Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eneco Tour

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 14 september 2016 14:28
Ik las net op NU.nl een bericht dat TLJ voor het klassement gaat met Kelderman en Roglic. Ik was echter in de veronderstelling dat er geen heuveletappe in zit, alleen een selectieve rit door Ronde-van-Vlaanderen-land. Dan lijkt Vanmarcke mij een logischere keuze. Rijdt dit jaar goede tijdritten en de finish in Geraardsbergen past perfect bij hem.

Met een tijdrit van 9,6 km en een ploegentijdrit van 20,9 km zullen de topfavorieten bij Etixx rijden. Daar staan nu deze vijf namen bij PCS: Styber, Boonen, Kittel, T. Martin en Terpstra. Welke ploeg / renner kan daar tegenop?
Shinzawai 14 september 2016 14:40
BMC met Greg en altijd een sterke ploegentijdrit.
El Mik 14 september 2016 14:47
Kelderman had vorig jaar dit rondje gewonnen als er geen zware heuveletappe in zat (of als hij een wat sterkere ploeg had meegekregen, zo deed Vanmarcke toen niet mee als knecht..).
ton duk 14 september 2016 15:22
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
, zo deed
> Vanmarcke toen niet mee als knecht..).

Ja, daar kan Boom nog over meespreken mbt Eneco2014....
gr
Anony 14 september 2016 17:31
Gezien de TTT, de korte ITT en de twee laatste etappes lijkt Greg mij inderdaad de topfavoriet.
Sub Culture 14 september 2016 23:00
Feit, en Koen De Kort had de Tour allicht gewonnen zonder bergritten. En tijdritten.
Sub Culture 14 september 2016 23:01
Sagan doet ook mee.
Eneco Tour passeert volgende week woensdag op 100 meter van mijn deur.
maar eens een langere middagpauze pakken.
D. Marrage 14 september 2016 23:26
Quote
Sub Culture
Eneco Tour passeert volgende week woensdag op 100 meter van mijn deur. Maar eens een langere middagpauze pakken.
... gaat Sub Culture daadwerkelijk uit zijn kast komen?
Anony 15 september 2016 00:26
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan doet ook mee.

Maar is niet opvallend veel beter in een tijdrit en heeft een minder goeie ploeg.
Jacco Banaan 15 september 2016 08:39
De kans voor Lars Boom om zijn seizoen goed te maken. Mits hij meedoetwinking smiley
Luijt 15 september 2016 09:52
Saai rondje met dito parcours. Categorie ronde van Sloveniƫ. Met het commentaar van dat Eurosportmens is het beeld wel compleet.

Wanneer wordt nou eens echt werk gemaakt van deze ronde?
Luijt 15 september 2016 09:53
Kelderman blokkeert in de etappes die ertoe doen. Kijk maar naar alle ronden waarin hij goed stond in het AK.
Heisenberg 15 september 2016 10:07
Afgelopen twee jaar niet gekeken? Dit jaar is het parcours afgestemd op het WK (daarom ook de ploegentijdrit). Dat hadden ze van mij ook wel mogen laten.
ton duk 15 september 2016 10:47
Je hoopt bij zo'n Bolsward-Bolsward op mooi slecht weer....
gr
El Mik 15 september 2016 11:19
Zucht

Mijn Kelderman verhaaltje is geen vergezocht onzinnig als-scenario zoals jouw Koen de Kort vergelijking. Hij was daadwerkelijk de leider in de ENECO Tour en verloor juist in de heuveletappe de ronde. Niet eens omdat hij zelf niet goed genoeg was, maar omdat hij de hele finale alleen zat en constant bestookt werd door allerlei aanvallers werd hij gekraakt. De minst-slechte knecht in die heuvelrit was Jos van Emden of all people die op 12 minuten binnen kwam, de rest op zelfs meer dan 20 minuten. LottoNL had gewoon een waardeloze selectie in die ENECO Tour voor de heuvelrit. Zelfs wat Tankinkjes en Martensen hadden daar nog meer van dienst kunnen zijn dan renners als van Emden, Leezer, Wynants, Wagner etc.

En het punt dat ik hiermee wil maken:
De topicopener heeft het er over dat Vanmarcke een logischere kopman zou zijn dan Kelderman omdat de heuveletappe dit jaar ontbreekt en er wel een etappe naar Geraardsbergen is. Die etappe naar Geraardsbergen was er vorig jaar ook, daar kwam Kelderman prima doorheen.

Dus ik ben niet eens met de topicopener. Kelderman, de nummer 3 van vorig jaar, is met of zonder heuveletappe de logische kopman.
Walnoot 15 september 2016 11:20
Tja, Gesink geeft zijn 'ervaring' door toch? Waarschijnlijk gaat Oomen over een jaar of twee ook in California barbecueƫn midden in het seizoen.
El Mik 15 september 2016 11:27
Kelderman blokkeerde niet in de ENECO Tour vorig jaar, hij werd gekraakt door een overmacht aan aanvallers en gebrek aan steun.

Iedere andere renner die daar in die etappe in de leiderstrui had gereden met zo'n totaal waardeloze ploeg (gewoon geen ploeg) had het niet gered. Het is nog knap dat hij de schade zo beperkte en nog 3e werd in de ronde.
Jacco Banaan 15 september 2016 11:49
Als een Kelderman een vijftal procent sterker was geweest had hij de Eneco Tour gewoon gewonnen hoor. Kelderman kwam simpelweg tekort. En over een Leezer en een van Emden maar helemaal niet te spreken. Die twee laatste komen sowieso geen drempel over. Gelukkig voor Leezer heeft Zeeman dat ook door. Want dit jaar heeft Leezer werkelijk geen enkele koers gereden met een serieuze klim erin. Foutje van mijn kant. De ronde van Polen, maar in die etappe stapte hij al vroeg af.
Tinuz 15 september 2016 11:49
De profielekes zijn nog niet bekend (?). Nu wordt er gespeculeerd. Het zou best kunnen dat die laatste 2 ritten behoorlijk selectief zijn.
ton duk 15 september 2016 11:54
Geheel eens...wat ik me meen te herinneren is dat ie 60 kilometer voor het einde al alleen zat.........van alle kanten werd aangevallen en uiteindelijk pas een km of 20 voor het einde enigszins definitief capituleerde...........

gr
Westfalen 15 september 2016 14:30
Vorig jaar was het allesbehalve saai. Boeiende laatste etappe, maar die heb jij blijkbaar niet gezien.
Slimmerd 15 september 2016 14:58
Ik zeg gewoon Kristoff, kan een prima korte tijdrit rijden en bovendien kans op handen vol met bonificatiesecondes
Luijt 16 september 2016 08:38
Ik zal nog s goed in mn geheugen graven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen