Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de l'Eurométropole 2016 (1.1)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 01 oktober 2016 19:01
Tour de l'Eurométropole 2016 (1.1)
El Chaba 01 oktober 2016 19:02



Tour de l'Eurométropole 2016 (1.1): Tour de l'Eurométropole 2016 (1.1)

Voorheen een etappekoers maar dit jaar getransformeerd tot een ééndagskoers. Zal wel sprinten worden of dat hellinkje moet roet in eten gooien

Kaartje:





Profiel:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. FRA GOUGEARD Alexis ALM 15h31'19" 110
2. NED KEIZER Martijn TLJ 07" 80
3. BEL ROELANDTS Jürgen LTS 11" 66
4. AUT BRÄNDLE Matthias IAM 16" 56
5. BEL PARDINI Olivier WIL 18" 50
6. BEL DEVENYNS Dries IAM 19" 45
7. SUI HOLLENSTEIN Reto IAM 21" 40
8. FRA LE BON Johan FDJ 22" 35
9. SUI BOHLI Tom BMC 22" 30
10. RUS VOROBYEV Anton KAT 25" 25



Alexis Gougeard won vorig jaar.

Start: 12.30 uur.
Finish: rond 17.30 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2016 19:04 door El Chaba.
Prikdude 01 oktober 2016 19:21
Leon 02 oktober 2016 16:27
Lekker vies weertje daar.

L-J zat met 7 man in een grote kopgroep, Etixx met 6. Inmiddels hebben Boonen cs de zaken in hun voordeel doorgeselecteerd: 18 man nu op kop met 4 minuten op het peloton, 5 Etixxen, 3x L-S en 3x L-J en Cofidis. Nog 30 km



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2016 16:28 door Leon.
shake 02 oktober 2016 16:31
Nu doet Wynants forcing. Krijg oa Gavira en Roelandts mee. Groenewegen in groep 2. Toffe actief Maarten.
Slimmerd 02 oktober 2016 16:56
Slimmerd 02 oktober 2016 16:57
Roelandts nog lachwekkender
Arriere de la course 02 oktober 2016 16:58
Tramadolletje teveel.
Slimmerd 02 oktober 2016 17:05
1. Groenewegen

Pure slapstick
Slimmerd 02 oktober 2016 17:05
DQ behoort tot de mogelijkheden, Naesen 2e na een behoorlijk scheve sprint van Dylan
MarcoV 02 oktober 2016 17:07
mwoaaah, één van de raarste finales van het jaar.
Naesen wint ook nog bijna na die ultieme sur place, ongelofelijk ...
Leon 02 oktober 2016 17:11
Die aankomststrook liep ook scheef...
Franky 02 oktober 2016 17:12
Wat een afgang van de 3 leidende belgen.
Fashionisto 02 oktober 2016 17:13
Het zou wat zijn: vorig jaar rond deze tijd werd Debusschere gediskwalificeerd nadat hij Groenewegen in de hekken reed (al vond die discutabele sprint plaats in Koolskamp).

Momentje van de dag was toch wel Boonen die niet kon aanhaken bij het Lotto Soudal-duo: dat heeft gevolgen voor de pikorde in Qatar.
Anony 02 oktober 2016 17:14
Groenewegen hoort gediskwalificeerd te worden. Blunder van de jury.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2016 17:15 door Anony.
Slimmerd 02 oktober 2016 17:15
Boonen wel 3e uiteindelijk
Slimmerd 02 oktober 2016 17:18
Volgende keer wel de hekken plaatsen over het gootje van de aankomst, slecht van de wedstrijdorganisatie. Ook het feit dat de apparatuur van de finishfoto op de straat lag, was niet best (Naesen moest daarom zijn achterwiel optrekken).

DQ zou kunnen inderdaad, maar de jury beslist blijkbaar anders. Jammer dat de jury's nooit gelijk beoordelen
Ger 02 oktober 2016 17:20
Groenewegen ging naar links toen hij Debuschere passeerde en de ruimte voor Naessens was aan de binnenkant te klein.
Franky 02 oktober 2016 17:21
Terechte overwinning van Groenewegen. Gewoon de slimste.

Moment van de dag: Boonen die niet bij Debus en Roelandts kan aanpikken en moet lossen.
lodjan 02 oktober 2016 17:25
Mooie finale en vierde HOL-overwinning van vandaag!
Anony 02 oktober 2016 17:30
Ik vind Dylan een aardige kerel, maar deze sprint was in mijn ogen echt niet kosjer. Wijkt te veel uit, ook nadat Debusschere al lang gepasseerd is. En Naesen was er op zijn minst nog naast gekomen als dat niet was gebeurd. Oliver wel absoluut de sterkste man in koers, jammer dat de drie het zo uit handen geven.

En wat Boonen betreft. Het oogt knullig, maar iedereen die ervaring heeft met fietsen en vooral met fietsen in deze omstandigheden weet dat je hier niet te veel achter moet zoeken. Lang in zijn eentje tegen de wind geknokt om dat gaatje te dichten op die twee en net wanneer hij erbij kwam liep de weg omhoog, pakte een van de Lotto's nog eens over en liepen zijn benen vol. Gezien het weer hier en dat in Qatar zou ik daar weinig conclusies aan vastknopen. En dat zal De Weert ook niet doen.
Fashionisto 02 oktober 2016 17:46
Het zag er absoluut niet knullig uit, maar zo dramatisch lang was die achtervolging niet. En laten Debusschere en Roelandts nu wel gewoon ploeggenoten zijn van Boonen in Qatar en tevens renners die zelf ook ambities hebben.
Slimmerd 02 oktober 2016 17:46
Dat van Boonen zag er vooral kolderiek uit, maar dat hij er zal staan in Qatar lijkt me wel zeker idd.

Mbt Groenewegen, zijn sprint was zeker niet recht en Naesen leek iig naast zijn achterwiel te komen, maar Groenewegen deed het afsnijden nog een vorm van 'netjes', het was geen schommelbeweging naar de hekken. Het gevaarlijke moment ontstond voor mijn gevoel nog het meest doordat Naesen in het gootje kwam, die hij door een plas niet leek te verwachten.
Fashionisto 02 oktober 2016 17:58
Als Naesen was gevallen, had de jury vast anders beslist.
Carlos Danger 02 oktober 2016 18:17
Had hij zich maar moeten laten vallen.

Wat een briljante tacticus is die Wijnants toch.
Sub Culture 02 oktober 2016 19:17
Net de beelden gezien.
Diskwalificatie was enige juiste belissing geweest.
Maar goed, het gaat hier om de Tour de l'Eurométropole in de volksmond de who gives a fuck race genoemd.
lodjan 02 oktober 2016 19:25
Tjonge, die Naesen vond Groenewegen altijd al achterlijk, maar nu.....[m.video.sporza.be]
En dan al die reacties van de Belgische renners op Twitter.....[m.sporza.be]
Bij deze vind ik Naesen dom. Een zekere winst zo uit handen geven.....
Hup Dylan!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2016 19:28 door lodjan.
Sub Culture 02 oktober 2016 19:30
'een deb' heerlijk.
Oli brute held.
lodjan 02 oktober 2016 20:49
Wat betekent een 'deb' bij jullie Sub? Een debiel?
Sub Culture 02 oktober 2016 20:54
Ja, zoiets.
Heb het verwijt 'deb' al jaren niet meer gehoord.
Tinuz 02 oktober 2016 21:00
Op het frontale beeld zou ik neigen naar een diskwalificatie van Groenewegen, op het luchtbeeld zou ik zeggen te weinig aan de hand voor een diskwalificatie.

Mooie zege van Groenewegen. smiling smiley
SS3000 02 oktober 2016 21:04
Snap de haat tegen Groenewegen niet. Het was een jury beslissing. Alleen durven mensen als De Bie geen kritiek te leveren op de jury, als er een diskwalificatie was geweest, geen kritiek. Alleen dat de jury niets doet omzetten in kritiek op Groenewegen is een bange, angstige reactie.
Ruudje2209 02 oktober 2016 21:07
Was is die naesen een jankerd zeg. Weinig aan de hand er gebeuren gekkere dingen in massasprints.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2016 21:07 door Ruudje2209.
Curzio 02 oktober 2016 21:29
Ik zou ook voor de DQ zijn gegaan, maar Naesen heeft het natuurlijk aan zichzelf te wijten, oliedom koersgedrag.
ton duk 02 oktober 2016 21:33
Ik zie nu een foto van de juichende Groenewegen waar die Naesen nog ruim links had langs gekunnen......als die belgische stratemaker zijn werk goed gedaan had. Lijkt me logisch dat de jury de onkunde van de stratemaker niet op Groenewegen afwimpelt
gr

ps; HUP HOL. dit zijn de mooiere voor DUK
Heisenberg 02 oktober 2016 21:45
De beelden maar eens opgezocht: [www.youtube.com]

Geen hele nette sprint, dus een deklassering was wel op z'n plaats geweest.

Wel een totaal overtrokken reactie van Naesen en zijn landgenoten. Wees dan boos op de jury en niet op Groenewegen. Maar ze zullen het vervelend vinden dat het Vlaamse feestje verpest werd.

Ook weinig zelfkritiek om niet aan te kaarten dat Lampaert en Naesen het volledig zelf hebben laten liggen. Wynants had met Groenewegen erachter het meeste recht om te pokeren (en bovendien de minste sprinter van de drie).
lodjan 02 oktober 2016 22:31
WF:
Groenewegen: “Naesen is een goede renner, maar een slechte verliezer”

Oliver Naesen had na afloop geen goed woord over voor de sprint van Nederlands kampioen Dylan Groenewegen in de Tour de l’Eurométropole. “Vandaag heb ik gewonnen en heb ik er zelf voor gereden. Daarmee is alles gezegd”, reageert Groenewegen op zondagavond tegenover WielerFlits.

Groenewegen dient Naesen van repliek
Na afloop kreeg de 23-jarige Amsterdammer veel kritiek over zich heen van voornamelijk Belgische collega’s. Naesen noemde Groenewegen ‘achterlijk’ en ‘debiel’. “Wat Naesen zegt moet hij weten. Het is een goede renner, maar een slechte verliezer. In mijn ogen doe ik niets fout.Het blok op de finishlijn is gevaarlijker. Ik geniet meer van deze overwinning en van mijn seizoen, dan dat ik me iets aantrek van de kritiek.”
‘Ik luister liever naar mensen die het een mooie zege vonden’
Groenewegen kan dus weinig met de kritiek die onder meer Tom Boonen, Jasper Stuyven en Rik Verbrugghe uitten aan het adres van de sprinter. “Meningen van anderen heb je toch altijd. Dat doet me niet zo veel. Er zijn genoeg mensen die het wel een prachtige zege vinden. Ik luister liever naar die personen. Ik ga in ieder geval vol vertrouwen naar het WK in Qatar.” Onze landgenoot stapt aankomende dinsdag in het vliegtuig naar Doha.

Afwijken van lijn
De renner van LottoNL-Jumbo week tijdens de eindsprint in de Belgische eendagskoers van zijn lijn, maar volgens de jury was dat niet genoeg om Groenewegen te diskwalificeren. “Ik moest eerst om de kopgroep heen en daarna nog Jens Debusschere voorbij. Ik week zeker uit naar links, maar ik liet genoeg ruimte om te kunnen passeren”, liet hij al weten in het persbericht van de Nederlandse WorldTour-formatie.
Cecchini 02 oktober 2016 23:32
Nou ik heb dezelfde You Tube beelden er ook op nagekeken, en ik zag Groenewegen helemaal niet zoveel fout doen. Hij reed min of meer strak langs die witte streep, en hij moest inderdaad een klein beetje om Debusschere heen, waardoor er een lichte afwijking in zijn sprint zat.. Maar okay, ik vind het echter zeer vreemd dat niemand stelt dat Groenewegen eindelijk lekker brutaal durft te sprinten (ik vind het met enige regelmaat een beetje angstig in de sprint). En opvallend is ook dat hij er als enige sprinter in de finale er bij zat. Dat betekent dat het een sprinter met een stevige inhoud is. Ik ben langzamerhand erg benieuwd naar het WK in Qatar
Carlos Danger 03 oktober 2016 01:10
Tja, Olivier, kijk eens naar deze 'front-foto'. Daar passen er nog twee tussen.
Wie is hier nou de 'deb'? Eerst een makkelijke sprint-à-trois laten lopen en dan de durf missen. Vervolgens een
hoop stampij maken, een collega uitschelden en als een klein kind pruilen op het podium.

[www.sporza.be]
Walnoot 03 oktober 2016 09:07
Haha, wat een kneusjes, Naesen en zijn vriendjes. Zelfs als hij een punt zou hebben, is het natuurlijk tamelijk triestigjes om met zijn duimpje naar beneden op het podiumpje te gaan staan en dan Groenewegen op twitter uit te maken voor van alles en nog wat. Groenewegen maakt er gebruik van, maar de verantwoordelijkheid voor de goot en het blok op de lijn ligt natuurlijk bij de falende organisatie.

Misschien tijd dat Olivjertje eens op zijn plek gezet wordt. Wie weet komt hij Terpstra, Bouhanni of Renshaw tegen in de laatste 3km van het WK, dan piept hij wel anders.
El Chaba 03 oktober 2016 09:10
Buitengewoon treurig inderdaad de achteraf reacties van Naesen en zijn Calimerovriendjes.
Franky 03 oktober 2016 09:16
Genant van Naesen. Begint al nare trekjes te vertonen.
valse trage 03 oktober 2016 11:07
'nen 'deb', hahaha. Yes, we hebben weer een Calimero-Vlaming! Na het stoppen van Hoste, Van Goolen en Leukemans werd het ook weer eens tijd.
Wanny 03 oktober 2016 12:46
Groenewegen zit volgens mij stikkapot en rijdt met zijn laatste krachten rechtdoor richting streep na Debusschere ingehaald te hebben. Alleen dat rechtdoor was niet loodrecht op de weg aangezien ie in een uitwijkmanoeuvre zat. Dus echt een bruuske beweging naar links maakt ie niet. Hij vervolgt gewoon de lijn die ie had na het inhalen.

Vraag me ook af of ie wist dat Naessen ernaast zat.

Hoop stampij om een kleine koers. Boonen die zich er ook weer mee gaat bemoeien. Had ie beter kunnen doen toen ie bij Armstrong in de ploeg reed.
Arsimo 03 oktober 2016 13:00
Helemaal superzuiver was die sprint niet, maar onvoldoende om druk over te maken. De jury heeft terecht niets aan de uitslag gedaan.

Dat vlak na de finish Naessen een beetje pissig is en even prive zijn hart wil luchten bij Groenewegen, okay, dat is adrenaline en dus menselijk, maar je zo laten gaan in interviews/tweets/etc en op het podium is onprofessioneel, helemaal als je zelf al zo oliedom een finale hebt gereden.

En dat in een koers om nix.
ton duk 03 oktober 2016 13:38
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
. Maar okay, ik vind
> het echter zeer vreemd dat niemand stelt dat
> Groenewegen eindelijk lekker brutaal durft te
> sprinten (ik vind het met enige regelmaat een
> beetje angstig in de sprint).

Omdat jij dan ook alleen in die mening stond/staat,denk ik
gr
Slimmerd 03 oktober 2016 14:14
Helaas kunnen we het niet meer verrassend noemen in Belgische koersen, maar een motard heeft weer een wielrenner aangereden. Ditmaal was Marco Marcato de sigaar, gelukkig zonder al te veel erg, maar wel weer het zoveelste geval.
Cecchini 03 oktober 2016 14:47
En Wuyts maar fulmineren tegen de motards in de Vuelta
Luijt 03 oktober 2016 16:00
En wat betekent "Brute held" bij jullie?

En wat betekent dat eigenlijk bij ons?
Luijt 03 oktober 2016 16:13
Wat een jankerd die Naesen. Niks bruuts aan.

Hoewel, na 200 km zo lullig verliezen is ook wel klote. FF verhaal halen als eerste reactie is zeer begrijpelijk.

Dat Groenewegen nattigheid voelde was ook wel te zien aan diens reactie toen die Naesen na de finish verhaal kwam halen.

Maar dan zo'n beteuterd smoeltje op het podium. Ach ach.

Fijn sprintje van Groenewegen, die mazzel heeft dat ie niet gediskwalificeerd wordt.
Nelis! 03 oktober 2016 16:24
In de eerste plaats is de jury niet schuldig aan het van zijn lijn afwijken door een renner. Het enige waar een jury schuldig aan kan zijn, is het niet diskwalificeren van een renner die de renners daadwerkelijk overtreed. Mocht een renner daarbij een gevaarlijke situatie creëren, dan is de renner daarvoor verantwoordelijk, nooit de jury. Boosheid op een coureur die een gevaarlijke situatie creëert, lijkt me logischer dan op de jury die een renner niet bestraft. Hoewel het een het ander niet uitsluit.

In de tweede plaats denk ik dat Groenewegen inderdaad geen nette sprint reed. Of het genoeg is voor diskwalificatie weet ik niet, maar ik vond het persoonlijk net een beetje over het randje. Ik kan mij de boosheid (in eerste instantie) van Naessen wel voorstellen. Maar daarna moet die jongen weer snel normaal gaan doen, zo verschrikkelijk was het ook weer niet.
Carlos Danger 03 oktober 2016 16:47
Groenewegen na afloop: "Ik overtreed geen renners".
Anony 03 oktober 2016 16:56
Iedereen die vindt dat Naesen ongelijk heeft is nen achterleken en nen deb.

Groetjes.
Pannuhkoek 03 oktober 2016 17:15
Naesen heeft z'n reacties na een nachtje slapen ook maar van twitter gehaald... Wellicht vind Naesen inmiddels zelf ook dat hij ongelijk had...

Verwarrende sprint met ten eerste het gootje waar dranghekken over hadden moeten staan, ten tweede de meetaparatuur op de finishlijn die daar zo niet had mogen staan, ten derde de dranghekken links die een paar keer een meter verspringen en ten vierde de belijning op de straat die naar links gaat waardoor het lijkt alsof de weg naar links gaat.

Er was ruimte voor Naesen om te passeren alleen kon hij niet passeren door het gootje. Ten opzichte van de belijning op het midden van de weg gaat Groenewegen niet naar links.

Ik kan me daarom goed voorstellen dat Groenewegen vindt dat hij niets verkeerd heeft gedaan.
veluweracer 03 oktober 2016 17:25
Zo moet onze "hoop in bange dagen'' niet te veel koersen winnen. De jury zat waarschijnlijk met een goed glas ergens in een taveerne.
Luijt 03 oktober 2016 18:46
Naesen leek het wel wat uit te maken
Ger 03 oktober 2016 19:02
Enige goede en juiste beslissing van de jury. thumbs up
cyclingfreakske 04 oktober 2016 00:10
had naessens echt ongelijk ?
Groenewegen ging wel sterk van de lijn af in de laatste 80m, en er zijn in het verleden al velen gedeclasseerd voor idem maneuver.
in een iets cleanere sprint viel het nog te bezien wie ging winnen.
Ger 04 oktober 2016 11:54
En voor veel ergere sprints (met kopstoten) weer niet. Deze sprint viel wel mee. Als je nog binnendoor wil weet je dat dit vaak moeilijkheden opleveren.
shake 04 oktober 2016 12:56
Dit vindt Greg er van

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2016 12:56 door shake.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen