Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 16

Gepost door El Chaba 
El Chaba 16 juli 2017 18:32
Tour de France 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 16
El Chaba 16 juli 2017 18:32


Tour de France 2017 (2.UWT), etappe 16: Le Puy-en-Velay - Romans-sur-Isère (165,0 km)

Echt vlak is het niet zeker in het begin maar een massasprint zit er wel in. tenzij de aanvallers nu natuurlijk carte blanche krijgen van de sprintersploegen.

Kaartje:





Profiel:





De beklimmingen:

14:06-14:08 | km –20,5/144,5 | Cat. 3: Côte de Boussoulet (1204 m / 4,5 km à 6,3%)
15:03-15:11 | km –65,0/100,0 | Cat. 4: Col du Rouvey (1250 m / 2,8 km à 5,6%)




Knappe prestatie van Bauke Mollema!

Top 10 AK na etappe 15:

1 FROOME CHRISTOPHER 1 TEAM SKY 64H 40' 21''
2 ARU FABIO 51 ASTANA PRO TEAM 64H 40' 39'' + 00' 18''
3 BARDET ROMAIN 11 AG2R LA MONDIALE 64H 40' 44'' + 00' 23''
4 URAN RIGOBERTO 188 CANNONDALE DRAPAC PROFESSIONAL CYCLING TEAM 64H 40' 50'' + 00' 29''
5 MARTIN DANIEL 105 QUICK - STEP FLOORS 64H 41' 33'' + 01' 12''
6 LANDA MIKEL 6 TEAM SKY 64H 41' 38'' + 01' 17''
7 YATES SIMON 89 ORICA - SCOTT 64H 42' 23'' + 02' 02''
8 MEINTJES LOUIS 61 UAE TEAM EMIRATES 64H 45' 30'' + 05' 09''
9 CONTADOR ALBERTO 31 TREK - SEGAFREDO 64H 45' 58'' + 05' 37''
10 CARUSO DAMIANO 42 BMC RACING TEAM 64H 46' 26'' + 06' 05''

Start: 13.30 uur.
Finish: rond 17.20 uur
Vittal 16 juli 2017 18:36
Als Sunweb vanaf het begint flink koerst kunnen ze Kittel en Groenewegen wel lozen.
El Chaba 16 juli 2017 18:39
Klopt, maar die hebben vervolgens nog heel lang om terug te komen.
Stümpert 16 juli 2017 18:49
Maar als je Kittel en Groenewegen dan al op 3-4 minuten hebt gereden dan krijg je dat gat nooit meer dicht. Quickstep zal ook een ploeg bij Dan Martin willen hebben, dus die heeft niet veel mannetjes meer bij zich en TLJ is denk ik een stuk minder dan Sunweb. Kun je punten in de tussensprint en bij de eindsprint winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2017 18:50 door Stümpert.
Vittal 16 juli 2017 19:34
Ik neem dus aan dat Sunweb en Dimension Data het tenminste zullen proberen...
cyclingfreakske 16 juli 2017 19:39
er zouden na de rustdag wel wat lijken uit de kast kunnen vallen. de meeste renners verteren zo'n dag slecht omdat ze ook vooral rusten.
Sub Culture 16 juli 2017 21:06
Wow, for real, bro?
Eindhovuh 16 juli 2017 21:12
En het mooiste is dat zeker zo'n tweede rustdag voor die renners vaak amper een rustdag is. Veel gedoe met journalisten, sponsors, criteriums, contractonderhandelingen, familie, etc etc. Het idee dat die mannen een beetje liggen te rusten is ver van de waarheid.
JW 16 juli 2017 21:38
Het algemeen klassement na 15 koersdagen suggereert enorme spanning. Maar liefst vier man binnen de dertig seconden !
De drie daarachter ook nog zo ongeveer binnen twee minuten van Froome.
Met nog twee pittige bergetappes in de slotweek lijkt nog heel veel mogelijk.

Maarrrr...
- de Sky-ploeg is verreweg het sterkste team in deze Tour;
- van de overgebleven naaste concurrenten lijkt alleen AG2R enig weerwerk te kunnen bieden. Maar niet genoeg om Froome-met-knechten op achterstand te kunnen rijden. Wat er bij de andere teams nog is overgebleven is onmachtig;
- Froome kan zich zelfs nog enig verlies permitteren, met de afsluitende tijdrit nog achter de hand;
- als Froome wordt aangevallen mag hij ook nog rekenen op steun van concurrenten die voor hun eigen positie vechten;
- de enige echte aanvaller in de toptien, die alles-of-niets zou durven spelen is Contador. Alhoewel hij sterker lijkt te worden is zijn achterstand zo groot dat hij niet meer gevaarlijk is voor Froome.

Kortom, zonder ongelukken of extreme pech lijkt Froome fluitend op weg naar de eindzege.
Of zie ik dat mis ?
Slimmerd 16 juli 2017 21:40
Het is niet gauw goed hè, als een NL-er op 7'12 op plek zeven staat is het allemaal geweldig. Nu staan er zes renners na vijftien etappes binnen 1'20 en is het allemaal saai....
Eindhovuh 16 juli 2017 21:42
Dat zie jij inderdaad verkeerd. Een iets mindere dag en een vroege aanval en de verschillen zijn groot.

Al gaat Froome uiteindelijk gewoon winnen waarschijnlijk.
Horsie is back 16 juli 2017 22:05
Dat fluiten zou ik er af laten, JW. smiling smiley
Curzio 16 juli 2017 22:06
Je kan er vergif op innemen dat Contador woensdag voor een (relatief vroeg) offensief zal kiezen. Afhankelijk van wie hij mee krijgt kan dit de Sky ploeg op gaan breken en dat geeft weer kansen voor degenen die kort in het klassement staan. Het gevaar zal mijns inziens dus niet komen van Contador zelf maar zit 'm in wat zijn actie teweeg kan brengen in de koers.
Cecchini 16 juli 2017 22:48
Bergvlakte 16 juli 2017 22:58
Woensdag maar een goed café opzoeken dan smileys with beer
Walnoot 16 juli 2017 23:29
Wat de fok hee. Heb je toevallig niet gezien dat Froome in de Pyreneeën zijn trui kwijtraakte? Op een tijdrit van 22 km met een flinke klim er in gaat hij echt niet zomaar een minuut pakken op Aru of Uran hoor. Zou ook helemaal niet de eerste keer zijn als een Uran vóór Froome zou eindigen in zo'n tijdrit. Froome staat in pole position maar het nu al afschrijven slaat echt nergens op. Het is in jaren niet zo close geweest.
Eazster 16 juli 2017 23:35
Kop op JW .Met nog 3 Alpenreuzen op het menu kan nog veel gebeuren.
Dat zag je vandaag al.
De uitdagers hebben een kansje laten liggen door ipv Latour en Vuillermoz nota bene Gautier te lang op kop laten rijden.Vuillermoz had nog over maar ik had het gevoel dat ze bang waren voor de nog te lange afstand naar de finish.

Froome heeft een sterke ploeg en is zelf ook goed.
Doch de dominantie zoals in andere jaren is er niet en dan zie je dat Froome niet helemaal op z'n gemak is.
Bardet is verplicht met zn ploeg nog oorlog te maken.
Contador en Martin zijn sowieso wel van de bommetjes gooien en het kleinste scheurtje en de haaien ruiken bloed. Er zijn er nog 5 die hoop hebben en dat wordt voor Sky moeilijk te neutraliseren.
Eazster 16 juli 2017 23:40
Overigens rijd Froome dat gat wel knap dicht he vandaag..Af en toe moeten we de man ook gewoon eat krediet geven.
Als Contador dit zou doen was het een superheld.Oh wacht dat deed ie in de Giro van 2015 ,alleen tegen Landa en Aru.Diezelfde Landa die nu...oh wacht wat een krabber ook die Froome.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2017 23:40 door Eazster.
merijntje mortirolo 17 juli 2017 07:29
Quote
Eindhovuh
En het mooiste is dat zeker zo'n tweede rustdag voor die renners vaak amper een rustdag is. Veel gedoe met journalisten, sponsors, criteriums, contractonderhandelingen, familie, etc etc.

Als iedereen die gasten nu eens verplicht met rust zou moeten laten en het WADA elke (klassements)renner één op één, 24/24, in de gaten zou houden, won Aru deze Tour niet.

kEp al jaren het idee dat Astana als beste/compleet herboren ploeg de derde week in gaat en dan vooral de kopmannen.

Maar ach, wellicht ben ik wel paranoïde. Beter dan naïef, denk ik dan maar...

Eens met Eazster trouwens: Froome heeft het wellicht minder makkelijk dan andere jaren (en nee, ik ben ook geen fan), maar damn, het is wel een taaie.

Over bikkels gesproken: Daniel Martin heeft zich ontwikkeld van iemand die ik niet moet tot iemand die ik een brute held vind. Het kan verkeren. (Niet dat hij daar wakker van ligt, maar toch...)
Galdos 17 juli 2017 09:02
Even een vraagje over de wielerstatistieken. Is het al eerder voorgekomen dat in 6 grote rondes op rij een Nederlander een etappe heeft gewonnen? Zo ja wanneer?
Curzio 17 juli 2017 09:10
Wanneer is Uran voor Froome geëindigd dan in een tijdrit in de derde week van een grote ronde? (Volgens mij vallen de tijdritten van Uran de laatste jaren erg tegen, misschien sinds hij weg is bij Sky?)
Eddy Veen 17 juli 2017 09:29
Als Kittel zijn groene trui al verliest, pakt hij 'm in Parijs waarschijnlijk gewoon weer terug, hetzelfde scenario als met Froome een dag eerder in de tijdrit. Sunweb zou vandaag wel eens met nieuws kunnen komen over het programma en de eventuele Vuelta-ambities van Dumoulin.
Orakel 17 juli 2017 09:33
Uran is wel een erkend 3e week rijder, nog meer dan Aru. Van hem verwacht ik het meest.
Walnoot 17 juli 2017 09:44
Moest ik toch even opzoeken, denk dat het antwoord je zal verrassen: ze hebben namelijk slechts een TT in de laatste week van een grote ronde tegelijk betwist, en dat was nogal een duidelijke overwinning voor Rigo:

[cqranking.com]
Carlos Danger 17 juli 2017 10:04
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens rijd Froome dat gat wel knap dicht he
> vandaag..Af en toe moeten we de man ook gewoon eat
> krediet geven.
> Als Contador dit zou doen was het een superheld.Oh
> wacht dat deed ie in de Giro van 2015 ,alleen
> tegen Landa en Aru.Diezelfde Landa die nu...oh
> wacht wat een krabber ook die Froome.


Was dat knap? Leek eerder logisch. Knechtjes van AG2R rijden nu eenmaal niet sneller
bergop dan Nieve en Froome.
El Mik 17 juli 2017 10:04
Dat is een klimtijdrit, in een tijd dat Froome nog geen noemenswaardige renner was en zelfs een keer uit de Giro werd gezet wegens hangen aan de wagen (of iets dergelijks)!

Maar je hebt wel gelijk, Uran reed in zijn Quick Step geregeld serieuze tijdritten harder dan een reeds doorgebroken Froome. Bijvoorbeeld in de Vuelta.
Alleen sinds Uran bij Quick Step weg is zijn de tijdritten niet veel meer.

edit.

deze tijdrit bedoelde ik:
[www.procyclingstats.com]

Weliswaar niet in week 3, maar dat vind ik persoonlijk ook niet echt een belangrijke parameter. Wel dat Uran bij Quick Step een andere tijdrijder was/lijkt dan Uran na Quick Step.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 10:07 door El Mik.
Carlos Danger 17 juli 2017 10:04
Galdos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even een vraagje over de wielerstatistieken. Is
> het al eerder voorgekomen dat in 6 grote rondes op
> rij een Nederlander een etappe heeft gewonnen? Zo
> ja wanneer?


Duik in de boeken en laat het even weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 10:05 door Carlos Danger.
Eddy Veen 17 juli 2017 10:08
Giro 87, Tour 87, Vuelta 88, Giro 88, Tour 88, Vuelta 89, Giro 89, Tour 89, Vuelta 90 = 9 x
JW 17 juli 2017 10:12
Ik vind deze Tour niet saaier dan andere edities ! Soms is het saai, op andere momenten best levendig. Of zelfs enerverend.
Het is ook nog best de vraag hoe de rangorde binnen die toptien wordt.
Maar de positie van Froome lijkt vrij onaantastbaar.
Terwijl hij de indruk wekt zwakker te zijn dan voorgaande jaren !

Die kleine onderlinge verschillen zijn er al een aantal dagen. Froome verspeelde zelfs even zijn gele trui.
Maar Aru ervoer hoe het afgelopen jaren was voor Dumoulin of Kruijswijk in de leiderstrui: zonder ploeggenoten is het eenzaam, en is de druk wel erg groot.
Het weer overdragen van de gele trui ging hem vrij moeiteloos af. Hij lijkt blij met een podiumplaats.
Voor Bardet had het gisteren, op zijn eigen terrein, moeten gebeuren. AG2R slaagde er, geholpen door materiaalpech van de leider, wel degelijk in om Froome in problemen te brengen. Als op dat moment de concurrenten de handen ineen hadden geslagen, was het misschien gelukt om een belangrijke slag te slaan. Maar die concurrentie beperkte zich tot meerijden, en de verdienstelijke poging van AG2R liep dood.
Misschien dat ze het in de Alpenritten nog een keer proberen, maar de Sky-ploeg lijkt me in die ritten vrij onaantastbaar. En bovendien, als Bardet er vandoor gaat moet hij niet alleen met Sky, maar ook met zijn concurrenten afrekenen ! Van Uran, Martin en Meintjes zal hij, zoals gisteren bleek, geen steun hoeven te verwachten ! Die zijn al dolblij met hun huidige positie.
Landa is de sterkste van het hele stel, maar die houdt zich, begrijpelijk, aan de stalorders.

Ik ben het er mee eens dat de enige die dit "evenwicht" nog zou kunnen verstoren Contador heet. Net als in de Vuelta vorig jaar.
Omdat hij het zich wel kan permitteren aan te vallen, met het risico tegen een dikke nederlaag aan te lopen. En al diverse keren heeft laten zien zo'n aanval niet te schuwen. De hoop daarop is waarschijnlijk een illusie. De valpartijen hebben zijn fysieke mogelijkheden aardig ingeperkt.

En zo kwam ik zelf tot de vreemde conclusie: ondanks de - vanaf het begin - kleine voorsprong van de gele trui lijkt zijn overwinning - met de tijdrit ook nog in het verschiet - al een vaststaand feit. Ongelukken etc. buiten beschouwing gelaten.

Het is me duidelijk dat die conclusie niet door alle prikkers wordt gedeeld winking smiley








.
JW 17 juli 2017 10:14
Johan 17 juli 2017 10:35
Volledig eens met JW.
Hoewel dd stand optisch spannend lijkt, voelt het alsof Froome gewoon 3-4 minuten voor staat.
Hij was dit jaar zeker te verslaan geweest, maar op cruciale momenten liet vooral Aru het afweten.
Verder jammer van de val van Martin, en ook Porte en Valverde.
Had het dan nog wel willen zien.
Arsimo 17 juli 2017 10:35
Mee eens. En Uran is in potentie de enige van Froome's concurrenten die in de tijdrid de strijd met hem aan kan.
Walnoot 17 juli 2017 10:42
Ben het met je eens hoor, maar dat Uran een andere renner lijkt/leek te zijn, geldt in mijn ogen voor meer dan alleen zijn tijdrit. Hij heeft mij nogal verbaasd met zijn prestaties in deze Tour, die zag ik totaal niet aankomen. Als hij zoals nu opeens zijn oude niveau weer haalt, zie ik hem ook best een uitstekende tijdrit rijden. Zeker gezien de lastige passage op en over die klim die er in zit.
Cecchini 17 juli 2017 10:43
Bijna iedereen van Cannondale komt de laatste jaren niet vooruit in de tijdritten. Uran heeft in de proloog al bijna een minuut verloren.
El Mik 17 juli 2017 10:45
Er zijn niet zo heel erg veel Giri geweest waarin Nederlanders ritten wonnen (Nederlandse toppers lieten de Giro bijna altijd links liggen behalve de periode vd Velde/Breukink), dus kijk wanneer er twee jaar achter elkaar een rit in de Giro gewonnen werd door een Nederlander en er blijven weinig opties over denk ik.
Denk alleen eind jaren '80 of misschien tijdens Blijlevens Polti periode.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 10:46 door El Mik.
Heisenberg 17 juli 2017 10:57


Echt rijk worden de renners er bij de meeste ploegen niet van. Hier laat Gregory Rast zien wat hij over hield aan Milaan - San Remo van 2014:

Bromertà 17 juli 2017 11:28
Mijn broer is mordicus tegen, maar ik val voor paranoïde. Wanneer schikt 't?
Andere Peter 17 juli 2017 11:37
Het overzicht is altijd leuk. Maar het prijzengeld is bijzaak in het verdienmodel van profploegen. Het is maar goed dat ze hier geen ploeg op hoeven te laten draaien.
Bromertà 17 juli 2017 11:50
Gisteren zag ik hem. Hij moest 't zijn, maar o o o wat laat ie zich moeilijk in cijfers vatten. Toch was ie 't. 30km lang. De perfecte renner. Niet in watts, niet in tijd. Maar in wat dan wel? In verbetenheid misschien? Onverschrokkenheid dan? Doorzetting, afzien, zwoegen, stoempen, maar ach dat doen ze toch allemaal? Anders rij je toch niet bij de beste 200 renners van deze wereld?

Nee, het was de perfecte renner in de verwezenlijking van zijn droom via een heuse Twin Peaks. Wellicht was zijn zevende stek in de Giro wat magertjes en had ie op meer gehoopt, maar ach, 't was een opstapje, een eerste verkenning in hogere regionen.

Nu ik eraan terugdenk moet de uitvoering van deze tweede fase beter geweest zijn dan zijn droom. Zijn jongensdroom. En, Morpheus heeft nog meer in petto. De heerlijke waan van de top van het klassement zit vastgeklonken in zijn hermetisch gesloten bol.
Arsimo 17 juli 2017 12:04
Dat klopt, Uran heeft de laatste twee jaar bijzonder weinig in tijdritten laten zien.

Maar meedoen om podium in grote ronde is ook ff geleden voor hem. Dus mogelijk komt die tijdrit er ook een keer weer uit, zeker in eentje zoals in de Tour met nog een flink hellinkje er in.
Walnoot 17 juli 2017 12:15
462,75 netto voor een dagje werken, das ook weer zo slecht niet toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 12:15 door Walnoot.
cyclingfreakske 17 juli 2017 12:27
het bedrag van de ploeg is hier wel 11.000 euro nb..... op zich niet slecht.voor 1 dag.

het eindbedrag is wat de renner krijgt na aftrek belastingen (UCI berekening uitbetaling is wat je in beeld ziet)
en dan moet je rekenen dat dat bedrag nog een keer belast word in het land van herkomst van de renner. Dus dit is niet het reeele bedrag wat de renner uiteindelijk overhoud.

het restant prijzengeld is idd een extra bovenop het maandelijks loon.
Carlos Danger 17 juli 2017 12:59
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> 462,75 netto voor een dagje werken, das ook weer
> zo slecht niet toch?


Er gaan zat dagen voorbij, dat ik dat niet haal.
Koppi 17 juli 2017 13:12
Je zag inderdaad wat anders mbt Uran: [wielerprikbord.nl] Hij was 7de, 14de, 2e, 2de en 7de in de laatste 5 Giro's. Dan kun je wel wat, maar om de een of andere reden wordt hij (in de Tour) zelden voor vol aangezien.
JW 17 juli 2017 13:15
Ik las ergens dat hij zelf ook verbaasd was over zijn hoge positie in het AK.
JW 17 juli 2017 13:18
Ik heb altijd begrepen dat in de meeste teams dat prijzengeld ook ten goede komt aan het personeel.
En dat zijn er nogal wat tegenwoordig.
JW 17 juli 2017 13:19
Ook Contador heeft nogal schade en tijdverlies opgelopen door valpartijen.
Koppi 17 juli 2017 13:38
Hij zou even bij zijn oude Dr. I. langs moeten gaan. In 2014 leverde dat uitstekende tijdritten op.
Walnoot 17 juli 2017 13:43
Staat er op, 1.650 euro voor het personeel.
merijntje mortirolo 17 juli 2017 20:20
Op zich elke dag, al heb ik wat inplanmoeilijkheden op maandag tot en met zondag.
JW 17 juli 2017 21:27
Na een rustdag meteen starten met een klim, dat komt nooit iedereen goed uit.
Alles bijeen toch best een lastige etappe.
Ook het slot schijnt lastig te zijn, met gemeen vals plat omhoog richting finish.
Volgens parcoursbouwer Gouvenou zullen sommige sprinters moeite krijgen met deze aankomst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2017 22:06 door JW.
JW 17 juli 2017 22:39
Iets heel anders: kans op waaiers ?

[france.lachainemeteo.com]
Andere Peter 18 juli 2017 01:45
Heeft bovendien nog geen zwak moment gehad, Uran.
ton duk 18 juli 2017 07:19
Als je naar de Avondetappe had gekeken...had je deze vraag niet hoeven stellen, JW....maar je had natuurlijk weer wat beters te doen
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 07:19 door ton duk.
Cecchini 18 juli 2017 09:42
Was een heel mooi poetisch stukje van Herman van 't Zand over de waaiers. Wat zal hij blij zijn, dat hij niet elke avond bij dat gegiechel van Dionne aan tafel moet zitten. Tenentrekkend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 09:42 door Cecchini.
Cecchini 18 juli 2017 10:54
rustdag 18 juli 2017 10:58
Philippe Gilbert gaat vandaag niet van start in de zestiende etappe van de Tour de France. De Belg van Quick-Step Floors kampt met ziekte en vertrekt naar huis. Dat meldt de ploeg op sociale media.
Bromertà 18 juli 2017 11:13
Ja, dat was een mooi stukkie. Aan tafel ging 't even over velghoogte, tanden voor en tanden achter, maar dat ging voor Dione op een gegeven moment toch iets te veel de diepte in. Tijd voor de rebus dus.
Bromertà 18 juli 2017 11:14
Bij mij is het pucies andussom.
Luijt 18 juli 2017 11:33
Ziender Ogen 18 juli 2017 11:56
Wassun makkie: Tomas de Gendt
ton duk 18 juli 2017 13:45
13.44 gestart toch ??

Ik reken erop dat Sunweb tempo gaat maken om Kittel en aanhang op afstand te gaan rijden ...
Klopt dat ?
gr
Dennis 18 juli 2017 13:51
Het is een spervuur aan aanvallen

Nog niet echt een afscheiding

Lammertink en Tulik weg, rest houdt benen stil
Dennis 18 juli 2017 13:56
en weer actie aan de voorkant
Heisenberg 18 juli 2017 14:01
Bedankt voor de updates.

Hoe gaat het met Kittel en Groenewegen?
Slimmerd 18 juli 2017 14:05
Niemand lost nog
Slimmerd 18 juli 2017 14:05
Beginnen nu pas officieel aan die eerste klim
Slimmerd 18 juli 2017 14:06
Grote groep probeert nu weg te komen, Matthews probeert al voor de tweede maal mee te springen
Slimmerd 18 juli 2017 14:08
Heeft wel twee luitenanten van QS in zijn wiel.

Van Keirsbulck is eerste losser
Dennis 18 juli 2017 14:10
4 los w.o chavanel en de gendt
Slimmerd 18 juli 2017 14:12
Breekt nu bergop, Kittel o.a. eraf.

Het is dus nu aan Sunweb, die Ten Dam en Geschke al vooruit hebben, Matthews maakt de oversteek in één keer.

Helemaal vooraan nog De Gendt, Degand, Chavanel en Edet. Daarachter proberen vele over te steken
Dennis 18 juli 2017 14:13
hoop echt op waaiers in het peloton en geen te grote kopgroep

Sunweb met drie man in de achtervolging
Slimmerd 18 juli 2017 14:14
Groenewegen en Bennett ook in de groep Kittel, Sabatini en Stybar bepalen daar het tempo
Slimmerd 18 juli 2017 14:15
Groep Froome rijdt Bauer aan de leiding.

Vooraan Impey aangesloten, groep met Matthews, Ten Dam, Geschke, Mollema, Ulissi en vele andere nog onderweg
Slimmerd 18 juli 2017 14:19
Na de klim zijn de verschillen minimaal, enkel De Gendt, Degand, Chavanel, Impey en Edet zijn vooraan nog over, daarachter lijkt het samen te komen
Slimmerd 18 juli 2017 14:21
30" tellen nu voor de vijf vooraan, zij zullen wel de kopgroep van de dag zijn en richting de waaierzone sowieso op kop blijven.

Geschke probeert nog de oversteek te maken
Slimmerd 18 juli 2017 14:23
Groep Kittel hangt toch nog op een kleine 25" en dus gaat Sunweb op kop
Fcdh 18 juli 2017 14:24
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen en Bennett ook in de groep Kittel,
> Sabatini en Stybar bepalen daar het tempo

Bennett dus duidelijk niet opgeknapt en echt zieker geworden. Dag mogelijke top 10 plek voor lotto jumbo?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 14:28 door Fcdh.
Heisenberg 18 juli 2017 14:25
Wordt een zware dag voor TLJ. Met z'n allen in de groep Kittel.
Slimmerd 18 juli 2017 14:26
Dimension Data zet met Cummings ook iemand bij lijkt het, de kopgroep verliest wat terrein logischerwijs. Groep Kittel op 45" van groep geel
Slimmerd 18 juli 2017 14:29
Ook BMC gaat meerijden met Sunweb
Slimmerd 18 juli 2017 14:31
Bennett zou ziek zijn...
rustdag 18 juli 2017 14:32
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 14:32 door rustdag.
Slimmerd 18 juli 2017 14:34
In de groep Kittel werken QS, LottoNL, Wanty en Cofidis. Ook Katusha lijkt daar flink aanwezig.

Koplopers nog 24", groep Kittel 1'00
Slimmerd 18 juli 2017 14:46
Chavanel heeft alleen nog 19", groep Kittel op 1'22
Slimmerd 18 juli 2017 14:47
Bennett wordt nog weer achter die groep gemeld met o.a. McLay op 2'40
Slimmerd 18 juli 2017 14:49
Chavanel gegrepen, nog 119 km
Heisenberg 18 juli 2017 14:52
Klinkt als een mooie rit. Als supporter van Groenewegen en Bennett baal ik wel een beetje.
Dennis 18 juli 2017 14:52
Die kut Duitse ploeg cool smiley
Dennis 18 juli 2017 14:53
ik ook. vertrouw die duitse ploeg voor geen meter meer.
ton duk 18 juli 2017 14:55
Wie zit "precies" waar van die 2 en hoe hebben de ploegleiders de "ondersteuning" verdeeld ??
gr
Slimmerd 18 juli 2017 14:56
1'20 tussen de twee groepen, Greipel trouwens in de groep Matthews. Apart dat Soudal dan gaat meewerken in groep Kittel...

Nog wel 115km en wie weet waaiers, dat is genoeg voor een mooie middag koers
Wanny 18 juli 2017 14:56
Bennett kun je wegstrepen dus ik neem aan dat alles bij Groenewegen zit. Dat is de grootste kans op succes de komende dagen. En wellicht kan Roglic nog wat.
Dennis 18 juli 2017 14:56
Groenewegen bij Kittel met drie man. Martens en Roglic in peloton en Bennet alleen met Maclay.
ton duk 18 juli 2017 14:56
aha, de dagelijkse hint en rekenmoment DUK
Dank je,Slimmerd
gr
Slimmerd 18 juli 2017 14:57
Bennett zou in groep van vijf zitten, geen andere Lotto
ton duk 18 juli 2017 14:58
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bennett kun je wegstrepen dus ik neem aan dat
> alles bij Groenewegen zit. Dat is de grootste kans
> op succes de komende dagen. En wellicht kan Roglic
> nog wat.

Ja,dat zou typisch TLJ.NL zijn...
Bennett verdient gewoon 1 à 2 man aan zijn zijde
gr
Dennis 18 juli 2017 14:59
Bennet is ziek en zal waarschijnlijk afstappen
Dennis 18 juli 2017 15:00
Lotto soudal werkt vooraan mee!
Wanny 18 juli 2017 15:03
Die komen niet meer terug. Gemiste kans voor Groenewegen helaas.
Vortax 18 juli 2017 15:03
Mooi staaltje werk van Sunweb.
Slimmerd 18 juli 2017 15:04
1'40 tussen de twee groepen inmiddels.

Helaas nog geen duidelijk beeld welke rappe mannen er naast Matthews, Hagen en Greipel vooraan zitten. Types Kristoff, Colbrelli, Swift?
rustdag 18 juli 2017 15:04
Bennett staat er niet meer tussen,, af gestapt?

o nu staat hij er weer tussen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 15:06 door rustdag.
Dennis 18 juli 2017 15:07
2 minuten achter. Het is gebeurd.
Kom op hagen, Colbrelli!
ton duk 18 juli 2017 15:07
Mooi, schuift Mollema een plekje op in het AK, Curzio
gr
JW 18 juli 2017 15:08
Ik ben benieuwd waar dit helse begin vandaag naar gaat leiden.

Sunweb loopt het risico in problemen te komen als er straks nog waaiers zouden ontstaan.
En als dat gebeurt, dan vallen er nog meer slachtoffers.
Linke rit voor de klassementsrenners, maar wel mooi voor zo'n "sprintersetappe"...
Heisenberg 18 juli 2017 15:10
Hiermee kan je redelijk goed zien wie in welke groep rijdt: [livetracking.letour.fr]
Dennis 18 juli 2017 15:21
bennet afgestapt
Abraham Olano 18 juli 2017 15:23
Willekeurige greep uit de snelle mannen.

Veel sprinters nog vooraan (Boasson Hagen, Kristoff, Greipel, Matthews, Petit, Boudat, Colbrelli, Swift, Bevin, Cimolai, Degenkolb, Sütterlin, Janse van Rensburg, Laporte, Arashiro)

Sprinters groep Kittel: (Selig, Vanspeybrouck, Groenewegen, Bouhanni, Kittel, D. Wyss, D. Smith, Pasqualon, Bole, Zabel, Sabatini, Bozic )

Verder achter: McLay



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 15:27 door Abraham Olano.
Erik S. 18 juli 2017 15:43
Contador op achterstand? Werd door Le Tour eerst gegeven tussen de twee groepen gegeven, ik zie hem nu nergens meer genoemd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 15:43 door Erik S..
El Mik 18 juli 2017 15:43
Waarschijnlijk lek ofzo, er stond ook even Pantano bij die zal dan wel gewacht hebben.
Inigo 18 juli 2017 15:44
Heb hem weer aan zien sluiten.
Cecchini 18 juli 2017 15:44
Die Kittel, mag dan wel 5 etappes hebben gewonnen, maar het is toch eigenlijk een blamage dat hij in de Groene Trui rijdt. Bij de eerste beste molshoop en/of zijwind hangt hij hulpeloos achteraan te spartelen, en als je dan ziet wat die Matthews deze Tour allemaal al niet uitgespookt heeft en nog steeds een massa punten achter ligt dan klopt er iets niet in de hoeveelheid punten die per etappe kunnen worden gehaald. Peter Sagan was altijd de terechte Groene Trui drager, op alle terreinen een thuis, Maar een toyboy die een keer of 5 een meter of dertig vooraan heeft gereden mag nooit winnaar van de Groene Trui zijn. Devaluatie van de Groene Trui.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 15:48 door Cecchini.
Wanny 18 juli 2017 15:47
Ligt eraan hoe je naar De Groene Trui kijkt. Als dat een prijs is voor de snelste sprinter, dan is het zeer terecht dat Kittel wint. Is het de prijs voor de man die op meerdere terreinen uit de voeten kan en dan ook nog de snelste is, dan is het Matthews deze Tour.

Matthews heeft ook veel punten laten liggen door niet altijd top 10 te sprinten.

Barguil is waarschijnlijk ook niet de beste klimmer in de Tour, maar wel degene die de bergtrui het liefst wil wil.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 15:48 door Wanny.
Tinuz 18 juli 2017 15:49
Eerlijk is eerlijk, die Sunwebbers rijden een uitstekende Tour.
Dennis 18 juli 2017 15:51
De nieuwe telekom :-)
Dennis 18 juli 2017 15:52
Wat een bullshit, Voor tijdperk Sagan waren het altijd echter sprinters. Volgens mij is de groene voor de beste sprinter en dat is Kittel.
Abraham Olano 18 juli 2017 16:01
Bouhanni hangt op een minuutje, eerst op gang getrokken door Edet en nu door Lemoine.

Groep Kittel op bijna 4 minuten.
Cecchini 18 juli 2017 16:01
Dan heb je het mis. Zo'n trui was vaak in het bezit van types als Jan Janssen, Laurent Jalabert, Sean Kelly, Peter Sagan, Oscar Freite, Thor Hushovd, Erik Zabel die op colletjes van 2e categorie nog bij de eerste 25 over de top gingen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 16:05 door Cecchini.
Wanny 18 juli 2017 16:11
Bouhanni er toch weer bij. Rijdt gat van 2 minuten dicht. Cofidis rijdt een slechte Tour, maar dit is wel een mooi staaltje. Vraag is waarom er geen andere sprinters bij hem aangehaakt zijn.
Walnoot 18 juli 2017 16:20
Bouhanni intussen al ruim tien minuten terug in de kop van de koers. Toch wel een aardig staaltje van hem. Nu hopen dat hij zich een keer normaal kan gedragen in de laatste 5km. Geen Quick-Step of Demare van voor kan daarbij wel eens helpen natuurlijk.
Inigo 18 juli 2017 16:26
Ben benieuwd naar waaiers. In principe lijkt Froome mij hier sterker in dan Aru/Bardet. Uran geen idee naar zijn voormalige waaier-prestaties.
Dennis 18 juli 2017 16:42
Hoezo mis. Ligt aan het parcours.
Eric Vanderaerden
Jean-Paul van Poppel
Eddy Planckaert
Olaf Ludwig
Djamolidin Abdoesjaparov
Tom Steels
Robbie McEwen
Alessandro Petacchi
Mark Cavendish
Cipollini.

Dan hadden zij beter voor de bergtrui kunnen gaan.
Vittal 18 juli 2017 16:43
Waaiers komen er zelden aan het einde van de ronde. om een waaier te trekken heb je mensen nodig die nog een risico durven te nemen en die zijn er te weinig. Iedereen vecht voor het top-10 plekje van zijn kopman
Curzio 18 juli 2017 16:48
Er gebeurt niks. Contador wil wel maar heeft er niet de manschappen voor. Orica zit misschien te wachten op het juiste moment, maar lijkt vooral te willen consolideren, net als de rest.
El Mik 18 juli 2017 16:57
Je noemt een flink aantal renners die nooit de groene trui hebben gewonnen. Het gaat niet om de beste sprinter, het gaat om de meeste punten. Op welke manier je die punten behaald doet er niet toe, anders kun je tussensprints en punten in bergetappes net zo goed afschaffen.
Dennis 18 juli 2017 16:58
die zijn er ook nauwelijks.
Curzio 18 juli 2017 17:09
Nu toch. Greipel slaagt erin om niet mee te zitten. Meintjes, Martin en Contador ook niet mee volgens mij, daarnaast val Pantano gezien.
Arie 18 juli 2017 17:14
Kan kittel nog buiten de tijdslimiet komen of is dat geen reeel gevaar?
Curzio 18 juli 2017 17:17
En om dat te vieren doet hij nu kopwerk voor Contador. Wat een karakterman is het toch.
Curzio 18 juli 2017 17:24
Uran knap mee als enige van z'n ploeg. Was daarvoor wel goed omringd.
Vortax 18 juli 2017 17:25
Wat een koers van Sunweb. Chapeau. Wel of geen winst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2017 17:26 door Vortax.
merijntje mortirolo 18 juli 2017 17:31
Quote
NOS.nl
Bennatti (...) Bennatti (...) Bennatti (...) Bennatti

Ze hebben daar toch een zooi knapperds werken...
JW 18 juli 2017 17:55
JW 18 juli 2017 17:56
Dik verdiende zege voor de ploeg die vandaag in zijn eentje de etappe kleurde.
predator 18 juli 2017 18:30
Helaas voor Dan Martin
Eddy Veen 18 juli 2017 18:40
ton duk 18 juli 2017 19:10
Ach...iemand noemde op deze pagina A Timmer met stip de slechtste renner uit dit TdF-peloton.....geloof dat ie best een aandeeltje heeft in de 3 zeges Sunweb smileys with beer
gr
Carlos Danger 18 juli 2017 20:19
Der John wordt hier geflikt door een 'Sagan-Light' van Matthews. Eruit dus met die Aussie.

Etappe was Much Ado About Nothing.
Curzio 18 juli 2017 20:53
Dan Martin is eigenlijk toch wel jammerlijk in de steek gelaten door zijn team. Met Brambilla ga je de waaiieroorlog niet winnen. Ze hadden beter (ook) Stybar voorin kunnen houden.
Cecchini 18 juli 2017 21:17
Het leven is dan ook niet waard om geleefd te worden.
Ben 18 juli 2017 21:56
Timmer is de meest onderschatte knecht. Gelukkig weet zn team wat hij waard is.
cyclingfreakske 19 juli 2017 00:09
ondanks dat QS op voorhand wist dat het in waaiers kon eindigen, waren ze niet voldoende aanwezig vooraan.

Het vertrek van Gilbert met buikgriep kan een aanwijzing zijn, dat enkele renners toch wat gezondheidsproblemen beginnen te kennen na 2 Tourweken.
en daarom als team zwak waren.
Eddy Veen 19 juli 2017 09:34
Ik snap ook niet dat Matthews hiermee wegkomt en vooral hoe mild men in de praatprogramma's over deze actie oordeelde, waarschijnlijk geïmponeerd door de sterke teamprestatie van Sunweb. Zelfs de altijd scherpe en kritische Thijs Zonneveld schaarde zich bij de meerderheid. Feit is dat twee kwakjes van Matthews hem de zege opleverden in plaats van de beste sprinter van de dag. Alleen Dione de Graaff durfde kanttekeningen te plaatsen. Hulde voor haar, driewerf schande voor de laffe rest en de jury uiteraard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2017 09:36 door Eddy Veen.
Bromertà 19 juli 2017 09:43
Ik kan me wel vinden in de woorden van Lubberding: "Matthews week van zijn lijn af, maar gooide de deur niet hélèmaal dicht."

Dat Degenkolb Matthews na afloop even opvoedkundig bij de lurven grijpt, kan hem ook niet kwalijk worden genomen.
ton duk 19 juli 2017 10:38
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Dat Degenkolb Matthews na afloop even opvoedkundig
> bij de lurven grijpt, kan hem ook niet kwalijk
> worden genomen.

Dat heb ik tot nu toe slechtst uit 1 onbetrouwbare bron vernomen...
Zijn hier meer bronnen van dan die Zonneveld ?
gr
Curzio 19 juli 2017 12:47
Matthews zelf toch? Niet zozeer dat het echt bij de nek was zoals Zonneveld uitbeeldde, maar het leek wat meer dan wat Degenkolb aangaf.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen