Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout Poels drie jaar langer bij Team Sky

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 30 september 2016 12:45
Tekst niet integraal overgenomen, want dat kost de bronsite bezoekers. Effe doorklikken dus om het artikel te lezen.

[www.1limburg.nl]
Luijt 30 september 2016 13:20
Het nieuws zal hier ongetwijfeld met gejuich ontvangen door het merendeel. Z'n kostje is gekocht etcetera.

Wat mij vooral opvalt is dat Poels aangeeft te hopen dat ie volgend jaar voor een etappe in de Giro of de Vuelta mag gaan.

Wat mij betreft zou een jongen met zijn talent voor het hoogst haalbare moeten gaan, zeker nu z'n beste jaren er inderdaad aan komen. Doe ie niet. Het tekent deze vrolijke zachtaardige jongen met net iets te weinig ambitie.
Arsimo 30 september 2016 13:24
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij vooral opvalt is dat Poels aangeeft te
> hopen dat ie volgend jaar voor een etappe in de
> Giro of de Vuelta mag gaan.

klassement in de Giro of de Vuelta.

Zie o.a. [www.nu.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2016 13:26 door Arsimo.
Luijt 30 september 2016 14:04
@ Arsimo

Onderstaand citaat komt van die limburgse site:

"
Poels rijdt zaterdag nog de Ronde van Lombardije. Komend seizoen hoopt hij de kans te krijgen om voor een ritwinst te gaan in een grote ronde. "Bijvoorbeeld in de Vuelta of de Giro. Daarnaast wil ik sowieso proberen meer overwinningen op mijn naam te zetten dan dit jaar en topklasseringen te halen in etappekoersen."
"

Daaruit leid ik af dat ie alleen maar voor een etappe wilde gaan.

Maar misschien heb jij gelijk en heeft onze vriend toch de ambitie uitgesproken om de Giro of de Vuelta te winnen. Dat klinkt al een stuk beter!
Arsimo 30 september 2016 14:37
Luijt, ik snapte waar je het vandaan had. Andere bronnen spreken echter over kopmanschap in Giro en Vuelta en niet over etappewinst. Klinkt ook logischer omdat Poels die ambities eerder uitgesproken heeft, ook bij Sky.
Sub Culture 30 september 2016 17:01
Poels is een topper, als hij zijn dagje heeft zelfs een wereldtopper.
Ik vind hem om het volwaardig kopmanschap te dragen in een grote ronde te grillig.

Vraag me af of hij er toe in staat is om 3 weken aaneen op topniveau te presteren in een grote ronde.
Carlos Danger 30 september 2016 17:07
Uit interview met Poels op site van TeamSky:

"It would be really nice one day to have my chance at one of the grand tours - like Giro or Vuelta"
cyclingfreakske 30 september 2016 17:45
best mogelijk dat ze hem in 2017 als wisselkopman inzetten in de Giro of Vuelta....maat hij komt tekort voor zo'n klassement te winnen.
echt veel progressie moet je niet meer verwachten,
een of meer ritten en een mooi klassement zijn realistischer...en een klassieker met geaccidenteerd terrein.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2016 17:47 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 30 september 2016 18:58
Bepaal jij nie
Snorfietser 30 september 2016 21:44
Dat hij zijn contract verlengt is geen verassing, hetgeen mij wel verrast is de duur van zijn contract. 3 jaar, dat is toch een uitzondering in het wielrennen.
ton duk 30 september 2016 22:27
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat hij zijn contract verlengt is geen verassing,
> hetgeen mij wel verrast is de duur van zijn
> contract. 3 jaar, dat is toch een uitzondering in
> het wielrennen.

Misschien zien ze 'm over 2 jaar als de opvolger van Froome om de Tdf te winnen winking smiley
gr
Eindhovuh 01 oktober 2016 00:14
Ja? Jij denkt dat hij in staat is een klassieker te winnen?
cyclingfreakske 01 oktober 2016 00:32
weet ool wel dat LBL op zijn erelijst staat, maar hij zal eerder dit soort wedstrijd terug winnen dan een grote ronde.
met LBL zag ik vooral al wat hij destijds al bij VC liet zien van mogelijkheden, samen met Hoogerland.
cyclingfreakske 01 oktober 2016 00:39
belachelijk antwoord ..

dit jaar maakte hij een flinke stap en bevestigde wat er altijd al zat aan te komen,
Net dat zou hem anno 2017 die vrije rol naast een andere kopman kunnen opleveren. Dat zou voor hem een pluspunt zijn omdat hij niet alleen de druk moet weerstaan van 3 weken klassementstrijd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen