Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ideale selectie WK Qatar (Be & Nl)

Gepost door Anony 
Anony 13 september 2016 19:20
Naar aanleiding van de recentste poll op Sporza, waar je uit een reeks renners je ideale WK-selectie kan samenstellen. Niet zo tevreden met de top negen daar (wél Meersman maar geen Lampaert of Vermote), dus benieuwd naar de meningen hier. En neem er dan maar meteen de Nederlanders ook bij.

België

Tom Boonen (kopman)
Greg Van Avermaet (vrije rol)
Jens Debusschere (tweede sprinter)
Jasper Stuyven
Jens Keukeleire
Sep Vanmarcke
Jürgen Roelandts
Iljo Keisse
Julien Vermote

Reserven: Yves Lampaert & Stijn Vandenbergh
Tijdrit: Yves Lampaert & Victor Campenaerts


Nederland

Dylan Groenewegen (kopman)
Niki Terpstra (vrije rol)
Danny van Poppel (tweede sprinter)
Moreno Hofland
Dylan van Baarle
Pim Ligthart
Jos van Emden
Lars Boom
Sebastian Langeveld

Reserven: Ramon Sinkeldam & Floris Gerts
Tijdrit: Tom Dumoulin & Wilco Kelderman


Bij de Belgen vind ik het lastig om Vandenbergh thuis te laten, maar die toont momenteel toch beduidend minder dan de andere namen. Nederland vind ik wat moeilijker samenstellen, beetje een pot nat van hetzelfde niveau onder de drie logische namen (zonder dat denigrerend te bedoelen).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 19:21 door Anony.
Arsimo 13 september 2016 19:43
Als-ie na de tijdrit nog zin heef zou ik Dumoulin ook in de wegkoers opstellen. Je weet nooit of hij weg kan komen op het laatst en anders altijd handig om bij de hand te houden als er een gat dicht gereden moet worden of als het op de kant gaat/moet in een waaier in het lange stuk voor de rondjes in het slot.
Cecchini 13 september 2016 20:01
Dumoulin was de enige Nederlandse renner in de eerste waaier etappe van de Tour vorig jaar, die er bij zat. Hij wil tijdens het WK in topvorm zijn. Altijd mee dus.
lodjan 13 september 2016 20:51
Sub Culture 13 september 2016 21:01
Ga me niet druk maken over de selectie van de Belgen.
Allicht zal Lefevere weer zeuren na het bekend maken van de selectie en dan worden we wel wereldkampioen.

NL heeft niet echt een topsprinter in de rangen, mss kan Terpstra wat uitrichten als het door waaiers uiteen wordt getrokken.
Anony 13 september 2016 22:41
Ik ben overigens rustig Oliver Naesen vergeten, lol. Ook zeker kanshebber op een selectie.
Prikdude 14 september 2016 02:09
Nederland straks weg met twee regenboogtruitjes bij de heren?
Eindhovuh 14 september 2016 08:23
Dumoulin en Terpstra in topvorm meenemen en kijken of je via een waaier nog iets kan doen. Waarschijnlijk niet.
Daarnaast neem je Groenewegen en van Poppel mee om te sprinten voor plek 4.
Meer is er niet te doen op dit parcours.

De belgen lijken mij net zo kansloos. Al heeft Greg een superjaar en sluit ik bij hem niets meer uit.
Miquel1983 14 september 2016 08:37
Ik zou bij de Nederlanders overwegen een paar mannetjes van Giant mee te nemen voor een sprinttrein; bovenal De Kort en Sinkeldam, maar ook Curvers en Timmer weten hoe dat moet. En natuurlijk T. Dumoulin. Die zou ik als een van de eersten opschrijven, aangezien die alles kan (demarreren, waaiier-rijden, sprinttrein). Laat Ligthart en Langeveld maar thuis, en ook Hofland zie ik weinig toevoegen in dit gezelschap.
Wanny 14 september 2016 09:02
Boonen thuis laten en alles op Greg.
SS3000 14 september 2016 09:08
Terpstra? Wiens enige keer dat we hem in de Vuelta zagen, was op kop van een groep buiten tijd. Die kan beter thuis blijven.
Arsimo 14 september 2016 09:21
Groenwegen en van Poppel voor de sprint en de rest alleen hardrijders (Dumoulin, van Baarle, Terpstra, Boom, van Emden, Weening) en een handige sprintaantrekker/voorbereider in vorm.

Nederland is geen favoriet, maar wel allemaal renners die op dat parkoers tot in de finale mee kunnen doen en je weet dan nooit hoe het loopt zo laat in het seizoen - de echte topsprinters (Greipel, Kittel e.a.) moeten ook maar echt heel goed zijn op dat moment anders zijn ze te kloppen. De afstand en hitte gaan sowieso een rol spelen.
Walnoot 14 september 2016 09:33
Cavendish
Cummings
Thomas
Rowe
Stannard
Kennaugh
Swift
Thwaites
9e naar keuze

Lekker thuisblijven met die Vlaampjes joh. Boonen gaat niet sprinten om plek 5, zal als excuus wel zijn derailleur slopen oid. Avermaet kan beter goed proberen te pieken naar De Ronde, en Debusschere is simpelweg niet goed genoeg, beetje categorie Roy Jans Koerts qua sprint. Voor Van Poppel en Groenewegen is het nog wel leuk om in de marge een top-10 te rijden, maar echt meespelen hoeven de Nederlanders ook niet te proberen.
Sub Culture 14 september 2016 10:08
Wally voelt de bui al hangen.
ton duk 14 september 2016 10:33
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou bij de Nederlanders overwegen een paar
> mannetjes van Giant mee te nemen voor een
> sprinttrein; bovenal De Kort en Sinkeldam, maar
> ook Curvers en Timmer weten hoe dat moet. En
> natuurlijk T. Dumoulin.

In dit geval moeten we ook gaan voor een versnelde naturalisatie Cheng Ji
gr
DiDanio 14 september 2016 12:04
Hopen dat er door de weersomstandigheden (wind/hitte) en ploegenspel/coalities misschien een paar topsprinters op achterstand gezet kunnen worden en een kleine verrassing mogelijk is. Een sprintje wordt het sowieso.

1. Groenewegen (kopman)
2. van Poppel (schaduwkopman)

3. Terpstra (vrije rol/)
4. Boom (vrije rol)
(beide mits in vorm, anders van Baarle, mannen die kunnen waaierrijden)

5. Dumoulin (meesterknecht)

Overige plekken voor hardrijders/sprinttreintje (max komen in laatste 2 km):

6. van Emden
7. Leezer
8. Roosen
9. Sinkeldam

Eventuele alternatieven hiervoor: de Kort, Curvers, Hofland. Voorkeur voor TLJ renners aangezien dat Groenewegen zijn vaste trein is + Die kunnen denk ik wat beter waaierrijden.

Tijdrit: Dumoulin en van Emden
Curzio 14 september 2016 12:04
Is Debusschere echt de tweede sprinter van Belgie?
Curzio 14 september 2016 12:05
Als je vanwege oververmoeidheid afstapt in de Vuelta voor de tijdrit, dan lijkt me dat je weinig te zoeken hebt op het WK. Zeker niet in de wegrit.
DiDanio 14 september 2016 12:19
Goed punt.. Anders toch maar Kelderman als 2e man.. of gewoon alleen Dumoulin smiling smiley
Shinzawai 14 september 2016 13:49
Nederland

1. Groenewegen
2. Terpstra
3. Boom
4. Van Baarle
5. Van Poppel
6. Hofland
7. Dumoulin
8. Sinkeldam
9. De Kort

Tijdrit: Dumoulin & Kelderman

België

1. Boonen
2. Van Avermaet
3. Naesen
4. Debuscchere
5. Stuyven
6. Roelandts
7. Vanmarcke
8. Keukeleire
9. Vermote

Tijdrit: Campenaerts & Lampaert (De Gendt zal wel moe zijn)
ton duk 14 september 2016 13:59
Boy en Danny v Poppel die gewoon samen 1 ploeg vormen en mogen doen wat ze willen....
Groenewegen krijgt dan nog 6 man mee : Leezer,De Kort,Timmer,Stamsnijder , Sinkeldam en Dumoulin
gr
Anony 14 september 2016 16:09
Wie anders? Roelandts is met moeite nog een sprinter, Meersman heeft niet de topsnelheid op het vlakke, Theuns is herstellende van een zware blessure, Van Asbroeck is serieus blijven plakken, Stuyven maakt nu al de reconversie naar hardrijder, Keukeleire heeft dat al lang gedaan en Boeckmans mag van geluk spreken dat hij nog leeft en haalt vermoedelijk nooit zijn oude niveau nog. Roy Jans, Baptiste Planckaert en Timothy Dupont spelen toch wel een niveautje lager.
Anony 14 september 2016 16:10
En dan heb je nog het olijke duo Tosh en Zico.
lodjan 14 september 2016 17:51
Anony 14 september 2016 18:30
Veel sprinters in België, maar wereldtoppers niet. Of het moet een goeie Boonen zijn, maar die bladzijde is binnen een jaar ook omgeslagen.
Jacco Banaan 15 september 2016 09:14
Zou voor de wegrit Dumoulin meenemen inplaats van Sebastiaan Langeveld. Langeveld is te oud en heeft dit jaar teveel DNF achter zijn naam staan. Op het NK heeft Dumoulin laten zien dat hij ook op het vlakke gemotiveerd is om er iets moois van te maken.
Lucho Herrera 15 september 2016 14:42
Langeveld is 31. Als dat al te oud is kunnen veel Nederlanders hun fiets aan de wilgen hangen.
Miquel1983 16 september 2016 09:24
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cavendish
> Cummings
> Thomas
> Rowe
> Stannard
> Kennaugh
> Swift
> Thwaites
> 9e naar keuze

Nr. 9 lijkt me Renshaw, de vaste sprint-aantrekker van Cav. Verder zou ik Froome meenemen, indien die er nog zin in heeft, maar Froome kennende is motivatie geen probleem. Dowsett zou ik ook overwegen op zo'n vlak parcours. Kennaugh zou ik wegstrepen (meer klimmer dan hardrijder volgens mij). Kan Swift een sprint aantrekken?

In ieder geval 90% kans dat Cavendish wereldkampioen wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 09:26 door Miquel1983.
Lucho Herrera 16 september 2016 09:40
Renshaw? heeft die plots een Brits paspoort gekregen dan?
Walnoot 16 september 2016 10:19
Renshaw is geen Brit idd. Kennaugh won vier jaar geleden Olympisch goud op de teamachtervolging, heb 'm vorig jaar in de Dauphine (of was het 2014?) nog wel een kunstje zien doen dat bewees dat hij nog best een paar minuten kan vliegen als het moet. Best wel wat van die mannetje van de Britten komen natuurlijk van de baan, die kunnen allemaal wel een sprint aantrekken als het moet.

Als je Froome in de eerste paar uur lekker op kop laat rijden heb je vast wel wat aan hem, maar in de finale zou hij eerder in de weg rijden in mijn ogen. Dowsett idd vergeten, lijkt me een leuke 9e man. Verder eens natuurlijk dat Cav de te kloppen man is. Het is ook iemand die er altijd staat als het moet, dus ik verwacht zeker dat hij 'gewoon' even gaat winnen. Gaviria lijkt me de gevaarlijkste outsider als het een regelrechte massasprint wordt, Kittel/Greipel (degene die ze uitspelen) zal waarschijnlijk het podium completeren.
Carlos Danger 16 september 2016 17:26
Timothy Dupont in de regenboogtrui.
Miquel1983 19 september 2016 05:02
Excuses; altijd gedacht dat Renshaw een Brit is, maar dat is dus een Australier zie ik nu. Kennaugh kende ik niet echt als tijd / hardrijder maar daar zat ik dus ook mis. Wat Froome betreft, denk ik nog steeds dat hij heel waardevol kan zijn voor de ploeg, want het is immers een van de grootste tijdrijders ter wereld en liet in de Tour ook zien prima tegen de wind te kunnen rijden.
cyclingfreakske 21 september 2016 21:03
Langeveld = 4x DNF (E3 Prijs, -G. Wevelgem, Tour en Tour of Britain)
maar inderdaad verder geen ruk gepresteerd en er rijd wel veel beters rond op de moment om mee te nemen ter ondersteunende rol of meer.
Sinds 2014 gaat het van kwaad naar erger...
Lucho Herrera 22 september 2016 13:44
Langeveld is verlengstuk van Johan Lammerts. Dat was vorig jaar al zo. En zal daarom nu ook weer starten als wegkapitein. Iedereen in de ploeg lijkt daarmee akkoord. Alleen de buitenwereld heeft daar blijkbaar moeite mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen