Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Veranda’s Willems-Crelan met Duyn, Godrie, Dupont en Devolder

Gepost door lodjan 
lodjan 01 november 2016 14:54
Duyn en Godrie tekenen bij Veranda’s Willems-Crelan
WF
Nick Nuyens heeft zijn nieuwe ploeg Veranda’s Willems-Crelan gepresenteerd, weet Cyclingsite.be. Wout van Aert en Timothy Dupont zijn de kopmannen van het Belgische ProContinental-team. De formatie herbergt ook twee Nederlanders: Huub Duyn en Stan Godrie.

Twee tenues
Teammanager Nuyens is in zijn nopjes met zijn nieuwe ploeg. “Dankzij deze twee stevige partners met een hart voor het wielrennen hebben we dit unieke project kunnen uitbouwen. Uniek omdat we als enige ploeg in het professionele wielrennen een heel jaar rond actief kunnen zijn op het hoogste niveau. Uniek ook omdat we met twee verschillende outfits zullen rijden. Outfits die zullen switchen naargelang het team op de weg of in het veld actief is. Enerzijds krijgen de veldrijders de gelegenheid om zich voor te bereiden op een hoger niveau, wat zich ongetwijfeld zal vertalen in meer power tijdens het veldritseizoen. Anderzijds krijgen jonge talenten de kans zich in een professionele omgeving rustig verder te ontwikkelen op de weg, waarbij aandacht wordt besteed aan alle aspecten van het wielrennen.”

Van Aert blijft zich focussen op het veld
Het voornaamste doel voor Nuyens om deze ploeg op te richten, was om wereldkampioen veldrijden Wout van Aert de kans te bieden om mee te doen aan monumenten als de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. “Wout krijgt in de veldritkern drie ploegmaats aan zijn zijde, meer bepaald Tim Merlier, Stan Godrie en de jonge Jappe Jaspers. Niels Albert zal onze crossers dagelijks met al zijn expertise bij staan. Ik wil dan ook benadrukken dat de focus van Wout van Aert in de eerste plaats op het veld ligt. De ProContinentale status van het team biedt Van Aert enkel de mogelijkheid zijn grenzen op de weg af te tasten, ook in de topklassiekers. Van een switch naar de weg is dus absoluut geen sprake”, benadrukt Nuyens.

Dupont moet zorgen voor zeges
“Onze wegkern bestaat uit twaalf renners”, gaat de winnaar van de Ronde van Vlaanderen 2011 verder. “De tandem Ivan De Schampelaere en Kristof De Kegel heeft de voorbije jaren reeds uitvoerig bewezen wat ze in hun mars hebben. Het is dan ook niet meer dan logisch dat zij hun werk kunnen verder zetten in dit nieuwe project. Snelle man Timothy Dupont moet voor de zegeruikers zorgen en zal daarin worden bijgestaan door Dries De Bondt, Sander Cordeel, Christophe Prémont, Aidis Kruopis, Stef Van Zummeren, Elias Van Breussegem, Huub Duyn, Gaetan Bille, Otto Vergaerde en neoprof Michael Goolaerts. We zijn eveneens enorm trots met de komst van tweevoudig Ronde van Vlaanderen-winnaar Stijn Devolder. De ervaring die Stijn heeft, is van onschatbare waarde voor deze jonge kern. Tegelijkertijd ben ik ervan overtuigd dat Devolder zich in het voorjaar opnieuw in de kijker zal rijden.”
Walnoot 01 november 2016 15:19
Zeer matig wegteam voor een procontinentale ploeg. Heb het alvast gezegd. De omkadering van Wout van Aert houdt ook niet over, maar gelukkig boeit dat weinig in het modderkrabben.
Halve Belg 01 november 2016 15:39
Van Aert in het bloedpaspoort. Goed voor het moddercrossen. Dit is overigens zonder enige vorm van beschuldiging maar zou goed zijn als alle toppers binnen bloedpaspoort zouden vallen.
bakfiets 01 november 2016 16:20
rob ruigh einde carriere?
El Chaba 01 november 2016 17:23
PCT's zijn volgens mij niet automatisch verplicht om aan het bloedpaspoort mee te doen. Slechts als ze in aanmerking willen komen voor wild cards in de WT-wedstrijden moeten ze daar aan meedoen.
In casu zal dat overigens vast wel het geval zijn.
Leon 01 november 2016 17:53
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> rob ruigh einde carriere?

Hoeft niet, Vastgoedservice gaat in 2017 gewoon door als CT.
Jacob 02 november 2016 14:21
Uitgebalanceerde (weg)ploeg.
Durf te zeggen, in de breedte een betere ploeg als bvb Roompot.

Denk dat deze ploeg nog veel gaat verbazen komend jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2016 14:23 door Jacob.
Leon 02 november 2016 15:42
Jacob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitgebalanceerde (weg)ploeg.
> Durf te zeggen, in de breedte een betere ploeg als
> bvb Roompot.


In de breedte? VWC lijkt me nou net een ploeg, met 12 wegrenners en 4 veldrijders, die erg smal is. Een dubbel programma rijden zal er zelden inzitten.

Maar met die smalle basis hebben ze wel in heel leuk ploegke voor de vlakke klassiekers met Devolder, Van Aert en Dupont. De Bondt brak een beetje door vorig jaar, Bille en Kruopis zijn ook nog wel nuttige pionnen. En Duyn ook, maar waarom die de overstap heeft gemaakt snap ik niet echt, want het rijtje marginalen Cordeel, Premont, Vergaerde, van Breuseghem, Van Zummeren en toch ook Godrie heeft sinds ze 'prof' zijn zelden iets gepresteerd.
Eindhovuh 02 november 2016 16:15
Een prima ploeg voor een nieuw team. Wat eerste resultaten, nieuwe sponsors binnenhalen en langzaam doorgroeien. Devolder zal voor veel sponsors een leuke naam op een evenement zijn, van Aert is in België een mooi uithangbord en Dupont zorgt voor wat krantenkoppen door het winnen van wat klein grut.
Walnoot 02 november 2016 17:05
Devolder is intussen 37 en zijn beste prestatie van dit jaar is een leuke quizvraag voor de kenner. Het uitrijden van de Ronde van Zwitserland zou ik zelf zeggen. Zo'n Dupont heeft nu een topjaar gehad, maar de kans dat hij volgend jaar nog eens hetzelfde gaat doen is klein, zeker als hij in wat grotere wedstrijden gaat rijden: daar heeft hij gewoon de kwaliteiten niet voor. In pak hem beet de Gooikse Pijl op 1.2 niveau heb je met hem, Kruopis en ook Merlier drie leuke troeven voor in de sprint, maar op 1.HC niveau zijn dat matige renners. Blijft eigenlijk alleen Van Aert over om de meubelen te redden. Die zal wel thuisgeven, maar hij gaat maar een paar maanden op niveau meerijden.
Pyama 02 november 2016 20:58
Hoewel ik de theorie van Walnoot begrijp => [www.cqranking.com]
3x top 5 in een 1.HC waarvan 1x 1e en 1x 2e. Dan ben je op HC niveau geen matige renner. Zijn serie in de laatste wedstrijden van het jaar is indrukwekkend. En meer zeges dan Sagan in 2016.
Prikdude 02 november 2016 22:00
Las ik laatst ergens dat Dupont zelf niet per se hogerop wilde? Als dat al waar is, is het natuurlijk krankzinnig. Hij gaat al even mee en dit leek de kans een aardig (WT-)contract te tekenen.

Vermoedelijk wilde geen WT-team z'n knuisjes verfikken aan deze toch wel opvallende her- dan wel verrijzenis. Schrijf Devolder alvast maar op voor De Ronde. Omgeven door passende trawanten voor een laatste kunstje.
Walnoot 03 november 2016 08:08
Shit, sta ik even te kakken. Ben niet meer mee blijkbaar, in mijn gedachten waren Impanis en Nokere nog gewoon netjes 1.1... Overigens ook gewoon vergeten dat hij die laatste gewonnen had, Dupont was toen voor mij nog een relatief onbekende naam en was op Groenewegen aan het letten als ik het me goed herinner.

Goed voor de types Dupont, Baptiste, Asbroeck, etc. dat er zo'n B-circuit in Belgie is, laten we het daar maar op houden. En voor Veranda's Crelan dus ook.
Sticky Bottle 03 november 2016 13:22
15 zeges klinkt leuk maar 12 daarvan waren op .2 niveau

Sagan pakt gewoon 10 WT zeges, Europees en wereldkampioen en .HC

De enige overeenkomst is dat ze beide een .HC koers hebben gewonnen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2016 10:03 door Sticky Bottle.
El Chaba 03 november 2016 14:25
Eén (onzinnige) post waarbij een Nederlandse ploeg belachelijk wordt en een Belgische ploeg zwaar overdreven positieve kwalificaties krijgt, nadat slechts vier minuten daarvoor zijn 'nick' is aangemaakt. Wat denk je zelf? winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2016 14:29 door El Chaba.
El Chaba 03 november 2016 14:39
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2016 14:39 door El Chaba.
El Chaba 03 november 2016 14:40
Een renner die op zijn 28-ste - nadat hij net van ploeg is veranderd en is gaan rijden voor het Belgische Vérandas Willems - maar liefst 915 cq-punten scoort, terwijl hij in de zeven jaar daarvoor slechts tussen de 35 en 198 cq-punten scoorde. Hoe kan dat?

Volgens Cyclingfreakske (eind maart: [wielerprikbord.nl]) is er weinig ruimte voor twijfel: sinds dit jaar is er een betere structuur in het team en hebben ze betere mensen aangetrokken..
cyclingfreakske 03 november 2016 23:30
had hij dan een carriere ???
cyclingfreakske 03 november 2016 23:33
Nuyens heeft dus geen ploeg opgericht maar zich gewoon ergens tussengepraat.
Weet dat er enkele mensen enorm hun best doen om die stap hogerop te zetten maar ik hoop dat enkele bedenkelijke contractvoorwaarden nu wel echt van de baan zijn alle renners nette voorwaarden kregen.... de UCI gaat daar anders toch wel over vallen.
ik weet dat er iemand gevraagd is ivm begeleiding vanwege zijn grondige kennis, maar hopelijk is die slim genoeg om niet gratis te gaan werken voor dat team.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2016 23:37 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 03 november 2016 23:49
klopt... Dupont heeft 2j terug zijn poging gedaan maar vorig jaar wel beseft dat zijn beste plaats in rang 2 , en de WT misschien wat te hoog is gegrepen voor zijn mogelijkheden.
hijzelf gelooft niet meer dat hij kansen met uitzicht krijgt binnen WT circuit, en kist net daarom - ondanks een erg goed 2016 - voor rang 2.
zijn stelling was vorig jaar imidden het seizoen al duidelijk... beter een goed pro continentaal zijn, dan een mislukte WT renner.
Hijzelf is zeer tevreden oven 2016 maar ziet dus geen heil in een WT avontuur.
tenslotte is hij altijd al een behoorlijk goed renner op de 2e rang geweest, en is niet zomaar komen bovendrijven. In tegenstelling tot zijn ex Franse werkgevers, heeft de Belgische ploeg enkele mensen helemaal in dienst van hem gezet en beziggehouden en dat leide tot succes.
Dupont is ook een beetje een speciaal renner waarvan een begeleider moet aanvoelen hoe hij die kan motiveren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2016 17:31 door cyclingfreakske.
Pyama 04 november 2016 09:49
Precies. Ik snap ook je gedachte wel hoor. Het is 'maar' Dupont en het zijn 'maar' koersjes in Belgie.
Shinzawai 04 november 2016 10:40
Helemaal geen slechte ploeg voor de Belgische wielerkalender en veel ambitie buiten het thuisland zullen ze niet hebben.
cyclingfreakske 04 november 2016 17:35
Eerlijk gezegd zie ik niet welke stap vooruit Wout van Aert hier juist zet.
er is in een paar wedstrijden meer kans op een wildcard (bv voorjaarklassieker), maar verder houd het ook wel op.... temeer al omdat er reeds vorig jaar al interesse was uit het WT circuit van bepaalde teams.
dat hij toen het zaakje wat afhield was wel verstandig, gezien de jonge leeftijd. (idem M. Van Der Poel)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2016 22:47 door cyclingfreakske.
Arnold 04 november 2016 18:00
Wat ik me vooral afvraag, waarom verkiest Duyn een plek bij deze ploeg boven een verlenging bij Roompot?
Arriere de la course 04 november 2016 18:42
Arnold Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ik me vooral afvraag, waarom verkiest Duyn een
> plek bij deze ploeg boven een verlenging bij
> Roompot?


Meer salaris. Elke euro extra is mooi meegenomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen