Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Czech 3 / Artic 3 / Ain 4

Gepost door Prikdude 
Prikdude 13 augustus 2016 05:59
Heuvelenomloop / lange puncheuraankomst / Grand Colombier met vlak
lodjan 13 augustus 2016 06:29
Wat een luxe! Drie rondjes, drie leiderstruien. Gisteren twee overwinningen en een tweede plaats.

(En beste wielerland op de Spelen, twee klassiekers, etappes, leiderstruien en top 10 klasseringen in grote ronden. En toch zijn er altijd azijnzeikers die nooit tevreden zijn. We gaan nog eens met weemoed terugdenken aan deze jaren.)
Ger 13 augustus 2016 07:25
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een luxe! Drie rondjes, drie leiderstruien.
> Gisteren twee overwinningen en een tweede plaats.
>
> (En beste wielerland op de Spelen, twee
> klassiekers, etappes, leiderstruien en top 10
> klasseringen in grote ronden. En toch zijn er
> altijd azijnzeikers die nooit tevreden zijn. We
> gaan nog eens met weemoed terugdenken aan deze
> jaren.)


thumbs up
ton duk 13 augustus 2016 07:53
-------------------------------------------------------> lodjan Schreef:
> -- En toch zijn er
> > altijd azijnzeikers die nooit tevreden zijn.

Nu ik weer persoonlijk wordt aangesproken....
Grote Rondewinst en winst RvV zou voor DUK deze jaren compleet maken....

Gezien de leeftijden van onze ( Ger en ik) renners gaan deze jaren ook nog ff duren...
gr
Ger 13 augustus 2016 08:46
Maar we hebben wel de zwaarste klassieker die er is met Wout Poels toch binnen Ton.
Cyclad 13 augustus 2016 09:20
Sommige mensen willen alles, Ger. Laten we, zoals jij terecht zegt, blij zijn met hetgeen de Nederlandse renners en rensters presteren. Dat is echt beter dan het ooit geweest is.

Even on topic: de leiderstruien in Tsjechië en Noorwegen lijken mij onhoudbaar. Sam Oomen moet het kunnen redden in Frankrijk.
Slimmerd 13 augustus 2016 10:02
Beter dan ooit? Kijk en daarom blij dat er ook azijnzeikers zijn, de wij-zijn-blij-met-alles-prikkers zijn namelijk altijd van het alles is nu altijd beter dan het was.
Brieske 13 augustus 2016 12:44
De zwaarste klassieker werd ook gewonnen door Gerrans, hey, dan is het meteen niet meer de zwaarste klassieker.
Cunego, Nibali, Gilbert, Rodriguez, D. Martin en natuurlijk Zaugg. Dat zijn namen voor de 'zwaarste' klassieker.

Verder wel eens met de rest wat je zei, oh, zei je verder niks...

Groet
merijntje mortirolo 13 augustus 2016 13:18
Nou, Brieske, lekker ventje vammuh, al trekt Luik al jaren op geen kloten meer, en wassut zelfs dit jaar een kutkoers qua verloop, twas waarschijnlijk wel de zwaarste klassieker van 2016.
#sneeuwhagelpleurisweerweetjewel
Brieske 13 augustus 2016 13:52
Lekker ben ik zeker ja, oneens met de rest (nu dan, ff weer in Lombardije afwachten).

Groet
lodjan 13 augustus 2016 15:07
Ain: Vervaeke en De Clercq komen als eerste boven, Oomen in een groepje met Latour op een kleine minuut.
Tinuz 13 augustus 2016 15:08
Bart de Clerq doet een serieuze aanval op de leiderstrui van Sam Oomen, samen met Louis Vervaeke. Hij rijdt weg van de rest op de Colombier.
Wordt moeilijk voor Oomen om het geel te houden.
lodjan 13 augustus 2016 15:21
15h19
En tête : Bart DE CLERCQ (Lotto-Soudal) David GAUDU (Côtes d'Armor - Marie Morin) et Pierre LATOUR (AG2R La Mondiale).

+ 28" Six coureurs dont Rudy MOLARD (Cofidis), Guillaume MARTIN (Wanty - Groupe Gobert) et Sam OOMEN (Team Giant-Alpecin)
lodjan 13 augustus 2016 15:23
Latour is het grootste gevaar voor Oomen. Oomen heeft geen ploeggenoten meer en moet het zelf opknappen.
Tinuz 13 augustus 2016 15:45
Nu Wyss en Monfort aan de leiding, waarbij een Spanjaard(?) Pedrero is aangesloten.
Blijkbaar rijden Oomen, de Clercq en Latour weer bij elkaar in een groepje daar niet ver achter. Minder dan 10 km te gaan.
lodjan 13 augustus 2016 15:54
1 Geniez
2 Hardy

Oomen eindwinnaar
lodjan 13 augustus 2016 15:55
Martin heeft veel werk verricht.
Cecchini 13 augustus 2016 15:59
Weer in je Sombermans bui Tinuz ?
Tinuz 13 augustus 2016 16:18
Realisme, uiteraard.
Blijkbaar heeft Oomen stand kunnen houden, en pakt hij de eindzege!
Tinuz 13 augustus 2016 16:20
Oh jee, Hardy blijkbaar gedeklasseerd, dus schuift De Clercq en ook Latour verder in de boni's??
Waarschijnlijk houdt Oomen net genoeg over. 1 seconde.
lodjan 13 augustus 2016 17:04
Ulissi wint en pakt de leiderstrui. Langeveld in de top 5 en blijft 2e in het klassement. Sterk!
Cecchini 13 augustus 2016 17:12
Moscon wint met 10 sec. voorsprong op Clement in Noorwegen. Matig deelnemersveld (bergop bezien).
Frederik D. 13 augustus 2016 17:19
Sam Oomen is winnaar geworden van de Ronde van de Ain. De pas twintigjarige renner van Giant-Alpecin verdedigde in de vierde en laatste rit met succes zijn eerste plaats in het klassement.

Oomen pakte vrijdag de leiding door de zware bergrit in de Alpen te winnen. Dat was de eerste profzege voor Oomen, die bezig is aan zijn eerste seizoen bij de profrenners.

De slotrit van de vierdaagse etappekoers, die nog twee zware beklimmingen telde, werd gewonnen door de Fransman Alexandre Geniez.

In de onrustige etappe over 132 kilometer van Lagnieu naar Belley fungeerden de beklimmingen niet als scherprechter. Oomen kon zich in de lastigste kilometers handhaven in het tweede gelid. Een klein groepje, met ook weer Oomen (hij finishte als zevende), sprintte uiteindelijk om de ritzege.

Bron: NOS
Tinuz 13 augustus 2016 17:38
Ergens een officiele bevestiging?
Cecchini 13 augustus 2016 18:42
Je vertrouwt het maar niet hè ? En dan moeten we ook nog de dopingcontrole afwachten.
Vittal 13 augustus 2016 18:44
Robert heeft tijd nodig.

[www.teamlottojumbo.nl]

Robert Gesink is 21e geworden in de derde etappe van de Tour de l’Ain. De kopman van Team LottoNL-Jumbo werd voor het eerst sinds zijn val in de Ronde van Zwitersland weer serieus getest, kon niet mee met de beste klimmers in de wedstrijd, maar hield toch een goed gevoel over aan de bergrit.

Sam Oomen (Giant - Alpecin) won de rit en greep de leiding in het algemeen klassement. “De wedstrijd barstte los op de laatste beklimming”, zei ploegleider Nico Verhoeven. “13 renners reden daar weg. Robert Gesink moest zich voor het eerst sinds lange tijd weer bergop testen. Hij kon niet met de beste mee, maar zat er aan de top van de beklimming ook niet heel ver achter. Hij moet van heel ver terugkomen. Hij zet zijn eerste stapjes in deze wedstrijd, staat nog niet op het punt waar hij moet staan, maar boekt wel progressie.”

Wedstrijdritme

Gesink hield na afloop in ogenschouw waar hij vandaan komt. “Deze uitslag is natuurlijk niet iets waar ik heel blij mee kan zijn”, gaf hij aan. “Ik merk dat die maanden van inactiviteit hun stempel drukken. Ik heb wedstrijdritme nodig om weer op niveau te komen. Ik wil altijd iets moois laten zien, maar deze wedstrijd is vooral een mogelijkheid om mezelf elke dag te testen. Hier word ik weer beter en taaier van.”

“Morgen krijgt Robert weer een zware etappe voor zijn kiezen”, concludeerde Verhoeven. “Er zitten twee zware cols in de etappe, waaronder de Colombière. We gaan deze week niet meedoen om de prijzen als het bergop gaat. Robert heeft tijd nodig.”
Tinuz 13 augustus 2016 19:26
Oomen houdt inderdaad uiteindelijk 1 seconde over op De Clercq en Latour.
Netjes binnengesleept, ook al had hij het erg moeilijk bergop en hing het aan een zijden draadje. Winnen doe je niet zomaar.
ton duk 13 augustus 2016 20:47
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sommige mensen willen alles, Ger....

Eigenlijk zou ik wel weer graag een Nederlandse kanshebber in MSR hebben....om compleet te zijn
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen