Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tweede sprinter TLJ

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 28 september 2016 09:42
Van Asbroeck gaat vermoedelijk mee met Vanmarcke naar Cannondale. Dupont heeft aangegeven niet naar TLJ te gaan. Met ook het vertrek van Hofland blijft Groenewegen als enige sprinter over. Of zullen renners als Lobato, Battaglin en Martens uitgespeeld worden?

Wat vinden jullie: moet er nog wel of niet een (B- of C-)sprinter bijkomen? Van Asbroeck en Hofland waren (de afgelopen twee jaar) zeker geen toppers, maar het gaf de ploeg wel een kans (op een ereplaats) in veel vlakke koersen. De afgelopen twee jaar boekten ze samen 3 overwinningen en 16 podiumplaatsen.
Shinzawai 28 september 2016 09:53
Lobato is natuurlijk een prima sprinter voor de lastigere koersen en ik verwacht dat Groenewegen nog best wat kleinere, vlakke koersen zal meepakken. Wellicht is een derde sprinter een aardig idee, maar zo'n Van Asbroeck kwam ook niet verder dan een ritzege in een Frans b-rondje.
Eddy Veen 28 september 2016 10:04
Van mij mag het sprinten afgeschaft worden. Dat scheelt een hoop gedoe.
SS3000 28 september 2016 10:07
Dupont gaf verleden week aan nog geen keuze gemaakt te hebben en TLJ als potentiële werkgever had.

Edit: volgens Belga dus pro-conti voorkeur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2016 10:30 door SS3000.
AK 28 september 2016 11:58
Ik zou me meer zorgen maken over de voorjaarsploeg. Van de renners die vaak in het voorjaar werden opgesteld verdwijnen
- Vanmarcke
- Tjallingii
- van Asbroeck
- Teunissen
- Hofland
- Tankink (blijft hij nu of niet?)

Daarvoor in de plaats komen.
- Boom
- van Hoecke
tvm 28 september 2016 11:59
Dylan Groenewegen heeft geen sprinttrein nodig, hooguit een paar man die hem vooraan kunnen afzetten. Derhalve zou ik niet nog een sprinter aantrekken waardoor je je met knechten meer op klassiekers of rondewerk kunt richten door Gesink en Kruijswijk te ondersteunen bijvoorbeeld.
MarcoV 28 september 2016 12:03
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou me meer zorgen maken over de
> voorjaarsploeg. Van de renners die vaak in het
> voorjaar werden opgesteld verdwijnen
> - Vanmarcke
> - Tjallingii
> - van Asbroeck
> - Teunissen
> - Hofland
> - Tankink (blijft hij nu of niet?)
>
> Daarvoor in de plaats komen.
> - Boom
> - van Hoecke

ja, dat bedacht ik me ook nog, Tankink was de voorbije jaren nogal eens degene die de ploeg probeerde / kon redden (Vanmarcke terug naar voren racen na lekke banden bv.). Totale stilte rond zijn toekomst
En als het niet bij L-J ligt, als Roompot al bij types als Jens Mouris voor 2017 een contractje aanbiedt, dan weet ik nog wel iemand beters met royale ervaring en capaciteiten ...
tvm 28 september 2016 12:27
Mits Lars Boom overeind blijft in koers en goed doortraint via het veldrijden zie ik hem zeker kans maken op eindwinst in een voorjaarsklassieker. Twee sterke ploeggenoten die hem kunnen afzetten diep in de finale zijn daarbij erg welkom uiteraard. Zijn gouden jaren zijn nu wel aangebroken denk ik. Ook als je zag hoe goed hij was afgelopen zondag in de Enecotour. Buiten de touretappe ontbreekt de grote vis nog voor hem, dus aan gretigheid zal het niet liggen.
MarcoV 28 september 2016 12:52
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook als je zag hoe goed
> hij was afgelopen zondag in de Enecotour.

dat zegt natuurlijk niet zoveel, zeker niet bij Boom die al vaker onderweg imponeerde maar aan de finish er niet was.
In de Eneco Tour was Tony Martin toch ook onderweg sterk met Boom? Die had aan het einde ook z'n podium en zelfs top 10 plaats totaal uit handen laten glippen, terwijl hij alleen maar hoefde te volgen met z'n eigen ploegmaats in de aanval. Garantie dat Boom wel even bij de besten was geweest zie ik er niet in ...
Cecchini 28 september 2016 12:58
Groenewegen zou in Kuurne-Brussel-Kuurne, Het Volk, Gent Wevelgem, Scheldeprijs, Dwars door Vlaanderen, en zelfs in Parijs-Roubaix ook aardig kunnen scoren. Hij is meer dan een sprinter volgens mij.
Ger 28 september 2016 13:49
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou me meer zorgen maken over de
> voorjaarsploeg. Van de renners die vaak in het
> voorjaar werden opgesteld verdwijnen
> - Vanmarcke
> - Tjallingii
> - van Asbroeck
> - Teunissen
> - Hofland
> - Tankink (blijft hij nu of niet?)
>
> Daarvoor in de plaats komen.
> - Boom
> - van Hoecke

Van Hoecke? Waar heb je dat gelezen?
AK 28 september 2016 14:01
Ik was in de veronderstelling dat dat al rond was, maar je hebt gelijk nog niks officieel.
Van Asbroeck is natuurlijk ook nog niet officieel gemeld.

Dus voor de volledigheid mag je die twee tussen haakjes of cursief denken...
Shinzawai 28 september 2016 14:25
Dupont geeft aan dat hij niet naar een World Tour team gaat.
avhhsc 28 september 2016 18:11
jan Smeekens zit daar toch al
Goozzer 28 september 2016 18:16
He's more than a sprinter (more than a sprinter)
When Checco sees that young boy ride (more than a sprinter)
And he begins dreaming (more than a feeling)
Till he sees Marianne ride away
He sees Marianne ridin' away
Leon 28 september 2016 20:46
Ronde van Boston?
Horsie is back 28 september 2016 21:21
Horsie herinnert zich dat nog wel: More than four years ago with more than a feeling watching on screen the cycling exploit of all time.

Horsie isn't in favour of one-trick pony's.
Miquel1983 29 september 2016 05:32
Vergeet Wynants niet; dat was toch altijd de belangrijkste knecht van van Marcke en Vlaanderen en PR. Afgelopen jaar ook Wagner sterk in PR en natuurlijk van Emden waar ja altijd op kunt rekenen. Hofland vond ik niet zo bijzonder in de voorjaarskoersen, zeker niet als knecht. Tjallingi, van Asbroeck en evt Tankink dus zullen wel gemist worden. 1 of 2 vervangers daarvoor lijkt me goed.

Hopelijk regent het komend jaar weer eens een keer tijdens Roubaix of de Ronde van Vlaanderen. Dat vergroot voor zowel Boom als Tepstra de winstkansen aanzienlijk.
Shinzawai 29 september 2016 09:23
Zou Tankink niet gewoon blijven?
zumsteg 29 september 2016 10:05
zumsteg 29 september 2016 10:32
Teunissen, Hofland, Vanmarcke, Tjallingii, Tankink, Van Asbroeck en Van Winden gaan weg.

Boom komt daar voor terug.

Voor de Vlaamse klassiekers wordt het mager, maar het moet voldoende zijn om Boom voorin te houden totdat het erom gaat:

Boom
Castelijns
Groenewegen
Leezer
Roosen
Van Emden
Wagner
Wynants

Je kan verder mannen als Keizer, Lindeman, Campenaerts en Martens gaan opstellen maar het lijkt mij beter als de eerste 3 naar de Giro toewerken en Martens zich op de heuvelklassiekers richt.

(Mooie ploeg voor de Giro met Kruijswijk, Vandenbroeck, Clement, Bennett, Battaglin, Roglic, Lindeman, Keizer en Campenaerts.)

(Heuvelklassiekers: Battaglin, De Tier, Lindeman, Lobato, Martens.)

(Tour: sprinttrein (Groenewegen, Roosen, Wagner, Boom, Leezer, Van Emden en Wynants) en Gesink en een tweede klimmer ter ondersteuning voor rittenkapen of een klassement.)

(Gesink kan kiezen voor de heuvelklassiekers en/of voor klassementen in Catalunya, Romandië, Californië en Zwitserland.)

(Dan houd je Bouwman, Castelijns, De Tier, Lammertink, Lobato, Martens, Olivier, Tolhoek en Vermeulen over als renners die nog geen grote ronde hebben gereden, een mooie opvulploeg voor de Vuelta.)

In de Giro kan je podium halen of winnen met Kruijswijk. Daarnaast kan er gehoopt worden dat Groenewegen een topsprinter wordt dus die gok moet je nemen en hem met volle ondersteuning naar de Tour sturen. Tot slot is Gesink intrinsiek een topper dus steun hem in zijn doelen. Dat lijken mij de prioriteiten. Lotto-Jumbo heeft niet het budget om het hele jaar met topploegen voor elk soort koers aan de start te staan.
El Mik 29 september 2016 12:20
Waarom zet je Lobato bij de heuvelklassiekers neer?

Hij lijkt mij vooral voor MSR en in mindere mate G-W te gaan, dat zijn koersen waar hij vaker goed heeft gereden en dan kan hij de RVV er ook nog aan vastknopen.
Dat is ook het programma dat hij bij Movistar meestal reed, mits blessurevrij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2016 12:21 door El Mik.
Shinzawai 29 september 2016 13:16
Ik zou Lobato na Sanremo eerder naar Catalunya en Baskenland sturen.
cyclingfreakske 29 september 2016 14:03
misschien heeft Tankink weer last van zijn derde bal , en bekijkt hij het nog even ??? eye popping smiley
Luijt 29 september 2016 17:06
Nog steeds jammer dat Hofland en Bos vertrokken zijn. Voor allebei geldt dat ze wat mij betreft te weinig echte kansen hebben gehad om door te groeien tot de topsprinters die ze weg degelijk zouden kunnen zijn. Te weinig kansen gehad in grote ronden.
Prikdude 29 september 2016 18:41
Bij Movistar...
Pyama 29 september 2016 18:48
... Ja en wat komt er op die puntjes?
SS3000 30 september 2016 08:20
Ze kunnen altijd Stroetinga nog vragen, de snelste Nederlander op de fiets. /Sarcasme uit
ton duk 30 september 2016 09:45
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen zou in Kuurne-Brussel-Kuurne, Het
> Volk, Gent Wevelgem, Scheldeprijs, Dwars door
> Vlaanderen, en zelfs in Parijs-Roubaix ook aardig
> kunnen scoren. Hij is meer dan een sprinter
> volgens mij.

EENS , ik zou 'm in 2017 wel graag een goede Kwaremont zien rijden...vooraan hoeft niet,maar in groepje 2 à 3
gr
Miquel1983 30 september 2016 10:08
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------

> (Mooie ploeg voor de Giro met Kruijswijk,
> Vandenbroeck, Clement, Bennett, Battaglin, Roglic,
> Lindeman, Keizer en Campenaerts.)

Ik ga er van uit dat van Emden als een van de eerste renners op het wedstrijdpapier voor de Giro wordt gezet. De beste man om Kruiswijk op het vlakke uit de wind te houden. Vorig jaar reden Tjallingi en van Emden ook de combo van Vlaams voorjaar en de Giro. Verder vermoed ik dat Bennett met Gesink samen naar de Tour gaat.
ton duk 30 september 2016 10:59
Tis dat Jakobsen en Welten nog net iets te jong zijn.

2e en/of 3e rangs HOLsprinter van een jaar or 24+ die een Drenthe, Veenendaal en misschien Mergelland (en dit soort koersjes in Belgie) kan winnen...ik zie 'm niet
gr
ton duk 30 september 2016 11:01
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> tvm Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ook als je zag hoe goed
> > hij was afgelopen zondag in de Enecotour.
>
> Garantie dat Boom wel even bij de besten was
> geweest zie ik er niet in ...

Niet gezien maar ben maar blij dat Boom uit de koers raakte....als hij hypothetisch WEL bij Terpstra in het groepje was geweest, had Terpstra ENECO niet gewonnen ( Boom ook niet)
gr
Arriere de la course 30 september 2016 12:13
Vermeltfoort misschien?
bakfiets 30 september 2016 12:36
ton duk 30 september 2016 16:16
Die had ik dan ook ff in gedachte....maar nu naar Roompot en winnen ...
R Kreder zou dan weer meer top10-plekken binnen kunnen rijden TLJ.NL
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2016 16:18 door ton duk.
El Chaba 01 oktober 2016 13:59
Ik snap wel waarom ja..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen