDJ.

[www.tuttobiciweb.it]
Shinzawai 03 augustus 2016 09:46
Heeft Dominik Bauer al bij Bora getekend?
Slimmerd 03 augustus 2016 11:48
Demare krijgt een luxe lead-out met Guarnieri. Ook voor Kristoff een stevige aderlating
Luijt 03 augustus 2016 13:19
Ik ben tot nu toe noch "gehaald" noch "genomen" dus blijf fietsen waar ik fiets, bij voorkeur bult op.

De berichten in de Telegraaf kloppen dus niet!

Groet, Luijt
Arsimo 03 augustus 2016 14:07
Was in feite al bekend, maar nu officieel:

NOS TT:

Nibali kopman in nieuwe ploeg

De Italiaan Vincenzo Nibali verhuist
van Astana naar de nieuwe wielerploeg
Bahrein-Merida.De winnaar van de Tour
van 2014,de Vuelta van 2010 en de Giro
van 2013 en 2016 is de eerste renner
die door Bahrein-Merida is vastgelegd.

Rond kopman Nibali (31) wil Bahrein een
team formeren dat direct gaat meedoen
om de hoofdprijzen.Vermoedelijk zullen
meer Astana-renners ploeggenoot Nibali
volgen naar de nieuwe equipe.
Slimmerd 04 augustus 2016 12:53
Matthews nu officieel voorgesteld als renner van Giant
Miquel1983 04 augustus 2016 13:14
Grote aanwinst voor Giant natuurlijk; alleen hebben ze nog steeds een gat in de Vlaamse klassiekers en Parijs Roubaix, na het vertrek van Degenkolb. En met Dumoulin en Barguil heeft Giant al twee speerpunten voor de heuvelklassiekers, al is Matthews meer een renner voor Brabantse Pijl en AGR dan voor het zwaardere werk. Dumoulin knechtend voor Matthews in de Gold Race; ik weet niet of ze daar in Limburg zo blij van worden.
Sub Culture 04 augustus 2016 14:15
Olivier Naessen en Stijn Vandenberg naar AG2R waar ook Bakelants heeft verlengd tot 2018.
Transfer van Vandenberg heb ik niet zien aankomen.
JdB 04 augustus 2016 14:47
Daar speculeerden de Belgische commentatoren tijdens de tour toch al over?
Pyama 04 augustus 2016 20:19
Dan moet je je Etixx VR bril eens af zetten.
Pyama 04 augustus 2016 20:20
Daarvoor heeft met Bertje de Backer en Zico.
Shinzawai 05 augustus 2016 13:11
Vanmarcke terug naar Cannondale:
[www.wielerflits.nl]

Dan zal Boom wel naar Lotto-Jumbo komen en zit Sunweb-Giant zonder kopman voor het Vlaamse voorjaar?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen