Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2016 (2.UWT), etappe 7

Gepost door El Chaba 
El Chaba 25 augustus 2016 18:22
Vuelta a España 2016 (2.UWT), etappe 7
El Chaba 25 augustus 2016 18:22



Vuelta a España 2016 (2.UWT), etappe 7: Maceda - Puebla de Sanabria (158,5 km)

Aangezien de beklimmingen weinig voorstellen, nog maar weer eens een ideale etappe voor renners van de tweede of derde lijn om een etappezege te behalen.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:





De beklimmingen:

14:24-14:27 | km –25,3/133,2 | Cat. 3: Puerto de Allariz (6,8 km à 4,4%)
15:41-15:52 | km –80,5/–78,0 | Cat. 3: Alto de Fumaces (11,2 km à 4,3%)
17:04-17:24 | km 140,0/–18,5 | Cat. 3: Alto de Padornelo (7,0 km à 3,2%)




En wederom mispoes voor Movistar, dit maal profiteerde Simon Yates.

Top 10 AK na etappe 6:

1 Darwin Atapuma Hurtado (Col) BMC Racing Team 17:39:52
2 Alejandro Valverde Belmonte (Esp) Movistar Team 0:00:28
3 Christopher Froome (GBr) Team Sky 0:00:32
4 Nairo Alexander Quintana Rojas (Col) Movistar Team 0:00:38
5 Johan Esteban Chaves Rubio (Col) Orica - BikeExchange 0:00:38
6 Samuel Sanchez Gonzalez (Esp) BMC Racing Team 0:01:07
7 Leopold König (Cze) Team Sky 0:01:12
8 Peter Kennaugh (GBr) Team Sky 0:01:14
9 Gianluca Brambilla (Ita) Etixx - Quick Step 0:01:22
10 Simon Yates (GBr) Orica - BikeExchange 0:01:28

Start: 13.43 uur.
Finish: rond 17.40 uur.
Bummetje 25 augustus 2016 19:39
Geloofwaardig of niet, ik vind het eigenlijk wel leuk dat Orica met de tandem Chaves-Yates in de bergen wellicht serieuze tegenstand kan gaan bieden tegen het geweld van Movistar en Sky
Cecchini 26 augustus 2016 10:51
Ik vind Simon Yates allereerst geen renner van het tweede of derde plan, en daarnaast stelde het parcours van bijvoorbeeld de etappe van gisteren wel degelijk iets voor. Ik vond het zelf een werkelijk fantastisch parcours met prachtige views waarin vreselijk hard gekoerst werd. En zoals Wuyts gisteren aan het eind van de etappe terecht vaststelde het was een geweldige finale.
Slimmerd 26 augustus 2016 11:49
Gisteren was zeker een fraaie finale, met dank aan de ploegen die het vroeg al zwaar maakte en de aanvalslust in de kopgroep.
JW 26 augustus 2016 11:57
Ook vandaag m.i. (ondanks de betrekkelijk geringe hellingspercentages) opnieuw een heel mooi parcours, verraderlijk omdat er geen cm vlak is.
Als renners er gebruik van willen maken is een verrassing zo maar mogelijk.
En ja, met dat landschap van Galicië is weinig mis....
Bromertà 26 augustus 2016 12:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind Simon Yates allereerst geen renner van het
> tweede of derde plan, en daarnaast stelde het
> parcours van bijvoorbeeld de etappe van gisteren
> wel degelijk iets voor. Ik vond het zelf een
> werkelijk fantastisch parcours met prachtige views
> waarin vreselijk hard gekoerst werd. En zoals
> Wuyts gisteren aan het eind van de etappe terecht
> vaststelde het was een geweldige finale.

Ieder z'n mening, maar mijn gedachten over die laatste meters herkende ik meer in dit stukje tekst.
Cecchini 26 augustus 2016 12:50


Dit hardnekkige paaltje achtervolgt de Ronde van Spanje

De Ronde van Spanje wordt achtervolgd door een hardnekkig paaltje. Het is zo'n metalen onding dat foutparkeerders in de weg moet staan. Geeft een beetje mee bij een botsing, maar nooit helemaal.

Door: Bart Jungmann


Het betreffende paaltje werd woensdagmiddag voor het laatst gesignaleerd in Lugo. Tegen zes uur maakte het een einde aan de ambities van wielrenner Steven Kruijswijk.

De volgende ochtend is het paaltje alweer het belangrijkste gespreksonderwerp wanneer zijn collega's zich opmaken voor hun vervolg van de Vuelta. En het zou best kunnen dat dit paaltje in de komende maanden nog eens opduikt als juridisch bewijsstuk.

De Vuelta herneemt zijn dagelijkse gang donderdag in Monforte de Lemos. Het Escalopios, een jezuïtisch college van formaat, is het imponerende decor. Voor het gebouw legt algemeen directeur Javier Guillén een hand op de arm van de verslaggever, vermoedelijk een blijk van oprechtheid.

Geen misverstand: dat paaltje is de schuld van de koersleiding. Het had verwijderd moeten zijn of afgeschermd moeten worden. Kruijswijk knalde er bovenop toen hij in volle finale naar links uitweek om langzame coureurs te ontwijken. Een gebroken sleutelbeen heeft een voortijdig einde gemaakt aan zijn seizoen.

Guillén noemt het 'een heel grote fout', waarvoor hij alle verantwoordelijkheid neemt. 'We waren juist zo trots dat Kruijswijk hier reed na zijn opvallende optreden in de Giro.' Voor later kondigt hij een onderzoek aan. Voor nu geldt een scherper controle op obstakels, vooral in de laatste kilometers.

Na zijn schuldbekentenis loopt de Vueltabaas naar de bus van Lotto Jumbo. Samen oud-renner Fernando Escartin, verantwoordelijk voor het parcours, wil hij zich ook persoonlijk verontschuldigen bij de gedupeerden.

Ploegleider Addy Engels waardeert het gebaar. 'Je schiet er niets mee op. We krijgen Steven er niet mee terug. Aan de andere kant zijn koersdirecties nooit zo happig, schuld bekennen.'

Dat roept herinneringen op aan nog zo'n ellendig paaltje dat vorig seizoen een sprintend peloton aan flarden scheurde. Het gebeurde in de Ronde van Baskenland en de gevolgen strekten veel verder. Toen is nooit sprake geweest van een schuldbekentenis.



Een van de slachtoffers was Sergio Pardilla, nu ook van de partij in de Vuelta. Pardilla rijdt voor het kleine Caja Rural, elk jaar present in dit pronkstuk van het Spaanse wielrennen.

De Spanjaard is 32 jaar, zelf ook klein, met daarboven een groot en zorgelijk hoofd. Gevraagd naar de gevolgen van het ongeluk in Baskenland, glijdt hij met zijn linkerhand langs een aantal ledematen. Allemaal gebroken geweest.

Tien maanden heeft Pardilla's herstel gevergd. Zijn comeback vierde hij begin deze maand met een ritzege in de Ronde van Burgos. Toch is zijn lijdensweg wat hem betreft nog niet ten einde. Via de rechter probeert Pardilla de medische kosten terug te krijgen van de koersdirectie in Baskenland.

In dat opzicht bieden de excuses van Guillén allicht een juridisch opstapje. De schuldvraag is immers beantwoord.

Veel kosten zal de kopman niet maken om beter te worden, maar zijn werkgever overweegt een rechtsgang met gederfde inkomsten als inzet. 'We hebben een hoop geïnvesteerd om met Steven optimaal aan de start te komen', zegt ploegdirecteur Richard Plugge. 'Dat is weggegooid geld, als je het zwart-wit stelt.'

Het zou, zegt Plugge, ook een rechtszaak met grote gevolgen kunnen worden. 'Nu overkomt het Steven, straks een andere kopman. Elke keer slaan renners alarm op Twitter, maar er verandert niets. Als in het wielrennen iets op orde moet zijn, is het dit soort dingen.' Is dat paaltje aan de Ronda da Murella in Lugo toch nog ergens goed voor geweest.

Eindhovuh 26 augustus 2016 13:21
Een rechtszaak voor gederfde inkomsten door TLJ? Als hij nou in de leiderstrui zou hebben gereden, nu klinkt het meer als een goed excuus...
El Chaba 26 augustus 2016 13:27
Ik bedoelde dat het parcours zich in principe niet leent voor strijd tussen de klassementsrenners en dat de kans daarom groot is dat renners van de tweede en derde lijn (i.c. dus iedereen die niet tot de verwachte eindklassementstoppers behoort) de etappezege kunnen betwisten.
Jacco Banaan 26 augustus 2016 13:44
Renners hebben allemaal remmen en een stuur. In de basis had Kruiswijk gewoon beter moeten opletten.
Cecchini 26 augustus 2016 13:46
In de basis hadden de huizen in Amarici ook een beter fundament moeten hebben. De vergelijking is wat krom, maar geluk of pech is een keuze, als ik je goed begrijp.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 14:04 door Cecchini.
Horsie is back 26 augustus 2016 14:01
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik vind Simon Yates allereerst geen renner van het tweede of derde plan, en daarnaast stelde het parcours van bijvoorbeeld de etappe van gisteren
> > wel degelijk iets voor.

> Ieder z'n mening, maar mijn gedachten over die laatste meters herkende ik meer in
> [url=https://pbs.twimg.com/media/CqxVzFnXEAA0iC0.j pg]dit stukje tekst.[/url]


Jama, jama, hey Broeder, zo kan ie wel weer. grinning smiley
Heisenberg 26 augustus 2016 14:15
Kopgroep: 45 CAMPENAERTS Victor. (TLJ), 76 LE BON Johan. (FDJ), 122 ARMEE Sander. (LTS), 149 VILLELLA Davide. (CDT), 164 LAENGEN Vegard Stake. (IAM), 181 MATE MARDONES Luis Angel. (COF)

DNF: Kwiatkowski
Cecchini 26 augustus 2016 14:48
Na een hoopvol optreden tijdens de Spelen is de Pool opnieuw aan de sukkel. Ik begin zo langzamerhand mijn twijfels te krijgen over een succesvol vervolg van zijn carriere.
Heisenberg 26 augustus 2016 14:51
De voorsprong schommelt tussen 3 en 4 minuten. Trek en Giant houden het peloton in de buurt.
Arsimo 26 augustus 2016 15:26
Had gedacht dat langzaam de Oostblok-ziekte (na jonge zeer veelbelovende jaren zakt het snel weer in) was uitgestorven in het wielrennen (Sagan e.a.) maar het lijkt er langzamerhand op dat het te vroeg gejuigd is.

Ach ja, Rusland is ook poltiek enige tijd aan een regressie bezig tenslotte, dus het past er helaas wel bij.
Iwan 26 augustus 2016 15:31
Geldt dit ook voor Johnny Hoogland?
El Chaba 26 augustus 2016 16:01
Eens, net als jij op school ook beter had moeten opletten.
Cecchini 26 augustus 2016 16:02
Ik wil niet zeiken, maar het is gejuicht Het kan altijd van pas komen als je bijvoorbeeld aan het internetdaten bent. Je wordt soms genadeloos afgestraft en afgewezen bij een luttel taalfoutje.
Pyama 26 augustus 2016 16:18
Zeg jij ook altijd: "ik pak me fiets"?
Tinuz 26 augustus 2016 16:27
Volgens mij kijk je teveel publieke omroep.
Neem eens een kijkje in Rusland en Moskou, en neem eens een kijkje in pakweg Berlijn, Parijs, Londonistan, Malmo of Brussel.
Dan weet je wie er daadwerkelijk achteruit holt, en wie vooruit.
Arsimo 26 augustus 2016 16:41
Klopt. Dank je.

(over dat juichen dan - internetdaten doe ik niet aan, krijg ik ruzie thuis)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 16:46 door Arsimo.
Arsimo 26 augustus 2016 16:42
Hahahahahaha.

(dank je, ik kon een goeie lachbui op vrijdagmiddag wel gebruiken)
Anony 26 augustus 2016 17:54
Vangenechten juicht! Mooie Vuelta voor de Belgen.
En voor een ploegje dat niemand gaat missen: IAM wint ritten in alle grote rondes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 17:55 door Anony.
Slimmerd 26 augustus 2016 17:57
Vangenechten, het blijft een onvoorspelbare Vuelta zover... Heeft Vangenechten al een ploeg voor volgend jaar?
Ridder Kale Knikker 26 augustus 2016 17:57
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Renners hebben allemaal remmen en een stuur. In de
> basis had Kruiswijk gewoon beter moeten opletten.

Wat een sneue reactie, sorry maar die is echt beneden alle peil.
Carlos Danger 26 augustus 2016 18:08
JW 26 augustus 2016 18:08
Het blijft gevaarlijk voor klassementsrenners, die finales.
Vandaag Contador die helemaal voorin het peloton in de laatste bocht voor de finish onderuit wordt geschoffeld door een Soudal-renner (Armee ?).
Cecchini 26 augustus 2016 18:55
Beschamende vertoning van de LTJ ploeg hier. Bij de eerste 100 vandaag slechts Bennett te herkennen. Gesink zegt zich te sparen voor de laatste week, maar ik zag hem vandaag onvrijwillig lossen. Dat belooft wat mij betreft weinig de tweede week. Allerlei 2e rangs sprinters deden vandaag nog mee om de prijzen, ook Koen de Kort zag ik zelfs, maar redelijke renners die dit terrein moeten aankunnen (Keizer, Tankink, Bouwman, Gesink) geven niet thuis.

Die tijdsverschillen bij Procycling zullen volgens mij toch wel worden aangepast, gezien de valpartij.
Bromertà 26 augustus 2016 19:04
Met "Pyama" zonder j zet je jezelf sowieso in je hemd.
Frederik D. 26 augustus 2016 20:44
Ik pak hem fiets.
Sub Culture 26 augustus 2016 20:54
Vangenechten met overmacht, straf.
3de Belgische ritzege op 7 etappes, kon slechter.
Bromertà 26 augustus 2016 21:14
Nee, 't was deze Belg.

cyclingfreakske 26 augustus 2016 21:30
...

we zijn ineens bij de kern van de zaak ivm Kruijswijk, met een uitspraak van PLUGGE :

Elke keer slaan renners alarm op Twitter, maar er verandert niets

idd..... alle domme renners volle bak op twitter en facebook, klagen en zagen, alsof de organisatie meeleest........ echt om u kapot te lachen.
natuurlijk helpt het zo niet, omdat je als renners en volgers een punt moet maken in het veld : staken door een lamme etappe te rijden en densoods meer dan 1x, met onderweg eens een onderbreking/ pause van 10 minuten.

je start dan wel, maar je maakt een zeer duidelijk punt met een boodschap waar je niet naast kan.


neen..... allemaal op twitter !!!!!!!!!! (sukkels!!!)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 22:34 door cyclingfreakske.
Sub Culture 26 augustus 2016 21:39
Ik volg je zowaar, freakske.

Het is lekker stoer om op twitter de grote jan uit te hangen, je zogenaamde verantwoordelijkheid te nemen.
Maar echt je verantwoordelijkheid nemen doe je door gewoon op de koersdirectie af te stappen of op een paar prominenten uit het peloton en met een statement te komen waar éénieder achter staat.

Nu goed, dat gelul over parcours, dat interesseert mij natuurlijk geen ruk.
Tenzij er een Belg valt en iets breekt, dan sta ik ook op de barricades hoor, zal je zien.
Curzio 26 augustus 2016 22:05
Contador leek me ook langzamer door de bocht te gaan dan de rest. Was het wiel van ploeggenoot kwijt. Hij zit te angstig op de fiets.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 22:06 door Curzio.
valse trage 26 augustus 2016 22:07
JW 26 augustus 2016 22:41
Ploegleider Tinkoff wil nog niet vooruitlopen op eventuele opgave Contador


Gepubliceerd: 26 augustus 2016 21:14

Laatste update: 26 augustus 2016 21:14

Alberto Contador is zwaar gehavend uit de zevende etappe van de Ronde van Spanje gekomen.


De drievoudig winnaar van de Vuelta kwam vrijdag op 400 meter van de finish ten val en liep over de hele linkerkant van zijn lichaam schaafwonden en blauwe plekken op. Het is nog onduidelijk of Contador moet opgeven in Spanje.

"Ik kwam hard terecht op mijn kuit en heup. Alles doet pijn aan de linkerkant van mijn lichaam, maar er lijkt niets gebroken", zei de kopman van Tinkoff, die dit jaar door een val voortijdig de Ronde van Frankrijk moest verlaten. "Ik ga nu rusten en morgen zullen we nog eens goed bekijken hoe ik ervoor sta."

Ploegleider Sean Yates wilde nog niet vooruitlopen op een eventuele opgave van de Spanjaard. "We weten meer na verdere onderzoeken. Het is domme pech. Hij werd gewoon de hoek in gesmeten, leek het wel. Juist nu hij eens goed van voren in het peloton zat."
cyclingfreakske 26 augustus 2016 22:43
Toen ik 16j was en bij de nieuwelingen in Geldenaken ging koersen, was het daar een zooi rondom de start/finish.
(ca 140 vertrekkers)

wel... wij als snotapen hebben daar 20 minuten op de grond gaan zitten tot alles veilig genoeg was, en dan pas vertrokken toen de organisatie en de politie bevestigde dat het parours afgesloten was na een controle-ronde en extra maatregelen aan de start/finish zone.

het is erg dat je als een groep piepjonge wielrennertjes, 10.000 keer meer lef hebt dat dikverdienende profrenners.
De laatste generaties renners zijn op dat vlak een regelrechte schande !!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 22:44 door cyclingfreakske.
JW 26 augustus 2016 22:52
LTJ ? Dat lees je vaak. TLJ zal je bedoelen.

Ze hadden een man mee in de vlucht van de dag. Daarmee vielen ze me op. Lukt niet elke dag.
En verder heb ik ze niet gemist.
De finale was weer eens redelijk wild, en van mij hoeven ze zich daar niet aan te wagen.
Bovendien: nu de kopman eruit is ben ik minder op TLJ gefixeerd, en kijk ik (nog) meer naar andere teams.

Net als gisteren was het opnieuw geen finale om bij in slaap te vallen.
avhhsc 26 augustus 2016 22:53
klopt het dat er drie verschillende klassementen zijn voor de rode trui (teletekst, officiële site en wv cycling)
Bromertà 26 augustus 2016 22:54
Toen ik drie was, wover te steken gewiegd. Voiste droest. Hebt daarna vijf doegen niet geten. Moer boos. Schour van 't vet. Harses beton.
Michael B. 27 augustus 2016 00:21
De mannen van Lotto Jumbo hebben ook een collectieve rustdag genomen:
Beste renner:
49 Bennett
110 Keizer op 9:50
113 Tankink op 9:50
114 Gesink op 9:50
129 Bouwman op 11:09
177 Campenaerts op 16:34
183 Van Emden op 17:48
186 Battaglin op 17:48

Je zou bijna denken dat het hier om een loodzware pyrenees etappe zou gaan Helaas niet... De eerste 80 renners zaten fijn allemaal bij elkaar. Een Jos van Emden zou dit terrein best moeten aankunnen idem dito een Gesink. Toch niet te bevatten dat hij op 9:50 is geindigdconfused smiley. Renners van Lotto Jumbo komen geen drempel over.
Pyama 27 augustus 2016 00:26
Dat is ook nog maar honderd keer gezegd. Je weet dat een nickname niets met het kledingstuk te maken heeft?
Miquel1983 27 augustus 2016 09:40
Op de beelden is te zien dat Contador door 2 renners in de mangel wordt genomen. Eentje in wit-zwart (Dimension Data of Giant?) die te vroeg naar binnen stuurt en hem de bocht afsnijdt. En de tweede van Lotto-Soudal die zelf een onmogelijke inhaalmanouevre probeert, niet remt, bijna het wiel raakt van een man van AG2R en vervolgens Contador het laatste zetje geeft. Contador lijkt zelf het meest voorzichtig te zijn in die bocht, maar misschien daardoor juist wel de pineut.

Nogmaals vind ik dat ze de tijd van klassementsrenners in dit soort etappes op 3, 5 of 10 km van de finish moeten klokken. En verder mogen ze die renners van Lotto-Soudal en Dimension Data / Giant ook best diskwalificeren. Zo maak je een punt wat mij betreft. Ik heb al eerder renners horen klagen over broekies die te veel risico nemen in peloton.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2016 09:41 door Miquel1983.
Cyclad 27 augustus 2016 09:57
Los van je pure scorebordjournalistiek (die ik overigens niet ga betwisten) heeft Enrico Battaglin het loodzwaar de laatste dagen en is Van Emden bij hem gebleven. Meer dan waarschijnlijk heeft Van Emden kunnen voorkomen dat TLJ nog een mannetje moet missen. Lijkt me best waardevol, toch?
Cyclad 27 augustus 2016 09:59
Die Lotto-Soudalrijder was Tosh vd Sande en inderdaad kon het niet wat hij deed. Vraag is wel wat Contador vooraan zocht. Het gevaar was toch al geweken? (3 km)
bobo 27 augustus 2016 10:10
Ik heb het waarschijnlijk gemist.
Igor Anton ziek of gevallen?
Curzio 27 augustus 2016 10:29
TdJ 27 augustus 2016 10:36
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Lotto-Soudalrijder was Tosh vd Sande en
> inderdaad kon het niet wat hij deed. Vraag is wel
> wat Contador vooraan zocht. Het gevaar was toch al
> geweken? (3 km)


Ik denk dat Gediminas Bagdonas eerder schuldig is aan de val van Contador dan van der Sande. De Litouwer nam onverantwoord de binnenbocht en sneed hierdoor van der Sande de pas af, waardoor deze Contador een zet gaf.

Verschrikkelijk jammer voor Contador en voor de spankracht van de Vuelta. Vrees dat hij dermate last gaat ondervinden van zijn verwondingen dat de kans om mee strijden voor de eindoverwinning vervlogen is - maar laten we eerst vandaag afwachten.

Verder snap ik ook niet waarom hij zo ver voorin zit op dat moment. Volkomen overbodig. Denk dat hij bang is om te vallen én, vooral, kostbare seconden te verliezen op Froome, omdat Sky er mee is begonnen om mee te sprinten in de vlakke etappes - en juist dan gaat het mis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2016 10:37 door TdJ.
cyclingfreakske 27 augustus 2016 11:24
... volgens mij ben je nog altijd 3j.... spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 27 augustus 2016 11:34
idd.. Tosh Van de Sande werd ook daar buiten gedrumd en ging zo tegen Contador aan met alle gevolgen.

Dat Contador daar zat was mogelijk met Valverde te maken, bang om enkele seconden toe te geven als er een breukje kwam.
Op dit soort aankomst is het een domme beslissing, omdat je hier wel je Vuelta op het spel zet voor 0 tot 3 seconden ..... Bertje lijkt me vooral erg zenuwachtig te zijn.
Bromertà 27 augustus 2016 11:52
praatdiscours besmeurd door feitenverzwakking
risocievolgedrag in ultiem bocht voor de straap waar twee mongoneiten op vege lijven zesde en tiende worden
vueltaetappe uitslag praat daarover.
uitslagenvel overtrokken
breukvermijdingsklimaat door Sky gecsapen

Rotnerdama's : Tuheer Ring

Alberto Contador
JW 27 augustus 2016 12:49
In finales als die van gisteren kun je door breukjes in het peloton gemakkelijk aardig wat seconden verspelen.
En dan krijg je als favoriet ook veel commentaar.
Als je ten val komt ook. Zie b.v. Kruijswijk een paar dagen terug.
Valverde, Froome, noem maar op, proberen allemaal voorin te eindigen. Dan moet je als concurrent meedoen.

De ellende van gisteren was dat allemaal niet-sprinters zich zelf een kans gaven en ook vooraan meededen in het gedrang.
Dan wordt de kans op ongelukken alleen maar groter.
(Dat was ook de reden dat ik in die eindsprint de TLJ-renners absoluut niet miste winking smiley )

In de finale van gisteren was eerder klokken ook niet echt een optie, omdat de finish een beetje opliep.

Een soepeler berekening van de breuk in het peloton (b.v. door het gat tussen de verschillende groepen als tijdverlies te nemen) zou misschien het probleem wat kleiner maken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen