Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quintana roept op tot verbod vermogensmeters tijdens de wedstrijd.

Gepost door Bromertà 
Bromertà 31 augustus 2016 11:21
Quintana roept op tot verbod vermogensmeters tijdens de wedstrijd.



Quintana probeert wat afgedropen boter van z’n beeldschermpje te vegen.



“They take away a lot of spectacle and make you race more cautiously," Quintana said. "I'd be the first in line to say they should be banned."

"I think they’re really useful for training, but they take out a lot of drama from the sport," added Valverde. "In competition you should be racing on feelings.”




Zijn Quintana en Valverde echt zo met de sport begaan dat ze pleiten voor meer spektakel, of steekt er veel meer achter? Het duo staat er om bekend om in de derde week meer vermogen op de pedalen te drukken dan in de slopende voorliggende twee. Zij zien openlijk gepubliceerde vermogens van concurrenten als een blok aan het been dat spontane uitspattingen direct in de verdachtenbank zet.

Laten we hopen dat Robert Gesink, Steven Kruiswijk, Laurens Ten Dam, Simon Geschke, George Preidler, en al die anderen, niet ophouden met hun ik-heb-niets-te-verbergen openheid, waarbij hartslag, trapfrequentie, snelheid, hellingshoek, vermogen en zelfs een tot de verbeelding sprekende “suffering score” voor iedereen ter beschikking staat. Dankzij deze mannen, durf ik te stellen, zal het onmogelijke meteen de alarmbellen doen rinkelen.

Aan de andere zijde van het spectrum zijn er zelfs “velofielen” die pleiten voor een zogenaamd verplicht vermogenspaspoort, waarin de progressie van renners nauwkeurig wordt vastgelegd. Of en hoe daaraan regels worden gekoppeld, is niet bekend. Wat mij betreft, een straat te ver.

Persoonlijk zou ik eerder pleiten voor een algeheel verbod op de TUE, het zogenaamde doktersattest, waarbij de renner een lichamelijk ongemak (pollenallergie en astma zijn enorm in zwang) aanwendt om verboden middelen (medicijnen) te mogen gebruiken.

Wat mij nog meer verbaast, is de huidige toevlucht van duursporters in de schildklierhormonen, waarbij de gehele stofwisseling in een hogere versnelling wordt gezet. Tijd dat WADA deze middelen toevoegt aan de lijst van verboden middelen.

[www.cyclingnews.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 11:23 door Bromertà.
Bromertà 31 augustus 2016 11:31
En nu "we" het toch over wetenschap (technologie) en wielrennen hebben dan mag deze uitermate interessante "lezing" niet ontbreken. Neem er echt even de tijd voor.

How to be an elite cyclist?
marksi 31 augustus 2016 11:53
Echt absurd dat je deze opmerking meteen in het "verdacht" hoekje plaatst. Bah.

Dan een inhoudelijke reactie, Ik vind dat het de wielersport (net als de voetbalsport btw) ontbreekt aan toekomstvisie. Wat is nou echt belangrijk voor de toekomst van de sport? Wat zijn de belangrijkste waarden en hoe verhouden die zich met elkaar? En hoe kijken we dan naar nieuwe ontwikkelingen in de sport. Dat zou eerste eens goed bekeken moeten worden.

Quintana en Valverde hebben het over de aantrekkelijkheid van de koers. In mijn ogen een zeer belangrijk aandachtspunt. De wielersport wordt in mijn ogen steeds minder aantrekkelijk. Mijn gevoel is dat het berekende rijden hier mede debet aan is. Maar of dat echt zo is, is ook nog een hele discussie op zich. En ik denk dat er zeker ook andere oplossingen zijn om meer spektakel te faciliteren.

Jij geeft aan dat transparantie een belangrijke waarde is. Helemaal mee eens. Maar dan komt bij mij wel de vraag op of renners/kijkers persé tijdens de koers moeten weten hoe ze ervoor staan om de gewenste transparantie te kunnen bieden? Ik denk dat er best andere alternatieven mogelijk zijn. Maar dat moet je wel in een breed perspectief plaatsen van hoe je omgaat in de koers met informatievoorziening en communicatie. Ofwel meer vragen dan oplossingen die nog wel zullen blijven bestaan met de bestuurlijke crisis van de sport. Ik ben in ieder geval blij dat Bert van Oostveen zijn open sollicitatie een loze was.
Eindhovuh 31 augustus 2016 11:57
Komt nog bij dat ik mij afvraag of het brede publiek tijdens een koers geïnteresseerd is in vermogensmeters...
Walnoot 31 augustus 2016 12:52
Horsie is back 31 augustus 2016 13:04
Het gaat hier niet om transparantie, maar om het gebruik van de vermogensmeter als middel om perfect tempo te kunnen rijden en dus minder op gevoel te vertrouwen.
Dat kan de wedstrijd inderdaad van meer spektakel beroven, omdat de renners precies datgene doen wat van te voren is uitgedokterd. Wat veel know-how vergt.
De Sky train is een goed voorbeeld. Als dat perfect wordt gedaan zijn er minder verrassingen mogelijk.
Eddy Merckx onderging misschien wel relatief bezien de allergrootste hongerklop aller tijden, maar als Froome zoiets zou overkomen, werden er een paar ontslagen.

In de atletiek, ja, Broeder, weer die heerlijke driesprong terzijde, zie je wat er gebeurt als zelfs toppers kleinere of grotere fouten maken.
Dan kun je Dibaba (1500m) en zelfs exterrestrial Almaz Ayana (5000m) heten, maar dan ben je gezien tegen andere roofdieren, die maar een tafje slechter zijn.
Horsie is back 31 augustus 2016 13:20
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

> Wat mij nog meer verbaast, is de huidige toevlucht van duursporters in de schildklierhormonen, waarbij de gehele stofwisseling in een hogere
> versnelling wordt gezet. Tijd dat WADA deze middelen toevoegt aan de lijst van verboden middelen.

Het Nike Oregon Project rond Salazar loopt nog en het misbruik van deze medicamenten zal ook in andere duursporten wel een issue zijn.
Ik begrijp, dat als door training de hormoonspiegel zodanig wordt verlaagd, dat je net zoals in de gewone bevolking begint te lijden aan een vertraagde schildklier, er
dus medicamenten worden geslikt om de hormoonspiegel wel binnen de bandbreedte te houden. Of er iets boven.

Nu ben ik een ervaringsdeskundige en heb wel 5 à 6 stevige (onbedoelde, maar ook bedoelde) schommelingen gehad in de hormoonspiegel, terwijl ik vrijwel al die tijd in training was. Nu ben ik allesbehalve een duursporter, maar een sprinter. Schommelingen in kracht zijn dus wel evident.

Maar om nu te beweren, dat je zomaar/ongestraft de stofwisseling in een (veel) hogere versnelling kunt zetten om daarbij veel te kunnen winnen, lijkt me onbewezen.
Een langdurig versnelde stofwisseling leidt al heel snel tot hartritmestoornissen en uiteindelijk tot hart issues.

Bovendien is ook de hormoonspiegel sterk individueel bepaald, je zou het misschien kunnen vergelijken met de hematocriet

Je kunt veel zeggen over doping in allerlei vormen, maar één ding lijkt me wel zeker. Er bestaat, net zoals in het gewone leven, een ongelofelijke hoeveelheid onzin.
Bromertà 31 augustus 2016 13:37
Hou toch eens op met dat "gebroeder." En sleep niet te pas en te onpas die baanatletiek, en je eigen paardenhormoonellende erbij. Ik word hier een beetje erg kregelig van.

Als Quintana spektakel wil, moet ie pleiten voor kleinere ploegen. Hij rijdt zelf in een team waar stuk voor stuk renners zitten die ver boven het gemiddelde presteren en een wedstrijd volledig domineren en naar de hand kunnen zetten. Desondanks was ie een uiterst laf dood vogeltje tijdens de gehele Tour 2016. Niet uit het wiel te slaan. Wat een vertoning. Froome, dat was pas spectacolo: liet iedereen groen en geel zien.

Als Quintana spektakel wil dan moet ie pleiten tegen het tussendoor bevoorraden van de renners, vanuit volgauto's, met kleefrepen en duwbidons bovendien. De hongerklop zou weer een terugkerend fenomeen in de strijd moeten worden. Alles is tot op de calorie uitgedokterd. Toen Froome z'n reepje miste op Alpe d'Huez mocht Porte de kastanjes uit het vuur halen. Nee, dat is niemand vergeten.

Als Quintana spektakel wil, moet ie zelf niet zich maanden verstoppen in het ver afgelegen Colombia om rode bloedlichaampjes te tanken. Iedereen in gelijke mate geprepareerd aan de start. Da's pas eerlijk.

Kom maar met dat tegengas.
Horsie is back 31 augustus 2016 13:59
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hou toch eens op met dat "gebroeder." En sleep
> niet te pas en te onpas die baanatletiek, en je
> eigen paardenhormoonellende erbij. Ik word hier
> een beetje erg kregelig van.

Het gebruik van dat woord, dat net als JWH niet gebruikt mag worden, was hier dus perfect op zijn plaats.
Als ik een cross referentie maak met voorbeelden in de atletiek is dat met een reden, of jij daar nu kriegel van wordt of niet. Je bent een ongelofelijk valse profeet.
Dat je inhoudelijk er niet op in gaat is een gegeven. Je verkettert liever de boodschapper.

En als ik (beredeneerd) iets wil schrijven over feiten uit mijn privé leven, dan is dat mijn beslissing. Bovendien zet ik het wel degelijk in relatie met het onderwerp.

Vanavond kjjken we wel weer wat voor nieuws er is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 14:00 door Horsie is back.
Bromertà 31 augustus 2016 14:22
Ale een mens last heeft van een traag werkende schildklier dan noemt men zo'n persoon in medische termen een patiënt. Als binnen een specifieke niche van de sport, met name waar een langdurige fysieke inspanning doorslaggevend is, verhoudingsgewijs veel "schildklierpatiënten" rondlopen dan is dat een teken aan de wand; evenals de oververtegenwoordiging van longaandoeningen.

Kortom, "we" hebben het hier niet over patiënten maar over topsporters !
sijbriskie 31 augustus 2016 14:30
-Verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 14:31 door sijbriskie.
sijbriskie 31 augustus 2016 14:32
Even alle eventuele verborgen motieven van Q. en V. terzijde en dus alleen ingaand op hun aantrekkelijkheidsargument: gesteld dat Froomes vroegtijdige lossen en daaropvolgende inhaalrace van eergisteren volledig bepaald werd door zijn wattagemeter, dan ben ik juist erg vóór. Want vond het zeer spectaculaire televisie opleveren.
Leon 31 augustus 2016 14:33
Rijdt Contador eigenlijk met of zonder wattagemeter? Want zo'n forse inzinking levert vooral een gevoel van 'jammer...' op.
El Chaba 31 augustus 2016 14:58
Helemaal eens met Sijbriskie en daaruit concluderend ook wel wat met Bromertà.

Daar nog aan toevoegend: wiens koersen is er de afgelopen jaren beter geweest voor de aantrekkelijkheid van de sport, de spectaculaire Chris Froome met vermogensmeter ((zie gisteren, de afgelopen Tour en sowieso zijn aanvalslust de afgelopen jaren, inclusief zijn 'menselijkheid' (minder worden) in de laatste week van de Tour)) of de doodsaaie Quintana en Valverde, die de laatste jaren haast alleen aanvallen op het allerallerlaatst of zelfs helemaal niet, zonder vermogensmeter?
I rest my case.

Ik vertrouw natuurlijk geen enkele renner maar heb wel gradaties van vertrouwen en Valverde behoort bij mij wel tot de groep van renners (Quintana iets minder) waar ik mijn hand het minst ver voor in het vuur steek. Neemt niet weg dat dit geen geen enkel bewijs is natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 15:14 door El Chaba.
cyclingfreakske 31 augustus 2016 15:07
“They take away a lot of spectacle and make you race more cautiously," Quintana said. "I'd be the first in line to say they should be banned."

"I think they’re really useful for training, but they take out a lot of drama from the sport," added Valverde. "In competition you should be racing on feelings.”


als je het beziet vanuit de wedstrijsituatie zelf, hebben beide heren helemaal gelijk.
oorjtes werd al vaak over gediscusieerd, maar in wedstrijd met vermogenmeters rijden is idd dodelijk voor de spontaniteit van de koers.
denk maar aan het beeld van Sky dat eigenlijk een soort wedstrijd in de wedstrijd rijd als ze op kop rijden, vol kijkend op de vermogenmetertjes.
Sinds zij de intrede deden met de vermogenmeter in koers en die zeer effectief toepassen, is het ook allemaal een stuk saaier geworden.
haal ze weg en je hebt een grotere schifting in koers, omdat ze zuiver zichzelf moeten gaan inschatten en dat is voor velen een stuk moelijker.

het is een zeer goed instrument om te fine-tunen bij trainingsvormen, maar in koers.... weg spektakel en weg verassingen.
Ook al het feit dat nu de tegenstand exact weet wat je grens is, en veel makkelijker kunnen inschatten hoe ze het gaan aanpakken.
zonder is inschatten toch wel wat moeilijker, en moet je extra opletten aan fysieke details die aantonen dat het minder word.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 15:09 door cyclingfreakske.
El Chaba 31 augustus 2016 15:23
en je hebt een grotere schifting in koers, omdat ze zuiver zichzelf moeten gaan inschatten en dat is voor velen een stuk moelijker.

Je vergeet helemaal dat het 'zichzelf inschatten' twee kanten heeft en dus niet alleen de kant die jij schetst (overschatten en dientengevolge instorten). Juist Quintana (en ook Valverde) bewijzen al jaren dat zij uit angst voor een inzinking zichzelf juist onderschatten waardoor zij juist verdedigender en dus (ook) minder spontaan rijden. Verder wijs ik je nog even op mijn reactie boven de jouwe. Froome met wattagemeter is al jaren juist één van de meest attractieve renners van het peloton (gisteren gekeken? de Tour gezien?). Het enige 'saaie' aan hem is wellicht de overmacht die hij af en toe ten toon spreidt, maar dat kan je hem moeilijk verwijten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 15:23 door El Chaba.
Eindhovuh 31 augustus 2016 15:34
Het probleem is niet Froome zijn wattagemeter maar die van zijn helpers...

Maar uiteindelijk moet er iets bedacht worden aan de overheersing van sommige teams in de bergen en het vlakke.
Dat leid tot gecontroleerde wedstrijden met alleen een leuke laatste 3 km.
Wattagemeters zijn dan een klein 'probleem'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 15:34 door Eindhovuh.
Snorfietser 31 augustus 2016 15:36
En ik roep op tot een verbod op doorrijden tijdens de neutralisatie en het hangen aan de motor.
Walnoot 31 augustus 2016 15:40
Waar komt toch dat idee vandaan dat Valverde nooit aanvalt? Heb je de Tour wel gezien dit jaar? En de WK's van de voorbij tien jaar? De man wacht vaak, zeker bij aankomsten bergop inderdaad. Maar op pak hem beet de Muur van Huy of aankomsten zoals vandaag heeft het totaal geen zin om iets anders te doen, helemaal niet omdat iedereen naar hem en zijn ploeg aan het kijken is. Valverde speelt zijn wapens goed uit in dat soort koersen, maar in andere wedstrijden is hij zeker niet te min om het eens anders te doen. Je gaat toch ook niet roepen dat Sagan laf koerst als hij eens de sprint afwacht, zoals in die eerste etappe die hij won in de Tour?
El Chaba 31 augustus 2016 15:42
Aan mijn andere argumenten zou ik dan ook nog toe willen voegen dat wattagemeters natuurlijk geen wonderinstrumenten zijn die onfeilbaar de toestand van de menselijke fitheid aangeven. Zeker niet ondenkbaar dat Froome zichzelf gisteren dankzij zijn wattagemeter juist heeft onderschat. En Landa bewees afgelopen Tour ook maar eens dat de resultaten die zijn wattagemeter doorgaven ook niet met de uiteindelijke werkelijkheid strookten (gaf niet of nauwelijks thuis op de momenten dat hij geacht werd op kop te gaan rijden).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 15:43 door El Chaba.
El Chaba 31 augustus 2016 15:46
Ik heb nergens het woord laf gebruikt volgens mij, dat maak jij ervan. Ik heb het hier over attractief of niet attractief koersen.
En wat het aanvallen van Valverde betreft de afgelopen Tour: dat was duidelijk alleen maar omdat hij (voor het eerst) in dienst reed van Quintana. Heb jij hem in de Giro - toen hij voor zijn eigen AK reed - aan zien vallen?
Walnoot 31 augustus 2016 15:51
Ja. En jij ook, gok ik zo: [www.youtube.com]
cyclingfreakske 31 augustus 2016 15:56
ik verwijs ook niet naar Froome.
Bovendien was zijn spectaculairste ronde zijn Vuelta waar hij in dienst van Wiggins moest rijden, die door hem verloor van de gecontamineerde Cobo. (die reed voordien zelden een platte prijs en een carriere van zeer grote pieken en dalen zonder verklaring)
Froome is ook altijd iemand geweest die liever aanvalt / de forcing voert in volle finale. Zijn klimvermogen was en is een verademing.

Het gaat over het algemeen beeld en de manier van koersen dat beide renners aankaarten.
Daarachter zit ook wel dat de openbare gegevens de concurrentie zeer nuttige info geven over hij hij evolueert en zijn verzwakking begint in zo'n grote ronde.
zonder vermogensmeter in zo'n wedstrijd is het heel andere koek .

vermogenmeters in wedstrijd geven ook belangrijke info aan de renner en ploeg zelf, maar of ze daar dan heel internet mee moeten gaan volzetten en de concurrent slimmer te maken na elke rit ? dat is toch een discussiepunt.
en ingeschat... denk ik dat zij zich daar erg aan storen.
El Chaba 31 augustus 2016 16:00
Zozo, één keer dus.
Mijn belangrijkste punt is eigenlijk dat je mij countert op iets wat ik helemaal niet beweerd heb, namelijk dat hij laf zou rijden.
Daar gaat deze discussie in dit topic - en mijn betoog eveneens - ook helemaal niet over. Ik geef hem helemaal gelijk met zijn berg-/heuvelop sprint in koersen als de WP tot het laatst te wachten maar attractief koersen doet hij in het afgelopen decennium in het algemeen niet. Net als Quintana. Froome in ieder geval een stuk meer.
Walnoot 31 augustus 2016 16:22
Ik heb Froome dan tot de afgelopen Tour op niet heel veel enerverende aanvallen kunnen betrappen. Zo'n etappe waar iedereen van zijn ploeg precies het voorafbepaalde stukje op kop rijdt en Froome dan iedereen naar de vaantjes rijdt in de laatste 10-15 minuten doet mij helemaal niets. En voor de rest blijft het dan toch echt een beetje bij klein spel -- altijd op de slotklim -- in de jaren dat hij nog voor Wiggins reed. Dan Valverde, die al ruim een decennium lang in elke koers zijn ballen uit zijn broek rijdt. Zoiets als dit zul je Froome echt nooit zien doen: [www.youtube.com]. En Froome voelt zich waarschijnlijk ook wel iets te goed om voor zijn lol in fucking Dwars door Vlaanderen te gaan rijden en er dan ook maar aan te vallen als je er toch bent, zoals onze vriend Piti deed in 2014. Nee, in mijn ogen kan je als weldenkend mens eigenlijk niet vinden dat Froome een aanvallendere renner is dan Valverde.
cyclingfreakske 31 augustus 2016 18:39
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ik roep op tot een verbod op doorrijden tijdens
> de neutralisatie en het hangen aan de motor.


dat is er al...
bij een neutralisatie zal het negeren normaal automatisch leiden tot uitsluiting van de wedstrijd (+ boete).
bij het aanhangen kan na enkele waarschuwingen besloten worden tot uitsluiting van de wedstrijd (+ boete).
Indien het echt overdreven en opzichtig is - bv Nibali Vuelta 2015 - mag je direct naar huis.

echter is de toepassing ervan in de praktijk laks te noemen.
Tour 2015, etappe 3 - Huy... neutralisatie en oa SKY bleef negeren, tot andere renners zelf de boel gingen blokkeren en fel in discussie gingen.
Normaal is dat directe uitsluiting en zeer terecht. . Maar ASO koersdirecteur en de UCI commisaris traden zeer laks op.
Onder een Levitan en Jean-Marie Leblanc was dat ondenkbaar.

het doorrijden van Quitana (et 16- Grio 2014) valt daar niet onder. de aanvaller was niet Quitana maar wel Roland en Hesjedal, Quintana anticipeerde de aanval
Bovendien was het wegdek goed bereidbaar EN de communicatie van de RCS koersdirecteur was zeer onduidelijk door zijn paniekreactie....en veel en veel te laat

doorrijden als er iemand valt door een fout / onoplettendheid : onderdeel van de koers, hoe hard het ook is. Anders moeten ze maar bij de wielertoeristen een zondagochtendrit rijden. Als je als concurrent gaat wachten uit "fair play".. ben je niet goed bezig,want koers is oorlog, geen picknick of babyborrel. En uw sponsor betaalt uw loon, niet uw concurrent.
EHet soort ongeluk zoals bv Stig Broeckx overkwam, betekent uiteraard neutralisatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2016 18:41 door cyclingfreakske.
Horsie is back 31 augustus 2016 19:22
Net weer terug: Kunnen dan ook de grote beeldschermen in de stadions weg waarop hardlopers en soms ook renners zich oriënteren.
Of vloekt Horsie weer in een volle prikkerd arena?
Ook de achteruitspiegeltjes van Wagendorp moeten in de ban.
Shinzawai 31 augustus 2016 20:57
Eens met de topicstarter dat Quintana dit niet zegt met de beste bedoelingen voor de wielersport. Puur eigenbelang, maar zonder in complottheorieën te vervallen, lijkt het me logischer dat hij dit vooral roept om het zijn wattagemeterverslaafde concurrent Froome wat lastiger te maken.
sijbriskie 31 augustus 2016 21:23
Lijkt mij inderdaad ook vooral in de categorie psychologische oorlogsvoering te vallen.
sijbriskie 31 augustus 2016 21:34
Vind Valverde inderdaad zeker geen overdreven behoudende renner. Maar Froome natuurlijk ook niet. Denk alleen maar even terug aan zijn prachtige, verre en succesvolle aanval in Romandië dit jaar, samen met Van Garderen. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Maar doorgaans heeft ie het gewoon niet nodig om vroeg aan te vallen.
El Chaba 31 augustus 2016 22:16
Probeer nou eens één keer mijn reactie helemaal goed te lezen en ook mijn basisargument te beantwoorden:

Je vergeet helemaal dat het 'zichzelf inschatten' twee kanten heeft en dus niet alleen de kant die jij schetst (overschatten en dientengevolge instorten). Juist Quintana (en ook Valverde) bewijzen al jaren dat zij uit angst voor een inzinking zichzelf juist onderschatten waardoor zij juist verdedigender en dus (ook) minder spontaan rijden.

Vanzelfsprekend zal dat 'onderschatten' van eigen kunnen, met als gevolg minder attractief koersen, door andere renners ook gebeuren, in principe ongeveer net zo vaak als dat renners hun eigen kunnen 'overschatten', waardoor het positieve effect van zonder wattagemeter rijden feitelijk wordt opgeheven door een net zo vaak voorkomend negatief effect.
Horsie is back 31 augustus 2016 22:27
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt mij inderdaad ook vooral in de categorie psychologische oorlogsvoering te vallen.

Zoals "not on those trays".
No, it's "uno, dos, tres". smiling smiley
Bromertà 31 augustus 2016 22:51
Froome werd voor zijn huldiging van zijn etappezege in een interview een reactie gevraagd op het verbod op vermogensmeters zoals voorgesteld door Quintana. Hij verwoordde het zo: "Gaan we dan ook met een vast verzet rijden?"
Carlos Danger 31 augustus 2016 23:13
Over tien jaar rijden ze allemaal op zijn Vroem-Froomes, is Jose de Cauwer met pensioen en kijkt er
helemaal niemand meer naar (het robot-)wielrennen.
Andere Peter 31 augustus 2016 23:27
smiling smiley

Inderdaad zeg. En nog wel een paar tegelijk in een topic over een stuk of 117 onderwerpen.
Andere Peter 31 augustus 2016 23:33
Als Quintana spektakel wil, moet ie zelf niet zich maanden verstoppen in het ver afgelegen Colombia om rode bloedlichaampjes te tanken. Iedereen in gelijke mate geprepareerd aan de start. Da's pas eerlijk.

Onzin. Zet dan ook het aantal uren trainingsarbeid voor iedereen gelijk. Het is dan natuurlijk ook niet fair dat sommige trainingsbeesten zichzelf extra verbeteren door heel veel uren te maken. En genetisch zie ik trouwens ook nog wel wat oneerlijke verschillen.
Andere Peter 31 augustus 2016 23:39
Mjaahh, maar ik denk dat het cultuurverschil Froome/Quintana ook maakt dat Quintana een oprechte voorkeur heeft voor gevoelsfietsen boven wattagefietsen. Naar mijn taxatie is dit een tamelijk oprechte verzuchting, die nog wat aantrekkelijker wordt om hardop uit te spreken vanwege het psychologische en communicatieve gespeldeprik.
sijbriskie 01 september 2016 02:00
Zou ook goed kunnen hoor. Eigenlijk weten we natuurlijk niks over 's mans motieven.
sijbriskie 01 september 2016 02:13
smiling smiley

En Quintana komt niet eens uit Barcelona.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2016 02:13 door sijbriskie.
Breggio 01 september 2016 09:21
Ik zeg laten we gewoon gaan fietsen....smiling smiley
Arsimo 01 september 2016 09:34
Quintana moet niet zeuren en werken aan een manier om Froome te verslaan. Calimerogedrag zou hem te min moeten zijn.
Shinzawai 01 september 2016 10:34
Voor de pieken en dalen in de carrière van Cobo is wel degelijk een verklaring: hij kampt(e) met ernstige depressies. Helaas verkoos Michel Wuyts destijds om dit feit volledig te negeren en Cobo op iedere mogelijke manier verdacht te maken, inclusief directe leugens dat hij betrapt geweest zou zijn. Nooit heb ik een wielerjournalist dieper zien zinken dan Wuyts tijdens die bewuste Vuelta.
Shinzawai 01 september 2016 10:34
Hij heeft er wel de lengte voor...
Luijt 01 september 2016 11:20
Oortjes: alleen nog voor mededelingen betreffende veiligheid

Vermogensmeters in de koers: weg ermee

Gaat ongetwijfeld niet gebeuren.

De wetenschappelijke benadering van Sky die ons allen een hoop lol ontneemt is natuurlijk niet nieuw. US Postal zette in bergetappes ook al de hele uitstekend geprepareerde ploeg op kop opdat uiteindelijk Armstrong de reeds door zijn ploegmaats afgeknelde keeltjes van zijn tegenstanders definitief kon afsnijden. Er is in dat opzicht niet veel veranderd. Gelukkig horen we de term "het nieuwe wielrennen" zelfs niet meer uit de mond van Ducrot.

Jammer maar helaas, we blijven toch wel kijken. Hup Bauke!
Bromertà 01 september 2016 11:57
Edit: - je schopt tegen de verkeerde plek.


0 keer gewijzigd. Laatste waarschuwing bij de redactie bekend.
Brieske 01 september 2016 13:08
cyclingfreakske 01 september 2016 13:45
.........;en moet je betalen om nog wielrennen te zien op tv.... (meteen de doodsteek voor de "volksport"winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen