Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2016 (2.UWT), etappe 20

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 september 2016 23:52


Etappe 20 » Benidorm › Alto de Aitana. Escuadrón Ejército del Aire (193.2k)







Algemeen Klassement

1. COLQUINTANA Nairo 7 MOVISTAR TEAM 75h 18' 52''
2. GBRFROOME Christopher 21 TEAM SKY 75h 20' 13'' + 01' 21''
3. ESPCONTADOR Alberto 11 TINKOFF 75h 22' 35'' + 03' 43''
4. COLCHAVES Johan Esteban 51 ORICA BIKEEXCHANGE 75h 23' 46'' + 04' 54''
5. USATALANSKY Andrew 141 CANNONDALE-DRAPAC PRO CYCLING TEAM 75h 26' 04'' + 07' 12''
6. GBRYATES Simon 59 ORICA BIKEEXCHANGE 75h 26' 24'' + 07' 32''
7. ITASCARPONI Michele 61 ASTANA PRO TEAM 75h 28' 53'' + 10' 01''
8. ESPMORENO FERNANDEZ Daniel 6 MOVISTAR TEAM 75h 28' 59'' + 10' 07''
9. ESPDE LA CRUZ David 133 ETIXX - QUICK STEP 75h 29' 03'' + 10' 11''
10. ITAFORMOLO Davide 145 CANNONDALE-DRAPAC PRO CYCLING TEAM 75h 30' 06'' + 11' 14''

En op 11 !!

Sub Culture 10 september 2016 09:13
Zie Contador nog wel eens een stoot uithalen.
Die ligt er toch niet wakker van of hij nu 3de of 7de wordt.
Hoop dat het nog spannend kan worden voor de eindzege, maar Quintana klimt gewoon te goed en zijn team is het sterkste in de race.
Slimmerd 10 september 2016 09:24
Vandaag een aanval met Valverde, hij zal wel moeten wil hij die groene trui binnenslepen. Quintana en Froome pakken normaal gesproken meer als er geen vlucht weg kan blijven en dan verliest de 'oude' Valverde zijn prijs van deze Vuelta.
Bromertà 10 september 2016 10:01
Een pen bewoog over zo'n rondschijfje voor bierglazen. Een ouderwets handschrift, de letters aan elkaar. Achteloos achtergelaten in een literair cafeetje, waar het toilet somtijds de orale handeling met het gemak in zithouding verenigde.



De start 54 kilometers te vroeg. Manneke Pies trekt en sjort tot over de streep. De Witte kwam te laat. Kuutje al helemaal niet. Ouwe rekeningen in het rood. Mis het niet.
Frederik D. 10 september 2016 10:31
Literair café? Op zijn hoogst pseudoliterair café. Cafés zijn voor praatjesmakers. Niet voor echte literatoren. En wie als literator toch het café bezoekt, doet dat incognito.
Cyclad 10 september 2016 10:34
Bennett nu 11e, maar al 10e voordat de etappe start: Samuel Sanchez geeft er na zijn val van gisteren de brui aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2016 10:34 door Cyclad.
El Chaba 10 september 2016 10:43
lodjan 10 september 2016 10:44
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bennett nu 11e, maar al 10e voordat de etappe
> start: Samuel Sanchez geeft er na zijn val van
> gisteren de brui aan.


Nee, Sanchez was gezakt naar 12.
ton duk 10 september 2016 11:26
De dagen beginnen te tellen bij Cyclad...
gr
Sub Culture 10 september 2016 11:32
Zijn jullie nu waarlijk bezig over een eventuele top 10 plaats van fucking Bennett?
Ikzelf ben een grote Etixx fan maar zo'n 9de plaats van De La Cruz, dat zal me worst wezen. Die ritzege, dat was mooier.
El Chaba 10 september 2016 12:08
Ik zou zeggen dat het tellen bij Cyclad niet begint te dagen..
El Chaba 10 september 2016 12:09
Ik niet, dat boeit me echt geen ene ruk.
Andere Peter 10 september 2016 12:43
Zijn dagen zijn nog niet geteld, maar ik denk niet je op die leeftijd nog in dagen telt.
Andere Peter 10 september 2016 12:48
Helemaal eens. In dat klassemenstfetisjisme denken sommigen kennelijk dat een 10e plaats extreem veel meer waard is dan een 11e. Het is inderdaad wel iets leuker, maar dat verschil wordt overtrokken. Maar de combinatie kansverhouding/winstuitkering maakt dat ik ook zou zeggen: alles eerst op de ritzege (van Gesink). Slaagt dat niet dan kun je achter de kopgroep altijd nog met Bennet gaan spelen in een per definitie zeer getelefoneerde aanval op plaats 10 die niet snel een nummer 9 of 10 zal verrassen.
Cecchini 10 september 2016 12:57
Een fotootje van Bennett (met een ironisch bijschrift), en een simpele (doch onjuiste) constatering van Cyclad inzake Samuel Sanchez, en de rest van de prikkers gaat frontaal in de aanval met het idee dat iedereen (in deze prik echter niemand) bezig is met een top 10 klassering van Bennett, en zij helemaal niet. Grappig.
predator 10 september 2016 13:02
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bennett nu 11e, maar al 10e voordat de etappe
> start: Samuel Sanchez geeft er na zijn val van
> gisteren de brui aan.

Goed om te weten.
JW 10 september 2016 13:20
Och ja, veel prikkers zullen ook gemist hebben dat Astana afgelopen week hard werkte omdat de negende plaats in het AK in gevaar kwam.
Voor mij is een plaats in de toptien ook een prijs.
Bovendien zou het van Bennett, in de eerste dagen knecht van Kruijswijk, een knappe prestatie zijn.
Dat betekent toch dat hij elke etappe vol aan de bak moest.

Ook de groene trui, de bergtrui en het ploegenklassement zijn vandaag nog prijzen die de koers kunnen beïnvloeden.
Sjorsoll 10 september 2016 14:07
Er wordt hard gekoerst. Kopgroepen komen niet weg.
Gesink zat vooraan een twintigtal kilometers, maar is net als zijn medevluchters teruggepakt door het peloton. Sanchez rijdt op kop, met zo'n 10 seconden voorsprong op de meute. Sky voert het peloton aan.
Frederik D. 10 september 2016 14:29
Kortom, een spannende etappe tot aan de slotklim. smiling smiley
Prikdude 10 september 2016 14:42
Gesink wint de rit. Boeken Vuelta 2016 toe. Pilsje onder de ster, tada.
El Chaba 10 september 2016 14:58
Rojas zwaar gevallen.
Horsie is back 10 september 2016 15:05
Dat zou mooi zijn. Een winnende Gesink.

Maar hè, ik lees net, dat ene Froome een kleine Columbiaan gaat slopen met gebruikmaking van zijn ovaal.
Dan zal Froome toch eerst naast zijn fiets moeten gaan lopen. Dèja-vu, nietwaar of toch weer niet, dat was Wiggo toch?

Meanwhile, Bovenmeester DrF heeft nog wat cijfers paraat.
Als Froome een 0,5 punt hoger scoort dan de voldoende van Quintana, dan wordt Froome alsnog de beste van de klas.
Je verwacht het niet, hè.
Sjorsoll 10 september 2016 15:18
Achtervolgende groep mag wel een beetje vaart gaan maken. Bijna drie minuten achter nu. Peloton lijkt niet voor de dagzege te gaan. Maar het is nog ff.

Spannoond. Go Robert!!
El Chaba 10 september 2016 15:28
Frederik D. 10 september 2016 17:03
Chavez doet een aanval op de derde plaats. Zal hij ook een aanval doen op de tweede plaats? En zelfs op de eerste? Voor hem rijdt de groep Gesink. En voor die groep rijden de koplopers met onder meer Sanchez, Samuel. Men is bezig met de eindklim.
predator 10 september 2016 17:04
Samuel Sanchez?????
Andere Peter 10 september 2016 17:06
Er is niemand frontaal in een aanval. Twee mensen vallen één prikker bij, die vroeg of we hiermee bezig zijn en die aangaf dat hem dat zou verbazen.
Frederik D. 10 september 2016 17:17
Luis Leon Sanchez uiteraard. smiling smiley
Frederik D. 10 september 2016 17:35
Atapuma bij LL Sanchez.
Frederik D. 10 september 2016 17:41
Froome probeerde Quintana te lossen maar zonder succes. Contador haakte af. Ten voordele van Chavez.
Cecchini 10 september 2016 17:43
Gesink heeft nog wel een weg te gaan. Felline lost hem zelfs nog in de klim
Fashionisto 10 september 2016 17:43
Latour en Atapuma zijn bezig elkaar in de vernieling te rijden.
MarcoV 10 september 2016 17:44
Mooie beelden van vermoeide renners, Howson fietst tot kramp, Latour steunt bij elke omwenteling, en daarachter Froome met z'n tempowisselingen.

Felline zou ook een goeie ritwinnaar zijn gezien z'n Vuelta.
Frederik D. 10 september 2016 17:47
Frederik D. 10 september 2016 17:48
Frederik D. 10 september 2016 17:48
Abraham Olano 10 september 2016 17:52
Felline voor de puntentrui als bekroning.
Frederik D. 10 september 2016 17:54
Gesink 5. Chavez stijgt in het AK naar plaats 3.
Hadschieff 10 september 2016 18:07
En Bennett komt de top 10 binnen!
Hadschieff 10 september 2016 18:11
Fraile neemt de bergtrui over van Elissonde, Feline de puntentrui van Valverde.
Arsimo 10 september 2016 18:12
Dit wordt eerste Vuelta sinds 1996 dat er geen Spanjaard op eindpodium staat. Is dit een voorteken voor de staat van Spanje als klassementsrennersland in de komende jaren?
Hadschieff 10 september 2016 18:17
Als ik het goed bereken, houdt BMC 4.45 over op Movistar in het ploegenklassement. De val van Rojas is wellicht beslissend geweest.
Sjorsoll 10 september 2016 18:17
Wat was dat klappen van Froome? Uit respect voor Quintana neem ik aan?
Hadschieff 10 september 2016 18:19
Of het een voorteken is, weet ik niet maar met het stoppen van Rodriguez en het minder worden van Contador en Valverde wordt het de komende jaren lastiger voor de Spanjaarden om op het podium te komen. López en Landa lijken de grootste kanshebbers.
Fashionisto 10 september 2016 18:30
Hadschieff Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik het goed bereken, houdt BMC 4.45 over op
> Movistar in het ploegenklassement. De val van
> Rojas is wellicht beslissend geweest.

In dat geval zou de val van Sanchez beslissend zijn geweest. Samuel, welteverstaan.
lodjan 10 september 2016 18:49
Lopez is Columbiaan. Je bedoelt Ruben Fernández?
sijbriskie 10 september 2016 18:54
Denk het wel. Past wel bij Froome. Andere, mij minder waarschijnlijk lijkende optie is sarcasme omdat Quintana in de laatste meters nog even over hem heen jumpt na alleen maar verdedigd te hebben.
El Chaba 10 september 2016 19:02
Weet bijna zeker van wel. De klassering was nul belang meer. Was het nou nog om de etappeoverwinning gegaan dan was het een ander verhaal geweest.
Hadschieff 10 september 2016 19:29
Ik bedoelde wel degelijk López. Is inderdaad een Colombiaan. Kortom, gebrek aan kennis van mijn kant.
Hadschieff 10 september 2016 19:34
Ik bedoel natuurlijk alleen wat betreft de etappe van vandaag. Anders kunnen we nog meer etappes erbij halen. Movistar was sowieso de sterkste ploeg.
Frederik D. 10 september 2016 19:45
Quintana doorstond de aanval van Froome en dat was een applausje waard.
rustdag 10 september 2016 20:00
Erg knap van Latour,hele mooie en sterke overwinning. Kan S Oomen dat volgend jaar ook.Of is het talent van hem niet zo groot.
lodjan 10 september 2016 20:30
Sam is bijna twee jaar jonger en net zo getalenteerd.
Bromertà 10 september 2016 21:17
Froome deed wat ie kon om zijn naaste belager die in de rol van irritante Mosquito deze Vuelta onwaardig afsloot. Het klapgebaar was treffend.

De man die drie wekenlang de smaakmaker was, valt helaas net buiten het podium. Toch schrijf ik zijn naam graag nog even vetgedrukt:

Alberto Contador.
Horsie is back 10 september 2016 21:33
Vrij vertaald naar @Faustocoppi60:
Wie denkt, dat de eerste gedachte, die bij Froome opkwam, was, van harte voor Quintana te applaudiseren, moet wel een (te) goed mens zijn. grinning smiley
Frederik D. 10 september 2016 22:08
Quintana is een waardige winnaar. En ik denk dat Froome ook respect heeft voor Quintana. Tweede worden achter een waardige winnaar is waardevoller dan tweede worden achter een waardeloze winnaar. En Contador gaf zeker kleur aan de Vuelta maar al met al waren Quintana, Froome en Chaves zijn meerderen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2016 22:10 door Frederik D..
Horsie is back 10 september 2016 22:34
Natuurlijk denkt Froome al heel snel (sportief), dat Quintana een terechte winnaar is. Bevestigt dit een paar uur later ook op twitter.
Niettemin had het extra sprintje van Quintana hier te veel weg van nog gauw even voordringen in de supermarkt.
Gifkikker, vrij naar Ducrot, Froome had al geconcludeerd, dat hij voor gek zou staan als hij in de allerlaatste meters nog steeds voluit zou zijn gegaan, nadat hij Quintana maar niet los kon rijden.
Fashionisto 11 september 2016 00:07
Elissonde heeft het hier toch wel behoorlijk verknald: hij hoefde enkel Fraile te stalken, maar in zijn overmoed plaatst hij een verschroeiende aanval op de eerste gedeelte van klim uno en dit heeft hem opgebroken op het 8-km lange stuk van op en neer dat daarop volgde. (Al heb ik dit gemist, want ik was toen zelf aan 't pedalleren.)
Westfalen 11 september 2016 00:09
Extra sprintje van Quintana was inderdaad niet nodig geweest. Wat dat betreft voelde Froome de situatie beter aan.
Sjorsoll 11 september 2016 01:04
Dus jullie (Horsie en Westfalen red.) denken dat het een cynisch applausje was?

Goeie dit wel. Ik hoopte eigenlijk op puur respect, vond het wel een mooi gebaar. Wat ook kan is dat Froome al vrede had met zijn verlies.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2016 01:05 door Sjorsoll.
Horsie is back 11 september 2016 02:00
Ik heb het niet live gezien, maar het internetfilmpje toont een toch niet erg gul gebaar van waardering.
Hij is verre van "I could sue you for that", maar hij is net als wij allemaal niet op elke seconde van de dag politiek correct.
Maar uiteindelijk is het interpretatie.
Je zou er een tweet aan kunnen wijden met als gevolg, denk ik, dat de kans dat je dan niet meer met hem kunt twitteren, ineens toeneemt.

Ik kwam nog een leuke tegen.
"Froome isn't responding, we'll have to reboot the system". Onderwerp: een SKY computer.
Miquel1983 11 september 2016 09:10
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome deed wat ie kon om zijn naaste belager die
> in de rol van irritante Mosquito deze Vuelta
> onwaardig afsloot. Het klapgebaar was treffend.


Waarom zou Quintana aanvallen wanneer het niet meer nodig is? Ik heb Froome de laatste jaren in de Tour ook alleen maar zien verdedigen in het slotweekend. Toen waren de rollen omgekeerd, evenals op de Aubisque vorig weekend. Quintana de sterkste klimmer, Froome de beste tijdrijder. En verder is Froome zijn verlies zelf schuld door vorige week zondag niet attent te zijn in de beginfase.
Westfalen 11 september 2016 11:50
Nee, dit was geen cynisch applausje. Zo is Froome helemaal niet. Hij had waarschijnlijk Quintana willen feliciteren op de streep. Maar Quintana sprintte er totaal onnodig vandoor. Toen maar een applausje van Froome. Maar is blijkbaar hebben veel mensen dat verkeerd geïnterpreteerd. Vandaar de verduidelijking op twitter van Froome.
Curzio 11 september 2016 16:48
Zijn probleem was dat op de minder lange en steile klimmen Fraile de betere punch had. Dus als hij bij Fraile was gebleven op de eerste twee klimmen dan had hij ook verloren (de schakelproblemen van Fraile op de tweede klim dan even buiten beschouwing latend, want dat kon Elissonde natuurlijk ook niet voorzien). Hij had misschien in het tussenstuk moeten sparen om op de slotklim te overleven, maar denk niet dat dat er nog in zat.
Curzio 11 september 2016 16:49
Moet ook de super-strijdlust krijgen wat mij betreft.
zumsteg 11 september 2016 18:57
Zeker grappig, er wordt zeer sterk gereageerd op je grapje. Het blijft natuurlijk een gevoelig onderwerp op het prikbord. 'Welke klassering vind je meer waard dan een ritzege?' 'Wat is knapper: 21 etappes kleurloos hyper-alert zijn en aanklampen en 6e worden of 18 etappes Moncoutieën en 3 etappes je best doen?' 'Zijn ritzeges nog wat waard met alleen maar D-sprinters of andere kansloze vluchters als concurrenten?'

Het is duidelijk wie welke mening heeft en wie die graag wil verkondigen.

Zonder een oordeel te geven of een antwoord op één van bovenstaande 3 vragen vind ik de grap met Bennett als leidend voorwerp zeer geslaagd aangezien hij op dit prikbord nogal veel negatief kritisch commentaar heeft mogen ontvangen.
Luijt 11 september 2016 23:44
JW 12 september 2016 14:56
Misschien zie ik spoken...
Maar ik heb dit jaar af en toe stevig het gevoel dat dit onvolprezen prikbord dreigt te verzuren.
zumsteg 13 september 2016 10:35
Je ziet geen spoken. Dat is zeker zo.
Er is op dit prikbord steeds meer sprake van onderlinge irritaties waardoor er steeds minder inhoudelijk wordt gereageerd. De inhoud van de reactie wordt steeds meer bepaald door de naam van de verzender van het bericht waarop wordt gereageerd. Dit is een slecht teken. Maar anderzijds 'vragen sommige mensen er wel een beetje om' en moet het in bepaalde mate kunnen. Een oplossing kan zijn om bepaalde prikkers niet te lezen.

Mijn reactie van 11 september 18:57 is overigens niet zuur bedoeld maar meer een observatie van prikgedrag.
JW 13 september 2016 11:19
Uiteraard sloeg mijn opmerking niet op jouw reactie !

Verder ben ik het met je eens.
Ik zit al heel wat jaren op dit prikbord, maar de laatste tijd begint het (zelfs voor mij) zijn aantrekkingskracht te verliezen.
Walnoot 13 september 2016 16:49
Dat klopt zeker, bijvoorbeeld zo'n Bromerta die al een paar weken alleen nog maar bezig is om die andere brabbelaar te zieken en af te zeiken was er op het oude bord ook allang afgekapt, onze vriend de moderator daar was een stuk strenger. Persoonlijk ben ik blij dat er wat meer mag hier, maar in casu Bromerta is het misschien wel te overwegen om te zeggen dat we aan de trol-limiet zitten. Persoonlijke aanvallen moeten niet duren natuurlijk. Maar om op een positieve noot af te sluiten, als je zowel Bromerta als Horsie gewoon overslaat bij het lezen, ben je al een stuk zuur en een stuk onbegrijpelijkheid kwijt, werkt voor mij over het algemeen vrij goed.
Horsie is back 13 september 2016 21:25
@Walnoot is een verstandige kerel. Nooit meer iets onbegrijpelijks van een brabbelaar lezen. Je moet er maar op komen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen