Ik begrip voor protest tegen vertegenwoordigingen van de staat Israél. Ik heb geen enkel begrip voor acties tegen individu. Om misverstanden te voorkomen: met de formulering 'mogen denk ik nog we blijven' gaf ik vooral een inschatting van hoe ik verwacht dat internationaal de publieke opinie zal zijn.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Logisch signaal. Ik verwacht dat de ploeg om in 2026 te fietsen niet alleen de naam zal moeten wijzigen, maar ook de vlag. Misschien is een witte vlag een optie (zoals er Olympiërs uitkwamen zonder natie). Israëlische paspoorten voor de renners mogen denk ik nog wel blijven.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Het significante daarvan is, dat het balletje nog wel even doorrolt. Het jaagt aan dat journalisten en burgers bij overheden, instellingen en bedrijven om een standpunt of gebaar vragen.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ver voor Gran Canaria 2026 zullen er koersen zijn. Het lijkt mij niet ged als al die wedstrijden hun eigen afweging moeten maken. Maar daar kom je wel op uit als er geen centraal besluit is. De protesten zullen naar mijn inschatting in omvang toenemen. De wegwielerwereld wacht chaos als er Israëlische afvaardigingen niet geschorst worden. Het is mij niet zo 1-2-3 duidelijk hoe de UCI daartoedoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Het lijkt er sowieso op dat de Spaanse publieke opinie het grotendeels eens was met de demonstranten. Het herhaaldelijk onderstreepte standpunt van de Spaanse regering is daar een uiting van. Dat maakt het ongeloofwaardig om het meerendeel van de protestanten af te schilderen als tuig of terroristen.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Uiteindelijk hebben we hierover toch wel een redelijk gesprek. Ik moedig iedereen aan om Nieuwsuur van maandagavond even terug te kijken. Zinnige discussie over de verharding van debat, de anti-democratische insteek die sommigen daarbij hebben en intolerantie tov bepaalde opvattingen op universiteiten die daar voor een deel weer mee samenhangt. Nieuwsuur maandag 15/9 En na die genuanceedoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Uitwassen zijn natuurlijk altijd fout. Er zullen best racistische fascisten tussen gelopen hebben die graag geweld zouden zien. Keur ik af. Misschien riep er eentje 'from the river to the sea', dan vind ik dat vreselijk. De meeste schermutselingen die ik zag waren duw- en trekwerk met ordediensten (en hekken) die de demonstranten wilden beletten om de koers tijdelijk te blokkeren. Kan erdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Je slotzin niet vreemd opkijken dat... vind ik formidabel. Spijker op de kop.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Prima. En mooie goede voornemens. Ik ken je ook als zeer overwogen en genuanceerd. We hoeven hier inderdaad niet te besluiten of er sprake is van genocide. Maar de oorlog en de protesten zijn wel degelijk een legitiem onderwerp voor dit forum. Dat zit zo. De protesten richten zich doelbewust op de deelname van Israëlische vertegenwoordiging omdat zij van mening zijn dat er een boycot zou moetdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Zit inderdaad wel iets in. UAE heeft (ook zonder Pogacar) een te grote overmacht in dit type koersen, met veel soortgelijke typen renners. Goed dat Ayuso voor zichzelf begint en eigenlijk wens je dat ook zo'n Del Toro toe.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Volgens mij sympathiseert zo ongeveer heel Azië (ook niet-islamitisch Azië) wel degelijk met het lot van de Gazanen. Het heeft weinig zin om dat met een vlag te tonen als je weet dat je buren er allemaal hetzelfde over denken. In zekere zin is je druk maken om het onrecht dat een ander wordt aangedaan natuurlijk altijd luxe. Ik kan mij best voorstellen dat ze Indonesië iets anders te doen hebdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Sterk hoe McNulty hier het seizoen redt voor UAE. Afgezien van de moeizaam gewonnen Tour was het bij UAE toch allemaal wat flets dit jaar.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Hou es op met het alles als censuur te benoemen. Clavan gaat redelijk om met de regels die we hier gewoon hebben afgesproken. Dat is geen censuur. Er zit soms een taxatie bij omdat je sommige dingen als beeldspraak kunt interpreteren en andere opmerkingen minder. Die discretie mag een admin hebben en moet niet uitentreuren hier bediscussieerd worden in theatrale slachtofferrollen. Tevens worddoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik heb de verwijderde opmerkingen van Pyama en jou niet gezien.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik interpreteer Slimmerds 'afschieten' als overdrachtelijk. En niet als oproep tot geweld.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Inderdaad. Hier is geen sprake van broodroof en er wordt ook niet gepoogd het eveneemt als geheel onmogelijk te maken. Er wordt (op een verkeerde manier!) gewezen op een terecht punt: dat organisaties, ploegen, bedrijven, landen, omroepen voor een morele keus staan. Ga je door met je door met je eigen ding doen alsof er geen oorlogsmisdaden zijn? Ik ben heel blij dat de OS van 1940 (toegdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik vond het opnieuw wel weer meevallen. Ik snap dat het er zeker live indrukwekkend uitzag. Maar er zijn opnieuw geen renners van de fiets getrokken ofzo. En dat type terrorisme kan natuurlijk heel makkelijk als ze dat zouden willen. Ik zie geen mensen die erop uit zijn om renners in gevaar te brengen. Het geworstel met ordebewakers ziet er altijd indrukwekkend uit. Je hebt als snel zo'n kluwe medoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dat lijkt mij niet nodig. Ik zie nog wel een andere uitweg. Luister goed mee met wat er leeft in de samenleving. Er is wel iets te zeggen voor een boycot van Israël bij sport en cultuur. Die komt diplomatiek niet snel van de grond doordat de VS hier pal voor gaat liggen. Tsja, dan moet het vanuit de onderbuik komen. Dan kun je horend doof blijven. Juist dán word je heel kwetsbaar voor protestactidoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik vind Cyclad altijd heel evenwichtig. De sneer over niet-Nederlanderschap zegt meer over P dan over C.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Nee, liever niet. Ik heb die post niet gezien. Maar ik kan uit de reacties wel herleiden hoe het ongeveer met zijn geweest. Dus steun aan Clavan. Maar een persoonlijke ban vind ik een veel te zwaar middel. Het overgrote deel van de posts van Pyama gaan over wielrennen en er zit soms best meerwaarde in. Impopulair stokpaardjesgedrag graag te pen bestrijdendoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Volgens mij beweert niemand dat Vingegaard in deze Vuelta super is.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Lijkt mij dat niemand het hiermee oneens is. Toch een impopulaire kanttekening. De kaart veiligheid wprdt in het wielrennen heel snel gespeeld als het gaat om externe factoren. Ik zou wensen dat dit ook gold voor interne factoren die de veiligheid raken. Verkeersmeubels die slecht aangegeven zijn, flauwe bochten in de laatste 200m, rennersgedrag, etc.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Fraaie foto. Enige achtergrond daarbij zou ik op prijs stellen.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Lijkt mij duidelijk dat sommigen de weg wilden blokkeren. Niet heel veel anders dan boeren in de tijd van Hinault. Of acties van Occupy, Extinction Rebellion. Gevaarloos is het inderdaad niet. Lelijk is het zeker. Dit is bij lange na niet het gevaarlijkste wat ik dit jaar in wielerwedstrijden heb gezien. Ik heb veel flauwe bochten gezien in eindsprints, razendsnelle afdalingen, slechte vluchthdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dat laatste heb ik niet gezien inderdaad. Twitter ligt op een schroothoop bij de Tesla die ik gelukkig nooit kocht. Ik geloof het best hoor. Wat ik mij afvraag is in hoeverre men moedwillig gevaar stichtte of nalatig was. En of dat dan om een klein deel ging of om de meerderheid. Dat os voor mij van belang voor mijn persoonlijke taxatie dat ik het protest proportioneel vond (op basos van wat idoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Mooie woorden inderdaad. Maar als die ''nationalistische gek'' daarvoor zwicht, dan zou hij ook tegen bommen op Gaza zijn. Die zijn namelijk niet echt veilig. Dus het doel van die woorden lijkt mij om te tonen: ''kijk mij eens mooi praten''.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Dat gebeurt natuurlijk ook al een hele poos. Echter, om verschillende redenen zit het militair en diplomatiek helemaal vast. Dan kun je je ongenoegen wel laten blijken bij je vertegenwoordigende politicus of besturend minister, maar die kunnen ook niks. E Daardoor vindt het protest na 2 jaar noodzakelijkerwijs zijn weg naar de maatschappij, waaronder sport.door Andere Peter - Wielerprikbord.nl
Ik zou ook willen dat er nog een wereld bestond waarin dat kan, maar het kan echt niet meer. Pierre de Coubertin is al effe dood. Geen land organiseert nog de OS of het WK voetbal zonder dat de overheid zich daarbij profileert. IPT is meer Israëlisch dan alleen in naam. Het is njet zoiets als Nationale Nederlanden. Het protest legitiem.En natuurlijk moreel minder verwerpelijk dan de wijze wdoor Andere Peter - Wielerprikbord.nl