Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

commentator co commentator van het jaar

Gepost door bakfiets 
bakfiets 19 oktober 2016 09:14
Voor mij is dat Sven Nys, heel veel kennis op het gebied van trainingen/wetenschappelijke aspecten. Veel materiaal kennis, goed koersinzicht fijn om naar te luisteren. Niet teveel vlaanderen boven, topper en ontdekking voor mij.
MarcoV 19 oktober 2016 09:24
José de Cauwer tot het einde der tijden.
Sub Culture 19 oktober 2016 09:31
Wuyts - De Cauwer beste combo ooit.

Vooral als ze lekker chauvinistisch doen.
Walnoot 19 oktober 2016 09:45
Schotte en De Cauwer, uch.
PePe 19 oktober 2016 10:01
- Michael Boogerd
- Karsten Kroon
- Bobbie Traksel
pirke 19 oktober 2016 10:19
Nys en De Cauwer, hopelijk ooit een duo
bakfiets 19 oktober 2016 10:38
Boogerd met die belg van eurosport is ook prima idd. de Cauwer ook altijd goed maar niet met wuyts, die laat hem niet uitpraten.
Slimmerd 19 oktober 2016 10:48
Dat is een duo met twee analisten, lijkt me geen ideale combi
lodjan 19 oktober 2016 11:01
Linkebal 19 oktober 2016 11:20
Renaat en José
Ridder Kale Knikker 19 oktober 2016 11:36
Ben als 'Ollander toch dol op Wuyts. Laat hem toch lekker een fikse portie chauvinisme hebben en die Boonen fetisj is ook erg vermakelijk. Moet er altijd enorm om lachen omdat het er zo heerlijk dik bovenop ligt. Uiteraard is José de ideale co-commentator. Die man is ongeëvenaard, een lust voor het oor.
Miquel1983 19 oktober 2016 11:38
In ieder geval de Belgen; de Cauwer en Wuyts of de Cauwer en Schotte. Rustig commentaar, prettig om naar te luisteren en de meest zinvolle informatie.

Van de Nederlanders vind ik Danny Nelissen de beste. Samen met Dijkstra is het nog wel okay. Ducrot vind ik irritant omdat hij zich zo vaak verspreekt en vaak door praat terwijl er in beeld iets belangrijks gebeurt.

De Engelse Eurosport commentatoren vind ik te druk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 11:40 door Miquel1983.
Horsie is back 19 oktober 2016 12:14
Herbert Dijkstra en Adrie Visser.
Robert Koopman 19 oktober 2016 12:18
Wuyts en de Cauwer
Shinzawai 19 oktober 2016 12:26
Schotte en De Cauwer.
Bromertà 19 oktober 2016 12:36
Toen Wuyts tijdens de WK dames junioren wedstrijd met zijn meest weerzinwekkende woorden "het meisje dat zonder haar poepje van het zadel te lichten ..." ( of iets in die geest ) mijn ether bevuilde, was mijn teil vol. Hoppa NPO 1, met de heerlijk Noord-Hollandse tongval van Adrie Visser. Zo fris, zo naturel. En, met kennis van zaken! Petje af voor Adrie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 12:36 door Bromertà.
Sticky Bottle 19 oktober 2016 13:00
Alles beter dan de Belgische commentatoren
Halve Belg 19 oktober 2016 13:05
Joris van den Berg met Danny nelissen
Shinzawai 19 oktober 2016 13:30
Is dat zoiets als een fris ruikende drol in het toilet?


Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> heerlijk Noord-Hollandse tongval
El Mik 19 oktober 2016 13:32
Dat was inderdaad een goed duo, graag z.s.m. vaste vervangers van Ducrot en Dijkstra.

Maar Schotte - De Cauer blijft ongeëvenaard. Hoog tijd dat Wuyts er mee gaat stoppen.
Wanny 19 oktober 2016 13:36
Wuyts heeft een hoop kennis en je kunt je nog eens lekker ergeren aan zijn chauvinisme. Hetgeen dan ook weer leedvermaak oplevert als het mis gaat voor de Belgen. Alleen moet ie Jose niet zoveel in de rede vallen.
Sub Culture 19 oktober 2016 13:38
Wel dan heb ik goed nieuws, nog 2 jaar en hij gaat met pensioen.

Renaat is vermakelijk tijdens zo'n Giro, maar weet niet of ik die wil horen tijdens een ronde van Vlaanderen.
Karl Vannieuwkerke al zeker niet.

Ze stomen Ruben Van Gucht klaar, maar die vind ik vooralsnog wat kleurloos qua commentaar.
Slimmerd 19 oktober 2016 13:48
Deed de Canadese koersen volgens mij, inderdaad wat tegenvallend, is beter in de praatjes met de renners vooraf en achteraf.
Eazster 19 oktober 2016 13:50
Schotte - de Cauwer is het beste gevolgd door Wuyts - De Cauwer. Ondanks dat ik me wel vaak stoor aan Wuyts vind ik hem puur om het wedstrijdverloop commentaar het beste ,met een gezegend stemgeluid. De wisselwerking van aangever voor Jose doen ze allebei wel goed.
Boogerd is ook een meesterlijke Co-commentator maar heeft niet veel om mee te werken ,it takes two to Tango. Jose Been en die Eurosport-Belg zijn zo dull als een lamme tak. Wijze Uil Smeet word nog steeds nodeloos gemist in de Hollandse ether er is werkelijk niemand die er ook maar in de buurt komt. Hebert ,Joris ,Gio L. ze moeten allemaal terug naar school.
Fanny 19 oktober 2016 13:53
Mijn mening:
Beste commentatoren NL:
Danny Nelissen en Michael Boogerd.

Beste commentatoren België:
de Cauwer, Bellemakers, Schotte.

Goed: Wuyts, van den Berg, Visser, Traksel, Ducrot, Kroon, Engelse Eurosport commentatoren (weet echter niet precies de namen) en goed als analist Eddy Plankaert, Sven Nys en sommige NL ex-profs zoals bv Zonneveld, Marijn de Vries, Nelissen, Boogerd, Harmeling, Breukink, Jacobs.

Absoluut Niet goed in mijn belevenis/ogen:
José Been (onkundig door tijdens de koers alles op te zoeken op haar laptop, heeft het vaak over haar lievelingswielrenners/ploegen en maakt ook regelmatig storende fouten tijdens de koers) en Herbert Dijkstra (idem, valt vaak in herhaling en kan zich beter bij het schaatsen houden waar hij meer in thuis is).

De goede commentatoren en analisten zijn in mijn ogen over het algemeen mensen die ook op een hoog niveau aan (prof)wielrennen gedaan hebben.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 13:57 door Fanny.
Linkebal 19 oktober 2016 13:56
Ik moet zeggen dat ik niemand uitgesproken slecht vind. De één heeft een fijne stem, de ander smeuïge anekdotes en weer een ander een eindeloze feitenkennis. Het lijkt me ook oneindig moeilijk, blijven en blijven leuteren tijdens een koers. En dan ook nog eens op een manier dat niemand zich er aan stoort af en toe. Nee, ik heb best bewondering voor die mensen.
PePe 19 oktober 2016 14:57
Wuyts vind ik niet om aan te horen, dat gewauwel van hem
Met van Nieuwkerke erbij is de mute knop de enige optie, als er nergens anders dezelfde koers is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 14:59 door PePe.
Goozzer 19 oktober 2016 15:03
Dirk Bellemakers is geen Belg...
Linkebal 19 oktober 2016 15:19
Hij zal van Belleghem bedoelen dan
Prikdude 19 oktober 2016 15:36
Zou graag eens gaan zitten voor een verzengende klauterpartij in de Tour met De Cauwer en Boogerd.
El Chaba 19 oktober 2016 16:53
Afgezien van José - held! - De Cauwer is Sven Nys inderdaad een verademing, zowel als analist als co-commentator.

Dat in Nederland Dijkstra en vooral Ducrot nu al zo lang nog immer op hun plekje mogen blijven zitten is een regelrechte minachting van de NPO voor het wielerpubliek. Het is toch veelzeggend dat heel veel wielerkenners op 'de Belg' afstemmen i.p.v. op de NPO. Denk ook niet dat er andersom ook maar één Belgische wielerkenner te vinden is die op de NPO afstemt.
veluweracer 19 oktober 2016 17:09
Iedereen behalve Bobby Traksel met zijn vocabulaire van 300 woorden. Niet om aan te horen. Weet werkelijk iedere zin te verkrachten.
Sub Culture 19 oktober 2016 17:19
Beter een zin dan een baby.
Al moet je alles eens geprobeerd hebben in het leven.
Luijt 19 oktober 2016 17:25
Op eurosport zit altijd zo'n raar mens te tetteren. Wie is dat?
Fanny 19 oktober 2016 17:55
@Goozzer
Excuus.
Inderdaad is Dirk Bellemakers een NL en had dus bij mijn beste NL commentatoren moeten staan.
De Rosa 19 oktober 2016 18:13
JW 19 oktober 2016 19:24
Jeanneman 19 oktober 2016 23:40
Wuyts en De Cauwer. Period. Er komt zoveel wielerkennis, warmte, humor en liefde voor de sport de huiskamer binnen met die twee. Renaat met De Cauwer tijdens de Giro is ook goed te pruimen, maar Renaat moet leren minder bijnamen en clichés ("Hij weert zich als een duivel in een wijwatervat" ) te gebruiken.

Bij gebrek aan tv: Een livestream met Carlton Kirby. Veel humor en enthousiasme. En hij gaat uit z'n plaat bij elke finale, ook bij solowinnaars met drie minuten voorsprong aan de streep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 23:41 door Jeanneman.
Arsimo 20 oktober 2016 01:15
De Cauwer. Met Nys als zijn opvolger/plaatsvervanger

Witte trui: Stef Clement - hopelijk ooit volop in de commentatorstijd als hij als coureur gestopt is.
Luijt 20 oktober 2016 16:06
Bollentrui: Peter Winnen

Gebeurt natuurlijk nooodnie
cyclingfreakske 20 oktober 2016 16:25
Maarten Ducrot ! euuuhh...mmmmjaa... maaare...... ooowww... kweet niet hoor soo is het...heel veel enorme stiltes....en heel veel gebeurtenissen in beeld missen...... ????? komischer kan niet, idem de slaapverwekkingsfactor is onklopbaar. die vent is ooit met een bed aan de start verschenen vermoed ik grinning smiley


mooie combo's :
renaat en de cauwer.... beetje losser dan met Wuyts... De Cauwer voelt zich hier toch meer op zijn gemak, flamboyantere uitspraken met momenten.
Wuyts - De Cauwer, erg goed maar Wuyts kan soms erg irritant doen en ergens op blijven hameren (zoals een oude "zondaar"winking smiley, bied ook veel info over de streek etc als dat mee in beeld komt - bv in de Tour. Weet mooi de dingen aan elkaar te praten, echter vaak ook erg autoritair tegenover zijn co commentator en wat vergeet dat die wel DE expert van dienst is qua wielrennen
een koers volpraten is aartsmoeilijl en helemaal als je weetjes over de streek gebruikt ivm toerisme, tot spijt van sommige Nederlanders slagen de Belgen daar nog steeds met 12 straten voorsprong in.

NL heeft ook enkele goede combo's... bv ene Boogerd hoor ik graag bezig als co commentator, omdat die erg spraakzaam is en de boel goed in gang houd met enige nonchalantie..
dodelijk slecht : Ducrot en nelissen ...... haal je slaapzak maar boven, bij een rittenkoers - je pistool.
Sub Culture 20 oktober 2016 17:02
ik heb bij het lezen van dit er mijn slaapzak ook eventjes bijgehaald.
Anony 20 oktober 2016 18:37
Snap eigenlijk niet wat iedereen met Renaat heeft. Er is bijna niets naturel aan zijn uitspraken, altijd geforceerde spreekwoordjes of termen om leuk of interessant over te komen. Maakt ook te regelmatig foutjes. Als reporter aan de streep vind ik hem doorgaans wel heel goed, zijn talenkennis is om jaloers op te zijn.

Wuyts, tja, over zijn top, maar zoals ik in een eerder topic weken/maanden terug al aanhaalde vind ik dat hij onterecht door het slijk wordt gehaald. Blijft de grootste taalvirtuoos en de aangenaamste stem, gekoppeld aan veel kennis/ervaring/liefde voor de sport.

De Cauwer staat buiten kijf, Nys is inderdaad een potentiële topper. Edward Theuns vind ik een toffe vent, maar haal die alsjeblieft weg uit de commentaarcabine.

En Eurosport. Die jonge Belg en Boogerd is dan nog enigszins te pruimen. Verder gewoon blij als ze een koers uitzenden die elders niet te zien is. Dat doorgaans huiveringwekkend slechte commentaar pak ik er dan wel bij.

Edit: Robbie McEwen! Zowel in het Nederlands als in het Engels, topper als cocommentator!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2016 18:39 door Anony.
cyclingfreakske 21 oktober 2016 17:41
El Chaba 21 oktober 2016 18:44
Helemaal eens wat betreft McEwen!
JW 21 oktober 2016 22:42
pistool vergeten ?
TheEnd 23 februari 2017 13:06
Slechtste wielercommentator ooit. Deze twijfelachtige eer valt ten beurt aan: Bobbie Traksel van Eurosport. Wanneer er een wedstrijd op televisie is met hem als commentator gaat het geluid uit. Ik heb geen zin om naar iemand te luisteren die om de twee woorden eh zegt. Het moet zijn commentaar een soort van semi-intellectueel tintje geven zeker? Werkelijk zeer irritant. Maar Bobbie er is nog hoop. Probeer nu eens een zin in één keer uit je strot te trekken zoals een zevenjarige ook al kan. En je weet beste Bobbie herhaling is de moeder van de studie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen