Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WorldTour 2017

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 02 augustus 2016 22:09
Nieuw in de WorldTour
Cadel Evans Great Ocean Road Race (29 januari)
Tour of Qatar (6-10 februari)
Abu Dhabi Tour (23-26 februari)
Omloop Het Nieuwsblad (25 februari)
Strade Bianche (4 maart)
Dwars door Vlaanderen (22 maart)
Ronde van Turkije (18-23 april)
Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (1 mei)
Tour of California (14-21 mei)
Prudential Ride London-Surrey Classic (30 juli)

Echt een devaluatie van de bestaande WT-koersen. Turkije straks even veel waard als de Tirreno?

En ook een dramatische verdeling. Er zijn straks al 6 WT-koersen verreden voor Parijs-Nice (wat ooit de opener was).
Clavan 02 augustus 2016 22:12
Polen, London en SanSebastian in hetzelfde weekend.
D. Marrage 02 augustus 2016 22:13
Qatar?
Abu Dhabi??
Turkije???
SS3000 02 augustus 2016 22:15
Strijd tegen doping, je maakt de grootste doping ronde WT, zodat obscure, vage doping ploegen niet meer mee kunnen doen. Gecombineerd met schending van alle mensenrechten, wat bomaanslagen, is succes verzekerd.
Heisenberg 02 augustus 2016 22:16
Dan heb je 24 van je maximaal 30 renners dus nodig. Geen tijd voor blessures of uitrusten na de Tour / voor de Vuelta.
Ruudje2209 02 augustus 2016 22:17
Stade Bianchi welkom nieuwe klassieker. Londen en california mooi voor de internationalisering.

Maar de rest vreemd. Vlaamse koersen genoeg in de WT. Frankfurt wordt toch elk jaar mider qua deelnemersveld. En de zandbak koersen gaat niemand de moeite waard vinden.
Carlos Danger 02 augustus 2016 22:19
Dit lijkt op een 'coup'.
D. Marrage 02 augustus 2016 22:20
Quote
Ruudje
Stade Bianchi
--> Bianche
Sub Culture 02 augustus 2016 22:27
Prima de toename van meerdere koersen.
Enige minpunt is dat er niet nog meer Vlaamse koersen zijn opgenomen.
JW 02 augustus 2016 22:39
Eens !
Eigenlijk zouden ze alleen Vlaamse koersen moeten opnemen, alleen toegankelijk voor ploegen met Belgische licentie.
Dan krijgen die koersen de status aparte die ze echt verdienen.
En noem het maar "super-WT", om de Vlamingen helemaal te laten glunderen.

Uitgezonderd de Strade Bianche vind ik alle toegevoegde koersen een een misser.
Zoals b.v. California ? Mag elk WT-team dat dat graag wil dan deelnemen ? Denk het niet.
lodjan 02 augustus 2016 22:56
Enkele maanden geleden las ik dat de WorldTourploegen voor sommige WorldTourraces wel een startrecht, maar geen startplicht hebben.
Ed@ 02 augustus 2016 23:03
Als ze maar genoeg koersen de WT status geven, kunnen ze bij LTJ ook eens een WT koers winnen.
lodjan 02 augustus 2016 23:06
Minimaal 10 WT-ploegen in de nieuwe koersen.
Marcos 02 augustus 2016 23:07
Bij de "oude" WT-koersen moeten alle ploegen nog steeds starten, maar voor de "nieuwe" koersen is er enkel de regel dat er minimaal 10 WT-ploegen moeten starten. Geen idee hoe die regels verder zijn, misschien zijn er koersen waar er geen 10 willen starten bijvoorbeeld..
Carlos Danger 03 augustus 2016 00:51
Worden dus veel gedevalueerde koersjes met B-teams. Wordt vast heel boeiend. Nu nog betaal-TV.
Andere Peter 03 augustus 2016 01:42
Regionale spreiding lijkt een grote rol te spelen en dat lijkt mij logisch. Dit zijn natuurlijk geen zuiver sportieve afwegingen en terecht.
Columbus SLX 03 augustus 2016 08:11
Niks uit Frankrijk - ASO pesten???

Niet dat ik zoveel met Fransen heb, maar toch 1 van de oerlanden van het wielrennen.
En zijn toch genoeg wedstrijden waar wat van te maken valt.

Qatar blijf ik toch apart vinden - wel 's gelezen van Tom Boonen dat hij dat een zware koers vond: hoogste gemiddelde hartslag, om de 1 of andere reden gaan ze daar ieder jaar, iedere rit tot het uiterste. Maar het blijft toch ook we vertrekken vanaf zand, links is zand, rechts is zand, en we gaan naar zand. Lijkt me toch moeilijk om daar ooit een goed bekeken race van te maken.
Walnoot 03 augustus 2016 09:31
Shit, 1 april is al voorbij... hopen maar dat Tinkov gelijk krijgt en ASO de boel binnenkort overneemt.
merijntje mortirolo 03 augustus 2016 09:40
Quote
D. Marrage
Stade
Strade. smiling smiley
Shinzawai 03 augustus 2016 09:40
Abu Dhabi, Turkije, Dwars door Vlaanderen en de GP Cadel Evans zijn wat mij betreft absoluut (nog) niet World Tour waardig, maar de rest lijkt me niet onredelijk. Wel benieuwd hoe de UCI het gaat regelen met startrechten/-plichten en continentale ploegen (voor bijvoorbeeld California een belangrijk onderwerp). Koersen die ik mis, zijn de Tour de San Luis (globaliseren, kreng!), Giro dell'Emilia, Paris-Tours en de Tour of Britain, die volgens mij wel waarde zouden toevoegen aan de World Tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2016 09:41 door Shinzawai.
JW 03 augustus 2016 09:51
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Regionale spreiding lijkt een grote rol te spelen
> en dat lijkt mij logisch. Dit zijn natuurlijk geen
> zuiver sportieve afwegingen en terecht.

Juist ja. Regionale spreiding. Vandaar die extra Vlaamse koersen.

Waarom het terecht zou zijn dat het geen zuiver sportieve afwegingen zijn is me niet duidelijk.
Mij lijkt dat het enige acceptabele argument om koersen in de WT op te nemen.
ton duk 03 augustus 2016 10:10
Als we het over globaliseren hebben, had ik graag Tour Langkawi als nieuwe WT gezien....
gr
Shinzawai 03 augustus 2016 10:28
De World Tour is natuurlijk wel het uithangbord van het mondiale profwielrennen, dus ik kan me goed voorstellen dat die wordt ingezet om enerzijds interesse in wielrennen aan te wakkeren (Duitsland, Engeland, Australiƫ) en anderzijds nieuwe geldbronnen aan te boren (Midden-Oosten). Laten we ook niet vergeten dat profwielrennen altijd commerciƫel is geweest.
Pyama 03 augustus 2016 10:30
Pluspunt is wel dat nu gekozen wordt voor bestaande koersen en niet voor gedrochten in Rusland of China.
Shinzawai 03 augustus 2016 10:33
Eens m.b.t. China, maar de GP Sochi, die ooit naar de World Tour zou komen, wordt al de nodige jaren als 2.2 koers georganiseerd. Laatste winnaars: Zakarin en Foliforov.
Pyama 03 augustus 2016 10:41
Ik doel niet op Sochi, dat speelde in 2010 (?). Ik dacht dat in 2015 (?) sprake was van een nieuwe Russische WT race op de kalender.
Luijt 03 augustus 2016 11:37
Aandoenlijk hoe een aantal lieden tracht nog iets positiefs te zien in deze uitverkoop van de wielersport.

Het is een misverstand om te denken dat het opnemen van die kamelenkoersen iets te maken heeft met de mondialisering van het wielrennen.

Het zijn noodsprongen die bewijzen dat de sport naar een ander verdienmodel toe moet.
Arsimo 03 augustus 2016 11:46
Strade Bianche, Omloop, een van de twee woestijnkoersen [starten sowieso veel WT-ploegen met serieuze selectie en het geld moet ergesn vandaan komen], de Duitse 1 mei koers [vroegah Rond om Henninger Turm, ooit een publicitair en sportief aan AGR gelijkwaardige koers] en Tour of California vind ik nog wel terecht, zeker als niet alle WT-ploegen hoeven te starten.

De rest in de WT is pure onzin, met de Ronde van de Turkije bovenaan. Wat moeten ze met die koers en dat nog wel in de al overvolle april maand? De stenenrijders zijn net klaar, de Ardennen-rijders hebben wat anders aan hun hoofd en wat blijft er over? Jonge renners die in de grote koersen nog niet mee mogen en wat sprinters die hun treintjes willen oefenen voor de aankomende Giro? De Ster Elektro is toch ook geen WT? De serieuze ploegen die de laatste jaren aan Turkije meededen hadden vaak al moeite genoeg een redelijke ploeg te sturen.
Leon 03 augustus 2016 12:44
Ruudje2209 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Frankfurt wordt toch elk jaar minder qua
> deelnemersveld.

En dus wil de UCI met die WT-status zorgen dat deze klassieker weer het startveld krijgt dat hij verdient. Toch best mooi?
Eazster 03 augustus 2016 15:48
Ploegen kleiner willen maken en dan flutkoersje zo opwaarderen dat WT ploegen dan genoodzaakt zijn WT punten te pakken en dus wel moeten rijden.
Het staat haaks op wat ze eigenlijk willen. Het spel om promotie degradatie kan zo wel wat leuker worden met kleinere ploegen die sowieso startten in Californie,Turkije etc om zo de nodige WT punten kunnen sprokkelen.
Een ander probleem gaan de wilcards zijn. normaal gesproken leggen de kleinere ploegen zich daar we bij neer omdat ze toch altijd wel de nodige wedstrijden kunnen rijden die voor een bepaalde sponsor belangrijk is. Maar als bijvoorbeeld Californie WT word kan dat een drama voor bijvoorbeeld United Healthcare en Novo Nordisk worden als de WT teams deze wegdrummen voor de benodigde punten. De tussenlaag valt weg.

Verder moet je dan ook afvragen of het nu een prettige zaak is dat ze koersen als Turkijke,Californie, Qatar ,Abu Dhabi en DWV die door de (trouwe ) fans echt niet als volwaardige koersen worden gezien qua belangrijkheid ons door de strot worden geduwd. Voor mijn gevoel verdienen Omloop en Strade Bianchi dat op zich wel ,maar het belangrijkste is gewoon het unieke karakter van de koers en niet het waarde oordeel. Dat een koers als Turkije,Californie,Polen en ook Australia gelijkwaardig zijn aan bijvoorbeeld Tirreno en Parijs-Nice is sowieso al onzin.
Luijt 04 augustus 2016 09:41
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen