Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Reus stopt er nu echt mee

Gepost door Cecchini 
Cecchini 27 september 2016 08:40
Einde carrière Reus

Het moest een mooie derde comeback worden, schreven we begin dit jaar, toen wielrenner Kai Reus een profcontract tekende bij het Nederlandse Roompot-Oranje Peloton.

Maar vandaag in het Algemeen Dagblad kondigt Reus het einde van zijn carrière aan. 'Mijn carrière is niet geworden wat ik ervan had gedacht. Maar het leven loopt nu eenmaal niet altijd zoals je denkt.'

Reus gold ooit als een van de grootste beloftes van het Nederlandse wielrennen. In 2003 werd hij wereldkampioen bij de beloftes. Tijdens een trainingsrit op 12 juli 2007 kwam er op de flanken van de col d'Iseran in de Franse Alpen abrupt een einde aan de veelbelovende carrière van de dan 22-jarige Reus. In de afdaling naar Val d'Isère kwamhij hard ten val. Hij droeg geen helm. Elf dagen lag hij uiteindelijk in coma. Die klap kwam hij nooit meer helemaal te boven.

Uit het AD: 'In het voorjaar zijn er diverse renners overleden of gewond geraakt na zware valpartijen, dat raakte me keer op keer. Ik merkte dat ik in mijn remmen kneep als het link werd. Dat ik dacht: jullie doen maar, jongens. Mijn gezin is belangrijker dan mijn sport.'
Olano 27 september 2016 09:05
Mooi besluit. Ik krijg op de een of andere manier altijd weer kippenvel als er een bericht over Kai Reus verschijnt, hopende dat het een goed bericht is. Tijdens de Omloop dit jaar was hij beresterk, maar ook daar zat het hem weer tegen (tja, een lekke band kan iedereen overkomen, maar waarom nou net hij op dat moment). Kenmerkend voor zijn wielercarrière.

Kai, ik heb van je fietsen genoten. Je val heeft op mij een diepe indruk gemaakt. Je comeback met een overwinning in Engeland na een krachtige solo waarbij je het razende peloton voorbleef, zal me ook altijd bij blijven, evenals je sterke optreden in de Omloop dit jaar.

Kai, het ga je goed!
Luijt 27 september 2016 09:26
Meestal bak ik er een eigen lulverhaal van maar bij deze woorden sluit ik me graag aan.

Veel geluk, Kai!
Arsimo 27 september 2016 09:54
Cecchini citeerde:
> Reus gold ooit als een van de grootste beloftes
> van het Nederlandse wielrennen. In 2003 werd hij
> wereldkampioen bij de beloftes.

Detail: wereldkampioen bij de junioren. Groot verschil.

Dat als Nederlands talent wereldkampioen bij junioren worden allesbehalve een garantie op een landurige en succesvolle carriere als profwielrenner biedt weten we helaas uit de praktijk:

Kai Reus (2003)
Michel Zanoli (1986)
Raymond Meijs (1985)
Tom Cordes (1984)

Hopelijk blijft Mathieu van der Poel (2013) van deze kleine regenboogtruivloek verstoken.
Jacco Banaan 27 september 2016 10:51
Eindelijk stopt ie ermee. Heeft zich ontelbare keren met een kruiwagen bij een wielerploeg naar binnen geluld. Dankjewel dat je dit hele jaar een 'dure' plek bij Roompot bezet hebt gehouden. Beter gezegd, al die jaren 'dure' plekken hebt vastgehouden. Net of je in de Omloop zo goed reed dit jaar pfff. Was een gelukstreffer waar je toevallig in een vroege ontsnapping terecht kwam en hoe kan het ook anders precies lek reed toen het erop aan kwam. En ja, Michael B. had dat in het begin van dit jaar al meerdere malen benoemd op dit forum. Gratis vakantie van Roompot! Gratis centjes.

Hier nog het geblaas interview net na de Omloop het Volk op wielerflits:

[www.youtube.com]

Ok, Kai is WK geworden bij de Junioren, maar dat was wel in de EPO jaren van de Rabobank wielerploeg. Maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden want dat zal wel een bann opleveren.

Verder ook een les voor iedereen dat je moet fietsen met een helm op je kop. Helemaal in de bergen. Als Kai Reus in die beruchte val in Frankrijk een helm op zijn kop had gehad dan had hij waarschijnlijk nooit in coma gelegen.

In verhouding met een Thomas Dekker heeft Kai Reus een pak minder geld verdient. Zal dus ook gewoon zijn hele leven moeten blijven werken. Lekker buschauffeur worden bij een derderangs wielerploeg of zoiets. Kan ook zo zijn dat hij zich weer bij een marathonploeg naar binnen lult. Daar wat in de achterhoede gaat schaatsen of nog leuker in de begeleiding wat mag doen. Mag waarschijnlijk nog een keertje bij Pauw op televisie. Zo snel mogelijk met pek en veren afvoeren. Ploegleider worden bij een ProTour ploeg zal het wel niet worden. Hij blijft toch maar overal een jaartje blijft hangen, uitgekotst is, iedereen hem ondertussen wel door heeft.


Meneer Zijlaard die in de mooie praatjes van Kai trapte. Kai die lachend tekent, wetende dat hij weer een jaartje geld krijgt.
Super Grover 27 september 2016 11:03
Fantastisch! Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven.
predator 27 september 2016 11:06
Dat getrol hier is soms echt stuitend.
Luijt 27 september 2016 11:33
Jungske jungske toch, hoe krijgt ge 't toch weer uit de pen...
Ger 27 september 2016 11:42
Weg met die banaan!
Cecchini 27 september 2016 11:45
Maar in één opmerking kan ik hem nog enigszins volgen. Kai stop er nu eens echt mee, en ga vanavond niet opnieuw aanzitten bij Pauw of DWDD om die verschrikkelijke val destijds in de Alpen weer uit te venten. Hou het maximaal bij een itempje bij het Sportjournaal.

[Spaak: even dimmen aub



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 16:53 door Spaak.
Erik S. 27 september 2016 11:50
Hoewel de prestaties op TV uiteraard de mooiste en belangrijkste waren (WK, Tour of Britain) heeft op mij de meeste indruk gemaakt 17x sterven in zijn wiel in de kopgroep op een clubkoersje, volgens mij in het voorjaar voordat hij zijn WK titel haalde. Daar voor al eens met speels een marathon peloton op een rondje schaatsen, en daarna lachend nog maar een rondje gaan. Het talent spatte er af.

Jammer dat er uiteindelijk niet is uitgekomen wat wij (en hijzelf) hoopten dat er in zat.

Kai, het ga je goed!
MarcoV 27 september 2016 11:51
Blijft een opvallend verhaal - hoeveel Muur-specials en krantenartikelen heeft dit al opgeleverd?
Als Reus niet tijdens 'prime time' (tijdens Tour de France) gevallen was zonder coma tot gevolg en hij niet zo'n oer-frisse-Hollandse naam / uitstraling had gehad en op de één of andere manier heel erg door media opgepikt was, was het misschien wel een anoniem verhaal gebleven. Nu is er flinke mythevorming, z'n carrière zat toen al een paar jaar in een steil neerwaartse curve; maar sommige 'De Muur-schrijvers' doen voorkomen alsof de jonge onschuldige WK profs destijds als een soort Wim van Est in een ravijn viel ..., Neemt niet weg dat hij z'n portie drama in het leven heeft gehad, maar als het gaat om de meest door journalisten uitgebuite valpartij' ooit scoort deze hoog ...

(begrijp me goed, ik gun Reus een goed persoonlijk vervolg van z'n leven, maar vind het wel wat wrang dat allerlei valpartijen hier en in de pers als 'dom' worden omschreven maar een zonder helm daler al meer dan 10 jaar lang als een soort jongensheldenverhaal wordt aangehaald ...)
zumsteg 27 september 2016 12:10
De manier van communiceren van Jacco Banaan/Michael B is ook niet mijn stijl maar in dit bericht slaat hij toch een paar spijkers op zijn kop.

Kai Reus wens ik het allerbeste.
Lucho Herrera 27 september 2016 12:18
Mooie woorden Olano!
Lucho Herrera 27 september 2016 12:35
Inhoudelijk een terecht punt, maar denk dat Reus zelf ook liever een helm had gedragen en niet in allerlei jongensheldenverhalen was beland. Die 11 dagen coma hebben hem blijvend beïnvloed. Dat blijkt uit alle serieuze stukken die over hem geschreven zijn. Overigens gaat het altijd over de val, maar de zelfmoord van zijn moeder in 2012 heeft Reus ook als een mokerslag getroffen.

Uit de Muur nr 42

Wat? Hoe? Waar? Wanneer? Waarom? Waarom verdomme? Hij vuurde vragen in hoog tempo op zijn zwager af, maar een antwoord kreeg hij niet. Was verdomme de verbinding verbroken! Dolle paniek, ja, wat dacht je anders? Een nieuwe poging. Weer die ruis en het gestotter. Mócht hij het complete verhaal niet horen of zo? Dan maar de gang op gesprint, op zoek naar Hendrik Redant. Die begreep door zijn gekrijs ook niet meteen wat er aan de hand was. 'Wat is er dan Kai? Zeg het jongen?'

Hij was er zelf niet toe in staat, dus of Hendrik wilde proberen te bellen met zijn zwager. Eindelijk hoorden ze toen wat er was gebeurd. Zijn moeder had zelfmoord gepleegd die middag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 12:36 door Lucho Herrera.
Lucho Herrera 27 september 2016 12:48
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> De manier van communiceren van Jacco
> Banaan/Michael B is ook niet mijn stijl maar in
> dit bericht slaat hij toch een paar spijkers op
> zijn kop.
>


Welke spijkers dan?

Dat Reus zich overal binnen lult? Hoe weet je dat? Zijlaard,van Poppel en Breukink zijn ervaren genoeg om niet in sprookjes te geloven. Die hebben een bewuste keuze voor Reus gemaakt. Reus in vorm had publiciteit kunnen opleveren. Maar uiteraard wisten ze dat Reus al jaren grillig was in zijn prestaties (om diverse redenen). Ze hebben gewoon een gokje gewaagd. Dat heeft werkelijk niks te maken 'met zich naar binnen lullen'

Hoezo geluk of toevalstreffer in de Omloop? Reus heeft in 2015 voor het eerst in jaren weer een volledig koersseizoen gedraaid. Begin 2016 liet hij in de Franse openingskoersen al zien goed in vorm te zijn. Werd in Besseges gegrepen onder de boog van de laatste km. Zijn vormpeil was uitstekend aan het begin van de Omloop. Dus louter toeval of geluk dat hij in de kopgroep zat was het uiteraard niet.

En het stuk van Bananenman bevat nog meer inhoudelijke bagger. Snap niet hoe je je daar inhoudelijk in kunt vinden. Ok vooruit dan, ja Reus had een helm moeten dragen. Maar nu klinkt het alsof Reus anno 2007 de enige was die nog zonder helm trainde. Die trend heeft jarenlang aangehouden onder de profrenners.Ook nog na de dood van Kivilev.
Carlos Danger 27 september 2016 13:55
Heeft een banaan eigenlijk een kop?

Bye, bye, Kai.

All the best.
Wanny 27 september 2016 13:58
Reus heeft dit jaar meer publiciteit opgeleverd voor Roompot Oranje Peloton dan menig andere renner in die ploeg.
Jacco Banaan 27 september 2016 14:24
Heb Kai zelf enkele jaren geleden tijdens de jaarlijkse Rabo Cauberg Clinic ontmoet. Bij de start reed ik gelijk met hem op. Dan kijk je hoe hij fiets etc. Toen had ik al zoiets van.... dat is meer een toerder met een dure fiets dan een wedstrijdrenner. Ja, we raakte aan de praat. Dan zou je zeggen dat wordt praten over zijn val, heb ik toen geen enkel woord over gewisseld. We hebben het over schaatsen gehad, over het lichaam van een topsporter, hij gaf toen aan dat hij leuk vindt om een balletje te trappen. Tijdens het gesprek kreeg ik enorm veel meer sympathie voor hem als mens. Heb die dag toen ook nog met Hennie Kuiper gefietst. En ja, Hennie gaf ook aan dat het een aardige jongen is. Maar helaas als het om de centjes draait veranderen mensen van dag naar nacht. Zal wel weer wat uit de hoge hoed worden getoverd om een nieuwe geldbron aan te boren, wellicht een biografie? Laten we Kai herinneren als de kampioen en niet als de geldwolf die op alle mogelijkheden zijn verhaal probeert te venten.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 14:24 door Jacco Banaan.
Goozzer 27 september 2016 14:26
Strijpen-Strijpen was ook wel legendarisch...
Eindhovuh 27 september 2016 14:30
HAHAHA jij rijdt met de clinic mee en dan neem je de prof de maat over zijn koershouding? Mijn god dan ben je ver heen zeg.
Arsimo 27 september 2016 14:36
Zelfs als het waar is wat jij beweert, wat is er dan mis mee?

Reus' profsportcarriere is feitelijk mislukt en als men zijn verhaal wil horen of iemand wil daar publiciteit mee scoren dan is daar blijkbaar een markt voor. Mag hij er dan wat aan verdienen? Een vetpot zal het sowieso niet zijn en iedereen die zaken met hem wil doen weet waar hij/zij aan begint tenslotte.

Ik vind het jammer dat het zo gelopen is met hem. Los van die val, het is helaas vaker bewezen dat grote uitslagen in jeugd- en beloftentijd geen enkele garantie biedt. Soms komt het uit, vaker niet.

Zie mijn reactie ergens hierboven over de andere Nederlandse wereldkampioenen bij de junioren, maar kijk ook maar internationaal, bijvoorbeeld naar dit lijstje [nl.wikipedia.org] - men ziet met kennis achteraf er aardig wat succesvolle namen tussen maar de meerderheid is allang vergeten.

.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 14:39 door Arsimo.
Horsie is back 27 september 2016 14:49
@JaccoBanaan heeft het licht gezien. Oh, nee, het is alleen maar een koplamp.
Bromertà 27 september 2016 15:01
@Horsie-is-back is bij AV Arts geweest, om te ontkennen dat 8X4 Max niet te zuinig is. Fans willen ranglijsten, géén pro Deo buitenbeeld eendagsvlieg als trainingsbeest, mag ook andersom.
Walnoot 27 september 2016 15:32
Persoonlijk vind ik het bericht van Michael B. een stuk minder stuitend dan dat jij maar weer eens een medeprikker geweld toewenst. OK, het is beter dan dat je mensen dood wenst, heb je toch iets geleerd misschien. Maar ik zou deze toch ook maar gewoon verwijderen als ik jou was.
Luijt 27 september 2016 15:49
Ik lees hier steeds over het "uitventen" van die val door Kai Reus. Kan het ook zijn dat ie er steeds maar weer naar gevraagd wordt? Voor de media is ook wel zo overzichtelijk om mensen te kunnen labellen. Kai is gewoon die gozer van die val zonder helm.

Het is aan hem zelf om aan te geven dat ie het er niet meer over wil hebben als ie ernaar gevraagd wordt, niet aan de prikkers. Misschien helpt t wel in de verwerking van een en ander. Uiteindelijk is Kai toch echt wel wat tegen gekomen in z'n carrière.

En als Kai een boek laat verschijnen over z'n carrière waarin die val een rol heeft gespeeld, dan moet ie dat toch lekker doen. Wie het niet meer hoeft te lezen, koopt het niet. Persoonlijk lees ik daar liever over dan over het drugsgebruik van Wim Kieft om maar eens een zijstraat te noemen. Maar ook die jongen moet vooral doen waar ie zin in heeft wat mij betreft.

Groetjes Luijt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 15:51 door Luijt.
El Chaba 27 september 2016 16:02
Michael B./Jacco Banaan, het ultieme voorbeeld dat de psychiatrische zorg volledig is uitgekleed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 16:03 door El Chaba.
Ridder Kale Knikker 27 september 2016 16:29
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael B./Jacco Banaan, het ultieme voorbeeld dat
> de psychiatrische zorg volledig is uitgekleed.


Ik neem aan dat er nu toch nog snel ergens een noodbed wordt vrijgemaakt voor Bananen Michael, want dit lijkt me toch een aardige crisissituatie! Help, stuur nu met spoed de blauwe wagen! En vergeet de dwangbuis niet.
zumsteg 27 september 2016 16:46
Eindelijk stopt ie ermee. Heeft zich ontelbare keren met een kruiwagen bij een wielerploeg naar binnen geluld. Dankjewel dat je dit hele jaar een 'dure' plek bij Roompot bezet hebt gehouden. Beter gezegd, al die jaren 'dure' plekken hebt vastgehouden.

1. Ik heb ook het vermoeden dat Reus niet altijd vanwege zijn prestaties een contract heeft gekregen.

Net of je in de Omloop zo goed reed dit jaar pfff. Was een gelukstreffer waar je toevallig in een vroege ontsnapping terecht kwam en hoe kan het ook anders precies lek reed toen het erop aan kwam. En ja, Michael B. had dat in het begin van dit jaar al meerdere malen benoemd op dit forum. Gratis vakantie van Roompot! Gratis centjes.

2. Tijdens grote rondes wordt er vaak gepraat over 'kansloze' vluchters. Deze strijden vaker om de overwinning dan een kopgroepje in een klassieker.

Verder ook een les voor iedereen dat je moet fietsen met een helm op je kop. Helemaal in de bergen. Als Kai Reus in die beruchte val in Frankrijk een helm op zijn kop had gehad dan had hij waarschijnlijk nooit in coma gelegen.

3. Gebruik je kop, helm op.

In verhouding met een Thomas Dekker heeft Kai Reus een pak minder geld verdient. Zal dus ook gewoon zijn hele leven moeten blijven werken. Lekker buschauffeur worden bij een derderangs wielerploeg of zoiets. Kan ook zo zijn dat hij zich weer bij een marathonploeg naar binnen lult. Daar wat in de achterhoede gaat schaatsen of nog leuker in de begeleiding wat mag doen.

4. Want mensen kennen zijn naam.

Mag waarschijnlijk nog een keertje bij Pauw op televisie. Zo snel mogelijk met pek en veren afvoeren.

5. Hij is al vaak op TV geweest en niet elke keer ging het over iets nieuws.

Vijf spijkers dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 16:47 door zumsteg.
Cecchini 27 september 2016 17:55
Ik opteerde voor een ouderwets pak voor de broek van Jacco Banaan, maar waar dit stuk fruit ongecensureerd kan kwetsen, wordt de ouwe Cecchini als een Mohammed cartoonist het woord ontnomen. Vreemde wereld Spaak. Gelukkig zit het wielerseizoen er bijna op. Kan het allemaal even bezinken
cyclingfreakske 27 september 2016 18:36
denk je ?
weldra word het weer modder gooien smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 18:37 door cyclingfreakske.
Prikdude 27 september 2016 19:04
Wellicht valt er een leuke comebackploeg op te richten met Wiggins, die tevens vaker stopt dan koerst (tegenwoordig).

Rodriguez ook gelijk een bod doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 19:05 door Prikdude.
MarcoV 27 september 2016 19:33
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inhoudelijk een terecht punt, maar denk dat Reus
> zelf ook liever een helm had gedragen en niet in
> allerlei jongensheldenverhalen was beland. Die 11
> dagen coma hebben hem blijvend beïnvloed. Dat
> blijkt uit alle serieuze stukken die over hem
> geschreven zijn. Overigens gaat het altijd over de
> val, maar de zelfmoord van zijn moeder in 2012
> heeft Reus ook als een mokerslag getroffen.
>
> Uit de Muur nr 42
>
> Wat? Hoe? Waar? Wanneer? Waarom? Waarom verdomme?
> Hij vuurde vragen in hoog tempo op zijn zwager af,
> maar een antwoord kreeg hij niet. Was verdomme de
> verbinding verbroken! Dolle paniek, ja, wat dacht
> je anders? Een nieuwe poging. Weer die ruis en het
> gestotter. Mócht hij het complete verhaal niet
> horen of zo? Dan maar de gang op gesprint, op zoek
> naar Hendrik Redant. Die begreep door zijn gekrijs
> ook niet meteen wat er aan de hand was. 'Wat is er
> dan Kai? Zeg het jongen?'
>
> Hij was er zelf niet toe in staat, dus of Hendrik
> wilde proberen te bellen met zijn zwager.
> Eindelijk hoorden ze toen wat er was gebeurd. Zijn
> moeder had zelfmoord gepleegd die middag.

Ja, en zo zijn er veel meer mensen die iets ergs in de familiesfeer meemaken. Dat is ook oprecht erg. Maar bij Reus moet het gedramatiseerd in een tijdschrift, want die was van die dramatische val. Die jonge Nederlandse wereldkampioen die in coma viel! hup, weer een artikel af, de Luchos Herreras vreten het graag, drama.

Antoine Demoitie of Stig Broeckx, zulke jongens hadden nul kans op het lot te beïnvloeden. Die hadden pas pech. Maar of de stukjesschrijvers het zo zien ...
Lucho Herrera 27 september 2016 20:01
Waar ik het totaal niet mee eens ben op die helm na dan. Wat nou dure plekken bezet houden? Hallo, het is topsport. Daarin kiest iedereen voor zichzelf, vanzelfsprekend haast. Het profpeloton is geen liefdadigheidsinstelling. Er moet brood worden verdiend.
Lucho Herrera 27 september 2016 20:14
Dat is natuurlijk ook het maffe aan topsport. Soms hoeft er maar 1 gek moment, 1 gekke beweging, 1 moment waarop alles klopt, 1 moment van stom toeval, 1 moment van geluk, 1 moment van onoplettendheid, 1 moment van pech, 1 moment van genialiteit te zijn om voor altijd in het collectieve sportgeheugen gegrift te worden:

Annemiek van Vleuten zullen we ons nu altijd blijven herinneren om die val. Voor hetzelfde geld was ze die dag 1% minder sterk geweest en was ze 8e geworden. Keurige prestatie, maar iedereen buiten het wielrennen was het zo vergeten. Nu zal ze haar verhaal over 30 jaar nog doen. En iedere keer zullen mensen beginnen over de val. Zo gaat dat bij haar en blijkbaar ook bij Reus.

En verder wordt het mij niet duidelijk wie je nu wat kwalijk neemt. De schrijvers van in jouw ogen gedramatiseerde stukjes? De lezers zoals ik? Of neem je het Kai Reus zelf kwalijk? Of vind je dat er niet genoeg aandacht is voor de jammerlijk verongelukte renners?
SS3000 27 september 2016 20:23
Na de Omloop werd hij door sommige huidige bashers naar Lottonl geschreven. De Orie link was snel gevonden.

Groot talent, die 1 fout maakte en zijn helm thuis liet. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Voor meer salaris veranderen we bijna van werkgever.
MarcoV 27 september 2016 21:30
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------

> En verder wordt het mij niet duidelijk wie je nu
> wat kwalijk neemt. De schrijvers van in jouw ogen
> gedramatiseerde stukjes? De lezers zoals ik? Of
> neem je het Kai Reus zelf kwalijk? Of vind je dat
> er niet genoeg aandacht is voor de jammerlijk
> verongelukte renners?

De schrijvers van soms gedramatiseerde stukken met dezelfde strekking (de aandacht van Reus i.r.t. allerlei anderen), de lezers moet je met een knipoog zien, want daar hoor ik zelf ook bij ... een val als die Van Vleuten, in koers op weg naar Olympisch goud - in alles de dag van haar loopbaan) vind ik qua journalistieke waarde nogal wat anders dan een eenzijdige val buiten koers van een renner wiens vervolg van z'n loopbaan al twijfelachtig was, het was 'toevallig' tijdens de Tour ... goed, ik heb m'n punt wel gemaakt.
Gebruikernaam 27 september 2016 22:25
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu is
> er flinke mythevorming, z'n carrière zat toen al
> een paar jaar in een steil neerwaartse curve;

Het was z'n eerste (volledige) jaar bij de profs...
Inigo 28 september 2016 04:00
Walnoot 28 september 2016 09:47
Nee, je opteerde voor ongespecificeerd geweld. Als je denkt dat jij dat mag doen (omdat je jezelf zo'n enorme moraalridder vindt?) zitten er echt een paar steekjes bij je los.
Cecchini 28 september 2016 09:59
Weet je nog dat Jan Mulder na de opmerkelijke wissel door Dick Advocaat (Arjen Robben) opriep tot nationale steniging van Advocaat er zelfs kamervragen over werden gesteld, en Jan Peter Balkenende bij zijn wekelijks persconferentie zijn afkeer er over uit sprak. Ach ironie is velen niet gegeven. Zelfs toen ik deze week opriep tot harde maatregelen inde Nederlandse wielersport, omdat Baptiste Planckaert op de UCI wereldranglijst boven alle Nederlandse toprenners stond geklasseerd nam iedereen dat weer serieus. In het vervolg zal ik een Ironie alert plaatsen.

Arsimo 28 september 2016 10:05
Als men je ironie niet oppikt dan ligt dat primair aan je schrijfsels, niet aan de lezer.

Goed ironie e.d. overbrengen in schrift is ook niet zo makkelijk. Daarom zijn ook in de praktijk emoticons ontstaan - omdat het gros het niet alleen met woorden kan of niet de moeite wil nemen.
Cecchini 28 september 2016 10:09
Als men de opmerking over Baptiste Planckaert nog serieus neemt, dan houdt het op. Zullen waarschijnlijk dezelfde types zijn, die alles klakkeloos van Donald Trump geloven.
Walnoot 28 september 2016 10:19
Kijk, je kan nu wel heel leuk en bijdehand gaan doen en stellen dat het allemaal aan anderen ligt, maar het zou je sieren als je even stil zou staan bij wat je nou daadwerkelijk hebt neergepend. Je moet echt geen genie zijn om door te hebben dat je jezelf daar eigenlijk best een beetje voor mag schamen namelijk.
Cecchini 28 september 2016 10:38
Hierboven zag ik nog de volgende opmerkingen van medeprikkers.

Michael B./Jacco Banaan, het ultieme voorbeeld dat
> de psychiatrische zorg volledig is uitgekleed.

Ik neem aan dat er nu toch nog snel ergens een noodbed wordt vrijgemaakt voor Bananen Michael, want dit lijkt me toch een aardige crisissituatie! Help, stuur nu met spoed de blauwe wagen! En vergeet de dwangbuis niet.


Ik zie dat toch als ironie. Zo niet, waarom worden deze prikkers niet bestraffend toegesproken ?
Walnoot 28 september 2016 10:59
Je ziet serieus het verschil niet tussen die reacties en de hoop uitspreken dat iemand eens met wat geweld te maken krijgt?
Bromertà 28 september 2016 11:04
Zinvol geweld !!!
Walnoot 28 september 2016 11:29
O, jij wil nu opeens een boekje open doen over je seksuele verhouding met Fransje? Mag wat mij betreft ook achterwege blijven hoor...
Bromertà 28 september 2016 11:38
Het loket voor gefrustreerde relnichten is een deur verder.
Horsie is back 28 september 2016 12:02
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> O, jij wil nu opeens een boekje open doen over je
> seksuele verhouding met Fransje?

"Fransje Bauer vond ik wel geinig op Strawberry Field".
Horsie is back 28 september 2016 12:05
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------

> Annemiek van Vleuten zullen we ons nu altijd
> blijven herinneren om die val. Voor hetzelfde geld
> was ze die dag 1% minder sterk geweest en was ze
> 8e geworden.

Voor hetzelfde geld was ze niet gevallen en glansrijk Olympisch kampioen geworden, lijkt me toch beter.
Carlos Danger 28 september 2016 13:12
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zinvol geweld !!!


.....is geweldig zinvol.
Bromertà 28 september 2016 13:39
Gezien jouw reactie op 27 September 2016 13:55 en alles wat Cecchini er al over geschreven heeft, mag ik toch aannemen dat je er "iets" meer van onthouden en begrepen zou hebben. Hier wil ik het bij laten.
Prikdude 28 september 2016 21:25
En de infantiliteit nam zienderogen toe.
Carlos Danger 28 september 2016 23:51
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gezien jouw reactie op 27 September 2016 13:55 en
> alles wat Cecchini er al over geschreven heeft,
> mag ik toch aannemen dat je er "iets" meer van
> onthouden en begrepen zou hebben. Hier wil ik het
> bij laten.


Boe!
Luijt 29 september 2016 00:11
Het kan mij niks schelen of hier wordt opgepikt hoe ik iets bedoeld heb. Sommige lieden snappen sowieso niks en anderen snappen het heel goed, maar leggen je woorden steevast verkeerd uit. Weer anderen doen hun best zo vaag - en daardoor zo gaaf - mogelijk uit de hoek te komen. Er zijn betweters onder ons, pseudo-wetenschappers, een knol die zich bedient van engelse teksten en de 3e persoonsvorm (zo cool), een enkele verdwaalde wielerliefhebber, veel meer forumpolizisten en zelfs een dictatortje, zo las ik laatst.
Iedereen z'n rolletje. Wat maakt het uit.

Groet, Luijt
zumsteg 29 september 2016 09:52
Neem je naar de Prikmavera voor elke categorie een andere kleur sticker mee?
Horsie is back 29 september 2016 11:46
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

> Er zijn betweters onder ons, pseudo-wetenschappers, een knol die zich bedient van engelse teksten en de 3e persoonsvorm (zo cool), een enkele verdwaalde
> wielerliefhebber, veel meer forumpolizisten en zelfs een dictatortje, zo las ik laatst. Iedereen z'n rolletje. Wat maakt het uit.

Horsie denkt, dat Luijt één categorie vergeet, namelijk degene, die steevast hier tussen 24 uur en half één zijn diepste zieleroerselen neerpent.
Het heeft soms wel iets therapeutisch, plotseling iets lezen wat op jezelf of je geesteskinderen slaat. Is Fred het geesteskind van Horsie? grinning smiley

Afijn. die verdwaalde wielerliefhebber moet Fred zijn.
Luijt 29 september 2016 12:07
De door jou genoemde categorie komt mij niet bekend voor. Ik zal er eens op letten.

Sommige lieden zijn ook in te delen in meerdere van de genoemde categorieën.

En dan heb je nog de categorie die steeds weer onder een andere naam hier van alles de ether in slingert.
Jacco Banaan 29 september 2016 12:23
In maart van dit jaar tekende hij bij Team Roompot-Oranje Peloton, nadat hij de maand daarvoor was opgevallen tijdens de koers Omloop Het Nieuwsblad, waar hij lange tijd bij de kopgroep zat. De samenwerking werd niet wat beide partijen ervan hadden gehoopt.

In de verklaring op de Team Roompot-site laat Kai Reus weten dat veiligheidsoverwegingen een belangrijke rol spelen in zijn besluit te stoppen:

“De ernstige valpartijen in het voorjaar, waarbij jongens zwaar gewond raakten of zelfs zijn overleden, dat raakte mij keer op keer. Ik kwam tot de conclusie dat mijn gezin belangrijker is dan mijn sport.”

Sjongejonge wat een watje, net of hij dat de afgelopen jaren niet al had kunnen bedenken. Nee, Kai wilde het liefst nog een jaartje gratis op Roompot vakantie. Nu wordt er heel grappig gesproken door medeforumleden over koplampen, nood bed al gereed is en dat soort termen. Een van de weinige forumleden die zijn mening onderbouwd is Zumsteg, dank voor je bijdrage Zumstegthumbs up

Alleen wat ik nog van Kai Reus zou willen weten of hij link of rechtsom geld heeft gehad van de verzekering. Heeft hij van de verzekering nog een hoop centjes kunnen ontvangen. Bij de KNWU heb je een basislidmaatschap voor een paar euro, waarbij je wel standaard verzekerd bent tijdens het fietsen, maar je fiets is standaard niet verzekerd. Je ziektekostenverzekering vergoedt precies wat de naam zegt: ziektekosten, ongeacht waardoor ze veroorzaakt zijn. Als ziektekosten niet verzekerd zouden zijn als er sprake is van 'eigen schuld' zouden er verdomd veel mensen failliet gaan trouwens. winking smiley Hooguit zal je verzekeraar bij een ongeval achteraf de medische kosten op een eventuele tegenpartij proberen te verhalen, maar je ziektekosten worden gewoon vergoed. Dan bestaan er nog dingen als een ongevallenverzekering, die in geval van blijvende invaliditeit of overlijden eenmalig een bedrag uitkeren van doorgaans max een eurootje of 25.000. Wil je je echt verzekeren voor arbeidsongeschiktheid (bij invaliditeit tot je 65e een substantieel inkomen, bv 80% van je 'oude' inkomen) dan is dat natuurlijk een heel stuk duurder, want dat kan ze gaan om een totale uitkering van een miljoen of meer. Overigens heb ik geen idee of dat de Rabobank toentertijd gebruik maakte van dat soort verzekeringen. Daarnaast heeft Kai Reus de jaren erna weer vrolijk in het profpeloton rondgefietst. Lijkt me dat hij dat nu niet meer met terugwerkende kracht alsnog wat extra centjes bij de verzekeraar kan claimen.


Mits Kai genoeg centjes heeft verdiend... Nu hij toch geen job meer heeft, heeft hij in ieder geval weer alle tijd om op een strandbedje te liggen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2016 13:07 door Jacco Banaan.
Horsie is back 29 september 2016 13:01
@JaccoBanaan. Horsie glimt van plezier: Hij wordt weer gelezen. Koplampen, wie verzint zoiets? smiling smiley
Bromertà 29 september 2016 14:14
Hier nog wat laatste sfeerimpressies van de Rabofietsclinic. Zit uw favoriete Jacco ( moment ) er niet bij dan kunt u contact opnemen via kutmentaliteit@volgendeloket.nl



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen