Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TTT op Olympische Spelen

Gepost door jonglins 
jonglins 10 augustus 2016 17:46
Waarom is er eigenlijk geen ploegentijdrit op de weg voor landenteams op de Olympsiche spelen? Lijkt me fantastisch onderdeel! Remember 1968 met goud voor Zoetemelk en co. En natuurlijk 1964 met Karsten en co. En dat 100 km lang!
ton duk 10 augustus 2016 18:09
Eens mbt fantastisch onderdeel
gr
cyclingfreakske 10 augustus 2016 19:06
idd zonde dat het niet meer op het programma staat.
Nederland was er altijd sterk in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2016 19:06 door cyclingfreakske.
ton duk 10 augustus 2016 19:20
Wel leuk om te speculeren welke 4 we zouden opstellen ?

De Kort en Dumoulin lijken me zekerheden...Clement...Terpstra..
gr
Koppi 10 augustus 2016 19:46
Grapjas. Van Emden op een vlak parcours, anders Gesink en/of Mollema en/of Poels.
lodjan 10 augustus 2016 23:28
Andere Peter 11 augustus 2016 00:05
Ik zou de TTT ook graag terugzien.

Er is door het jaar heen natuurlijk geen waardige TTT-competitie. Zeker niet met 4 man. Niet internationaal en ik denk ook niet nationaal. Volgens mij is die TTT van de OS gegaan omdat het teveel een gelegenheidsfeestje was.

Maar het wrange is dat bv het schaatsen juist een ploegending erbij heeft gekregen om de boel op te leuken. Kennelijk is het ook een kwestie van lobbyen, wat wil de tv-kijker, hoe is het imago van de sport (bond). Dat klaatste spreekt niet voor het wielrennen.

Hier wegwielrennen komt er toch al bekaaid vanaf met slechts 2 onderdelen. Waar er bij judo meer gewichtsklassen dan cijfers zijn en waar het zwemmen zoveel varieert dat die Phelps 21x bijna hetzelfde onderdeel mag winnen. Nog even los van die TT zou je ook kunnen denken aan een gouden medaille voor de beste klimmer (wegrit op klimparcours met aankomst bergop), de beste wegsprinter (kaarsvlak), de beste op kasseien etc.
Carlos Danger 11 augustus 2016 00:20
Zo'n zwembad zit natuurlijk wel vol betalende toeschouwers. Bij het wielrennen lopen ze gratis in de weg.
Curzio 11 augustus 2016 09:40
Vol?

Die betalende toeschouwers zijn ook weer nodig om een begin te maken met het betalen voor de faciliteiten waar gesport wordt. Dus ik denk dat wielrennen organiseren voor een Olympisch comité alleen maar gunstig is. Ook nog eens veel reclamemogelijkheden voor de regio.
Super Grover 11 augustus 2016 09:43
De UCI doet niet echt zijn best om de TTT populairder te maken:

Meerderheid WorldTour-ploegen wil boycot WK Ploegentijdrit
Miquel1983 11 augustus 2016 10:45
Ik vind het sowieso jammer dat op WKs geen ploegentijdrit met landenteams gereden wordt. Ik zou Nederland wel willen zien met Dumoulin, van Emden, Terpstra, Clement en Kelderman.

Overigens is een ploegentijdrit heel anders dan een invididuele tijdrit. Terpstra is geen geweldige tijdrijder individueel maar wel een vaste schakel bij Ettix. Datzelfde gold voor Jens Mouris bij Orica. Wanneer je naar het WK van 2015 kijkt, dan had Movistar daar qua individuele tijdrijders moeten winnen (Castroviejo, Malori, Dowsett, I. Izagirre, Amador), maar het werd BMC met mannen als Dillier, Quinziato en Oss die je in een individuele tijdrit niet ziet excelleren.

Een ploegentijdrit moet je op trainen; de vraag is of die renners daar in nationaal verband op zitten te wachten. Maar toch lijkt het me leuk qua spektakel. Sowieso mogen er van mij wel meer ploegentijdritten komen, maar dan niet in grote rondes want dan beinvloed je het klassement onnodig. Meer als eendagswedstrijden.
Super Grover 11 augustus 2016 11:00
Renners die een snel herstelvermogen hebben zijn vaak goed in een ploegentijdrit. Die renners hoeven niet perse goed te zijn in een uur lang voluit gaan. Wanneer ze in de trein rijden kunnen ze even de druk van de pedalen halen en daarna weer gaan. Ik merkte zelf dat bij goede focus mijn hartslag in de trein enorm kon zakken, waardoor de echte inspanning alleen op kop gebeurde. Als alle renners in de ploeg dat kunnen, kan je een heel hoog tempo ontwikkelen.
Inigo 11 augustus 2016 13:01
Heb je al gesolliciteerd bij Roompot?
Super Grover 11 augustus 2016 13:53
Ja, maar er was een verschil in interpretatie van hoog tempo dus het ging niet door.
Koppi 11 augustus 2016 13:55
Een klimtijdrit voor diverse gewichtsklassen is ook een optie.
En de trend van het seizoen: een daalwedstrijd. Voor de snelste wellicht met een andere prijs dan een gouden plak.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2016 14:02 door Koppi.
Von Kármán 11 augustus 2016 14:03
Graag een daal TTT van de Koppenberg.
Andere Peter 11 augustus 2016 17:44
Halfleeg soms en de andere helft is gratis weggegeven aan sponsoren.

Ik denk niet dat de recette een belangrijke poot is aan het verdienmodel van zo'n OS. Het gaat om tv-rechten, sponsoring en merchandising. De recettes zijn een druppel op de gloeiende plaat.

Wielrennen organiseren kost niet meer dan de aanleg van een zwemstadion of een wildwaterkanobaan die verder nooit meer gebruikt wordt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen