Respect voor Jegat. Hij heeft er de hele Tour bewust voor gereden en hij buit uiteindelijk de zwakte van Jayco uit om van 11 naar 10 te gaan. O'Connor maakte wat misbaar, maar als hij plek 10 had willen verdedigen dat hij met Jegat mee moeten gaan.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Uit de woorden van FvdB op Sporza maak ik op dat dit precies is wat FvdB deed toen ze met zijn drieën waren. Hij wilde niet met beide sprinters door en reed iets te halfzacht op kop. Wilde vermoedelijk liever bv Eenkhoorn erbij hebben (om beurten demrarreren).Stewart sprak FvdB aan en Groves voelde het moment.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
De val was beslissend. Ik had het idee dat Stewart boos was op Van den Broek omdat hij daar doorreed en in het drietal niet meer echt wilde rijden. Groves maakt daar gebruik van. Groves was misschien toch ook wel gewoon de sterkste. Vaak zie je dat de snelste sprinter in zo'n groep zichzelf uitschakelt door op de sprint te gokken, terwijl het nooit een groepssint wordt. Groves begreep dat de wdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Magnifiek, Arendsman. Hij rijdt toch gewoon een hele sterke slotklim. Pogacar en Vingegaard in een soort van surplace. Het niet aan elkaar willen geven. Pogacar is misschien toch minder dan we dachten bezig met de 35 van Cavendish. Vingegaard zal het gevoel hebben gehad dat hij Pogacar alleen kan klopen als deze zijn hand zo overspelen.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Renaat wist te melden dat Arensman de 1e Nederlander is die 2 bergetappes won in één tour. Dat lijkt mij niet juist. In elk geval won Joop Zoetemelk in 1976 in Alpe d'Huez (9e etappe), Montgenèvre (10e etappe) en Puy-de-Dôme (20e etappe). Rini Wagtmans (1953 Gap & Montluçon) en Jan Janssen (1964 Thonon en ochtendetappe Hyerès), dat zal allicht iets teveel middengebergte zijn geweest.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Wat is nu je punt? Vingegaard straalt vertrouwen uit en is desondanks de mindere tov Pogacar. Wil van geen opgeven weten totdat het spelletje klaar is. Is prijzenwaardig en is geen verwijzing naar een psychiater waard. Ik heb niks met de Visma's. Ik vind ze niet speels genoeg. En niet echt Nederlands. Als jij hun beleid als wanbeleid wil bestempelen dat doe je dat toch lekker? Knap dat jedoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dumoulin heeft een bijna kinderlijk enthousiasme in die rol Ik vond niet dat hij Visma kraakte. Hij nuanceerde zichzelf ook en hij vond het tot op de Madeleine fantastisch. Plugge legde later uit dat: 1) er nooit enig doel wad met Jorgenson als ritwinnaar (dat meende ik ook al te zien) 2) ze een probleem zouden hebben als het niet zou lukken Pogacar op de Madeleine te lossen. Dat hadden ze bdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
-door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Kreuziger heeft inmiddels ontkend dat hij dit heeft gezegd. Hij zat namelijk in Mexico...door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
In de periode Indurain was het ook niet gezellig. Volgens mij krijgen de nrs 2 of 3 dan altijd veel kritiek. Zoetemelk tav Hinault ook. En ik denk dat er in 1970 ook wel typetjes klaarstonden die zeker wisten dat Zoetemelk en Pettersson onbedoeld Merckx in de kaart hadden gespeeld... Zonder Vingegaard zou Pogacar nu zijn 6e Tourzege bijschrijven. Met de nr 2 in Parijs op een kwartier. Zonderdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Terecht punt tav stijltype. Maar je eigen gedrag in het verleden als renner is nu niet een argument tegen je argumentatie als pundit. Ik zie ook weinig prikkers die in hun actieve carrière deden wat Vingegaard doet.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Geen strategie zou dit jaar hebben geleid tot Vingegaard klopt Pogacar. Toch ben ik blij dat ze het zo gedaan hebben. Je kijkt waar missschien de zwakke plekken van je concurrent zitten (lange klim, hoogte) en je gokt erop dat je dit (als team) kunt uitbuiten. Dat het in het verleden wel eens lukte is inmiddels meer een nadeel bij de strategie (want het is heel doorzichtig geworden). Ik zou hedoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Niet alleen Dumoulin, maar ook Bert de Backer was goed. Cruciaal was dat UAE de satellietfunctie van Jorgenson neutraliseerde door het verschil klein te houden. En met Pog bij Vin op de top van de Madeleine, was de grote aanval klaar. De afdaling en de vallei waren niet geschikt voor Vin om de aanval voort te zetten. Daarna was er wel wat begrijpelijke kritiek op de Visma's. Duidelijk was datdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dumoulin had ook erg gelijk, dat Martinez te gering gestraft is voor die plakbidonnen. Hij wint 20 punten op die klim (die dus ook niet naar een concurrent gaan) en ze bestraffen hem met -8.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik snap werkelijk je kritiek niet. En als je echt geen enke volgens jou 'realistisch' artikel leest, dan zou het ook aan jou kunnen liggen. En het zit so simpel in elkaar. Pog was beter dan Vin, Op bijna alle momenten en op bijna alle terreinen. VLB moest geloven dat er een moment zou komen waarop Vin Pog kon lossen. VLB heeft gepoogd die momenten te maximaliseren. Ook in de commentaren naar bdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Mja, maar het moet dan van Picnic of Arkea komen, ivm Onley en Vauquelin. En kunnen ze dat? Andere ploegen zie ik zich hier niet zo snel druk om maken. Ook Gall staat te hoog, maar ook hij bedreigt acuut alleen Onley en Vauquelin.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Waarom nu weer zo'n suffe verdraaiing? Ik leg het na die zin uit. Iedereen volgt de top-10. Ik volg al jaren het 'prijsevenwicht' tussen AK-prio en rittenkaap-prio. Daarbij viel al vroerg deze TdF (ook hier gezegd) op dat er al heel vroeg relatief weinig renners een prio maken van top-10. Misschien begreep ik je verkeerd over Martin. Je leek te zijn vergeten dat hij al 2x top-10 haalde. Je sprdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Grappig dat je juist Jo Maas noemt. In dat jaar (1979) ging het podium op herhaling (Hinault, Zoetemelk, Agostinho). En ze verhielden zich een beetje tot elkaar en tot de rest van het peloton als Pogacar/Vingegaard/Evenepoel. Hinault pakte 7 ritzeges. Er lijkt inderdaad een verstikkende effect te zijn van een sterke top-2.of top-3, op de klasssementsambities van de subtop.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik denk niet dat er meer kandidaten zijn uitgevallen dan in andere jaren. En er zakken elk jar top-10-kandidaten door het ijs. Ik vermoed wel dat er een effect is van Evenepoel. Tot zijn afstappen werd het podium al min of meer ingetekend. Renners van het kaliber Arensman wisten dat een podiumplek er op eigen kracht niet echt in zat. Straks gaat Lipowitz of Onley er met die prijs vandoor, maar dadoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik let al jaren op de 'strijd' om de top-10 van de Tour te halen. Omdat renners (in de loop van zo'n Ronde) min of meer moeten kiezen of ze voor een ritzege gaan of voor het AK, zeggen die individuele keuzes iets over de waarde die men in het peloton collectief hecht aan een ritzege tov een AK-klassering. Naar mijn gevoel (en we hebben er hier ook wel eens over gekletst) heeft het omslagpunt vaakdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
There's just a little bit of peace in my heart''door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dat beseft natuurlijk iedereen. Hoogte en mogelijk slecht weer zijn ook van die strohalmen die hardop worden aangegrepen.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
NOS kopt ''Vader Van Poppel stapt uit de Tour''. Waardoor ik even dacht dat er iets met Jean-Paul is. Maar Danny wordt vader en stapt afdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Als je gewoon even 10 sec de moeite neemt om het hele citaat op te zoeken, dan zie je al snel dat het gaat om een interview direct na de finish op de Ventoux. Reefs hele houding is strijdbaar maar realistisch. Ze blijven ervoor gaan en zijn bereid risico's te nemen. Het zou potsierlijk zijn als ze iets anders zeggen en niet van de minimale kansjes die ze nog zien gebruik maken. Met het ongeludoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik kijk VLV nog wel hoor. Maar ik vind het eigenlijk nooit meer verrassend. Je kunt tevoren uittekenen hoe alle segmentjes zullen lopen. Kan Lucky-TV met de invalshoek van ''Werken bij de NOS'' ze niet eens goed te kakken zetten? VLV is dringend toe aan vernieuwing. Juist van Vlamingen verwacht ik meer inhoud, omdat wielrennen nergens anders zo belangrijk is.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik heb geen kritische vragen gehoord. Wel schijntegenwerpingen die op zich al de kritiek verdraaiden, irrationeel maakten en zo gemakkelijker te weerleggen. Het was vanaf de eerste seconde duidelijk hoe Karl wenste dat het onderwerp besproken werd. De verzuchting van Clement werd overgesimplificeerd. Ik zag het getroubleerde afstappen van Evenepoel niet meteen in lijn met Fons de Wolf en Danidoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik zag VLV van zondag met vertraging. Karl spendeert met zijn gasten minutenlang aan een paar verzuchtingen van Stef Clement in de Avondetappe. Op het moment dat hij het onderwerp aansnijdt weet je eigenlijk al meteen hoe het zal worden besproken. Die gaan zichzelf zitten verdedigen. Tenenkrommend dat het dan ook echt minutenlang gebeurt. VLV bespreekt of het afstappen van Evenepoel aan VLV kan hdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Uitstekend argument, Cecchini. Met je voorbeeld van Del Toro wordt de vernederingsfantasie van Pyama naar het rijk der fabelen verwezen. De vraag rest enkel waar Pyama's beeld toch vandaan komt. Heeft Pyama zich zelf vernederd gevoeld door de wijze waaarop Ploeg Plugge destijds Pogacar klopte? Overigens twijfel ik er niet aan dat veel Nederlanders zich internationaal impopulair maken met odoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Is iets voor te zeggen. Ik heb het idee dat hij wel voor de rot wil gaan(ook Arensman hintte daar eens op), maar steeds niet sterk genoeg is. En dat dan top-10 een soort Plan B is.Het lijkt mij ook lastog om het verschil tussen plaats 11 en 10 als succes te zien op je 24e, als je de jaren daarvoor al eens 5e en 7e was.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik zie nog maar een stuk of 11 renners die voor het klassement gaan. De top-9 inclusief uiteindelijk dan toch Healy (9), plus Jegat (11) en Martin (13). De nrs 10 (Rodriguez) en 12 (O'Çonnor), dat is toch meer rittenkapen met klein een oogje op top-10.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl