Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hofland van Lotto naar Lotto

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 09 oktober 2016 18:28
Moreno bergt zijn eigen sprint-ambities op en wordt een Greipel-schakeltje.

[www.sporza.be]
Slimmerd 09 oktober 2016 18:32
Wat mij betreft een onlogische stap van Hofland, maar wie weet is het erg lekker voor zijn bankrekening. Lijkt me in de sprinthiërarchie nog lager te komen dan bij LottoNL
Fanny 09 oktober 2016 21:20
@Slimmerd
Ik ben het met je eens dat Hofland sportief beter bij TLJ had kunnen blijven mbt de sprinthiërarchie bij Lotto Soudal
Is normaal de 2e sprinter van TLJ en had dus ook in WT wedstrijden gestart waar Groenewegen niet rijdt.
En wat als Groenewegen geblesseerd raakt.
Ja, ze hebben volgend jaar ook nog een Lobato.
Maar ik weet niet wat ik van deze renner moet verwachten in pure sprints.
Financieel zal Hofland waarschijnlijk wel een "klapper" gaan maken en dan begrijp ik het wel.
Ook ik de Vlaamse klassiekers en in dito heuvelritten is hij (nog) geen topper en zijn er in zijn toekomstig team Lotto Soudal betere.
Brieske 09 oktober 2016 21:31
Dit is toch al sinds 2012 bekend?

Groet
JW 09 oktober 2016 21:38
Zou het wel zo'n financiële klapper voor Hofland zijn ? Soudal is ook geen rijke ploeg.

De tijd dat vrijwel alle goede Nederlandse renners bij Rabo reden is een beetje voorbij.
Ik zal er aan moeten wennen.
Voor Hofland hoop ik dat het een goede keuze blijkt.
veluweracer 10 oktober 2016 00:12
Hij zou de jongere broer van Greipel kunnen zijn.
Jacco Banaan 10 oktober 2016 08:20
Opvallend dan hij niet naar Giant is gegaan, daar hebben ze bij afwezigheid van Degelkolb geen echte sprinter.
ton duk 10 oktober 2016 08:25
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opvallend dan hij niet naar Giant is gegaan, daar
> hebben ze bij afwezigheid van Degelkolb geen echte
> sprinter.

Arndt is natuurlijk sneller dan Hofland die dan ook geen echte sprinter wil zijn....
gr
ton duk 10 oktober 2016 08:30
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou het wel zo'n financiële klapper voor Hofland
> zijn ? Soudal is ook geen rijke ploeg.
>
> De tijd dat vrijwel alle goede Nederlandse renners
> bij Rabo reden is een beetje voorbij.
> Ik zal er aan moeten wennen.
> Voor Hofland hoop ik dat het een goede keuze
> blijkt.

Leuk dat je gister zo prominent aanwezig was bij de ploegentijdrit, JW...mooie vlag ook !!

Zou me niet verbazen dat hij bij de .BE gewoon minder moet inleveren op zijn oude contract dan op zijn nieuwe aanbieding .NL...

Hofland moet gewoon nu zelf de keuze maken wat hij is ....sprinter, (vlaamse) klassieke renner of plaats nemen in een sprinttrein
2016 gaf mij het gevoel dat hij zich niet prettig voelde in de door TLJ.NL uitgestippelde koers voor 'm ( sprinttrein2)

gr
Bummetje 10 oktober 2016 08:54
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opvallend dan hij niet naar Giant is gegaan, daar
> hebben ze bij afwezigheid van Degelkolb geen echte
> sprinter.

En daar rijdt Matthews volgend jaar ook
Luijt 10 oktober 2016 23:49
Oud nieuws.
"Toe aan een nieuwe uitdaging". Daar heb ik het nooit zo op.....

En evenmin op kiezen voor het geld ipv investeren in je carrière om nog eens te kunnen winnen.
ton duk 11 oktober 2016 09:14
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> En evenmin op kiezen voor het geld

Dat is jouw aanname
Ik zie in deze stap juist wel een investering in een nieuwe winnende toekomst hoewel ik nu bedenk dat ik 'm dan liever naar Roompot had zien gaan
gr
Shinzawai 11 oktober 2016 10:16
Ik vind het een vreemde move van Hofland, tenzij het zijn ambitie is om knecht te worden.
Jacco Banaan 11 oktober 2016 10:25
Robbie Mc Ewen is ook ooit van de Rabobank naar Lotto gegaan, en die is bij Lotto veel meer gaan winnen dan ze ooit toen bij de Rabobank hadden verwacht.
Luijt 11 oktober 2016 10:55
Klopt Ton, ik hoop van harte dat het niet voor een paar extra centen wegkwijnen in een sprinttreintje wordt.
MarcoV 11 oktober 2016 11:05
gezien de zuurheid waarmee Hofland vooral het eerste deel van het jaar hier bejegend werd na weer een serie top 10 plaatsen in sprints in lastige rondjes (gemiddelde reactie op de prikpagina: 'poe poe, die Hofland blijft maar hangen, heil Groenewegen' ...) geef ik hem groot gelijk dat hij eens iets anders probeert. Ook al is dat blijkbaar weer niet goed en wordt hij nu nota benen voor 'centen pakker' uitgemaakt, waar elke indicatie voor ontbreekt ...
Bovendien is hij pas net 25, een jaartje of 2 af en toe meedraaien in de (relatief oude) Greipel trein is misschien wel goed om daarna meer eerste sprinter te zijn.
ton duk 11 oktober 2016 11:13
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Bovendien is hij pas net 25, een jaartje of 2 af
> en toe meedraaien in de (relatief oude) Greipel
> trein is misschien wel goed om daarna meer eerste
> sprinter te zijn.

of goede "vlaamse" coureur die het in de sprint kan afmaken....
gr
Shinzawai 11 oktober 2016 11:22
Daarvoor hebben ze ook al Debusschere en Roelandts.
El Mik 11 oktober 2016 13:53
Hofland leek op een dood spoor te zitten bij LottoNL, goed dat hij iets anders probeert. Net als Kelderman of Gesink die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden.

Zoals Einstein ooit zei: "The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results".

Tijd dat andere "hangers" zoals Slagter ook eens iets anders gaan proberen..
Jacco Banaan 11 oktober 2016 15:12
Slaghter had vorig jaar een heel mooi einde van het jaar.. dit jaar was het kommer en kwel. In alle grote koersen ontzichtbaar



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2016 15:13 door Jacco Banaan.
Linkebal 11 oktober 2016 17:48
Hij moet gewoon de nieuwe Niko Eeckhout/Stefan van Dijk worden. Gewoon ieder jaar een stuk of vijf van die omhoog gevallen kermiskoersen winnen.
ton duk 11 oktober 2016 20:32
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij moet gewoon de nieuwe Niko Eeckhout/Stefan van
> Dijk worden. Gewoon ieder jaar een stuk of vijf
> van die omhoog gevallen kermiskoersen winnen.

Eens !
gr
Luijt 12 oktober 2016 10:08
Dat is toch wel in tegenspraak met deze stap als investering in de toekomst zien Ton....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen