Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gaviria krijgt acht Colombianen mee voor het WK

Gepost door Walnoot 
Walnoot 06 september 2016 15:30
Rechtstreeks gejat van Sporza: [sporza.be]

di 06/09/2016 - 14:35

De Colombiaanse wielerbond heeft zijn selectie voor het WK in Qatar (16 oktober) al bekendgemaakt. Fernando Gaviria, de neoprof van Etixx-Quick Step, krijgt acht renners in steun. Fernando Gaviria neemt op zijn 22e voor het eerst deel aan een WK bij de profs. Hij heeft van de Colombiaanse bond meteen het vertrouwen van het kopmanschap gekregen.

"Fernando zal ondersteund worden door acht renners, die jeugd en ervaring combineren." Rigoberto Uran, Jarlinson Pantano en Esteban Chaves zijn de bekendste gezellen van Gaviria. Gaviria rijdt sinds dit seizoen voor Etixx-Quick Step en won voor die ploeg ritten in de Tour de San Luis, de Tour de La Provence, de Tirreno en de Ronde van Polen. Gaviria was vorige maand ook een van de favorieten voor olympisch goud op het omnium, maar hij moest uiteindelijk vrede nemen met de vierde plaats.

De 9 renners voor Colombia:

Fernando Gaviria
Rigoberto Uran
Edwin Avila
Carlos Alzate Escobar
Jarlinson Pantano
Esteban Chaves
Walter Vargas
Omar Mendoza
Brayan Stiven Ramirez

Naar mijn persoonlijke mening niet zo'n heel interessante selectie, buiten Gaviria vooral een verzamling van klimmers die weinig in Qatar te zoeken hebben maar er blijkbaar toch heen willen, en wat onbekenden die wel vroeg weg zullen zijn. Blijft staan dat Gaviria in Sanremo ook al dichtbij was. Daarnaast rijdt hij voor Quick-Step dus is Halve Belg dus heeft betere genen dus kan zomaar hoge ogen gooien. Voor verdere toelichting mis ik Espen Braven.
Brieske 06 september 2016 15:39
Gaat Gaviria nog wel wat rijden in de voorbereiding op het WK?
Staat nog niks op zijn programma.

Groet
Snorfietser 06 september 2016 15:40
Verbaas mij ook over de klimmers in de selectie. Nu ken ik op Gaviria na ook eigenlijk alleen maar klimmers uit Colombia. Wellicht schat men in dat een renner als Chaves op basis van zijn algehele niveau meer voor Gaviria kan doen dan een continental renner die uitblinkt op het vlakke. Wellicht hebben ze geen andere renners die de afstand aan kunnen.
Arsimo 06 september 2016 15:45
De namen die ik van deze 8 helpers (redelijk) ken zijn allemaal Columbianen die naast klimmen ook op het vlakke of in een tijdrit een stuk kunnen fietsen. Logisch, want die kunnen ze nog nodig hebben om een gat dicht te rijden voor Gaviria, of hem uit de wind te houden.

Alles op Gaviria dus. Verstandige taktiek, andere keus met uitzicht op succes in Qatar is er voor hen niet.
Pyama 06 september 2016 16:02
Walnoot 06 september 2016 16:12
Voormalig baanwielrenner toch? Denk je dat hij de afstand aankan? Als het een massasprint wordt zal Gaviria vast wel iemand hebben om tot op het eind water voor hem te halen, maar de sprint aantrekken of hard op kop rijden in de laatste 10km zie ik zo snel niemand doen van deze jongens.
ton duk 06 september 2016 16:14
8 Colombianen...verrassende titel
gr
Arsimo 06 september 2016 16:33
Nu zegt het weinig, maar ff koekeloeren op PCS leerde mij dat Avila dit jaar 4 koersen langer dan 200km heeft gereden, waaronder een etappe van 240km in Quinhan Lake waar hij tiende werd. Dus helemaal onbekend met die afstand is hij niet. En omdat ze waarschijnlijk toch niet veel beters hebben voor dit soort koersen is het de gok waard toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 16:34 door Arsimo.
Pyama 06 september 2016 16:39
Colombiaans kampioen ook, en toch wel ervaring met sprinten, ook in een grote ronde (Giro 2015 met Colombia?).
Luijt 06 september 2016 16:40
Ze moeten een paar van die inline skaters meenemen. Daar heeft Gaviria meer aan.
El Chaba 06 september 2016 18:06
Vreemd genoeg helemaal niets, las ik laatst ergens..
El Chaba 06 september 2016 18:06
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 18:06 door El Chaba.
El Chaba 06 september 2016 18:07
Edwin Avila is niet echt een klimmer maar iemand die vrij snel aan kan komen ((kan wel een heuvel(tje) overkomen)).
Volgerd 06 september 2016 19:48
Ik mis Restrepo en Duque.
Shinzawai 06 september 2016 21:36
Dat is om het eerlijk te maken. Met 8 Belgen was de rest van de wereld kansloos geweest.
Walnoot 06 september 2016 23:08
Pyama 06 september 2016 23:17
Ruudje2209 07 september 2016 10:25
Volgerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik mis Restrepo en Duque.

Duque is tegenwoordig toch Fransman?
Miquel1983 07 september 2016 10:45
Sinds wanneer kan Chaves goed rijden op het vlakke? In de Giro verloor hij in heuvel-tijdrit van 40 km 1,5 minuut op Valverde, Kruiswijk en Nibali. Dan doet Quintana het een stuk beter in een tijdrit.
Sub Culture 07 september 2016 11:22
Het WK in Qatar wordt een simpel gegeven.
Als er wind staat wint er een Belg.
Als er geen wind staat allicht ook.
Arsimo 07 september 2016 12:30
De Belgisch wielerbond geeft het al geregeld dat de winnaar bij de prijsuitreiking naast de regenboogtrui ook meteen een Belgisch paspoort krijgt?

Ik dacht dat jullie sinds de (fraaie) zege van Greg in Rio de gewoonte om ieder renner met meer dan twee zeges en een achterneef die ooit een Vlaamse buurvrouw had tot Belg te bombarderen begraven hadden?
Volgerd 07 september 2016 13:38
Scherp, was me even ontschoten.
Shinzawai 07 september 2016 14:14
Chaves gaat natuurlijk zijn titel verdedigen in Abu Dhabi, dus die is toch al in de buurt.
Luijt 07 september 2016 22:35
Ja, of iemand anders. Het wiel is rond hè.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen