Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Michel Wuyts

Gepost door El Chaba 
El Chaba 03 september 2016 17:10
Nog even een toelichting betreffende mijn snerende opmerking jegens Wuyts gisteren in het Vuelta openingstopic.

Het is natuurlijk ontzettend goedkoop om alle kritiek op Wuyts af te doen als jaloezie. In mijn geval is het zelfs bespottelijk want ik heb bij wielrennen weinig tot geen last (alleen AK in grote ronde) van chauvinisme én ik ben sinds de Vuelta van 2001 altijd al een enorme Wuyts-fan geweest. Die Vuelta zat ik door omstandigheden gedwongen de hele dag thuis en heb ik alle Vuelta etappes van het begin tot eind met enorm veel plezier bekeken dankzij vooral het commentaar van Michel Wuyts die die ronde destijds nota bene helemaal alleen becommentarieerde! Ik heb hem daarna ook een email geschreven om hem daarmee te complimenteren en kreeg keurig een bedankje terug.

De laatste vier, vijf jaar is er toch langzamerhand steeds meer de klad in gekomen en wel op twee vlakken. Ten eerste de vele nauwelijks verholen dopingbeschuldigingen aan vele renners (Spaanse brommers) - behalve uiteraard de belgen - waar geen enkel bewijs voor was. Ook het daarin met twee maten meten is af en toe schaamteloos. Ten tweede zijn chauvinisme dat zo langzamerhand hysterische grenzen heeft bereikt. Ik vind het volkomen logisch dat commentators een beet chauvinistisch zijn en heb daar geen enkele moeite mee maar hoe Wuyts zich de laatste jaren gedraagt is echt bespottelijk. Gisteren zei hij dus "En weer een Belg!! En weer een belg!!" maar hij krijste als een hysterisch kind, echt niet normaal.

En dat is echt jammer want die man heeft - inderdaad - zoveel kwaliteiten en vind ik daarom nog altijd veel beter te verdragen dan bijvoorbeeld Dijkstra en Ducrot maar dat wil toch niet zeggen dat ik blind moet zijn voor deze onhebbelijkheden van hem en daar niets over mag zeggen..?
cyclingfreakske 03 september 2016 17:53
el Chaba :
chauvinisme is de Nederlandse commentatoren ook niet vreemd.... dat is erger dan Wuyts zelf. de Fransen zijn niet te kloppen...
het is eigen aan ELKE sport dat de commentator wat meer meevoelt met de atleten van zijn land.
niks mis mee, zolang het maar niet zo ziekelijk word als die Fransen, die het publiek zelfs tegen bepaalde renners / team keren als die de gele trui hebben (bv Sky)
met alle gevolgen vandien buiten het zicht van de camera. (diverse personeelsleden en renners werden vaker aangevallen door Fransen)

verdoken beschuldigingen is niet de laatste 4j maar sinds de zaak Ferrari en later Puerto boven kwam stopte die niet meer. Ook Belgen werden daar niet bij gemeden. Wat jij bedoelt, was door justitie al bewezen en de ateleten mochten beschikken.
de bondsprocuruer van de KBWB starte op eigen initiatief opnieuw een zaak op - de beslissing van justitie negerend - om zijn eigen carriere een boost te geven. dat was echter misgerekend en die zaak heeft de Bond flink geld gekost, en de renners gingen ook hier - na justitie - opnieuw vrijuit.
Wuyts heeft daar ook lang over blijven doorzagen, maar als atleten gezuiverd zijn, dan moet het publiek dat ook maar eens leren accepteren dat er soms foute procedures gebeuren. In dit geval was het motief van de bondsprocureur niet zuiver. (eigenbelang - carrierezet)
El Chaba 03 september 2016 18:16
NielsJ 03 september 2016 19:29
Wuyts... ben benieuwd wat er met zijn libido gebeurd zodra vrolijk tommeke niet meer koerst...
Carlos Danger 03 september 2016 19:43
Dan richt hij zijn pijlen op Tim Wellens.
Cyclad 03 september 2016 19:52
Volledig met jou eens.
Cecchini 03 september 2016 19:53
Nou nou jongens, er zijn er vandaag ook heel veel Nederlanders klaargekomen op Gesink (sorry Robert)
Tinuz 03 september 2016 19:57
Ik kan Wuyts wel apprecieren.

Het chauvinisme van Wuyts is aanwezig, al heb ik de indruk dat het tegenwoordig niet meer is dan vroeger.
Wuyts durft naar mijn idee dopingproblematiek in de wielrennerij vrij open te benoemen, al jaren. Hij is daarin een voortrekker geweest mijns inziens.
De humor van Wuyts is vaak dubbelzinnig en verholen, maar als je het weet te herkennen kan je regelmatig grinniken. Misschien is zijn humor voor fijnproevers, dat kan.
SS3000 03 september 2016 20:56
Belgen gebruiken geen doping, alleen cocaïne en motoren..
Leon 03 september 2016 22:51
waar heb je het in godsnaam allemaal over?
Leon 03 september 2016 23:12
Ik ben het deels eens met je kritiek op Wuyts, buiten dat chauvinistische aspect, want daar hebben vrijwel alle commentatoren last van.

Ik erger me inderdaad wel aan zijn dopinginsinuaties, bijvoorbeeld aan het adres van Ruben Plaza vorig jaar. Continu terloopse opmerkingen daarover, terwijl Plaza gewoon gezuiverd was. En de brommers uiteraard, en het verzwijgen van Belgische verledens.

Maar meer nog irriteert mij zijn houding, de teneur van zijn commentaar, de zelfvoldaanheid en zogenaamde eruditie die de laatste jaren in zijn commentaar doorklinkt. Hij is geen verslag gever meer, maar iemand die zijn kennis wil opleggen aan de kijker, en geen tegenspraak duldt van De Cauwer. Ik heb deze Vuelta al een keer of 5 Jose zijn mond horen houden als Wuyts hen weer eens ruw onderbrak, negeerde of zijn zin of mening wilde doordrukken. De Cauwer kent zijn plaats blijkbaar, en beseft dat live bekvechten op Sporza in niemands belang is.
En na 15 jaar ga je je gewoon ook ergeren aan steeds weer terugkerende opmerkingen. Zoals de eerste persoon meervoud waarmee hij zichzelf steeds aanduidt. "We hadden gisteren een horlekamer met mooi uitzicht" etc. Alsof ik-zeggen niet is toegestaan. Foutief gebruikte opmerkingen als de pijp uit gaan en kantje-boordje klinken voor de liefhebber misschien 'sappig Vlaams', maar om dit iedere uitzending opnieuw te horen gaat echt te ver.

Wat mij betreft is een er maximale houdbaarheid voor wielercommentatoren, en die ligt niet ver boven de 10 jaar. Bij Wuyts is die al lang overschreden, dus hup Renaat!
Eazster 03 september 2016 23:17
Met een beetje Chauvenisme is zeker niet mis. Laten we het er op houden dat bijvoorbeeld een Jose de Cauwer het op een chiquere manier en daardoor leuker en vooral verdraagzamer manier toont dan zijn opgetogen collega.
Het toppunt van slijm vleierij was toch wel van Nederlandse bodem toen ene Jack van Gelder de kleine Sneijder op de schoot nam.Dat ging wel wat ver en dat beeld beklijft niet op een goede manier. Wat er zou gebeuren als Tommeke na een overwinning de studio van Wuyts binnen kon komen wil ik ook niet weten.
diravi 04 september 2016 00:24
Tjonge, ben het helemaal eens eens. Leon verwoordt het daarbij ook zoals ik het gezegd zou willen hebben.
De irritatiegrens wordt ontoelaatbaar overschreden. Bijna zo erg als Smeets en zijn Armstrongadoratie.
Carlos Danger 04 september 2016 00:29
De vaak geprezen Renaat, die er 'almaar vanonder muist' heeft ook een houdbaarheidsdatum natuurlijk. Afwisseling,of aflossing zo je wilt, lijkt me een prima recept.
Museeuw 04 september 2016 00:36
Wuyts gaat inderdaad al zo'n 15 jaar achteruit. Wat vooral triest is is dat herbert dijkstra nog steeds slechter (en chauvinistischer) is dan Wuyts.
Shinzawai 04 september 2016 00:48
Eens met El Chaba, met als toevoeging dat het geklaag over bergachtige parcoursen ook irritant is.
cyclingfreakske 04 september 2016 02:43
idd zucht...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2016 02:43 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 04 september 2016 02:43
op zijn opmerking... "behalve op de Belgen - aangaande dopinggedoe in Wuyts zijn commentaar.
cyclingfreakske 04 september 2016 02:45
volledig eens dat hij vaker erg irritant doet, ook tegen een De Cauwer. En die weet het wel 10.000 keer beter dan hij.
Zijn directeurhouding van vroeger speelt hem vaker teveel parten. soms denk ik weleens ... Wuyts Shut up en leer van De Cauwer.
Arsimo 04 september 2016 10:28
Wuyts wordt langzamerhand een reden om niet naar Sporza te kijken als er een alternatief is. Helaas is het bij de NOS nog beroerder en irritanter.

Ik wacht op iemand als Stef Clement als hij gestopt is met koersen. Als dan Ducrot met pensioen gestuurd wordt en Clement op zijn plek gaat zitten dan ga ik weer naar de NOS kijken. Wel jammer om de Cauwer te missen al is die dan hopelijk aanwezig zonder Wuyts in de koersen die Sporza wel en de NOS niet uitzendt.
utrecht 04 september 2016 10:38
Volledig mee eens, Het chauvinisme van Wuyts is ronduit eng. Bij iedere koers in het buitenland is hij zich constant aan het opwinden over de motoren. Deze Vuelta ook weer. Soms terecht hoor. Maar om het 20x te benoemen per etappe gaat een beetje ver. Zeker als je het vergelijkt tijdens Belgische koersen. Dan geen enkele kritisch noot maar louter lofzang. Dit terwijl er gvd dit jaar 2 renners zijn doodgereden door motoren in Belgie.

Ook zijn opmerking omtrent doping zijn echt schaamteloos. En zijn willekeur erin doet denken aan media als geenstijl.nl. Nooit, geen enkele keer heeft hij de naam Ibarguren in zijn mond genomen. Terwijl de wonderjaren van Gilbert in 2011 en Boonen in 2012 toch niet los te zien zijn van deze beste man. Over D'n Greg ook geen onvertogen woord. Maar renners als Simon Yates, Kreuziger, Henao die toch meer slachtoffer lijken te zijn geworden van het systeem dan dader, krijgen desondanks regelmatig een sneer. Om over Zakarin, de Spanjaarden en Astana's nog maar niet te spreken.

Echt een walgelijke en enge man. Goebbels was er een amateur bij.
Cecchini 04 september 2016 10:46
Nou, nou overdrijven is ook een kunst. Nog even en Pol Pot krijgt ook nog een sneer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2016 10:46 door Cecchini.
Brieske 04 september 2016 11:49
Heerlijk topic, eens net alle sneren over Wuyts.
Een gerespecteerde prikker/vriend hoor ik vrijwel dagelijks vragen of Wuyts al groot is, of zoiets.

Groet
Luijt 05 september 2016 00:10
Mag best hoor!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen