Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ploeg van het jaar

Gepost door Karig Hutje 
Karig Hutje 18 oktober 2016 18:18
Peiling
En welke ploeg presteerde het afgelopen jaar het beste?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 58 stemmen ontvangen.
Etixx-Quick Step 9
 
16%
Movistar 22
 
38%
Sky 24
 
41%
BMC 1
 
2%
Tinkoff 2
 
3%



En nog maar een peiling dan. Wellicht met een voorspelbare winnaar. Of ...?
Von Kármán 18 oktober 2016 19:11
Pyama 18 oktober 2016 19:14
Heeft Etixx iets belangrijks gewonnen dit jaar?
Bummetje 18 oktober 2016 19:45
Niet genomineerd in bovenstaande poll, maar mij wel erg opgevallen dit seizoen in positieve zin: Orica-BE.
Strijden in elke grote ronde gewoon mee tussen de grote mannen, wat heeft geleid tot 2x podium voor Chaves en 1x bijna podium + witte trui voor Yates.
En we zouden bijna vergeten dat ze ook nog eens 2 van de 5 monumenten binnen haalden dit seizoen. Chapeau!
Sub Culture 18 oktober 2016 19:49
Te kort geschoten in het grote ééndagswerk, maar met een zeer jonge talentvolle kern met maar liefst 20 renners koersen gewonnen.
Top 10 in eindklassement van elke grote ronde en er alsook ritten gekaapt.
Altijd aanvallend ingesteld.
Ploeg naar mijn hart.
Pyama 18 oktober 2016 19:54
Precies! En met Hamburg nog een derde oud Wereldbekerkoers. Waarom BMC in dit rijtje staat? Misschien kan topicopener dat toelichten?
Anony 18 oktober 2016 20:01
Ze staan in de WorldTour en CQranking top vijf. Net geen dertig zeges, ze hebben de Olympische en Belgische kampioen, goeie Tour gereden, paar mooie WT-koersen gewonnen. Niet wow, maar wat mij betreft wel top vijf.
Wanny 18 oktober 2016 20:47
Je zou dit relatief moeten bekijken ten opzichte van het beschikbare budget. Sky wint veel grote koersen, maar die hebben ook 3x het budget van Lotto Jumbo bijvoorbeeld.

Zo'n poll is het vergelijken van de eindstand van PSV en Excelsior en dan zeggen dat PSV het beter heeft gedaan omdat ze hoger eindigen.
Pyama 18 oktober 2016 20:48
Het gaat hier om de beste ploeg he Anony. Niet om de beste renner. Buiten Van Avermaet kan ik mij weinig gedenkwaardigs herinneren namelijk. Uiteraard Sanchez in Baskenland winking smiley maar geen klassementen wat je van een topploeg wel mag verwachten.
Carlos Danger 19 oktober 2016 00:50
bakfiets 19 oktober 2016 08:59
verandas willems top 10 ploegentijdrit en continental niveausmiling smiley
Shinzawai 19 oktober 2016 10:39
Orica. Zonder megabudget toch top in de grote rondes en twee monumenten gewonnen. Veelzijdige ploeg, een hecht team (afgezien van Matthews vs Gerrans) en veel jong talent.
Karig Hutje 19 oktober 2016 10:54
Top 5 uit de CQ-ranking. Zowel de huidige ranking als die over 2016. Quick-Step staat daar fier bovenaan. De volgende 3 (nr. 2-4 dus) staan vrij dicht op elkaar. Nummer 5 Tinkoff staat echter al wat verder weg. Vandaar. Maar ik heb ze er toch maar bijgezet.
Prikdude 19 oktober 2016 11:43
Topic ongeldig. Mag verwijderd worden.
Bromertà 19 oktober 2016 11:54
De ploeg Alberto met de vette "V" van VUK JOE OLEG.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen