Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout van Aert zit bij verkeerde ploeg (aldus Tom Boonen)

Gepost door Viren que? 
Viren que? 20 december 2023 19:41
RIK VAN LOOY EN TOM BOONEN: ‘BIJ SOUDAL QUICK-STEP HAD VAN AERT AL VIJF GROTE KLASSIEKERS GEWONNEN’
Rik Van Looy en Tom Boonen zijn ervan overtuigd dat Wout van Aert bij Jumbo-Visma in de verkeerde ploeg zit.


Wout van Aert heeft op zijn 29e al een erg fraai palmares bijeen gefietst. Op zijn palmares staan onder meer Milaan-San Remo, de Amstel Gold Race, de Strade Bianche en maar liefst 9 ritten in de Tour. Toch ontbreek er wel nog wat. Zo is hij er nog steeds niet in geslaagd om de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix aan zijn erelijst toe te voegen. En hij wordt stilaan een dagje ouder…



Rik Van Looy denkt te weten waarom Van Aert op de grote afspraken telkens zijn meerdere moet erkennen in een sterkere concurrent. “Ik ben onlangs met Tom Boonen gaan eten en we waren het over veel zaken eens”, vertelt hij in een interview met Het Laatste Nieuws. “Over het jammere feit dat Wout van Aert bij de verkeerde ploeg zit, bij voorbeeld. En dat hij beter van team zou veranderen.”

Soudal Quick-Step
“Ik had dat vijf jaar geleden in een interview met ‘Gazet van Antwerpen’ ook al eens laten vallen. Maar toen lachten ze daarmee. ‘Die oude bok gaat het hier eens komen vertellen’. Maar Tom begon er ook over. ‘Mocht hij bij voorbeeld bij Soudal Quick-Step hebben gereden, had hij al minstens vijf grote klassiekers gewonnen.’ Ik geloof dat ook.”


Bron: wielerrevue.nl
Horsie is back 20 december 2023 20:21
Wielerwijsheid komt met de jaren, dus de vandaag 90 jaar geworden wielergrootheid Rik van Looy maar feliciteren. De rest van mijn commentaar ingeslikt.
ton duk 20 december 2023 20:54
Eens en dat geldt ook voor Vingegaard
Gr
Eindhovuh 20 december 2023 21:03
Het is zulke goedkope en domme retoriek.
Bij welke ploeg had hij meer gewonnen?
Tinuz 20 december 2023 21:27
De kerstsfeer werkt verzachtend - maakt de mens milder.
Het is nu niet absoluut nodig om Boonen en Rik met de grond gelijk te maken.
Meneer 60% 20 december 2023 21:31
Absurde kop boven dit artikel. Tom Boonen heeft helemaal geen interview gegeven. Die wordt er nu bijgehaald door Van Looy. Waarschijnlijk heeft ie tijdens dat etentje een paar keer 'hmm hmm' geroepen en een beetje ja geknikt, zoals natuurlijk wel vaker gebeurt als oude mensen beginnen te raaskallen. De discussie aangaan is namelijk even zinloos als zielig, meestal.
Horsie is back 20 december 2023 21:54
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> De kerstsfeer werkt verzachtend - maakt de mens milder.
> Het is nu niet absoluut nodig om Boonen en Rik met de grond gelijk te maken.

Verklaar U nader Tinuz!
Viren que? 20 december 2023 22:18
Ja, dat vond ik ook al zo vreemd, vandaar dat ik Boonen tussen () zette.
Horsie is back 20 december 2023 22:19
Ik vraag me intussen wel af of Viren que? hier niet wat bijeen gesprokkeld heeft, want waar is de bron?
Overigens zag ik wel, dat Rik zich een breuk lacht bij voetballers. Om Tinuz terwille te zijn (recordaantal virusdeeltjes in het riool, ook in het world wide web, tegenwoordig parmantig X genaamd); ik zag Rik van Looy al het WUR breken met 35 kilometer in het uur al dan niet op de Côte d'Azur.
Viren que? 20 december 2023 22:22
Bronvermelding staat onder het artikel
Horsie is back 20 december 2023 22:34
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bronvermelding staat onder het artikel (onder jouw post)

Ik heb mijn bril op en schrijf nooit zomaar iets. Op wielerrevue en Google zo gauw niets terug kunnen vinden, maar dat bewijst nog niet, dat het er niet is.
Vandaar mijn veronderstelling, maar je bronvermelding had ook kunnen luiden: www.reuring.nl.
Viren que? 20 december 2023 22:43
Horsie is back 20 december 2023 22:49
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> [wielerrevue.nl]
> -en-tom-boonen-bij-soudal-quick-step-had-van-aert-
> al-vijf-grote-klassiekers-gewonnen/

U hebt het begrepen. Uw reputatie is hersteld. grinning smiley
El Chaba2 21 december 2023 00:29
Nee, hier is niet genoeg. Het moet vermeld worden in de openingspost zelf. Dat heb ik al eerder gezegd, maar is kennelijk aan dovemansoren gericht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2023 00:49 door El Chaba2.
El Chaba2 21 december 2023 00:46
Zou fijn zijn voor nagenoeg iedereen hier als jij dat nou ook eens deed bij pakweg 95% van je posts.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2023 00:46 door El Chaba2.
Viren que? 21 december 2023 00:53
En het is kennelijk aan blindemansogen gericht dat e.e.a. er al heel lang stond (dubbelop nu zelfs).
Sjorsoll 21 december 2023 02:29
El Chaba bedoelt dat de link naar het artikel in je eerste post moet staan. Wat je nu doet is allebei half.

@El Chaba: mensen kunnen weleens iets missen...
Pyama 21 december 2023 07:22
Rik heeft toch gewoon gelijk. Free Wout
Meneer 60% 21 december 2023 09:38
Ik wilde eerst ook niet geloven dat dit artikel zo op het eens zo gezaghebbende Wielerrevue had gestaan en verdacht de poster hier van een zelfbedachte kop en intro. Na wat Googelen zag ik dat dat niet zo was. Een directe link is daarom wel fijn.

En Wielerrevue moet zich echt schamen. Dit is toch wel een journalistieke doodzonde. Een beetje clickbait moet kunnen tegenwoordig, maar dit is echt niet oké.
Slimmerd 21 december 2023 09:38
De mening van Rik en Tom, die kan alleen belangrijk zijn in een verdomd klein landje
Eindhovuh 21 december 2023 10:12
Bij welk team was hij beter geweest dan? Welke koersen had hij dan gewonnen van van der Poel en Pogacar?
El Chaba2 21 december 2023 14:18
Dat doet hij bewust, want het is al eerder gebeurd op exact dezelfde manier en ook toen gezegd dat het in het openingstopic moet staan en vriendelijk verzocht het alsnog te doen: [wielerprikbord.nl]

Uiteraard deed hij dat niet, net als hij dat nu ook niet doet want stel je toch eens voor, dat hij aan mij zijn ongelijk zou moeten toegeven.. winking smiley
En half is in dit geval hetzelfde als helemaal niet. Als Spaak hierop zou worden aangesproken door Wielerrevue, heeft hij juridisch gezien geen poot om op te staan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2023 14:22 door El Chaba2.
GillesEmanuel 21 december 2023 14:42
Wie is Rik?

Volgens mij moet Van Aert just niks.
El Chaba2 21 december 2023 15:02
Rik Van Looy, sinds gisteren 90 jaar (!) geworden.
Frederik D. 21 december 2023 15:21
En nog steeds een groot wielerliefhebber. Maar of hij als analyticus altijd op het juiste spoor zit, is iets anders. Maar dat geldt voor ons hier ook.

Van Aert gaat alleen voor ritzeges in de Giro, las ik. Maar, denk ik, waarom niet ook stiekem voor het klassement?

Cian Uijtdebroeks zal in de Giro de kopman voor het klassement zijn.

Las ik op Nu.nl. Hebben ze bij Visma dan geen betere klassementsman? Maar ja, zit ik nu wel op het juiste spoor?

En kom, meneer Rik mag best wel in het zonnetje, hoor.
Viren que? 21 december 2023 15:42
Ik doe helemaal niets bewust, en kap eens met je topicverpestende gezeik!

Staat het je niet aan of vind je dat er iets fout gaat: reageer dan óf niet óf druk op de rapporteerknop, zodat de beheerder iets kan wijzigen. Veel nuttiger. En vooral veel prettiger voor diegene die over wielrennen willen lezen.
GillesEmanuel 21 december 2023 15:58
Natuurlijk, Rik van Looy verdient respect. Maar grappig dat renners van ploegen met hele andere opvattingen en uit andere tijden kunnen inschatten of de beste ploeg van de wereld wel het goede bied voor renner X.
Viren que? 21 december 2023 16:14
Ach, dat hoort er een beetje bij: veteranen een "deskundigenpodium" geven om meninkjes te verkondigen. Daar verkoop je kranten door of vul je TV-programma's mee. De Boskampjes, Muldertjes, Derksentjes en Waterreusjes (o.a.) doen zulks in het voetbal.

Praat het niet goed hoor, maar ik vermoed dat de meeste huidige profs ook wel weten uit welke hoek de wind waait.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2023 16:16 door Viren que?.
Clavan 21 december 2023 16:40
Op dit moment uit het NW. Ik had net 65 gemiddeld vanuit Egmond naar huis.
Viren que? 21 december 2023 17:10
Mijn vriendin hoopt altijd op tegenwind (voor mij), dan ben ik minder lang thuis tot de volgende werkdag, behoud ik mijn werkritme, zegt ze. Ze heeft ook op haar werk (ziekenhuis) aangeboden om beide Kerstdagen te werken, hoefde niet, maar ze wilde dat graag. Heel graag, zo kreeg ik het idee. Ik ga nu in mijn eentje steengrillen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2023 17:13 door Viren que?.
Surplace op souplesse 21 december 2023 17:48
Het is niet ondenkbaar dat Van Aert bij een andere ploeg veel eerder op het juiste spoor was gezet. Rebellin reed vanaf een bepaald moment in z'n carrière geen grote ronden meer uit. Dat legde hem geen windeieren: hij begon grote koersen te winnen. Boogerd maakte dezelfde fout als Van Aert nu: te veel rijden en vooral een hele grote vormpiek plannen in een Tour waar voor eigen glorie weinig te halen valt.

Als van Aert ipv van mee op die klimkampen nou eens aan z'n explosiviteit zou werken, de verspilde Tour-energie laat voor wat het is en even goed omringd zou worden in zíjn koersen dan zelf andere renners goed te omringen geloof ik dat hij al meer gewonnen had (er wel vanuit gaande dat de medische begeleiding bij die andere ploeg even goed zou zijn).

Yellow B (barf) staat als een huis, maar toch vooral in het rondewerk en semiklassiekers. De prestaties in de monumenten blijven achter. Ook op tactisch gebied is het meestal maar wat klungelen. Doordat ze zo goed zijn valt het niet op, maar ook daar kan Van Aert in veel koersen nog wel wat beter advies gebruiken.
Horsie is back 21 december 2023 18:00
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rik Van Looy, sinds gisteren 90 jaar (!) geworden.

Misschien moet U eerst maar eens al mijn posts lezen voordat U Horsie plagieert (meervoudige betekenis) en in de 95% modus neerzet. Ja, ik ben belazerd.
Horsie is back 22 december 2023 23:14
Aangekondigd als titanen ging er maar één onder, niet zandhaas Mathieu, maar powerhouse Wout. Vandaag in Mol.
Frederik D. 23 december 2023 19:22
En vandaag won Van der Poel in Antwerpen? Wout van Aert tweede? Maar tweede achter VdP? Grote klasse, hoor. En ik hoop dat op het WK Veldrijden er een spannende driestrijd is tussen captain Paddock, Van Aert en VdP. Zou eigenlijk op eerste kerstdag moeten zijn. Kerst ... Wat een wijvengedoe. smiling smiley
Slimmerd 23 december 2023 21:34
Die strijd kan je alvast op je buikje schrijven
Spaak 23 december 2023 22:14
Ik dacht dat WvA het WK dit seizoen niet rijdt.
El Chaba2 23 december 2023 23:45
Klopt, heeft hij onlangs al aangekondigd. Wat Slimmerd al indirect zei. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2023 23:48 door El Chaba2.
Horsie is back 23 december 2023 23:54
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En vandaag won Van der Poel in Antwerpen? Wout van
> Aert tweede? Maar tweede achter VdP? Grote klasse,
> hoor. En ik hoop dat op het WK Veldrijden er een
> spannende driestrijd is tussen captain Paddock,
> Van Aert en VdP. Zou eigenlijk op eerste kerstdag
> moeten zijn. Kerst ... Wat een wijvengedoe. smiling smiley

U bent in de war met deze captain

Disclaimer: Of wilt U humor promoten op deze prik?
El Chaba2 24 december 2023 00:45
Echt waar..? Goh wat rot voor je, zeg.. winking smiley grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2023 02:20 door El Chaba2.
El Chaba2 24 december 2023 01:28
..



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2023 02:23 door El Chaba2.
Slimmerd 24 december 2023 11:48
Evenals Pidcock
Eindhovuh 24 december 2023 13:50
Dan kan je inzetten op een Nederlands podium.
Frederik D. 24 december 2023 15:24
Zou jammer zijn. Maar je kunt zomaar gelijk hebben. Dus bedankt voor je mededeling.
Frederik D. 24 december 2023 15:25
Jij als associatiefan ... smiling smiley
Luijt 28 december 2023 08:14
Heb je wel lekker veel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen