Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Naseizoen Nederlanders

Gepost door RikdeKraam 
RikdeKraam 10 augustus 2016 23:11
Van Gesink en Kruiswijk weten we dat ze de Vuelta gaan rijden in het najaar en daarvan logischerwijs hun doel maken. Daar kijk ik, zeker als het om Kruiswijk gaat, wel naar uit. Van de andere Nederlandse heb ik eigenlijk niet een goed beeld. Ik denk in de eerste plaats aan Dumoulin (gaat hij van het WK tijdrijden z'n doel maken nu), Poels en Mollema (Lombardije, Canadese wedstrijden), Kelderman.

Daarnaast hebben we dit jaar natuurlijk het vlakke WK parcours. Welke Nederlanders zouden daar als kopmannen kunnen worden ingezet? 'Onze' sprinters hebben natuurlijk niet de snelheid van de rassprinters uit de Tour, maar je ontkomt er haast niet aan om Hofland, Groenewegen, Van Poppel, Wippert mee te nemen, maar ik vraag mij wel af of ze (al) 250 kilometer aankunnen. Alternatief is gaan voor een paar sterke mannen die in een groepje kunnen aankomen en wel hebben bewezen deze lange koersen aan te kunnen (Boom, Terpstra, Slagter, Dumoulin). Waar zou Nederland voor moeten gaan? De traditionele WK-rijders zullen logischerwijs in elk geval passen (Mollema, Gesink, Kelderman, Poels) ga ik vanuit.
Super Grover 10 augustus 2016 23:41
Keuze uit 8 renners voor 9 plekken lijkt mij niet zo lastig.
Tinuz 10 augustus 2016 23:47
De meeste renners zijn uitgepierd volgens mij. De enige waar ik nog wat van verwacht is Kruijswijk in de Vuelta.
Shinzawai 11 augustus 2016 00:00
Kruijswijk & Gesink voor Vuelta & Lombardije
Kelderman, Slagter & Mollema voor Canada & Lombardije
Dumoulin voor Canada/Eneco Tour & WK Tijdrijden
Poels voor Tour of Britain & Lombardije
Clement voor Vuelta & WK Tijdrijden
Terpstra, Groenewegen, Van Baarle & Boom voor Eneco Tour & WK

Rijdt Van Poppel de Vuelta weer?

WK-selectie lijkt me vrij simpel: Groenewegen, Terpstra, Boom, Van Baarle, Van Poppel, Hofland, Van Emden, Dumoulin & Clement (laatste 2 ook de tijdrit).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2016 00:02 door Shinzawai.
bakfiets 11 augustus 2016 08:48
erkende sprintaantrekkers als curvers, de kort en timmer?
Columbus SLX 11 augustus 2016 08:54
Zou Terpstra nog tot iets moois in staat?
Ik hoop het echt.

Won laatst Dwars door het Hageland... de benen moeten dus goed zijn, maar zou hij tevreden zijn met zijn seizoen tot nu toe?
Mooie renner, zonder 1 echte specialiteit, er toch voor gaan waar het maar even kan. Gewoon proberen. Vind ik altijd mooi om te zien.
Shinzawai 11 augustus 2016 08:58
Kan een optie zijn, maar na 250 km zijn de winstkansen voor de NL-sprinters niet bijster groot.
aartstyle 11 augustus 2016 09:00
Het naseizoen is niet meer wat het geweest is. Eind jaren 90 en het begin van deze eeuw keek ik daar veel meer naar uit. Zeker niet met de periode toen zurich en de Italiaanse semi klasskiekers ook nog als (heel) belangrijk werden gezien. Nu met een WK dat biljartvlak is zit er nog weinig leuks in de pijplijn voor de wereldtoppers/klassieker koningen.. Lombardije is nog steeds een mooie koers, maar je ziet dat er toch al veel toppers dan uitgepierd zijn. Canada geeft wel vaak een mooie koers (en nederlands succes) maar is toch geen monument.

Eigenlijk zou 1 van de voorjaarsklassiekers verplaatst moeten worden naar het najaar om het weer wat aantrekkelijker te maken.
Von Kármán 11 augustus 2016 09:11
Een grote klassieker als de Amstel?
aartstyle 11 augustus 2016 09:18
Nu je het zegt....

Amstel is geen LBL of RVL. Maar een tweeluik Amstel-Lombarije of Waalse pijl-Lombardije zou denk ik voor een aantal wereldtoppers toch de focus/wil om aan het einde van het seizoen nog goed te zijn positief beïnvloedden. Daarbij zal ook de grotere kans op wat spectaculairder weer het koersverloop positief kunnen beïnvloeden.
Walnoot 11 augustus 2016 09:30
Heb het niet zo gevolgd, maar gaat Kelderman niet ook een doel maken van de Eneco-Tour? Toch al vaker laten zien dat die koers hem wel ligt, en was er vorig jaar niet ver vanaf...
Miquel1983 11 augustus 2016 10:31
Parcours van Eneco Tour is dit jaar heel anders dan we gewend zijn. Geen Ardennen. Wel beetje LImburgse heuvels maar stelt niet zoveel voor volgens mij. Lijkt me niet dat Kelderman daar zoveel te zoeken heeft.

Voor het WK zou ik zeker Groenewegen en van Poppel meenemen. Het wordt toch 99% zeker een sprint. Daar zorgen Duitsland en Engeland wel voor. Kijk maar naar Kopenhagen 2011. Hofland alleen meenemen indien hij een plek heeft in de sprinttrein; idem voor Wippert. Het heeft geen zin om 4 sprinters te selecteren. Verder zou ik een paar notoire hardrijders meenemen, voor waaierrijden en eventueel toch nog een ontsnapping richting het einde. Dan denk ik bovenal aan Terpstra, van Emden en Dumoulin. Eventueel Boom of Clement maar ik acht die andere 3 sterker.

Verder zou ik me richten op de sprinttrein. Groenewegen heeft bijna dezelfde topsnelheid als Cavendish, Greipel en Kittel. Maar weet zichzelf nog niet goed te positioneren, dus lijkt het me de beste optie hem achter de sprinttrein van Giant te zetten. Die overklaste in 2014 de rest van de Tour met achtereenvolgens Timmer, Curvers, Dumoulin, Degenkolb, de Kort en Veelers. Streep Degenkolb weg en dan heb je 5 Hollanders. Veelers is volgens mij niet in beste doen, maar als je dan die 2 wagonnetjes anders kunt invullen, dan heb je nog steeds een serieuze trein. Veel indrukwekkender dan de trein van Lotto-Jumbo.
DiDanio 11 augustus 2016 11:29
Kortom, dan krijg je zoiets: Sprinttrein met Timmer, Curvers, Dumoulin, van Emden, de Kort, van Poppel, Groenewegen + Hofland/Boom en Terpstra
Shinzawai 11 augustus 2016 13:04
Of ze promoveren Emilia naar de World Tour en zetten die koers weer voor Lombardia.
Shinzawai 11 augustus 2016 13:06
Waar zou Kelderman dan moeten rijden? Vuelta lijkt me wat te veel van het goede.
Jacco Banaan 11 augustus 2016 13:16
Voor het naseizoen eerder benieuwd naar een Robert Gesink. Heeft hij nu eindelijk alle tegenslagen overwonnen. Is hij volledig hersteld van de hersenschudding klap? De komende dagen is hij actief in de Tour de l'ain. Als een van de weinige Protour ploegen zou Lotto Jumbo dit rondje moeiteloos moeten domineren. Áfijn vandaag een leuke opwarmer, maar morgen wordt een andere koek. Gaat het loeizwaar omhoog. Verder doen de talenten van de Rabobank Development team ook mee in dit rondje, kijken of ze bergop ook hun mannetje staan.
ton duk 11 augustus 2016 13:39
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
Verder doen de talenten
> van de Rabobank Development team ook mee in dit
> rondje, kijken of ze bergop ook hun mannetje
> staan.

Volgens mij (de kenners mogen me tegenspreken) zit er in deze laatste lichting Rabo Development geen enkel klimtalent ...?
gr
Sjoerd102 11 augustus 2016 14:56
Misschien een hele gekke vraag.
Zou Stroetinga niks zijn om naar het WK mee te nemen In een rol van sprintaantrekker?,
Of kan die de afstand niet aan?
Von Kármán 11 augustus 2016 15:01
Hij vindt zichzelf in ieder geval 's lands beste sprinter, dus misschien is dat zo gek niet!
Ik zou er toch niet aan beginnen.
Jacco Banaan 11 augustus 2016 16:09
Stroetinga lekker thuislaten. Die kan simpelweg de hardheid van een finale niet aan. Helemaal niet na 250km, heeft een te kleine motor. Zeg maar een V2 tegen een Cavendish V10 motor. Tijdens het NK was het urenlang een gezappig tempo.
Curzio 11 augustus 2016 20:58
NK was juist vrij harde koers volgens mij. Maar zou hem uiteraard ook niet meenemen. Twee sprinters is genoeg en Groenewegen en Van Poppel hebben meer laten zien op het hoogste niveau.
RikdeKraam 11 augustus 2016 23:28
De sprinttrein van Giant meenemen - of althans een paar pionnen - klinkt niet verkeerd. Daar had ik zelf nog niet zo snel aan gedacht. Persoonlijk vind ik zo'n WK toch wel een afknapper, puur aangezien je dan 245 km zit te kijken naar een wedstrijd waarvan je weet dat pas de laatste 2 a 3 kilometer beslissend is. Een vlak WK is alleen leuk als met veel kleinere teams wordt gereden, aangezien je dan als ontsnapper simpelweg geen kans maakt in een profpeloton. Met heuvels is dat toch iets anders. Starten in het Midden-Oosten heeft wel als voordeel dat je niet vanaf de start gaat kijken, want te vroeg.

Overigens hoop ik dat Poels / Mollema / Gesink / Kruijswijk / Dumoulin wel echt het seizoen gaan afmaken en ook in Emilia / Canada / Lombardije er nog iets van proberen te maken, aangezien ze (behoudens Gesink, maar die is fris wellicht, itt zijn concurrentie in de Vuelta) dit jaar wel (nog verder) zijn doorgebroken.
Carlos Danger 12 augustus 2016 01:05
Geen sprinters meenemen. De beste NL'ers zijn kansloos tegen de Protour-elite.
Een ploeg samenstellen, die er van begin af in wil vliegen. Onrust stoken. Combines proberen te smeden.
Boeltje op de kant (en desnoods erover)willen zetten.Oorlog maken.
Alles beter dan zouteloos in dienst van een paar B-sprinters de hele dag volgen om kansloos 13e en 18 te worden.
Ze zullen de moed wel weer niet hebben om er een gedenkwaardige koers van te maken.
Slimmerd 12 augustus 2016 08:31
Duitsland zal eerst moeten zorgen dat ze met negen man mogen starten, anders lijken zij mij niet een gewezen ploeg om de boel te controleren tot massasprint. Landen als Noorwegen en Frankrijk kunnen GB uiteraard wel prima ondersteunen en benieuwd wat voor ploeg Colombia om Gaviria kan bouwen.
Kuiperberg 12 augustus 2016 10:36
Eerlijk gezegd vind het WK wielrennen in een Olympisch jaar, teveel van het goede. Welke topper heeft er nu nog zin in een WK op de weg ? Vuelta is altijd een mooie koers, maar ik ben het eens met veel volgers dat het najaar niet echt aantrekkelijk is. De meeste renners zijn alweer bezig met transfers etc.
El Mik 12 augustus 2016 11:04
Volgens mij hebben toppers als Kristoff, Cavendish, Greipel etc er wel zin in nu ze zo'n parcours krijgen. En Sagan heeft er altijd zin in

En de WK's in Verona, Varese en Valkenburg waren toch ook niet gedevalueerd?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2016 11:05 door El Mik.
JdB 12 augustus 2016 12:01
Net zoals in Kopenhagen?
cyclingfreakske 12 augustus 2016 22:21
als hij rechtblijft.... de NL'ers lijken dit jaar patent te hebben op valpartijen, zonder hulp van motards nog wel winking smiley
cyclingfreakske 12 augustus 2016 22:24
Gaviria maakt ook wel een kansje als hij start.
cyclingfreakske 12 augustus 2016 22:29
de meesten passen er hun zaken niet voor aan,zou ook dom zijn als je geen grote naam hebt.
ze zijn wel professioneel genoeg om zich blijven in te zetten tot het WK.
Cyclad 12 augustus 2016 22:41
Alleen Jan Maas. Moet alleen nog wel behoorlijk groeien.
Kevin Inkelaar (bij Lotto <23) is wel een klimtalent, maar heeft hij een blessure of zo? Nergens gezien dit jaar.
Martijn de Jong (SEG) en Pascal Eenkhoorn (BMC) kunnen bergop ook wel wat. Hebben nog relatief weinig klimervaring, maar zaten in de Ronde van de Elzas behoorlijk vooraan.

Bij de junioren: Ide Schelling en allrounder Nils Eekhoff. Bij laatstgenoemde wel de vraag welke kant het op gaat, hij kan alles, maar is nergens (nog) echt top. Schurkt er zeker wel tegenaan.

Resumerend: geen grote klimtalenten als Gesink, Mollema, Oomen, maar zeker ook niet hopeloos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2016 22:46 door Cyclad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen