Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL 2017

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 14 oktober 2016 00:39
Nieuw: Clement, Boom, Van den Broeck, Lobato, Olivier, Tolhoek, De Tier, Van Hoecke en Grohndal Jansen
Weg: Vanmarcke, Kelderman, Teunissen, Hofland
Waarschijnlijk weg: Van Asbroeck, Van Winden
Eerder weg: Tjalingii, Goos
Twijfel: Tankink

Ik heb er toch wel weer vertrouwen in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2016 00:55 door Heisenberg.
Slimmerd 14 oktober 2016 02:10
Als Tankink blijft , dan snap ik dat vertrouwen.

Nu even serieus, vooral breedte-investeringen naar mijn beleving. Voor overwinningen gaat de druk op Groenewegen, hopelijk gaat Lobato wat bijdragen en is Boom een heel voorjaar scherp en wijs. Benieuwd hoe de ploeg de drie grote rondes gaat aanpakken, wat mij betreft eerst de parkoersen afwachten en dan pas beslissen wie waar.
predator 14 oktober 2016 07:48
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nieuw: Clement, Boom, Van den Broeck, Lobato,
> Olivier, Tolhoek, De Tier, Van Hoecke en Grohndal
> Jansen
> Weg: Vanmarcke, Kelderman, Teunissen, Hofland
> Waarschijnlijk weg: Van Asbroeck, Van Winden
> Eerder weg: Tjalingii, Goos
> Twijfel: Tankink
>
> Ik heb er toch wel weer vertrouwen in.

Op grond waarvan in hemelsnaam?
Jacco Banaan 14 oktober 2016 08:42
Zo somber hoeft het volgend jaar allemaal niet te zijn. Als bijvoorbeeld een Kruiswijk top rijdt in de Giro. Vervolgens een Gesink die leuk meedoet in de Tour en wat zware eendagskoersen, Boom die zijn prijsjes pakt in het voorjaar, Groeneveld die een pak of 10 sprints wint... Uiteraard valt wel te zeggen als een Gesink of Kruiswijk wegvalt het bergop erg magertjes is wat de ploeg te bieden heeft. Een Jos van Emden kan wel een potje tijdrijden, maar een koers als de Eneco Tour gaat hij nooit winnen, hooggebergte is sowieso way too much voor hem. Verder zal volgend jaar het gemis van Kelderman nog flink doordreunen. Toch een van de weinige renners van Lotto die op goede dagen met de allerbeste mee kon gaan in het hooggebergte. In de voorjaarsrondjes (Ruta del Sol, Catalunya Pais Vasco) was hij toch een van de mannen die steen vast bij de eerste 20 meedeed. Voor het hooggebergte hebben ze eigenlijk alleen Gesink en Kruiswijk die mooie dingen kunnen laten zien. Een Roglic, Bennett, Clement en Battaglin doen leuk mee maar die gaan een Wout Poels of een Valverde nooit kunnen volgen als die volle bak aanzetten. Een Koen Bouwman blijkt ook niet de klimmersbenen te hebben die bijvoorbeeld een Sam Oomen (Giant) wel heeft.

Weet iemand trouwens of onze Chinese vriend nog mag blijven bij Lotto?





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2016 08:42 door Jacco Banaan.
Ridder Kale Knikker 14 oktober 2016 09:06
De ploeg mag mij gaan verrassen, maar als ze een gelijkwaardig seizoen als dit seizoen halen dan maak ik al een vreugdesprongetje. Ze leveren veel kwaliteit in door het vertrek van met name Vanmarcke en Kelderman en ik ben echt benieuwd of Boom de weg terug kan vinden naar zijn ambities van weleer. Als hij inderdaad ambiteus is en daarbij ook de werklust gaat leveren qua trainingsarbeid, dan mogen we weer hoopvol turen naar de voorjaarskoersen. Ik ben hier niet echt optimistisch over, maar dat zegt waarschijnljk meer over mij dan over Lars. Begrijp me niet verkeerd: ik gun het Lars enorm om een succesvol voorjaar te rijden.

En uiteraard moet de ploeg het niet hebben van een groot budget, maar juist van creativiteit om met de beperkte middelen die ze hebben een goede ploeg samen te stellen. Zonder precies te weten wat er in die schrale buidel van TLJ zit, denk ik dat de ploeg die aan het begin van volgend seizoen gepresenteerd gaat worden goed te noemen is als je die afzet tegen het beschikbare budget. Ben benieuwd naar Lobato en heb stiekum ook de verwachting dat Vandenbroeck gaat slagen.
Heisenberg 14 oktober 2016 09:13
Grohndal Jansen lijkt me een goede. Hardrijder die ook nog wel een beetje kan sprinten (gisteren vijfde bij het WK).

Vanmarcke is beter dan Boom, maar won nooit een grote wedstrijd. Boom al wel (Eneco, Tour- en Vuelta-etappe). Ik hoop dat Boom er komend voorjaar staat. De ondersteuning van Vanmarcke in de klassiekers was ruk, dus dat kan alleen maar meevallen.

Van den Broeck en Clement lijken mij echte versterkingen voor Kruijswijk. Die is klaar voor een echte overwinning.

Gesink eindigde sterk (Vuelta, Lombardije). Alles wat hij voor september presteert is al winst.

En van Groenewegen verwacht ik dat hij een wereldtopper wordt en het lijkt er op dat de ploeg dat ook doet.
Heisenberg 14 oktober 2016 09:15
Staat niet bij de 28 (of 29 met Tankink) namen. Hij reed overigens sterk in Putte Kapellen (zie uitslag). Misschien wordt het nog wat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2016 09:16 door Heisenberg.
Luijt 14 oktober 2016 11:10
Ten aanzien van de nieuwelingen van Lotto Jumbo:

Die Van den Broeck laat al jaren niets zien. Ik vraag me ten zeerste af of die vol verve gaat knechten....

Antoine Tolhoek heeft zijn contract vooral te denken aan zijn bergtrui in Zwitserland die bemachtigde door steeds op de eerste col mee te zitten en zich vervolgens te laten lossen. was leuk voor Roompot maar toch een overgewaardeerde prestatie.

Boom heeft een uitermate flets seizoen achter de rug. Gaat die de rug eindelijk weer eens rechten?

Lobato, groot vraagteken. Ook weinig van gezien afgelopen jaar.

Van De Tier weet ik niet meer dan dat ie een keer aardig zo'n piramide in Oman op reed.

Van Hoecke heb ik alleen maar indoor ooit iets van gezien.

Van Daan Olivier hoop ik vooral heel erg dat ie kan aanknopen bij z'n beloftevolle optredens van een paar jaar geleden.

Grondahl Jansen kan als u23 aardige resultaten overleggen.

Mijn conclusie is dat de ploeg er niet sterker op geworden is.
ton duk 14 oktober 2016 11:38
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
Vanmarcke is beter dan Boom, maar won nooit een
> grote wedstrijd. Boom al wel (Eneco, Tour- en
> Vuelta-etappe).

smileys with beer , hier drink ik er maar 1 extra op.....
gr
bakfiets 14 oktober 2016 12:03
laten we hopen dat wat huidige renners nog stappen kunnen maken, dan denk ik aan Timo Roosen, goede tour achter de rug. Casteleijns erg goed in de giro, zeker als je weet waar hij vandaan komt babydumpsmiling smiley Koen Bouwman is nog jong hopelijk nog groeimarge. Vermeulen en Lammertink vielen tegen, hopelijk kunnen ze zich revancheren. Rogliz met zijn achtergrond zo ook nog groeimarge moeten hebben, zou je denken. En ik heb altijd het idee dat jos van emden ook goed zou moeten kunnen rijden in de klassiekers, maar misschien is dat wishful thinking.
ton duk 14 oktober 2016 14:23
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
Antoine Tolhoek heeft zijn contract vooral te
> denken aan zijn bergtrui in Zwitserland die
> bemachtigde door steeds op de eerste col mee te
> zitten en zich vervolgens te laten lossen. was
> leuk voor Roompot maar toch een overgewaardeerde
> prestatie.


Zijn stage bij Tinkoff en contract bij Roompot moeten toch ergens op gebaseerd zijn geweest.....??
En dat moet ook de reden zijn van dit LTJ.NLcontract....??


> Boom heeft een uitermate flets seizoen achter de
> rug. Gaat die de rug eindelijk weer eens rechten?

JA , ik verwacht een zeer gemotiveerde BOOM in 2017
Een kopgroep Terpstra,Vanmarcke en Boom in P-R lijkt me nu al hilarisch

gr
Wanny 14 oktober 2016 15:14
Boom vond ik dit voorjaar juist erg sterk, niks minder dan Vanmarcke. Alleen werd ie ziek toen zijn koers eraan kwam.
Jacco Banaan 14 oktober 2016 15:54
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom vond ik dit voorjaar juist erg sterk, niks
> minder dan Vanmarcke. Alleen werd ie ziek toen
> zijn koers eraan kwam.

Heb je wat gemist of zo. Lars Boom heeft zich afgelopen winter compleet laten gaan. Was nog nooit zo modder vet geweest. Toen moest hij in het voorjaar geforceerd trainen/afvallen en ja dat brak hem op

Check de foto's:



Lars Boom, enkele jaren geleden.. afgetraind was.



Dat is in kilo's een dag en nacht verschil. Je ziet in dat Astana tenue dat ie gewoon een dikke pens heeft. Dat is wel een kilootje of 7 teveel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2016 15:56 door Jacco Banaan.
MarcoV 14 oktober 2016 16:26
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom vond ik dit voorjaar juist erg sterk, niks
> minder dan Vanmarcke. Alleen werd ie ziek toen
> zijn koers eraan kwam.


wat was dan zo sterk, af en toe op 80 km van de finish een halve minuut vol doortrekken? Dat zegt natuurlijk heel weinig. Maar Boom draait door die tussensprintjes inderdaad wel mensen een rad voor de ogen ...

Vanmarcke met z'n top 4 in Wevelgem, Vlaanderen en Roubaix aan hem gelijk stellen is wel een zware belediging voor Sep.
Tinuz 14 oktober 2016 16:30
Een afgetrainde Boom was eigenlijk een schitterende atleet.
Volgens mij ergens in 2010 voor het laatst gezien.
lodjan 14 oktober 2016 17:12
En toen was de Boomgrens nog 200 km? Voor de Hoogmis en de Hel heb je juist een beetje body nodig. Denk ook aan Stannard en Backsted.
JW 14 oktober 2016 19:53
Roglic, Battaglin en Bennett bleken prima aanwinsten voor de ploeg.
Of dat ook gaat gelden voor de renners die nu zijn aangetrokken moet ik nog zien.
Het vertrek van Kelderman en Vanmarcke lijkt mij in elk geval moeilijk op te vangen
Fashionisto 14 oktober 2016 21:21
Er was ook nog het gerucht dat de Sloveense belofte David Per LottoNL zou versterken.
SS3000 14 oktober 2016 21:50
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roglic, Battaglin en Bennett bleken prima
> aanwinsten voor de ploeg.
> Of dat ook gaat gelden voor de renners die nu zijn
> aangetrokken moet ik nog zien.
> Het vertrek van Kelderman en Vanmarcke lijkt mij
> in elk geval moeilijk op te vangen


Bennett was geen aanwinst, reed er verleden jaar ook (herinner het Giro akkefietje). De aanwinst van 2016 was Victor...

Volgens wielerflits is de kans op Per nihil.
JW 14 oktober 2016 22:34
Ik had wat duidelijker moeten zijn en schrijven over de aanwinsten in de laatste jaren.
Bennett heeft m.i. vooral dit jaar laten zien dat hij een aanwinst is.
En Victor vind ik toch ook wel een aanwinst.
Ridder Kale Knikker 14 oktober 2016 22:47
Bennett liet volgens mij vorig jaar ook al zien dat hij een aanwinst was. Jong genoeg en mooi gegroeid dit jaar. Daar kunnen ze nog veel plezier aan beleven komend seizoen. En Victor heeft ook laten zien dat 't een aanwinst is voor de ploeg, zeker de tweede helft van het seizoen. Leuke kerel met heel veel werklust.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2016 22:48 door Ridder Kale Knikker.
marksi 15 oktober 2016 09:41
Aan de ene kant heb je nog steeds een sterk team dat op alle terreinen goed mee kan doen. Ik ben wel bang dat de breedte een probleem kan gaan worden. Voor de punten leunt het team straks wel heel erg op enkele speerpunten (Kruijswijk, Gesink, Groenewegen, Boom) die toch allemaal niet echt zekerheidjes genoemd kunnen worden om verschillende redenen. Daarnaast heb je een hele grote groep renners die kan verrassen maar waar je toch zeker niet een top-10 plek van kan verwachten op voorbaat in enkele world-tour koersen. Vanmarcke en Kelderman stonden de afgelopen jaren hoe je het ook wendt of keert garant voor punten in de grotere koersen. Boom en vooral de vervangers van Kelderman staan dat absoluut niet. Als Gesink weer een teleurstellend seizoen heeft en Kruijswijk toch die ene koers waar hij zich op richt tegenvalt dan wordt het een lastig verhaal om uit de degradatiezone te blijven vrees ik.
Curzio 15 oktober 2016 10:06
Denk dat Tolhoek voor het publiek wel een mooie blikvanger is, dankzij z'n jongenskoppie en strijdlust. Kan de druk daarmee bij anderen wat wegnemen in korte rittenkoersen. En het lijkt me dat hij potentie heeft om door te groeien. Goeie aankoop, soms moet je wat risico's nemen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen