Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

112thMilano-Sanremo(1.UWT) (299k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 maart 2021 00:09


Startlijst

[www.procyclingstats.com]

Vertrek 10.00 / verwachte aankomst 17.10

Uitslag 2020



1 VAN AERT Wout Team Jumbo-Visma 7:16:09
2 ALAPHILIPPE Julian Deceuninck - Quick Step ,,
3 MATTHEWS Michael Team Sunweb 0:02
4 SAGAN Peter BORA - hansgrohe ,,
5 NIZZOLO Giacomo NTT Pro Cycling ,,
6 SMITH Dion Mitchelton-Scott ,,
7 ARANBURU Alex Astana Pro Team ,,
8 VAN AVERMAET Greg CCC Team ,,
9 GILBERT Philippe Lotto Soudal
10 MOHORIČ Matej Bahrain - McLaren


















1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 01:20 door Cecchini.
Horsie is back 20 maart 2021 01:04
Fausto had tenminste nog ingevallen wangen, maar "onze" Hennie leek zo nog maar 12 weken in training. U weet wel op basis van een trainingsplan uit bekende wielertijdschriften. Maar dat is ook alweer bijna een halve mensenleeftijd geleden. Maar zo las ik wel heel aktueel in Radsport onder de kop Sinn des Lebens: Ich glaube, auch Tom Dumoulin kehrt nicht mehr zurück.

Terug naar de waan van de dag: Wordt het een ode aan de editie van 1961 of moeten we het doen met een aanval op één van de meest intrigerende EPO rekords op de Poggio. Twee brommers, die het van de echte motoren wisten te winnen. Het wordt dus voor deze prikker weer uitkijken naar wattages

Wake me up als ze aan de voet van de Cipressa ontploffen.
Carlos Danger 20 maart 2021 01:12
19 Maart 1961: 1. Raymond Poulidor

20 Maart 2021: 1. Het kan bijna niet anders.
Orakel 20 maart 2021 09:19
Mathieu is in 3 scenario's favoriet: alleen aankomen na aanval op de Poggio (topfavoriet), in een groepje van 2-3 sprinten (topfavoriet), in een pelotonsprint (na Van Aert en een DQS sprinter de 3e favoriet). Vrees er echter voor dat hij met een 4e scenario (aanvallen tussen Capo Berta en de Cipressa) de show steelt, maar niet de zege pakt.
merijntje mortirolo 20 maart 2021 09:44
Uitzending begonnen.
Coureurs onderweg.
Eerste blonde biertje open.

Veel plezier vandaag. Het prikbord leeft.

HUP koers!
Slimmerd 20 maart 2021 10:05
Scenario 5; witte broek, oftewel de rest kan alvast afstappen
Curzio 20 maart 2021 10:22
Scenario 2 is veruit het meest waarschijnlijk, waarbij dan het groepje bestaat uit Van Aert, Alaphilippe en VDP. Ik zie Mathieu die andere 2 er niet afrijden op de Poggio eigenlijk. Als die drie in de laatste 2 kilometer samen zitten heeft VDP minder dan de helft kans om te winnen, schat ik in.
Eqquipo 20 maart 2021 10:29
Kopgroep met meer dan 7 minuten:

Nicola Conci (Trek-Segafredo)
Mathias Norsgaard (Movistar)
Andrea Peron (Novo Nordisk)
Charles Planet (Novo Nordisk)
Alessandro Tonelli (Bardiani)
Filippo Tagliani (Androni)
Mattia Viel (Androni)
Taco van der Hoorn (Intermarché-Wanty-Gobert)

Trek-Segafredo zo op het oog de enige ploeg met renners die de finale kunnen kleuren (Nibali, Stuyven), die ook een renner mee in de vlucht hebben. Ach wat maakt het ook uit, koersscenario ligt vast. Hoewel, die witte broek...
Slimmerd 20 maart 2021 10:30
Kopgroep;

Tagliani en Viel (Androni)
Peron en Planet (Novo Nordisk)
Norsgaard (Movistar)
Conci (Trek)
Van der Hoorn (Wanty)
Tonelli (Bardiani)
Eqquipo 20 maart 2021 10:33
Ik ga voor scenario 2B, de tridente + een nog te bepalen aanhanger aan kop over de Poggio. In de afzink maakt beroeps-zenuwlijer Julian een stuurfout. Diegene die daar niet achter zit rijdt solo naar de finish.
Eqquipo 20 maart 2021 10:35
"Eerste blonde biertje open." Serieus?!

Ik zit hier net aan de havermout na een koude nuchtertraining..
Slimmerd 20 maart 2021 10:35
Dat kan alleen maar volger Matthews zijn dan..
Eqquipo 20 maart 2021 10:48
Alpecin, QuickStep en Jumbo zijn al gaan rijden en zorgen ervoor dat de voorsprong niet boven de 7:30 minuut geraakt.
merijntje mortirolo 20 maart 2021 11:00
Tsja. Ik ga elke dag naar bed als ik klaar ben met drinken en begin geregeld (is dus niet elke dag) weer met drinken als ik opsta. (Ook een soort topsport).

Havermout eet ik alleen op maandag. Op die dag drink ik ook iets minder, want ik begin pas na 17.00-18.00.

Ik zal corona niet de schuld geven, maar precorona leefde ik iets gezonder. Dat wel.

Ach, tis ook niet zo interessant. Net als het huidige koersverloop.

kDenk dat ik maar eens naar de Gall loop. In het weekend mag ik gedestilleerd van mezelf.

Laatste anderhalf uurtje volgen lijkt me saai zat. Alhoewel dit soort beelden van de Po wel heerlijk zijn...

HUP Wout!

HUP Mathieu!

HUP koers!
Clavan 20 maart 2021 11:01
Ik ben deze morgen al uitgescholden voor ‘kankerscheids’ bij een vriendschappelijk voetbal potje voor jongens onder -13. Dus ik lust ook wel al een Perroni.
Curzio 20 maart 2021 11:19
Nog iets verder door filosoferen: Van Aert lijkt mij erop gebrand niet van VDP te verliezen en heeft zelf MSR al op zak. Wat je dus meest waarschijnlijk krijgt is dat wanneer VDP gaat Van Aert hem zal terughalen, en als Alaphillipe of Van Aert gaat, zal VDP ze moeten terughalen.

39,1% kans kom ik op uit. De witte broek zit hierbij inbegrepen.
Eqquipo 20 maart 2021 11:25
[nos.nl]

Een tussendoor zwetsverhaaltje over VanderPoel, Van Aert en Evenepoel in 1 ploeg.
ton duk 20 maart 2021 11:29
En inmiddels mag de jonge Evenepoel de Teide oprijden in het wiel.van Van Vleuten
Gr
Prikdude 20 maart 2021 11:32
Nog wat kiekjes. Als je een koers zeven keer wint kan het een keer voorkomen dat je (ondanks een totaal verschillende koerssituatie) vrijwel hetzelfde op de finishfoto staat. Op die van Freire en Zabel vallen de verdeelde 7 WK titels op. Fondriest deed een poging tot de introductie van een verliezersjuich? Sean Kelly wint knap het jaarlijkse sprintje in de toerversie van zijn (tevens) 47-jarige hovenierscollega en drinkebroeder Moreno.













Curzio 20 maart 2021 11:39
Die van Nibali is meesterlijk.
Prikdude 20 maart 2021 11:39
Flipje gaat wijzen naar Ballerini en Bennett en Mathieu rijdt als hij niet bezig is aan een streberige solo, stiekem steeds vaker vrij berekenend.
Sub Culture 20 maart 2021 11:47
Is toch een rip off van een artikel van vorig jaar?
Heb het hier destijds zelfs geplaatst, raar dat NOS daar nu ineens ook mee afkomt.
Sub Culture 20 maart 2021 11:58
Credits gaan naar lodjan
[wielerprikbord.nl]
DeZusVanJohan 20 maart 2021 12:08
Blijft jammer dat deze klim toevoegen nooit is doorgezet


En ook jammer dat die eerdere klim die er een jaar of 8 geleden 2 of 3x in heeft gezeten is geschrapt, dan kon er in elk geval minder knechtvolk in de finale komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 12:11 door DeZusVanJohan.
valse trage 20 maart 2021 12:54
Beiden graan, beiden graan...
Eindhovuh 20 maart 2021 12:55
Wat drink je voor Blondje?
Ik heb o.a. Kwaremont, Chimay, Beugse Zot en Hemelvuur koud liggen en nog geen keuze gemaakt.
valse trage 20 maart 2021 12:55
thumbs up "A good deed never goes unpunished" smiling smiley
valse trage 20 maart 2021 12:56
Keuze in welke volgorde?
valse trage 20 maart 2021 13:01
Die van Tsjmil (onverschrokken Sovjetheld) lijkt op reclame voor het rijden zonder helm:

"Weest gelukkig zoals Andrej: rijdt zonder helm!"
valse trage 20 maart 2021 13:04
Inderdaad een leuke klim, maar oneens... we hoeven er ook niet meteen een 2e Lombardije van te maken.
Hoe wil je anders als Démare zijnde nog een monument winnen zonder aan de auto te hangen?
DeZusVanJohan 20 maart 2021 13:29
Voor wielrenners die eigenlijk te slecht zijn om iets serieus te winnen zoals Hayman, Vansummeren, Backstadt en Knaven is er al 1x per jaar hun moment om te shinen.

En met sprinters hoeven we al helemaal geen medelijden te hebben, die krijgen al tientallen kansen per jaar. De type sprinters zoals Freire kunnen het met een extra klim ook nog wel aan en bovendien won zelfs Cavendish een editie mét die extra klim op zo'n 70km van de streep. Het gaat er vooral om dat er geen 50 knechten zijn die elke poging om aan te vallen vóór de Poggio eenvoudig kunnen neutraliseren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 13:31 door DeZusVanJohan.
Clavan 20 maart 2021 14:00
Ik wist niet dat Boca Juniors ook een wielerteam heeft?
Eindhovuh 20 maart 2021 14:19
El Chaba 20 maart 2021 14:20
Eqquipo 20 maart 2021 14:35
Daarover, hoeveel meer 'earo' is rijden zonder helm eigenlijk? En dan bedoel ik niet een speciale aero-helm die bij tijdritten zelfs voordeel kunnen opleveren.

Maar met een kale kop rijdend versus een gewone wielerhelm. Dan lijkt mij met helm toch een hoop meer luchtweerstand gevend. Iemand die dit weet, Horsie wellicht?
Slimmerd 20 maart 2021 14:46
Nog 87km, 3'20
valse trage 20 maart 2021 15:03
DeZusVanJohan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor wielrenners die eigenlijk te slecht zijn om
> iets serieus te winnen zoals Hayman, Vansummeren,
> Backstadt en Knaven is er al 1x per jaar hun
> moment om te shinen.

grinning smiley

Het 2e deel van je redenatie heb ik ook eigenlijk niks tegenin te brengen, maar toch... Ik ben een traditionalist wat betreft wielrennen. We hebben er al een extra prachtige, zware klassieker bijgekregen met de Strade Bianche. Een extra helling na de Cipressa in MSR schuift die wedstrijd al meer richting iets San Sebastian-achtigs. Laat elke wedstrijd zijn eigen originele karakter houden. De Ronde van Vlaanderen is al verkracht qua parcours, laat MSR maar MSR blijven. Je moet in het huidige deelnemersveld al van zeer goeden huize zijn om de wedstrijd te kunnen winnen.
Slimmerd 20 maart 2021 15:20
Prikdude 20 maart 2021 15:26
Le Manie was dat toch? Die mag (zo nu en dan) wel terugkeren ja. doch verder eens met valse trage. Deze jaarlijkse sadomasochistische verveelzit koester ik met al mijn teugjes.

Check, ja:

DeZusVanJohan 20 maart 2021 15:37
Ach tradities worden overschat, het zogenaamd klassieke parcours van de Ronde van Vlaanderen was ook niet zo klassiek als velen denken. Een idee uit de jaren '70, ik vind het huidige parcours een verbetering!

In MSR: Coppi is nooit de Poggio op gereden en Merckx heeft nooit de Cipressa beklommen, die zijn in de jaren 60 en 80 toegevoegd. Er had in de jaren '00 dus eigenlijk al iets veranderd moeten worden, we zijn al lang over de houdbaarheidsdatum heen.
Eqquipo 20 maart 2021 15:39
Voorspong liep terug tot 1"15, maar inmiddels laat het peloton weer lopen. 1"41
Prikdude 20 maart 2021 15:45
Haha, eigenlijk even kekke flyer van shoppen: "Maybe die young, but be a winner during your lifetime." Al is er nog een renner zonder helm te ontwaren als goed tuurt, een Festina-renner en de uitslag leert dat dat Andrei Kivilev is...

Er waren er wel meer die dag, maar blijven op de geposte foto mooi buiten schot. Deze is ook mooi, met de omkijkende Tchmil:

Vlaflip76 20 maart 2021 15:51
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------

> jongens onder -13.

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met familieplanning, Clavan.
Maar is het potje voetbal eerlijk als in 2034 blijkt dat een meisje is geboren?
valse trage 20 maart 2021 16:02
Een idee uit de jaren '70, dat is dan toch al heel lang geleden.
Ja ja, als we het zo gaan bekijken is het hele wielrennen niet klassiek, want in 1880 bestond het nog niet.
Klassiek voor mij is: het was al een tijdje aan de gang vóór mijn vroegste wielerherinnering.
Verder zegt de Prikdude het weer onovertroffen: ook ik koester de sadomasochistische verveelzit,
Het gaat nu al aardig los trouwens met al dat gedrum!
DeZusVanJohan 20 maart 2021 16:26
Mathieu begint ver van achteren aan de Poggio..
DeZusVanJohan 20 maart 2021 16:32
Grote groep over de Poggio, op naar een sprint met man of 12? Peloton kan ook terugkeren
Horsie is back 20 maart 2021 16:37
Faites vos jeuz. Ik heb nog meer één stuiver. Neem ik wel aan.
DeZusVanJohan 20 maart 2021 16:38
valse trage 20 maart 2021 16:39
Stuyven... wow!!!
Spaak 20 maart 2021 16:40
Machtige overwinning van Stuyven, zeer mooi.
De grote drie niet bij machten om het verschil te maken vandaag, met name MvdP leek de punch te missen.
Prikdude 20 maart 2021 16:41
Pedersen start ergens in een Belgisch koersje, maar niet in MSR?

Nu weten we waarom.
Curzio 20 maart 2021 16:41
Lelijk gereden van VDP. Afwachtend en defensief. Leek ook niet top. Toch de solo van zondag nog?
predator 20 maart 2021 16:43
Knap gereden van Stuyven, niet gestolen
valse trage 20 maart 2021 16:44
Een overwinning die Stuyven's wielercarrière goed maakt. In een paar kilometer. Dat is nou het mooie van Milaan-Sanremo!
Eindhovuh 20 maart 2021 16:45
Mooie winnaar, knap gedaan, met lef. Die Dsm jongen mag een bedankje krijgen.
Van der Poel kwam te kort, nergens bepalend.
valse trage 20 maart 2021 16:48
Van Aert misschien de sterkste, maar er waren er veel die konden volgen op de Poggio.
Clavan 20 maart 2021 16:53
Geef mij de Bredene Kokzijde Classic maar.
Carlos Danger 20 maart 2021 16:55
Tijd voor een lekker bonbonnetje.
Pyama 20 maart 2021 17:11
Waar waren Wellens en Gilbert?
Bummetje 20 maart 2021 17:20
Precies mijn gedachte.Gouden kans voor Ewan maar mistte een ploegmaat.
Carlos Danger 20 maart 2021 17:30
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar waren Wellens en Gilbert?


Op een keurige 78e en 72e plaats.
Remko 20 maart 2021 17:43
VDP over hoogvorm heen?
DeZusVanJohan 20 maart 2021 17:44
Inderdaad, qua parcoursen (dat is wat anders dan koersen) is er echt niets klassiek. Er wordt een soort vals sentiment gecreëerd waarin mensen precies het tijdframe waarin zij opgroeiden gaan beschouwen als hét klassieke parcours zoals het hoort te zijn, maar dat is voor de generatie voor de generatie na jou/ons dus helemaal niet zo. Eddy Merckx is nooit over de Cipressa of Carrefour de l'Arbre gereden, zag alleen in de nadagen van zijn carrière de Muur (zonder Kapelmuur, die werd pas nog later toegevoegd!) en Bosberg als finale in de RVV en kwam nooit aan op de Muur van Hoei. Om over koersen als de AGR, LBL en Lombardije maar vaker veranderen om bij te houden.


Change is the only constant in life
-Heraclitus


Juist door het parcours nu al 40 jaar niet te veranderen in een veranderde wielerwereld is het karakter van MSR ingrijpend veranderd. Of dat wenselijk is of niet, dat is subjectief, maar met historie heeft het allemaal weinig te maken.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 17:46 door DeZusVanJohan.
Cyclad58 20 maart 2021 17:49
Alaphilippe was van de grote 3 de minste. Van der Poel goed, maar niet super, Van Aert eveneens. Niet zo super als vorig jaar. Misschien was Ewan wel de sterkste. Heel slim gereden van Stuyven, ook prima gebruik gemaakt van Kragh Andersen.
Remko 20 maart 2021 17:51
Vond WVA nog wat sterker lijken dan VDP. En ongelofelijk hoe Ewan de hele tijd aan het wiel van WVA kon blijven hangen.
DeZusVanJohan 20 maart 2021 17:53
Gewoon slechte positionering op de Poggio en het parcours is niet selectief genoeg om vanzelf boven de komen drijven.

De nummers 1 en 2 zouden op een iets lastiger parcours al volledig weggevallen zijn.
Horsie is back 20 maart 2021 18:14
In de team pursuit met 11 mannen of zoiets de Poggio op met Filippo Ganna, die daarna liet lopen. Gemiddeld over een x-aantal renners genomen, de snelste Poggio aller tijden, maar de karretjes van tegenwoordig zijn ware pijlen en velen waren nog relatief fris. Dus daar in korte tijd redelijk ver weglopen was niet mogelijk gezien er na de top nog moest komen. Editie was afgezet tegen de verwachtingen althans uiteraard veel te slap. Julian Alaphlippe begon met een Opoe wattage en Wout van Aert zat in zijn eerste 5 uren (met nog nauwelijks 100 minuten te gaan) ook te chillen. Mathieu van der Poel dus voor zijn doen flets, Wout van Aert ook niet top. In de eindsprint qua piek vermogen flink achterblijvend bij het piek vermogen van Jasper Stuyven bij zijn "Antritt". O.a. José Been publiceerde enkele dagen geleden de "salarisstroken" van de topdogs. Ik zou mezelf ook niet binnenste buiten trekken voor die paar honderd euri's per uur wedstrijd.

Disclaimer: oh, ja, de euroteller gaat gewoon door als ze op hun gat zitten.
Horsie is back 20 maart 2021 18:27
Over 10 jaren in Per Seconde Wijzer: Van wie zijn de uitspraken: mouth-closed in 5:51 de Poggio of i respire pas?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 18:36 door Horsie is back.
Heisenberg 20 maart 2021 18:37
Als Ewan laatste kilometer overneemt van Van Aert, dan rijden hij en Van Aert voor de zege.

Goed gereden van Stuyven, vreemd gereden van Ineos en Kragh Andersen.

Ook geen indrukwekkende dag van (de ploegen van) de grote 3 t/m 5.
ton duk 20 maart 2021 18:43
Leuk, 250 km teken van leven Taco van der Hoorn
Goede 5e plek MvdP.. Ik wacht nog maar weer een jaartje langer
Gr
valse trage 20 maart 2021 18:48
Kragh Andersen lijkt zich als een knecht leeg te rijden, maar weet zich sowieso geklopt als hij gaat pokeren, want dan komt de groep terug.
Misschien werd het Stuyven wel een beetje gegund door SKA? Maar zeker niet gestolen, sterk mee over de Poggio, en knalhard weggereden op het juiste moment.
VDP iets minder en dan valt ook hij stil in de sprint. Sagan viel me dan weer mee, hij zat er in ieder geval bij (maar niet op de top van de Poggio!), dat geeft hoop.
valse trage 20 maart 2021 18:49
Ja, goed gereden van v/d Hoorn, dat geeft de burger moed.
valse trage 20 maart 2021 18:51
Anony 20 maart 2021 19:53
Mooie zege voor Stuyven, carrière is meer dan geslaagd nu.
Ik ben niet zo zeer een grote fan, maar ik kon de genialiteit van de actie en het leggen van de perfecte puzzel zeer appreciëren.

Van der Poel miste zijn flitsen, Ewan was verbazend goed. Ook voor Sagan en Greg een redelijke opsteker, bij anderen (Gilbert bijvoorbeeld) is het helemaal over. De beste in koers was denk ik toch Van Aert, die gaat nog knallen de komende weken.
Sub Culture 20 maart 2021 20:26
Ik word zeer blij van deze overwinning.
Wat een ongelofelijk mooie zege voor Jasper!
El Chaba 20 maart 2021 21:05
Ewan de sterkste? Gezien zijn kwaliteiten misschien (relatief dus), maar hij heeft de hele koers nul meter kopwerk gedaan of gedemarreerd, dus absoluut gezien natuurlijk niet. Dat was Van Aert.
En Alaphilippe misschien, maar die wint in een sprint natuurlijk nooit van Van Aert of Ewan, dus hij moest initiatief nemen en dat deed hij ook, alleen is het parcours van M-Sr daar niet selectief genoeg voor.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 21:13 door El Chaba.
Andere Peter 20 maart 2021 21:05
Ik weet niet of Van der Poel minder was. Herstelde de slechte positionering op de Poggio moeiteloos. Ook in de eindsprint nog heel lucide. Ik had jongstleden dinsdag al de indruk dat hij besefte dat het in MSR volgens het andere uiterste moest. Alsof hij in TA zijn aanvalslust bewust verschoot, om zaterdag beter te kunnen wachten, wachten, wachten. En als Ewan daar nog zit op het moment dat de koers van pakweg zeven minuten begint, dan is dat de juiste keuze geweest.
Kilometervreter 20 maart 2021 21:13
Zo subjectief (en onmeetbaar) om de sterkste op die manier te gaan benoemen. Objectief (en dat is het enige wat telt) is de winnaar de sterkste. Is namelijk de essentie van een sportwedstrijd: de winnaar is de beste. Kein geloel weiter bitte!
Slimmerd 20 maart 2021 21:22
Klinkt leuk, nu ga ik slapen na dit sprookje
Eqquipo 20 maart 2021 21:42
Op zowel de Mele, Cervo en de Berta liepen de koplopers uit op het peloton!
De ploegen die baat hadden bij een harde(re) koers, om dan het verschil te kunnen maken op de Poggio (of om een schifting door te kunnen voeren op de Cipressa), hebben het daar laten liggen. Belangrijkste factor volgens mij waarom er niemand wegraakt op de Poggio. Voor sommige ploegen wellicht gunstig, voor anderen achteraf bezien, niet slim gekoerst.
valse trage 20 maart 2021 22:38
Ja, ik gun het hem ook enorm. Alles viel eens op z'n plaats: superbenen om aan te haken over de Poggio en het perfecte moment gekozen om de (nog) snellere mannen verslaan. Ik ben benieuwd naar de rest van zijn seizoen.
El Chaba 20 maart 2021 23:24
"Zo subjectief (en onmeetbaar) om de sterkste op die manier te gaan benoemen."

Helemaal mee eens. thumbs up
Overigens heb ik ook niet beweerd dat ik objectief was, dat is op een discussieforum ook maar zelden of nooit mogelijk. Alle meningen hier zijn bij voorbaat subjectief, net als ook jouw mening.

"Objectief (en dat is het enige wat telt) is de winnaar de sterkste. Is namelijk de essentie van een sportwedstrijd: de winnaar is de beste. Kein geloel weiter bitte!"

Jij beweert dus kennelijk nu wel objectief te zijn. Dan adviseer ik je toch om jouw reactie nog eens terug te lezen en vervolgens de betekenis van de woorden objectief en subjectief nog eens op te zoeken.

En daarnaast zou ik ook nog eens heroverwegen om de woorden "de beste" en de "sterkste" niet als hetzelfde te poneren in je stelling, want dan wordt het helemaal pijnlijk genant.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2021 23:28 door El Chaba.
Horsie is back 21 maart 2021 01:17
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet niet of Van der Poel minder was. Herstelde de slechte positionering op de Poggio moeiteloos.

Mathieu van der Poel reed de klim inderdaad het snelste op, dankzij de versnelling in de laatste 80 seconden om de gedemarreerde Alaphilippe te kunnen pareren. Hij had daarvoor volgens de Fin wel 669 Watt nodig, een kleine 50 Watt minder dus dan in Strade Bianche, zij het daar over één minuut. Als Mathieu van der Poel de hele wedstrijd "maar" met een gemiddelde van 241 Watt heeft gereden (genormaliseerd dan 293 Watt, maar nog 100 Watt tekortkomend op het 4 uurs vermogen), dan kun je concluderen, dat de wedstrijd afgezien van de duur niet zo uitputtend was. De hele dag in de wielen en goed af en toe wat klimwerk. De Cipressa nog net niet in slowmo.

> Ook in de eindsprint nog heel lucide.

Je kunt wel lucide zijn, maar je moet wel het overschot hebben en vooral dan als de anderen ook echt op het tandvlees zitten.
Jasper Struyven deed bij zijn beslissende aanval qua vermogen echt niet onder voor de vermoeide helden.

> En als Ewan daar nog zit op het moment dat de koers van pakweg zeven minuten begint, dan is dat de juiste keuze geweest.

En Ganna zat daar ook nog lang, maar die was wat ziekjes. Maar van zulke 1 minuut+ demarrages moet ook Caleb Ewan herstellen..

Disclaimer: Volgens de powermeter van Mathieu was het maar 6 graden Celsius. Hij had dus als hij het weer koud heeft gehad vanaf de voet van de Cipressa moeten gaan vliegen. grinning smiley
Anony 21 maart 2021 06:30


Met Sagan, Van Aert, Van der Poel en Ewan stervend aan je wiel. Dat is er een om in te kaderen met een gouden rand.
Eindhovuh 21 maart 2021 07:49
Die krijgt wel een ereplaatsje in huize Stuyven denk ik ja. En terecht!
Orakel 21 maart 2021 11:25
Oke, Stuyven was de sterkste. Indien er 20 meter voor de finish een loslopende hond tot een val van Stuyven had geleid, was Ewan dan de sterkste?
Winnaar = scorebord (feitelijke vaststelling). Sterkste is interpretatie en per definitie onbewijsbaar/subjectief. Beide termen beter niet door elkaar gebruiken.
Horsie is back 21 maart 2021 13:43
Nagekomen: Kleine duif Tom Pidcock laat in CW optekenen, dat hij bij zijn versnelling in de afdaling van de Poggio nou eh.. gedesoriënteerd raakte (didn't know where I was going). Wat mij betreft het verhaal van de zaterdag. You ain't going nowhere. Maar van Pidcock zijn we nog niet af. Ervan uitgaande, dat er geen vervanging komt voor de afgelaste Nations Cup in Newport wordt de Nations Cup in Hongkong van 13 t/m 16 mei de eerste echte afspraak voor the Flying Dutchmen. Ik las net dat de Nederlander door de lockdowm minder fit is geworden. Dat zal toch niet voor hen gelden. cool smiley

Disclaimer: Baanwacht is toch een buitengewoon nuttige website.
Prikdude 21 maart 2021 14:38
Eddy Merckx? Was dat niet die Belgische pakhaas?
Prikdude 21 maart 2021 14:46
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2021 14:46 door Prikdude.
Prikdude 21 maart 2021 14:47
De beste? Tim Declercq was weer eens de sterkste, Ewan de snelste (en lafste), Van Aert de domste en Stuyven de slimste
El Chaba 21 maart 2021 15:02
Helemaal mee eens, maar reageer je nu op mij?
Carlos Danger 21 maart 2021 16:15
TREK is de beste. Na Jasper wint vandaag Longo Borghini de vrouwen-editie Trofeo Alberto Binda.
Ze rondt een mooie solo van 25km af met ruime voorsprong op een groepje van vijf,
waarvan Marianne Vos de sprint wint.
De zwarte trui 21 maart 2021 16:16
Na al het spektakel van afgelopen koersen, was dit weer een 'ouderwetse' koers. Lang gesloten, niemand kan het verschi maken, en uiteindelijk Stuyven de gelukkigste. Hopelijk brengt de E-3 vrijdag weer meer van het 'nieuwe' wielrennen.
Poggio 21 maart 2021 16:58
Schitterend inderdaad!!

-edit- Ik reageerde op de foto die Anony plaatste.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2021 16:59 door Poggio.
merijntje mortirolo 21 maart 2021 17:12
100 :hartjes: voor jou, Pogmeister.
Horsie is back 21 maart 2021 19:17
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eddy Merckx? Was dat niet die Belgische pakhaas?

Klöpp. In MSR was de pakkans van de anderen in de periode van 1966 t/m1969 maar 1 op 4; van 1966 t/m 1972 iets oplppend tot 2 op 7, en daarna, de Kannibaal begon verzadigd te geraken, van 1966 t/m 1976 naar 4 op 11.

D'en Eddy, die zich dezer dagen, tegen Mathieu van der Poel aanschurkt als ware het zijn poulain, wil natuurlijk zeggen: Kijk, Mathieu, er is werk aan de winkel.
Horsie is back 21 maart 2021 19:44
El Chaba opgelet. Bram Tankink gaf in de VK gisteren wel een erg interessante kijk op wat we allemaal waarnemen: de jongeren (pakweg 19 t/m 22), die al een stevig deuntje meeblazen in het internationale wielrennen, wat heet. Allereerst is bijna alles voor, tijdens en na de wielerinspanningen meetbaar en dus ook voor iedereen, die daarin al dan niet beroepsmatig is geïnteresseerd, inizichtelijk. In de good old days en daarvoor hoeven we niet eens zo ver terug was er nog de onvermijdelijke hierarchie, zo, wat kom jij hier doen? en was succes sterk geënt op de bovenliggende partij, die alles in jaren van hard werken en ervaring had bereikt. Pas als iemand zich in de loop der tijd echt had bewezen werd er ingeschikt. Dus werden daardoor ook renners iin the making of niet gemaakt maar juist afgemaakt. Nu jongeren, fysiologisch in the prime van hun leven, al direct weten wat ze kunnen of weten hoe ze redelijk vlot nog veel beter kunnen worden door gerichte training en alles wat daarom heen hangt, hebben ze vrij spel.

Disclaimer: Vrij naar Bram Tankink dus.
Eqquipo 21 maart 2021 20:22
En Moschetti, vorig jaar verrassend openend in de Trofeo's (2x winst), maar daarna in 2020 weinig resultaten, wint vandaag de eerste editie van 'Per sempre Alfredo 1.1 koers'.
lodjan 21 maart 2021 20:24
Valpartij(en) en blessures.
El Chaba 21 maart 2021 21:14
Doe er van mij ook eentje bij.
El Chaba 21 maart 2021 21:20
Eens hoor, dit was me al bekend overigens.
Maar waarom moet ik opletten?
Horsie is back 21 maart 2021 22:54
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens hoor, dit was me al bekend overigens.
> Maar waarom moet ik opletten?

Bent U Bram Tankink dan of hebt U het twee pagina's grote artikel in de VK van zaterdag: Moderne, jonge wielrenner is professioneler dan ooit tevoren gelezen? Ik herinnerde me Uwes als iemand, die daar vaker zijn zegje over had gedaan. That's all.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen