Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 16

Gepost door El Chaba 
Andere Peter 23 mei 2017 16:40
Het is denkbaar dat dat het hele probleem is, ja.
Andere Peter 23 mei 2017 16:42
1 km onder de top

Landa
Op 44 sec Quintana/Nibali
Op 2:33 Dumoulin

Nibali demarreert
Andere Peter 23 mei 2017 16:44
Top

Bergkoning Landa
Op 10 sec Quintana/Nibali, binnen spectulaire afdalingsafstand
Zakarin en Pozzovivo keren terug

Op 2:29 Dumoulin volgens GPS (maar dus nog niet op de top)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 16:45 door Andere Peter.
Ron de Renner 23 mei 2017 16:45
Ten opzichte van het groepje Pinot/Mollema houdt Dumoulin het eigenlijk de hele tijd constant.
Andere Peter 23 mei 2017 16:47
Dumoulin boven op 2:18 van Landa, dus 2:08 van Quintana/Nibali
Andere Peter 23 mei 2017 16:50
Diarree of niet, ik vind poepen in een minuut wel een prestatie. Zelfs dat doet hij snel, de held!
PVW 23 mei 2017 16:54
Dumoulin loopt in op de groep pinot. Maar wat is dit toch jammer....
Andere Peter 23 mei 2017 16:54
Nibali pusht in de afdaling, springend over een natte plek om te voorkomen dat zijn banden nat worden.

Dumoulin volgens GPS op 2:14, maar GPS is in een afdaling nog iets onbetrouwbaarder

Dumoulin geeft in de afdaling nog een lucide indruk. Opnieuw: hij lijkt mij niet heel erg ziek.
Fashionisto 23 mei 2017 16:56
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin verliest nu ook tov koploper Landa, een
> teken aan de wand.dat verschil is nu 2:35 dus als
> Quintana naar Landa toerijdt dan zit hij min of
> meer in het ro

Zolang het maar niet uitmondt in een teken aan de sneeuwwand.
Andere Peter 23 mei 2017 17:00
Landa nu een prima tandem met Nibali.

Quintana daar een stukje achter

Dumoulin op 2.33 volgens GPS, plots 2.46 (?)(twijfelachtig)
Andere Peter 23 mei 2017 17:01
GPS geeft nu Dumoulin op 3.17

Is dit fout of was het tussendoor steeds fout?
Andere Peter 23 mei 2017 17:07
Tom behoudt roze.

Binnen op 2:06 van Quintana, die ook 4 sec boni krijgt. Dus 2:10 prijs gegeven, als het goed is 33 sec voorsprong over.
Lobsen 23 mei 2017 17:08
Dumoulin behoudt het roze
Andere Peter 23 mei 2017 17:08
Ook in de blik in de ogen bevestigt: deze man is niet heel ziek.
Lobsen 23 mei 2017 17:09
De zwarte trui 23 mei 2017 17:11
Tom nog in het roze! Ik ga ff een Dumoulintje doen.
El Chaba 23 mei 2017 17:12
rustdag 23 mei 2017 17:12
Dat wachten van Tom werd duidelijk gewaardeerd. veel netjes die tom
Andere Peter 23 mei 2017 17:15
Dus. Na een lange stabilisatie van het verschil rond de 1.15, verloor hij zo'n 3 km onder de top in korte tijd nog eens 50 sec. De laatste 1 à 2 km onder de top stabiliseerde het zich al weer. In de afdaling ging hij 3 tellen harder dan Quintana, ca 8 tellen trager dan Nibali

De ontketende concurrentie kon de voorsprong dus maar beperkt uitbouwen.
Andere Peter 23 mei 2017 17:17
Die situaties zijn onvergelijkbaar. Bij wachten/doorrijden gaat het altijd om directe belangen. Ook vandaag weer. Het is echt een wet. Naar buiten toe worden wel eens morele overwegingen als window dressing gebruikt.
Prikdude 23 mei 2017 17:19
Wie zegt dat Dumoulin zich niet even snel op zichzelf heeft afgetrokken? Die snel getrokken conclusies ook altijd.
Ron de Renner 23 mei 2017 17:20
Zelfs als ze zondag hadden doorgereden dan was Quintana gewoon terug gekeerd met zijn sterke ploeg. Dus dat was gewoon slim. Sterker nog, het kan zijn roze trui voor vandaag gered hebben, want in eerste instantie was er nu ook duidelijk aarzeling bij Quintana en Movistar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 17:20 door Ron de Renner.
Vittal 23 mei 2017 17:20
Heeft iemand al JW juichend voorbij zien komen?
Fashionisto 23 mei 2017 17:24
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat wachten van Tom werd duidelijk gewaardeerd.
> veel netjes die tom

drinking smiley
De zwarte trui 23 mei 2017 17:27
Overigens terecht wat Jacco B zegt. Waarom indien vaste substantie dat niet met je hand eruit vissen, indien dunne substantie 'iets' aan de ploegleiding vragen. Gary Lineker wist hoe 't moest!
Carlos Danger 23 mei 2017 17:29
"The Great Dump".
Tinuz 23 mei 2017 17:32
JW heeft de etappe opgenomen en kijkt straks nog de finale van de etappe integraal. Niet verklappen hoe het afloopt dus!
ton duk 23 mei 2017 17:33
Vorig jaar fietste ik op die vrijdag terug van het werk ....vandaag fietste ik terug van het werk ...in gedachten dat toen en nu de etappes volgens mijn plan gingen...
Toen en nu zette ik de tv aan zag/zie weer een Roze trui alleen in crisis...
Tis gewoon mijn schuld...neem vrij of blijf op uwes werk, ...(kort Bosch woord,3 letters)DUK

gr

ps: hij "leeft" nog...
Bromertà 23 mei 2017 17:34
Het gemis van Kelderman wordt pijnlijk duidelijk vandaag. K*t motard (fijn die spellingscheckerd). Een winderige klim, he-le-maal in je eentje en dan de schade zo weten te beperken. Man, wat knap gedaan, Tom !!

Het goede nieuws is dat dit soort maagdarmproblemen van zeer tijdelijke aard zijn is (met dank aan een rood potlood ; - ) . Denk aan de Tour. Morgen gezond weer op.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 18:02 door Bromertà.
Luijt 23 mei 2017 17:43
Klote voor Tom, maar ik snap wel dat ze niet gingen wachten.

Morgen weer een dag. Kruijswijk wellicht toch te vroeg gegaan en Mollema toch weer de 2e lijn. Jammer.
Slimmerd 23 mei 2017 17:45
En weer is daar Nibali in week 3, komt Vino ook al langs bij zijn nieuwe ploeg?
Horsie is back 23 mei 2017 17:47
To dump or not to dump, that's the question.

Maar moeten we Dumoulin daarom nu al dumpen als toekomstig Giro winnaar?

Hij verloor praktisch in zijn eentje uiteindelijk maar zo'n 50 seconden extra, terwijl hij gedwongen was als eerste zijn duivels te ontbinden.
Toen zijn tegenstanders dat in een later stadium ook deden liep het verschil weer relatief snel op.

Vraagje voor de onnavolgbare Prikdude?
De zuivere pitstop voor Max duurt, denk ik, maar zo'n vier seconden. Hoeveel zouden er dat bij Tom geweest zijn? grinning smiley

Het verwachte vuurwerk bleef uit, een hygiënische spuit was voldoende om het vuur te blussen.
Het vuurwerk was helaas gisteravond laat al geweest.
Cyclad 23 mei 2017 17:47
Het interviewtje met Tom sprak boekdelen. Hij voelde zich sterk, maar kon het niet meer ophouden. Voelde het na de Stelvio al (had hij niet beter toen al moeten ontlasten?)
Hij voelde zich super teleurgesteld maar over ziekte repte hij niet. Toch morgen maar eens kijken of dit er ingehakt heeft.
Terugkijkend naar vorig jaar zou het overigens zomaar kunnen dat niet Quintana, maar Nibali de gevaarlijkste rakker wordt.
Horsie is back 23 mei 2017 17:53
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vorig jaar fietste ik op die vrijdag terug van het
> werk ....vandaag fietste ik terug van het werk
> ...in gedachten dat toen en nu de etappes volgens
> mijn plan gingen...
> Toen en nu zette ik de tv aan zag/zie weer een
> Roze trui alleen in crisis...
> Tis gewoon mijn schuld...neem vrij of blijf op
> uwes werk, ...(kort Bosch woord,3 letters)DUK
>
> gr
>
> ps: hij "leeft" nog...

Dat noemt men magisch denken, Ton Duk. smiling smiley
Fred vertelde Horsie, dat een jongen van zeg 10 met een bal in de hand hem op de renfiets langs zag komen en vroeg: "Ben jij Nederlands kampioen wielrennen?"
De vraag voor de intelligente priknerd: "Waarom fabuleerde die jongen dat?" cool smiley
Fashionisto 23 mei 2017 17:53
Vlak na de afdaling van de Stelvio bracht Dumoulin een bezoekje aan de ploegleiderswagen: zou hij toen de situatie hebben uitgelegd?
Cecchini 23 mei 2017 17:54
Als het iets tijdelijks was, en hij er morgen geen last meer van heeft, dan wint hij (los van andere ongemakken) de Giro. Ik vind Quintana erg tegenvallen tot aan heden. Tel daar nog een minuut tijdritwinst bij, dan heeft Dumoulin nog enige marge, en volgens mij is hij in de vorm waarin hij totdat schijterige moment kwam hier de beste de beste klimmer. En vorig jaar won hij de dag na de schijterij de etappe volgens mij.

En potver wat was ie kwaad, er kon geen lachje meer van af ook niet bij aantrekkelijke dames, en de fles champagne liet hij ongespoten achter. Benieuw vanavond met het interview met Han Kok, die man met dat rare kapsel.
Ron de Renner 23 mei 2017 17:57
Apart dat ten Dam aangeeft dat ze met opzet tot de klim hadden gewacht voor Tom zijn 'uitstapje'. Het lijkt mij dat de rest juist op het vlakke eerder op de leider zou wachten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 17:57 door Ron de Renner.
Bromertà 23 mei 2017 18:05
Ja, Dumoulin zit nog lang niet aan z'n tandvlees. Energie zat om zich kwaad te maken. Dat moet goed komen, en met die gluiperige hellingen bij Aprica morgen kan ie voluit gebruik maken van zijn grotere vermogen. Ik herinner mij ene Basso met Simoni die in 't wiel zat te sterven en na afloop zei dat Basso buitenaards reed. Basso was furieus (want zat vol doop, uiteraard. )
Horsie is back 23 mei 2017 18:10
Fred Grappe, gerenommeerd wielerprof en verbonden aan FDJ wijst op de extreme belasting voor lijf en ziel in zulke lange etappes met bovendien zoveel hoogtemeters boven de 1800m grens. Het antwoord van zijn wielervrindje ( grinning smiley), Festinaboy aka le professeur du gym luidt: Ah bon?. C'est vrai?
Antoine Vayer had er beter aan gedaan dat vraagtekentje weg te halen.

Voor Arsimo: Vayer denkt ook dat 1/2 watt + 1/2 watt gelijk staat aan 1 watts.
Eindhovuh 23 mei 2017 18:11
Welke site gebruiken jullie voor de officiele uitslag? Procyclingstats is ook niet zo snel meer.
Horsie is back 23 mei 2017 18:13
Vayer oppert de mogelijkheid van een overreactie door een cafeïne gelletje. Geen idee af dit kan.
rustdag 23 mei 2017 18:17
[www.giroditalia.it]

Zijn ook niet altijd de snelste
Ron de Renner 23 mei 2017 18:22
nos

Dus inderdaad door de hoogte en niet voor de eerste keer, aldus Dumoulin zelf. Hopelijk gaat het dan donderdag goed, al zitten we dan ook al een stukje lager dan vandaag. De andere etappes gaan sowieso niet meer superhoog.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 18:22 door Ron de Renner.
Cecchini 23 mei 2017 18:38
Dumoulin in zijn eentje op de klim trouwens sneller geklommen dan het groepje Mollema, Pinot, Jungels en consorten. Lijkt me eigenlijk helemaal niets mis met zijn vorm. Net als AP (gebeurt niet vaak dat ik het met hem eens ben) kan ik me niet voorstellen dat hij ziek was/is



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 18:42 door Cecchini.
Ziender Ogen 23 mei 2017 18:47
Onze Tom heeft last van stress. Hij was de gehele etappe al geagiteerd.
Ziender Ogen 23 mei 2017 19:01
>
> En zo sluipt Monfort in zijn gebruikelijke stijl
> de top-15 binnen.


Idd..... uiteraard ook 15 in deze etappe en 15 algemeen..
Horsie is back 23 mei 2017 19:03
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=http://nos.nl/video/2174640-dumoulin-over-fys
> ieke-problemen.html]nos[/url]
>
> Dus inderdaad door de hoogte en niet voor de
> eerste keer, aldus Dumoulin zelf. Hopelijk gaat
> het dan donderdag goed, al zitten we dan ook al
> een stukje lager dan vandaag. De andere etappes
> gaan sowieso niet meer superhoog.

Ik had dit filmpje ook nog niet gezien. Dit bevestigt de indruk dat Tom best wel een slim menneke is. smiling smiley
De hoogtefactor kan bij hem dus de trigger vormen waarmee het evenwicht in zijn lijf zodanig verder wordt verstoord, dat dit leidt tot vluchten in een camper of de berm.
Redistributie van het bloed met zuurstof etc cetera voor het hele lichaam is een ingewikkeld proces.
Tinuz 23 mei 2017 19:04
Ook eensch, hoor. Eenschgezindheid alom vandaag.
Dumoulin maakt wel naam zo. Vond zijn afdaling ook subliem.
cire 23 mei 2017 20:04
Ik voorzie een nieuw onderdeel bij de na-tour criteria gebaseerd op onze kermistraditie Waar schijt de koe....
Horsie is back 23 mei 2017 20:34
Nynke de Jong alarm. Bij Pauw!
De zwarte trui 23 mei 2017 21:32
Met een uitstapje op het vlakke liep hij natuurlijk veel meer risico. Stel dat 'ze' dan ook zo hard waren doorgereden. Zit TD daar alleen met LTD achter te harken. Nu was het gelijk bergop waar het toch meer man tegen man is. Dus die keuze snap ik nog wel. Maar achteraf denk ik, waarom heeft ie niet hangend aan de auto gescheten of zoals eerder genoemd zijn handen gebruikt? Stoppen op zo'n moment is eigenlijk geen optie.
cyclingfreakske 23 mei 2017 21:57
maagproblemen in een grote ronde na 2 weken duid op uitputting. dus laten we hopen dat het een ongemakje van een dag was....

zoals voorspelt haalde Nibali vandaag uit, en etappe 18 zal hij dat nog eens doen, zeker nu hij de eindoverwinning ruikt.
Ook morgen zal hij de nodige druk zetten om TD zenuwachtig te maken maar zal dat in functie van rit 18 doen....
, Quintana zal op dit moment vooral een compagnon zien in Nibali ipv een tegenstander.

Etappe 18 belooft een harde dobber te worden voor TD, en ik zie daar wel meer dan 60% kans dat hij het roze verliest.
morgen zien we of het verval definitief is ingezet, en dan bedoel ik niet zozeer de uitslag maar wel de taal van het lichaam tijdens de rit.
JW 23 mei 2017 21:59
Toen ik aan het eind van de middag thuis kwam had ik nog helemaal niets over het verloop van deze rit gehoord.
Zojuist bijna vier uur lang de video-opname bekeken, en daarna dit topic gelezen.
De video was wat completer.

Enerzijds ben ik erg teleurgesteld over de gang van zaken in het laatste uur. Dit valt niet te voorspellen (tenzij je de glazen bol van Bromerta hebt...).
Het lijkt bijna wel dat je Nederlander moet zijn om elke keer tegen zoveel tegenslag aan te lopen.

Maar anderzijds is mijn bewondering voor Dumoulin tot grote hoogte gestegen.
De manier waarop hij die rotklim bleef doorzetten, en het verschil in zijn eentje binnen de perken wist te houden. En vooral zijn afdaling daarna, waar hij slechts een handjevol seconden op Nibali moest toegeven. Dan ben je ècht goed.
Het worden nog verrekt zware dagen, maar als hij inderdaad niet ziek is heeft hij m.i. vandaag een heel belangrijke stap richting Girowinst gezet !

Mollema viel me vandaag toch wat tegen. Deze etappe zou hem toch goed moeten liggen, dacht ik.
En Kruijswijk deed wat hij had beloofd, maar schoot er niet veel mee op.
Moeilijke dag voor de Nederlandse kijkers (maar voor de Belgen zal dat zeker niet beter zijn geweest).
Fashionisto 23 mei 2017 22:02
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met een uitstapje op het vlakke liep hij
> natuurlijk veel meer risico. Stel dat 'ze' dan ook
> zo hard waren doorgereden. Zit TD daar alleen met
> LTD achter te harken. Nu was het gelijk bergop
> waar het toch meer man tegen man is. Dus die keuze
> snap ik nog wel. Maar achteraf denk ik, waarom
> heeft ie niet hangend aan de auto gescheten of
> zoals eerder genoemd zijn handen gebruikt? Stoppen
> op zo'n moment is eigenlijk geen optie.

Hoe vaak train jij op hangend aan een auto schijten? Niet vaak, daar je trui er helemaal zwart van is.
Alle gekheid op een stokje terzijde geschoven: indien Dumoulin op het vlakke was gaan toiletteren had hij achter de auto terug kunnen keren. Wat daarbij zou helpen is helemaal vooraan rijden en dan luid en duidelijk de sanitaire stop aan eenieder kenbaar maken: dat kweekt begrip.
De zwarte trui 23 mei 2017 22:33
Rob Harmeling snapt 't: een petje!
Ron de Renner 23 mei 2017 22:58
Mij lijkt de kans klein dat ze dan echt hard waren doorgereden. Doorrijden op het vlakke wanneer de leider een sanitaire stop maakt, dat is toch een doodzonde in het wielrennen. In volle (slot)klim, meteen tegen een procent of 10, is dat toch wat anders.

(de reactie van Mollema geeft dat ook wel aan)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 23:00 door Ron de Renner.
Lucho Herrera 23 mei 2017 23:05
Er gebeuren ook rare dingen met renners uit andere landen die in de leiderstrui reden:


Pascal Simon Tour 1983. Stond riant in het geel. Uitgevallen met schouderbreuk.
Robert Millar Vuelta 1985. Stond in laatste weekend nog 5 minuten voor op Delgado. Een Spaanse samenzwering bezorgde alsnog de winst aan Delgado.
Kelly in Vuelta 1987. Uitgevallen in leiderstrui. Last van een steenpuist. Herrera won de ronde daardoor.
Ene Rasmussen in de Tour 2007. Stond er meer dan riant voor. Kon zich al bijna opmaken voor huldiging in Parijs......en de rest is geschiedenis.

En wat denken van Fignon en van Springel die tegen alle verwachtingen in de Tourzege verspeelden op de slotdag.
Bromertà 24 mei 2017 00:06
Andere Peter 24 mei 2017 00:14
Zeker. Maar dat speelt hier niet. Men speculeert over het omgekeerde. Lichamelijke oorzaak met mentaal gevolg.
Andere Peter 24 mei 2017 00:25
Als het eruit spuit dan is een petje niet genoeg hè? Harmeling had ook nooit een roze trui. Reed in een tijd met minder cameratoezicht.
Andere Peter 24 mei 2017 00:27
maagproblemen in een grote ronde na 2 weken duid op uitputting. dus laten we hopen dat het een ongemakje van een dag was....

Kijk nou effe dat filmpje. Duidt hier niet op uitputting.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen